Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mllm - 20.01.22 - klo:19:30

Otsikko: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: Mllm - 20.01.22 - klo:19:30
Jd 5620 oli huollossa ja totesivat, että moottorin ja vaihteiston välisen kardaanin vauhtipyörä tai jokin sen osa on halki ja kannattaa vaihtaa ennen kuin hajoaa kokonaan. Onko kokemusta miten tuollainen voi hajota ja pystyykö helpolla vaihtamaan itse. Kustannusarvio vaihdosta oli melko iso.
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: farmeri - 20.01.22 - klo:21:46
No vauhtipyörä on kiinni moottorin kampiakselissa ja siitä voima jatkaa matkaansa kytkimen kautta vaihdelaatikkoon. Vaihto on työläs ja kallis, koska traktori on "katkaistava". Ei kannata itse edes yrittää ilman asiaankuuluvia katkaisuratoja ja muita työkaluja sekä riittävää kokemusta aiheesta. Kannattaa kyllä vaihtaa, muuten tulee lisäkuluja vielä lavettikyydeistä yms. jos hajoaa kesken töiden. 
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: Mllm - 20.01.22 - klo:21:55
Tuossa on erillisrunko ja nivelakseli  on näkyvissä moottorin ja vaihteiston välissä. Sanoivat, että kääntävät hytin sivuun kun sen tekevät? Itse olisin ehkä koittanut vaihtaa alakautta, mutta tiedä sitten mikä paras. Jotenkin kuulostaa erikoiselta, että tuollainen jotenkin halkeaa noin 5000 tunnin kohdalla? Taitaa vastaava olla noissa erillisrunkoisissa JD:ssä.
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: lypsyukko - 20.01.22 - klo:22:35
On sulla kans outoja ongelmia. Valtra sirittää ja Jonnikka halakee. Vaikka mulle on usein sanottu, että "ei koskaan kellään ikinä " , niin tuohon en oo uskonut, mutta nyt on erikoosia juttuja.
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: Ärrpää - 20.01.22 - klo:23:38

Tuskin siellä vauhtipyörä on halki, vetolevyn kumiosan vulkanointi luultavasti tiensä päässä. (vauhtipyörän ja nivelakselin välinen osa)
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: Mllm - 21.01.22 - klo:06:49
Vaihtohinnan perusteella kyse ei ole pelkästään kumista, sillä korjaus maksaa 2 - 4 ké riipuen mitä kaikkia vaihdetaan ja kestää kaksi päivää. Tai sitten on kumilla hintaa. Tuo nyt vähän ihmetyttääkin.
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: sorkkis - 21.01.22 - klo:07:15
Vaihtohinnan perusteella kyse ei ole pelkästään kumista, sillä korjaus maksaa 2 - 4 ké riipuen mitä kaikkia vaihdetaan ja kestää kaksi päivää. Tai sitten on kumilla hintaa. Tuo nyt vähän ihmetyttääkin.

Ei toi nyt paha hinta ole . Kysy pikkuisen tarkennusta firmasta .
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: häkä - 21.01.22 - klo:08:30
Voi olla pelkkä vetolevyn vaihto. Valtraan maksoi 10 vuotta sitten 1500e töineen. Ihan normihommalle tuo kuullostaa. Ei kannata itse alkaa noihin hommiin, jos ei ole aikaisemmin tehnyt eikä ole erikoistyökaluja.
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: Kaikki - 21.01.22 - klo:09:20
Jd 5620 oli huollossa ja totesivat, että moottorin ja vaihteiston välisen kardaanin vauhtipyörä tai jokin sen osa on halki ja kannattaa vaihtaa ennen kuin hajoaa kokonaan. Onko kokemusta miten tuollainen voi hajota ja pystyykö helpolla vaihtamaan itse. Kustannusarvio vaihdosta oli melko iso.
Miksi teetät Kaikki huollot ammattilaisella , mutta vaativia korjauksia haluat yrittää itse turata ?
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: lypsyukko - 21.01.22 - klo:10:21
Jd 5620 oli huollossa ja totesivat, että moottorin ja vaihteiston välisen kardaanin vauhtipyörä tai jokin sen osa on halki ja kannattaa vaihtaa ennen kuin hajoaa kokonaan. Onko kokemusta miten tuollainen voi hajota ja pystyykö helpolla vaihtamaan itse. Kustannusarvio vaihdosta oli melko iso.
Miksi teetät Kaikki huollot ammattilaisella , mutta vaativia korjauksia haluat yrittää itse turata ?

Mä en oikein ymmärrä miksi lähes Kaikki tekevät huollot itse. Huoltojen hinnoissa öljyt / suodattimet  ja muu vaihdettava rääsähän sen laskun muodostaa. Ammattimiehen tuntitaksa on lopuksi laskusta melko mitätön. samalla se löytää nekin rasvanipat jotka itseltä on aina jäänyt huomaamatta :)
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: Paalimies - 21.01.22 - klo:11:46
Sehän on mukavaa puhaa jos ei ole muuta tekemistä. Kyllä itsekkin paljon joudun teettämään aikapulan takia
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: Make - 21.01.22 - klo:20:40
Huollon öljyt on tosi kalliita kun ne myydään ohjehinnalla. Kotiin saa ostettua samoja öljyjä tynnyrissä puoleen hintaan.
Aika rutiinilla menee esim. 655 Valmetin huollot. Moottoriöljyt on tullut vaihdettua yli 70 kertaa.
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: Mllm - 21.01.22 - klo:21:06
Jd 5620 oli huollossa ja totesivat, että moottorin ja vaihteiston välisen kardaanin vauhtipyörä tai jokin sen osa on halki ja kannattaa vaihtaa ennen kuin hajoaa kokonaan. Onko kokemusta miten tuollainen voi hajota ja pystyykö helpolla vaihtamaan itse. Kustannusarvio vaihdosta oli melko iso.
Miksi teetät Kaikki huollot ammattilaisella , mutta vaativia korjauksia haluat yrittää itse turata ?

No se on eri tarina, miksi konetta siellä käytettiin. Mutta olivat konetta kokeilleet ja asian näin todenneet ja siksi vähän ihmettelin sekä kyseenalaistinkin asiaa. No nyt se meneekin huomattavasti pienemmällä remontilla, kun vain pelkkä nivelakseli olikin kulunut. No onneksi kyseenalaistin tätä, enkä suoraan antanut vaihtaa koko pakettia turhaan.
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: Mllm - 21.01.22 - klo:21:15
On sulla kans outoja ongelmia. Valtra sirittää ja Jonnikka halakee. Vaikka mulle on usein sanottu, että "ei koskaan kellään ikinä " , niin tuohon en oo uskonut, mutta nyt on erikoosia juttuja.

No "näitä ei koskaan" tai erikoisia juttuja on nyt ollut lähiaikoina sattunut kohdalle. Onneksi ovat kuitenkin olleet luultua pienempiä. Mutta ihmettelen, jos ammattilaiskorjaajat tuollaiset halkeemat toteen ja pelottelee omistajan remontilla, mutta sitten mennäänkin pienemmällä korjauksella. Kyseenalaistan kyllä vähän sitä ammattitaitoakin.

Yhtä kaikki, mutta vastaavan rakenteisen jonnun omistajien on kyllä hyvä muistaa tarkastaa oma nivelakselinsa, ettei leviä kesken ajon. Tyypillisesti ilmeisesti rikkoo vaihdelaatikon kuoren ja kustannus lähentelee kaikkineen 10 ke.
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: Paalimies - 21.01.22 - klo:21:45
Eikö ole mukavempi kun remontti on halvempi kuin mitä on kuvitellut? Tuskin ne niitä ehjiä osia olisi vaihtanut vaikka olisi purkamatta so***** vaihtaa joku osa joka olisikin ehjä. Sellainen korjaamo on kyllä ammattitaidoton.
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: Ärrpää - 22.01.22 - klo:11:36
On sulla kans outoja ongelmia. Valtra sirittää ja Jonnikka halakee. Vaikka mulle on usein sanottu, että "ei koskaan kellään ikinä " , niin tuohon en oo uskonut, mutta nyt on erikoosia juttuja.

No "näitä ei koskaan" tai erikoisia juttuja on nyt ollut lähiaikoina sattunut kohdalle. Onneksi ovat kuitenkin olleet luultua pienempiä. Mutta ihmettelen, jos ammattilaiskorjaajat tuollaiset halkeemat toteen ja pelottelee omistajan remontilla, mutta sitten mennäänkin pienemmällä korjauksella. Kyseenalaistan kyllä vähän sitä ammattitaitoakin.

Yhtä kaikki, mutta vastaavan rakenteisen jonnun omistajien on kyllä hyvä muistaa tarkastaa oma nivelakselinsa, ettei leviä kesken ajon. Tyypillisesti ilmeisesti rikkoo vaihdelaatikon kuoren ja kustannus lähentelee kaikkineen 10 ke.

 Nivelakselilla varustettuja jontikat olleet noin vuodesta -91 lähtien. Vaihdelaatikon etummainen lohko tais about tonnin kustantaa.
Otsikko: Vs: John Deere 5620 vauhtipyörä halki
Kirjoitti: Cutana - 22.01.22 - klo:20:09
On sulla kans outoja ongelmia. Valtra sirittää ja Jonnikka halakee. Vaikka mulle on usein sanottu, että "ei koskaan kellään ikinä " , niin tuohon en oo uskonut, mutta nyt on erikoosia juttuja.

No "näitä ei koskaan" tai erikoisia juttuja on nyt ollut lähiaikoina sattunut kohdalle. Onneksi ovat kuitenkin olleet luultua pienempiä. Mutta ihmettelen, jos ammattilaiskorjaajat tuollaiset halkeemat toteen ja pelottelee omistajan remontilla, mutta sitten mennäänkin pienemmällä korjauksella. Kyseenalaistan kyllä vähän sitä ammattitaitoakin.

Yhtä kaikki, mutta vastaavan rakenteisen jonnun omistajien on kyllä hyvä muistaa tarkastaa oma nivelakselinsa, ettei leviä kesken ajon. Tyypillisesti ilmeisesti rikkoo vaihdelaatikon kuoren ja kustannus lähentelee kaikkineen 10 ke.

 Nivelakselilla varustettuja jontikat olleet noin vuodesta -91 lähtien. Vaihdelaatikon etummainen lohko tais about tonnin kustantaa.

Koitetaas uudestaan. Näiden historiasta on tietoa että tuo akseli hajotessaan särkee muutakin. Että sillä jos joku kuvittelee sen nivelakselin pätkän olevan ikuinen ni omassa päässä on suurempi vika ku koneessa. Kymppitonni ja vaihtoon. Tai reilu kymmenen vuotta.
Se ku tuo vaseliini on semmosta vekkulia että se öljy haihtuu pikkuhiljaa ja jää vaan ne saippuat.