Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: WoTi - 21.07.22 - klo:22:50

Otsikko: Catros pakkeri
Kirjoitti: WoTi - 21.07.22 - klo:22:50
Onkos jollain kokemusta miten x001 Catroksen nostolaite version pakkeri kestää hinattavana. Pakkerin rakenne kai erilainen kuin virallisesti hinattavassa.
Lautasmuokkainta ajatellut syysviljamaan kynnöksen rikkomiseen, aiemmin ajattelin cultipackia mutta kai se on liian  kevyt eikä niitä juuri ole myynnissä.  Hammastettu kiekko tosin ehkä rikkoisi kokkaraa paremmin.
Otsikko: Vs: Catros pakkeri
Kirjoitti: bouli - 23.07.22 - klo:09:56
Onkos jollain kokemusta miten x001 Catroksen nostolaite version pakkeri kestää hinattavana. Pakkerin rakenne kai erilainen kuin virallisesti hinattavassa.
Lautasmuokkainta ajatellut syysviljamaan kynnöksen rikkomiseen, aiemmin ajattelin cultipackia mutta kai se on liian  kevyt eikä niitä juuri ole myynnissä.  Hammastettu kiekko tosin ehkä rikkoisi kokkaraa paremmin.
Mua kiinnostaa sama, pellolla kestää kyllä mutta tieajo kysymysmerkki. Yhden nostolaitekoneesta muutetun tiedän mutta sitä vedetään niin lyhyitä matkoja tiellä että se ei oikein kerro mitään.
Otsikko: Vs: Catros pakkeri
Kirjoitti: WoTi - 23.07.22 - klo:10:44
Käytettyä Hevan disc rolleria kyselin Hankkijalta, samalla kysyin tuosta Catroksesta. Myyjä sanoi että hänen alueellaan nostolaite Catroksia on muutettu hinattavaksi ja kohtalaisesti ne kai ovat kestäneet.  Siirtonopeus maksimissaan 20-25km/h.
Oranssi välimuovi voi murtua, se ei ollut kallis n.80€, mutta kumi rinkula on kallis 300+alv
Otsikko: Vs: Catros pakkeri
Kirjoitti: junttieinari - 23.07.22 - klo:14:53
Turun Konekeskuksella näkyy olevan yksi modattu kone vaihtokonerivissä.
Otsikko: Vs: Catros pakkeri
Kirjoitti: Don Essex - 23.07.22 - klo:19:34
Tuttu teki 3,5 m Catrokseen kannatinpyörät. Sanoi kumipakkerin alkavan murentua tieajossa. Tosin tuo on reilusti lisäpainotettu ja siirtymisajoa on aika paljon. Kun asfaltilla kääntyy ja lisäpainoja on lähes tonni, niin pakkeri on kyllä kovilla.
Otsikko: Vs: Catros pakkeri
Kirjoitti: farmeri - 23.07.22 - klo:22:15
Minkälainen tuo kumipakkeri on "ajomukavuudeltaan" yleensäkkin? Kellään tutulla ei tuollaista pakkerin varassa hinattavaa ole. Mietin aikanaan tuollaista, mutta käännyin lopulta taittuvarunkoisen puoleen. Pääasissa sen takia, että kuljen paljon vilkkaan taajaman läpi ja 4 metrisiä koneita ei viitsi hinailla kuin aivan pakolliset. Tuota on mukava hinata perässä, ajonopeutta ei rajoita kuin traktorin rengaspaineet. Ylempänä mainittiin max. ajonopeudeksi 25kmh, melko köröttelyksi menee jo pidemmällä siirtymällä. Varmasti toimiva jos maat lähellä.
Otsikko: Vs: Catros pakkeri
Kirjoitti: WoTi - 24.07.22 - klo:09:53
Turun Konekeskuksella näkyy olevan yksi modattu kone vaihtokonerivissä.

Kävin tuota katsomassa.

Minkälainen tuo kumipakkeri on "ajomukavuudeltaan" yleensäkkin? Kellään tutulla ei tuollaista pakkerin varassa hinattavaa ole. Mietin aikanaan tuollaista, mutta käännyin lopulta taittuvarunkoisen puoleen. Pääasissa sen takia, että kuljen paljon vilkkaan taajaman läpi ja 4 metrisiä koneita ei viitsi hinailla kuin aivan pakolliset. Tuota on mukava hinata perässä, ajonopeutta ei rajoita kuin traktorin rengaspaineet. Ylempänä mainittiin max. ajonopeudeksi 25kmh, melko köröttelyksi menee jo pidemmällä siirtymällä. Varmasti toimiva jos maat lähellä.

Ehkä se on parempi katsella kuljetuspyörillä olevia. Vain 20-25 kmh riittää jo Tumen takapyöräkoneella,  en ehkä kaipaa toista jarruttelijaa. Jokunen käytetty He-Va on tarjolla. Rautapakkeri voisi myös rikkoa kovaa kynnöstä paremmin.