Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 21.12.21 - klo:19:08
-
Eihä tämä mikkää maatallouskone oo, vaen onko kellääkokemuksie Skoota supperpista ja minkätähen se oktaavia on käytettynä samanhintanen, eli miksi superpin hinta putova nopeammin kun tuon oon. Onko se superppi liijjan iso auto vae mikä?
-
^
Oktavia on kysytty kampe perheautoluokassa,Superppi on vähän suuri. Samaa tekniikkaahan noissa on aika pitkälti.
Suberbista ei ole henkilökohtaista kokemusta,Octavioita on ollut ajossa,neljäs tällä hetkellä kuljettimena ja lisäksi yksi Yeti ollut omistuksessa.
-
Octavia piti automalleista hintansa parhaiten ainakin joku vuosi takaisin.
-
Suberbbi oli joskus itsellä haaveena. Sitten eksyin jollekin volkkari konsernin autojen kokemus sivustoille ja totesin että jos koneessa on ketju niin sen kuuluisi kestää enemmän mitä noilla sivustoilla kuvattiin. Toki aikaa on tuosta kuumeesta kulunut ja nuo koneet kait palanneet remmiaikakauteen. Monia kirjainyhdistelmiä ja niiden variaatioita. Tietenkin jos olisi rahaa ajaa aina uudella niin varmasti Skoda olisi vaihtoehto. Nyt pitää pärjäillä neljällä vanhalla Hondalla :) Seuraava saattaa joskus tulevaisuudessa olla kyllä eri merkkinen, koska nuorina käytettyinä Hondaa on vaikea löytää vähäisten myyntimäärien vuoksi.
-
Minä ajelen nykysi 447 tuhatta ajetulla Fiat skutolla, kun kumpi tojota porsi ja piti saaha pirssi äkkiä alle. Rav4:sesta meni konneesta suihkut, vai mitä ruiskuja he lie. Ja Hijasesta perä. Kummalaki aettu noin 450 tuhatta, niin ainaki vielä ovat harkinnassa korjuun suhteen. Honta crv on listalla, samon kiinnostas Volvo xc 70. Mutta kun ovat pirun kalliita ja järestään yli 300 tuhatta ajettuja. Mutta ois tosiaan tarjolla Superb,silläki n 280 tuhatta mittarissa, mutta ainaha ne meikän koslat on melekeen loppuun ajettuja..
-
Noilla kilsoilla välttelisin dsg.mieluiten keppi lootalla
-
Noilla kilsoilla välttelisin dsg.mieluiten keppi lootalla
Manuvaali on, mutta siellä ois muuten vähä toistasattaa ajettu fapia, muistaakseni 2017
-
Omat on olleet dieseleitä, dsg:llä varustettu Octavia oli,ajoin sillä 181 tkm,6 vaihteinen,mukava ajaa eikä vikoja ollut tuona aikana.Muut keppivaihteisia käytettyjä,ajellut niillä 110-231 tkm/auto.
1.2 ja 1.4 litraisen bensakoneeseen suhtautuisin varauksella jos ne on jostain 2010-2014 väliltä,niissä on se "ikuinen" jakoketju. Vanhempi 1.8 litrainen taas alkaa syömään öljyä 100 tonnin paikkeilla.Bensakin maistuu mutta kulkeekin.
Fabiakin käy autosta varsinkin jos ei tarvi kärryä vedellä.
-
Tuo yeti kiinnostas kans nelikkona, mutta lähimmät myytävät on parinsaan kilsan päässä, eikä oo vielä kuume yltyny niin palajoa, että kävis ees kahtomassa...
-
Minä ajelen nykysi 447 tuhatta ajetulla Fiat skutolla, kun kumpi tojota porsi ja piti saaha pirssi äkkiä alle. Rav4:sesta meni konneesta suihkut, vai mitä ruiskuja he lie. Ja Hijasesta perä. Kummalaki aettu noin 450 tuhatta, niin ainaki vielä ovat harkinnassa korjuun suhteen. Honta crv on listalla, samon kiinnostas Volvo xc 70. Mutta kun ovat pirun kalliita ja järestään yli 300 tuhatta ajettuja. Mutta ois tosiaan tarjolla Superb,silläki n 280 tuhatta mittarissa, mutta ainaha ne meikän koslat on melekeen loppuun ajettuja..
Hiluxin periä varmasti löytyy . Moottoreita on niin paljon ettei romuna saa niistä mitään korvausta .
Kannattaa kysellä noita ruiskun korjaajia . Löytyy varmasti .
-
Tuo yeti kiinnostas kans nelikkona, mutta lähimmät myytävät on parinsaan kilsan päässä, eikä oo vielä kuume yltyny niin palajoa, että kävis ees kahtomassa...
Yetit on ihan järkevästi hinnoitteltuja ominaisuuksinsa nähden. Järki ratkaisu.
Xc 70 on hyvä, mutta tosiaan aivan sairaan kalliita.
Vw konsernin ketju moottorit ja dsg lootat kannattaa kiertää kaukaa
-
Nuo dsg murheet on yhtä urbaaneita legendoja kuin johndeerejen portaattomien lootien sulaminen. En tiedä, onko kumpiakaan syytä muita enempi välttää? Ehkä deereä kuitenkin. :-X
-
Minä ajelen nykysi 447 tuhatta ajetulla Fiat skutolla, kun kumpi tojota porsi ja piti saaha pirssi äkkiä alle. Rav4:sesta meni konneesta suihkut, vai mitä ruiskuja he lie. Ja Hijasesta perä. Kummalaki aettu noin 450 tuhatta, niin ainaki vielä ovat harkinnassa korjuun suhteen. Honta crv on listalla, samon kiinnostas Volvo xc 70. Mutta kun ovat pirun kalliita ja järestään yli 300 tuhatta ajettuja. Mutta ois tosiaan tarjolla Superb,silläki n 280 tuhatta mittarissa, mutta ainaha ne meikän koslat on melekeen loppuun ajettuja..
Onko toi Rav 4 bensa vai dieseli ?
-
Minä ajelen nykysi 447 tuhatta ajetulla Fiat skutolla, kun kumpi tojota porsi ja piti saaha pirssi äkkiä alle. Rav4:sesta meni konneesta suihkut, vai mitä ruiskuja he lie. Ja Hijasesta perä. Kummalaki aettu noin 450 tuhatta, niin ainaki vielä ovat harkinnassa korjuun suhteen. Honta crv on listalla, samon kiinnostas Volvo xc 70. Mutta kun ovat pirun kalliita ja järestään yli 300 tuhatta ajettuja. Mutta ois tosiaan tarjolla Superb,silläki n 280 tuhatta mittarissa, mutta ainaha ne meikän koslat on melekeen loppuun ajettuja..
Korjauta se Ravi Nelonen. Saattaapi olla paras vaihtoehto. Jos nuihin muihin vertaa... 8)
-
Minä ajelen nykysi 447 tuhatta ajetulla Fiat skutolla, kun kumpi tojota porsi ja piti saaha pirssi äkkiä alle. Rav4:sesta meni konneesta suihkut, vai mitä ruiskuja he lie. Ja Hijasesta perä. Kummalaki aettu noin 450 tuhatta, niin ainaki vielä ovat harkinnassa korjuun suhteen. Honta crv on listalla, samon kiinnostas Volvo xc 70. Mutta kun ovat pirun kalliita ja järestään yli 300 tuhatta ajettuja. Mutta ois tosiaan tarjolla Superb,silläki n 280 tuhatta mittarissa, mutta ainaha ne meikän koslat on melekeen loppuun ajettuja..
Onko toi Rav 4 bensa vai dieseli ?
surullisen kuulusa 2,2 tieseli
-
Minä ajelen nykysi 447 tuhatta ajetulla Fiat skutolla, kun kumpi tojota porsi ja piti saaha pirssi äkkiä alle. Rav4:sesta meni konneesta suihkut, vai mitä ruiskuja he lie. Ja Hijasesta perä. Kummalaki aettu noin 450 tuhatta, niin ainaki vielä ovat harkinnassa korjuun suhteen. Honta crv on listalla, samon kiinnostas Volvo xc 70. Mutta kun ovat pirun kalliita ja järestään yli 300 tuhatta ajettuja. Mutta ois tosiaan tarjolla Superb,silläki n 280 tuhatta mittarissa, mutta ainaha ne meikän koslat on melekeen loppuun ajettuja..
Korjauta se Ravi Nelonen. Saattaapi olla paras vaihtoehto. Jos nuihin muihin vertaa... 8)
Näellänäkymin poetsu korjaa sen itellesä, mutta assie voepi hovissa muuttuo ja korjautan itelle. Siinä kun ei oo mittarissa vasta ku 435 000
-
Tännään kävin Liippapitäjässä ostohousut jalassa, vaen en kerenny hemestin akkiloinnilta kaupantekkoon.
-
Kerroppa onko se Rav bensa vai dieseli .
-
Minä ajelen nykysi 447 tuhatta ajetulla Fiat skutolla, kun kumpi tojota porsi ja piti saaha pirssi äkkiä alle. Rav4:sesta meni konneesta suihkut, vai mitä ruiskuja he lie. Ja Hijasesta perä. Kummalaki aettu noin 450 tuhatta, niin ainaki vielä ovat harkinnassa korjuun suhteen. Honta crv on listalla, samon kiinnostas Volvo xc 70. Mutta kun ovat pirun kalliita ja järestään yli 300 tuhatta ajettuja. Mutta ois tosiaan tarjolla Superb,silläki n 280 tuhatta mittarissa, mutta ainaha ne meikän koslat on melekeen loppuun ajettuja..
Onko toi Rav 4 bensa vai dieseli ?
surullisen kuulusa 2,2 tieseli
Oon vastannu jo
-
Minä ajelen nykysi 447 tuhatta ajetulla Fiat skutolla, kun kumpi tojota porsi ja piti saaha pirssi äkkiä alle. Rav4:sesta meni konneesta suihkut, vai mitä ruiskuja he lie. Ja Hijasesta perä. Kummalaki aettu noin 450 tuhatta, niin ainaki vielä ovat harkinnassa korjuun suhteen. Honta crv on listalla, samon kiinnostas Volvo xc 70. Mutta kun ovat pirun kalliita ja järestään yli 300 tuhatta ajettuja. Mutta ois tosiaan tarjolla Superb,silläki n 280 tuhatta mittarissa, mutta ainaha ne meikän koslat on melekeen loppuun ajettuja..
Onko toi Rav 4 bensa vai dieseli ?
surullisen kuulusa 2,2 tieseli
Oon vastannu jo
ai juu .
-
Suuttimen kärjet eka paikka mistä vikaa hakea . Noissa 2,2 dieseleissä on nesteet tarkistettava usein koska jos laskee pikkuisen vuodon jälkeen menee kone helposti . Niiden moottoreita vaihtoivat jatkotakuulla .
-
^
Solenoidejahan noista ovat kans vaihdelleet ::)
-
surullisen kuulusa 2,2 tieseli
Tää lienee se, jossa lohko on tehtaalla koneistettu vinoon - kansipahvi porsii helposti. Kannen oikominen ei auta, kun vika on alempana.
-
^
Solenoidejahan noista ovat kans vaihdelleet ::)
Ai , on vai . Älä ihmeessä . Olet sää aika tyhmä . :D
-
Solkku on oppinut kylkirjoittamaan, mut lukeminen vielä haussa. ::) :P
-
surullisen kuulusa 2,2 tieseli
Tää lienee se, jossa lohko on tehtaalla koneistettu vinoon - kansipahvi porsii helposti. Kannen oikominen ei auta, kun vika on alempana.
Sitä ei tarina kerro .
-
Nuo dsg murheet on yhtä urbaaneita legendoja kuin johndeerejen portaattomien lootien sulaminen. En tiedä, onko kumpiakaan syytä muita enempi välttää? Ehkä deereä kuitenkin. :-X
Ei ole ollut ongelmia DSG: kanssa. Öljyt on tietysti hyvä vaihtaa silloin tällöin. Eikä Jonneista ole pyöränpultit irtoilleet. ;D
-
Nuo dsg murheet on yhtä urbaaneita legendoja kuin johndeerejen portaattomien lootien sulaminen. En tiedä, onko kumpiakaan syytä muita enempi välttää? Ehkä deereä kuitenkin. :-X
Ei ole ollut ongelmia DSG: kanssa. Öljyt on tietysti hyvä vaihtaa silloin tällöin. Eikä Jonneista ole pyöränpultit irtoilleet. ;D
Riippuu vähä ajosta miten ne laatikot kestää . Saattoivat olla alimitoitettuja kuten massereissakin oli . Kentältä kuultua asiaa .
-
DSG ei ole kaupunkitaksin loota. Eikä ehkä paras valinta ison kärrin vetoon. Normi käytössä kestää ihan hyvin, yks opittava asia tuon kanssa on että kun vaihtaa D -> R tai toisinpäin niin auto pitää olla paikallaan. Eikä melkein paikallaan vaan ihan oikeesti paikallaan. Ja jos huomaa esmes että ylöspäin vaihtaessa vaikkapa parittomilla vaihteilla kierrokset hiukan lipsahtaa ylöspäin niin käyttää laatikon sepällä perussäätöä varten. Ja huolimatta huolto-ohjelman ohjeista vaihdelaatikon öljyt on hyvä vaihdattaa vaikkapa parin vuoden välein.
-
surullisen kuulusa 2,2 tieseli
Tää lienee se, jossa lohko on tehtaalla koneistettu vinoon - kansipahvi porsii helposti. Kannen oikominen ei auta, kun vika on alempana.
Sitä ei tarina kerro .
Hovikorjaaja kertoi. Tuo ostelee korjaamoasiakkaiden 'romuja' ja laittaa joutoaikoina niitä kuntoon. Aika yleistä bisnestä korjaamoalalla.Tuo joutui purkamaan 2.2:n kahteen kertaan, kun ongelma valkeni. Kyllä koneistamo saa lohkonkin suoraksi.
-
surullisen kuulusa 2,2 tieseli
Tää lienee se, jossa lohko on tehtaalla koneistettu vinoon - kansipahvi porsii helposti. Kannen oikominen ei auta, kun vika on alempana.
Sitä ei tarina kerro .
Hovikorjaaja kertoi. Tuo ostelee korjaamoasiakkaiden 'romuja' ja laittaa joutoaikoina niitä kuntoon. Aika yleistä bisnestä korjaamoalalla.Tuo joutui purkamaan 2.2:n kahteen kertaan, kun ongelma valkeni. Kyllä koneistamo saa lohkonkin suoraksi.
Juu , saa . Melko kallis projekti .
Toyotan moottorit kestää melko kauan joten toi Rav taitaa olla maanantai kappaleita .
-
Ainakin 70- 80-luvun Toyotat oli ihan susia koneeltaan. En tiedä millaisia muut merkit oli noihin aikaan , kait ihan yhtä paskoja. Toki ainakin öljyt on parantuneet noista ajoista, joten varmaan sitten siinä samalla koneiden kestävyyskin. Itte oon toivottavasti omat Toyotani jo omistanut. Niitä ehtikin olemaan enemmän kuin ensimmäinen ja viimeinen mutta vähemmän kuin Hondia ;)
-
Ainakin 70- 80-luvun Toyotat oli ihan susia koneeltaan. En tiedä millaisia muut merkit oli noihin aikaan , kait ihan yhtä paskoja. Toki ainakin öljyt on parantuneet noista ajoista, joten varmaan sitten siinä samalla koneiden kestävyyskin. Itte oon toivottavasti omat Toyotani jo omistanut. Niitä ehtikin olemaan enemmän kuin ensimmäinen ja viimeinen mutta vähemmän kuin Hondia ;)
Ei ne kai kaikki. Tutulla oli 70-luvulla taksina Crown (MS65?) ja kaikki muu siitä lopulta lahosi mutta dieselkone ja voimansiirto jäivät kai ehjänä jäljelle. En tiedä paljonko sillä tarkalleen ajoi mutta voin sanoa että paljon... Jotenkin hassu fiilis siinä kun istui suurin piirtein persus maassa ja kojelaudan yläreuna oli lyhyelle istujalle kovin korkealla. Saattoi olla penkin jousetkin vähän kuoleentunet, kuten muutkin jouset. Oli loppuaikoina jo vähän low rider.
Muuten joulumieltä kaikille, tasapuolisesti :-)
-
Ainakin 70- 80-luvun Toyotat oli ihan susia koneeltaan. En tiedä millaisia muut merkit oli noihin aikaan , kait ihan yhtä paskoja. Toki ainakin öljyt on parantuneet noista ajoista, joten varmaan sitten siinä samalla koneiden kestävyyskin. Itte oon toivottavasti omat Toyotani jo omistanut. Niitä ehtikin olemaan enemmän kuin ensimmäinen ja viimeinen mutta vähemmän kuin Hondia ;)
Jaa oli vai . Pienet Corollan koneissa saattoi olla ongelmia jotka parani aikaa myöten . Toyota Corona Markkien koneet kesti melkein mitä vain samoin muidenkin koneiden moottorit .