Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 16.10.21 - klo:20:33
-
itse olen kovasti miettinyt katsoessani näitä julkisen liikenteen kulkuneuvoja, ne ei kovinkaan usein näytä kovinkaan täysiltä niin aloin tässä vähän hahmottelemaan niiden hiilijalanjälkeä. mietitäämpäs nyt vaikka porukalla helsingin julkista liikennettä.
metron täyttöaste oli maanantaina 30.8 15%
lähijunien täyttöaste oli 17%
raetiovaunujen täyttöaste oli 15%
bussien täyttöaste oli 14% viikon aikana, muissa oin täyttöasteen maanantailta.
mietitäämpäs nyt oikein porukalla, massat mitä liikutellaan on hirveitä ja täyttöaste on jokseenkin sama kuin henkilöautossa on vain kuljettaja.
eikö tämä ole melko käsittämätöntä ja kustannustehotonta :o :o :o :o :o
https://www.hsl.fi/matkustaminen/korona/liikenteen-kuormitus
-
Siinä on se juju, että kun ne menevät tasaisesti aikataulujen mukaisesti, voidaan niiden päästöt laskea helposti. Sillä ei ole väliä, ovatko vehkeet täynnä ihmisiä, koska se on joukkoliikennettä. Se on nimittäin saanut hyväksynnän ilmastonmuutoskomitealta. Ja sitä ei oteta huomioon. Ja oikeastaan ketään ei edes kiinnosta niiden päästöt, koska joukkoliikennettä. Puhdasta liikennettä.
-
niin, onhan tämä hämmentävää, hakisitteko esimerkiksi alkosta lauantaina 5 2 desilitran pientä pulloa 2,5 minuutin välein vai hakisitteko kerralla sen litran pullon :o :o :o :o
eihän lapista lähde maetotankkerikaan tuomaan vajaata kuormaa meijeriin vaan täyteen kuormaan tähdätään, hämmentävää :o :o :o :o
https://www.hel.fi/helsinki/fi/kartat-ja-liikenne/joukkoliikenne/metroliikenne/
-
Kultaisella 1900-luvulla poika ajoi taksilla tanssuloista kotiin, isänsä, että kulkisit linja-autolla, tulisi evukkaammaksi, seuraavana lauantaina kotipihaan kaartoi linjuribiili, pojan kommentti, ettei tuo taksia halvempi ollut...
-
Hesan kaupungin alue on niin pieni, että ei siellä edes tarvittaisi mitään hektistä joukkoliikennettä. Aamulenkki, päivälenkki, illansuulenkki ja iltalenkki. Siinä. Turhaa siellä pyöriä. Ajakoot pyörillä tai ajakoot vaikka taksilla.
-
onkohan tuo hesan raideliikennekkin yhtä raskaasti tuettua kuin nämä kaupunkien väliset linjat, näistä pojanmossikoista oli muuten taas reilu viikko sitte jommassa kummassa iltapaskassa juttu jossa ylistettiin heirän bisnestaitoa ja vainua :o :o :o :o :o
https://uusi.keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=93388.msg1635397#msg1635397
-
tässähän tämä olikin :o :o :o :o
Vaikka veljekset yrittävät yhdessä, koulutie on kulkenut eri suuntiin, kun he lähtivät eri lukioihin. Nyt Eero opiskelee energia- ja ympäristötekniikkaa Aalto yliopistossa.
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/e3d67c4a-386b-4e95-962b-f9c9e87cda8a
-
Otetaan joku kadun äijä ja laitetaan se hakemaan rahoitusta halpamatkabussille, joka toimii markkinahäiriönä isoimmille firmoille. Ajetaan tappiolla ja myydään koko paska hyvään hintaan. Ei mee läpi liiketoimintasuunnitelma. Tarvitaan takataskumassia tai jotain hyväntekijää, joka takaa kaiken. Olisi hauska nähdä, miten tuo meni oikeasti.
-
Olisi hauska nähdä, miten tuo meni oikeasti.
Nanobussi ehti kuljettaa peräti 10.000 asiakasta. Jos lipun keskihinta on ollut vaikkapa 10,90, niin verollista myyntiä on tehty 109.000 €. Netto n. 99.000,- (alennettu verokanta = 10 %). Veroa ei taida riittää valtiolle tilitettäväksi, koska päältä pitää vähentää verolliset ostot. Yhdenkin bussin ajattaminen vaatii useamman päätoimisen kuskin ja pari osa-aikaista. Vuoden palkkakulut bussia kohti todennäköisesti yli 100.000. Kiesin kulut on oma lukunsa. Markkinointi. Tuohan alkaa muistuttamaan lammastaloutta.
-
itse olen kovasti miettinyt katsoessani näitä julkisen liikenteen kulkuneuvoja, ne ei kovinkaan usein näytä kovinkaan täysiltä niin aloin tässä vähän hahmottelemaan niiden hiilijalanjälkeä. mietitäämpäs nyt vaikka porukalla helsingin julkista liikennettä.
metron täyttöaste oli maanantaina 30.8 15%
lähijunien täyttöaste oli 17%
raetiovaunujen täyttöaste oli 15%
bussien täyttöaste oli 14% viikon aikana, muissa oin täyttöasteen maanantailta.
mietitäämpäs nyt oikein porukalla, massat mitä liikutellaan on hirveitä ja täyttöaste on jokseenkin sama kuin henkilöautossa on vain kuljettaja.
eikö tämä ole melko käsittämätöntä ja kustannustehotonta :o :o :o :o :o
https://www.hsl.fi/matkustaminen/korona/liikenteen-kuormitus
Juu , lopetetaan moinen . Saadaan lama aikaiseksi .
-
Olisi hauska nähdä, miten tuo meni oikeasti.
Nanobussi ehti kuljettaa peräti 10.000 asiakasta. Jos lipun keskihinta on ollut vaikkapa 10,90, niin verollista myyntiä on tehty 109.000 €. Netto n. 99.000,- (alennettu verokanta = 10 %). Veroa ei taida riittää valtiolle tilitettäväksi, koska päältä pitää vähentää verolliset ostot. Yhdenkin bussin ajattaminen vaatii useamman päätoimisen kuskin ja pari osa-aikaista. Vuoden palkkakulut bussia kohti todennäköisesti yli 100.000. Kiesin kulut on oma lukunsa. Markkinointi. Tuohan alkaa muistuttamaan lammastaloutta.
sorkkiksen mielestä tulloo lama jos tuo touhu lopetetaan :-\ :-\ :-\ :-\
en nyt tiedä kumpaa uskoa, kuitenkin ajattelisin jotta jos täyttöasteet on tuota luokkaa niin lipun hinnan pitäisi olla jonkinmoinen tai sitten aluetukea täytyy tulla aivan tolkuttomasti :-\ :-\ :-\ :-\
https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/kausiliput/vuosilippu
-
Olisi hauska nähdä, miten tuo meni oikeasti.
Nanobussi ehti kuljettaa peräti 10.000 asiakasta. Jos lipun keskihinta on ollut vaikkapa 10,90, niin verollista myyntiä on tehty 109.000 €. Netto n. 99.000,- (alennettu verokanta = 10 %). Veroa ei taida riittää valtiolle tilitettäväksi, koska päältä pitää vähentää verolliset ostot. Yhdenkin bussin ajattaminen vaatii useamman päätoimisen kuskin ja pari osa-aikaista. Vuoden palkkakulut bussia kohti todennäköisesti yli 100.000. Kiesin kulut on oma lukunsa. Markkinointi. Tuohan alkaa muistuttamaan lammastaloutta.
sorkkiksen mielestä tulloo lama jos tuo touhu lopetetaan :-\ :-\ :-\ :-\
en nyt tiedä kumpaa uskoa, kuitenkin ajattelisin jotta jos täyttöasteet on tuota luokkaa niin lipun hinnan pitäisi olla jonkinmoinen tai sitten aluetukea täytyy tulla aivan tolkuttomasti :-\ :-\ :-\ :-\
https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/kausiliput/vuosilippu
Jos Lapissa ollaan jääräpäisiä ettei ihmiset saa töihin kulkea niin lama siitä tulee .
Luulenpa et kirjoituksiasi lukiessa moni äänestää jotakin muuta kuin edustamaasi puoluetta .
-
niin, vielä on paljon kansaa joka ei ole mannerheimintien palveluiden piirissä, vaan joutuvat kulkemaan töihin pyörällä tai autolla koska julkista liikennettä ei ole.
ottihan sorkkistakin raskaasti turmelukseen kun ei kerralla saanut samasta paikasta keikkia terveydenhuollon palveluita haluamanaan aikana vaan joutui tehdä matkan kahdesti mikä lisäsi kustannuksia. sen sijaan hesassa kausilipun ostanutta ei ota turmelukseen ylimääräinen matka :o :o :o :o
-
niin, vielä on paljon kansaa joka ei ole mannerheimintien palveluiden piirissä, vaan joutuvat kulkemaan töihin pyörällä tai autolla koska julkista liikennettä ei ole.
ottihan sorkkistakin raskaasti turmelukseen kun ei kerralla saanut samasta paikasta keikkia terveydenhuollon palveluita haluamanaan aikana vaan joutui tehdä matkan kahdesti mikä lisäsi kustannuksia. sen sijaan hesassa kausilipun ostanutta ei ota turmelukseen ylimääräinen matka :o :o :o :o
https://kaupunki-innovaatiot.fi/julkinen-liikenne-suomen-suurimmissa-kaupungeissa/
https://www.kuntaliitto.fi/yhdyskunnat-ja-ymparisto/yhdyskunnat-ja-maankaytto/liikenne-ja-liikkuminen
https://linkkari.fi/
Jokaisessa kaupungissa on julkinen liikenne .
-
saako sorkkis alennusta mittarikentällä kun ikää tulee vai onko tämä puhtaasti aluetukea :-\ :-\ :-\ :-\
5.1.3. Eläkeläiset
Kelan maksamaa eläkettä saavat voivat ostaa matkalippuja alennushinnalla, jos kaikki alennuksen myöntämisehdot täyttyvät. Voit saada alennusta kausi-, arvo- ja lisävyöhykelipuista, jotka ostat henkilökohtaiselle HSL-kortille. Alennusoikeus tallennetaan HSL-kortille palvelupisteessä.
Oikeus alennukseen pitää olla voimassa koko ostettavan lipun voimassaolon ajan.
Alennus on 50 % vastaavan aikuisten lipun hinnasta.
5.1.4. 70 vuotta täyttäneet
70 vuotta täyttäneet asiakkaat voivat ostaa kausilippuja alennushinnalla. Voit ostaa kausilipun henkilökohtaiselle HSL-kortille tai HSL-sovelluksella. Alennusoikeus tallennetaan HSL-kortille palvelupisteessä ja tarkistetaan HSL-sovelluksessa sähköisesti. Kerta-, vuorokausi- ja lisävyöhykelipuista ei myönnetä alennusta.
Alennus on 45 % vastaavan aikuisten lipun hinnasta.
-
Jokaisessa kaupungissa on julkinen liikenne .
Asiantuntijalausunto. Salon laitakaupunkilaiset vaan tien varteen bussia odottamaan.
-
Jokaisessa kaupungissa on julkinen liikenne .
Asiantuntijalausunto. Salon laitakaupunkilaiset vaan tien varteen bussia odottamaan.
https://salonpaikku.fi/aikataulut-ja-reitit/#ac_kes%c3%a4liikenne+7.6.+-+10.8.2021
Meneppä Turkuun . Siellä vasta paikkureita on .
-
Kultaisella 1900-luvulla poika ajoi taksilla tanssuloista kotiin, isänsä, että kulkisit linja-autolla, tulisi evukkaammaksi, seuraavana lauantaina kotipihaan kaartoi linjuribiili, pojan kommentti, ettei tuo taksia halvempi ollut...
Laihialaispoika oli päässyt käymään kirkonkylällä ja kotiin palattuaan selitti isälleen:
- Säästinpä linja-autorahan, kun juoksin sen perässä kotiin.
Siitäpä isä suuttui ja torui poikaansa:
- Olisit juossut taksin perässä, niin olisit säästänyt enemmän!
-
Marttilassa yks Isäntä sai Emännältä huomautuksen taksilla Turkuun kulkemisesta . Seuraavalla Turku reissulla Isäntä palasikin kotipihalle linja-auto kyydillä , oli maksanut kuskille ylimääräistä joten Kuski poikkesi reitiltään ja toi kotiin saakka . Taksi olis kuulemma tullut halvemmaksi .
-
Marttilassa yks Isäntä sai Emännältä huomautuksen taksilla Turkuun kulkemisesta . Seuraavalla Turku reissulla Isäntä palasikin kotipihalle linja-auto kyydillä , oli maksanut kuskille ylimääräistä joten Kuski poikkesi reitiltään ja toi kotiin saakka . Taksi olis kuulemma tullut halvemmaksi .
Mutta menikö se Turkuun tavalliseen tapaan taksilla?
-
turkkusessahan tuo säästäminen osataan. huokausten silta yks hyä esimerkki. jopa mahollinen nykypäivänäkin. mikkelissä vastaava vain 4 milliä kalliimpi kuin alkuperäsuunnitelmassa ja sit jopa liian lyhyt osa. toisin kuin taas sairaalan kuumanosan ja parkkihallin silta liian pitkä. kyl soomailinen osaa.. johan sorkan pukkikin sen osottaa!