Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Eemeli - 12.09.21 - klo:08:18
-
https://www.is.fi/autot/art-2000008256031.html
Osaatte varmaan selventää ideologiaanne.
-
Jos nyt lasketaan mitä keskiverto bensa-auto maksaa polttoainevero vuodessa niin luku on jotain 1600-1700 € välissä ajomäärän ollessa 20t km vuodessa siihen lisäksi ajoneuvovero reilu satku. Tulevaisuudessa henkilöauton käyttömaksu tulee olemaan 5 €/pv. Lisäksi sähkö tietysti verotetaan vielä jolloin latauksen hintakin nousee.
Hallitus on hyväksynyt ettei bensakäyttöinen auto voi olla edullisempi käyttää kuin sähköauto, jolloin bensiinin veroa on pakko korottaa. Tuskin demarit olisi ajaneet verotusta tähän suuntaan vaan kepu ja vihreät on tehneet asiasta hallituskysymyksen.
-
Ja kun bensiinin vero nousee, lienee selvä jotta dieselin käy samoin.
-
Ja kun expertti on ottanut asioista selvää, kerropa onko edes teknisesti mahdollista sähköistää liikennettämme niin paljon kuin vaaditaan.
-
Ja kun expertti on ottanut asioista selvää, kerropa onko edes teknisesti mahdollista sähköistää liikennettämme niin paljon kuin vaaditaan.
Kaipa se teknisesti on mahdollista vuoteen 2035 mennessä, mutta riittääkö sähkö kotimaassa.
No saadaanhan sitä tietysti Venäjältä niin kauan kuin Putin on suosiollinen.
-
Missä ladataan yhtäaikaa useampia autoja, pitää sähköt rakentaa uudestaan.
Mutta ei hätää, kun se tulee töpselistä.
Musta tuntuu, ne jotka tietävät, ovat hiljaa, annetaan vihreiden ajaa sähköautoillaan täysillä päin seinää.
-
Missä ladataan yhtäaikaa useampia autoja, pitää sähköt rakentaa uudestaan.
Mutta ei hätää, kun se tulee töpselistä.
Musta tuntuu, ne jotka tietävät, ovat hiljaa, annetaan vihreiden ajaa sähköautoillaan täysillä päin seinää.
Tuota sähköverkkoa päivitellään joka vuosi, nykyisen kunnon mukaan, yleensä kapasiteettia kasvattaen siinä samalla, ja sähkö autoista on puhuttu sen verran kauan että eiköhän siihenkin olla pikkuhiljaa varauduttu jo ainakin vuosikymmen, ja kun niitä ei yön yli vieläkään oteta käyttöön kaikkialla niin kyllä se verkon päivitys varmaan pysyy ihan hyvin mukana.
-
Ihan oikeesti ko puhut.
Siis asuntoalue, vaikka kymmenen rivitaloa.
Joista jokaisessa viidellä olisi sähköauto.
Siis sähköyhtiöt ovat jo kauan valmistautuneet, jotta ladataan 50 sähköautoa yhtäaikaa ja lähistöllä toiset 50 jne jne.
Älä viitsi
Jos jo taannoin on ihmisiä joulun aikaan kehoitettu huomioimaan kinkun paisto ja sähkökiukaat.
-
Eemelin usko hesalaisten kykyyn hoitaa sähköistys on luokkaa nolla. Eemeli tietää, ettei siitä mitään tule, varsinkaan kun Hesan johtava puolue on kokoomus.
-
Eemelin usko hesalaisten kykyyn hoitaa sähköistys on luokkaa nolla. Eemeli tietää, ettei siitä mitään tule, varsinkaan kun Hesan johtava puolue on kokoomus.
eemeli ei luota markkinavetoisiin sähköntuottajiin vaan vaatii tyttösiä laittamaan asiat kuntoon 8) 8) 8) 8)
-
Ihan oikeesti ko puhut.
Siis asuntoalue, vaikka kymmenen rivitaloa.
Onkohan Eemeli muuttanut jo vanhustentalolle tai muuttoa ehdotettu, kun rivitalojen asiat ovat kiinnostaa? ;D ;D ;D
-
Taidatte olla porukkaa kun muut hoitaa, muut maksaa.
Mitä enemmä sähköä liikutellaan yhtäaikaa, sen järempää linjaa tarvitaan.
Yhtä pihalla kuin maamme vasemmistohallitus.
https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkomarkkinainformaatio/kulutus-ja-tuotanto/
Tuohon muutama satatuhatta sähköautoa.
Ymmärtää tyhmempikin, ei tosin kaikki.
-
Ja kun expertti on ottanut asioista selvää, kerropa onko edes teknisesti mahdollista sähköistää liikennettämme niin paljon kuin vaaditaan.
Vuonna 2035 henkilöautoista korkeintaan kolmannes voisi olla sähköautoja, jotta sähköverkosto olisi riittävän tasoinen huollehtimaan autojen lataustarpeen. Mikäli halutaan isompi määrä sähköautoja niin verkostoa joudutaan kehittämään huomattavan paljon enemmän, jonka aiheuttamat lisäkustannukset tulee nostamaan siirtohintoja kohtuuttomasti.
Maaseudulla ollaan todella isoissa vaikeuksissa mikäli hallituksen sähköautoilun tavoite toteutuu. Lisäksi otetaan huomioon kiinteistöjen lämmitys joka on myös muuttunut sähkölämmitykseksi, ilma- ja vesilämpöpumput. Kovalla pakkasella ollaan lähes suorasähkölämmityksessä ja lisäksi pitäisi saada ajoneuvojen akkuihin virtaa joiden teho heikkenee kovasti pakkasella ja lisäksi lämmitetään ajoneuvon sisätiloja ns. Ilmalämpöpumpulla.
-
Ja kun expertti on ottanut asioista selvää, kerropa onko edes teknisesti mahdollista sähköistää liikennettämme niin paljon kuin vaaditaan.
Vuonna 2035 henkilöautoista korkeintaan kolmannes voisi olla sähköautoja, jotta sähköverkosto olisi riittävän tasoinen huollehtimaan autojen lataustarpeen. Mikäli halutaan isompi määrä sähköautoja niin verkostoa joudutaan kehittämään huomattavan paljon enemmän, jonka aiheuttamat lisäkustannukset tulee nostamaan siirtohintoja kohtuuttomasti.
Maaseudulla ollaan todella isoissa vaikeuksissa mikäli hallituksen sähköautoilun tavoite toteutuu. Lisäksi otetaan huomioon kiinteistöjen lämmitys joka on myös muuttunut sähkölämmitykseksi, ilma- ja vesilämpöpumput. Kovalla pakkasella ollaan lähes suorasähkölämmityksessä ja lisäksi pitäisi saada ajoneuvojen akkuihin virtaa joiden teho heikkenee kovasti pakkasella ja lisäksi lämmitetään ajoneuvon sisätiloja ns. Ilmalämpöpumpulla.
Karjatiloilla voi ongelmaa tulla , moni nyt jo helisemässä koska sähkökäyttöistä vempainta riittää . Viljatiloilla tuota ongelmaa ei tule , kuivatusaika on niin hetkellinen ja melko kookkaat sulakkeet löytyy .
En oikein usko et kokoomus olisi vastuussa sähköverkoista etenkin Savolaisen poistuttua johtotehtävistä . Katainen myi sähköverkon ulkomaalaisille mikä oli töppi .
-
Peräkylän kyläkoulun opettajat ja muu henkilökunta kurvaa koulun pihaan aamulla. Laittavat autonsa lataukseen. Helposti löytyy 10 autoa pihasta, jokainen lataa esim. 11 kw niin tarvitaan pelkkään parkkipaikkaan jo 160 A sulakkeet. Nyt siellä on lämmitystolpat 10 autoa ja 600w lämmitin käytössä autoissa korkeintaan eli 6 kw yhteensä ja sisätilalämmittimen käyttö kieletty.
Saa siinä sähköyhtiö laittaa uusiksi muuntajat ja siirtolinjan.
Omakotitaloissa tulee sähkötarkastukset pakolliseksi kun laitetaan sulakkeet sähköauton lataukseen sopivaksi.
-
Peräkylän kyläkoulun opettajat ja muu henkilökunta kurvaa koulun pihaan aamulla. Laittavat autonsa lataukseen. Helposti löytyy 10 autoa pihasta, jokainen lataa esim. 11 kw niin tarvitaan pelkkään parkkipaikkaan jo 160 A sulakkeet. Nyt siellä on lämmitystolpat 10 autoa ja 600w lämmitin käytössä autoissa korkeintaan eli 6 kw yhteensä ja sisätilalämmittimen käyttö kieletty.
Saa siinä sähköyhtiö laittaa uusiksi muuntajat ja siirtolinjan.
Omakotitaloissa tulee sähkötarkastukset pakolliseksi kun laitetaan sulakkeet sähköauton lataukseen sopivaksi
Ne autot pitää ladata yö aikaan jottei sähköverkot kuormitus .
Taajamiin ainakin täälläpäin on vedetty maakaapelit . Aurinko energian osuus alkaa olla merkittävä tuotantomuoto . Salossa kun ajelee näkee paljon toiminnassa olevia paneeleita .
-
Tänäänkin, sumuinen päivä.
Ei liene aurinkopaneelien tuotto maksimissaan.
Eikä liene lataus paneeleilla olla mahdollista yöaikaan
-
Sähköautot tai pikemminkin niiden lataus, aurinkopaneelit, tuulimyllyt.
Alkaa olla liian paljon muuttujia, jotta laadukas sähkö turvattaisiin nykytekniikalla ja järkevin kustannuksin.
-
Peräkylän kyläkoulun opettajat ja muu henkilökunta kurvaa koulun pihaan aamulla. Laittavat autonsa lataukseen. Helposti löytyy 10 autoa pihasta, jokainen lataa esim. 11 kw niin tarvitaan pelkkään parkkipaikkaan jo 160 A sulakkeet. Nyt siellä on lämmitystolpat 10 autoa ja 600w lämmitin käytössä autoissa korkeintaan eli 6 kw yhteensä ja sisätilalämmittimen käyttö kieletty.
Saa siinä sähköyhtiö laittaa uusiksi muuntajat ja siirtolinjan.
Omakotitaloissa tulee sähkötarkastukset pakolliseksi kun laitetaan sulakkeet sähköauton lataukseen sopivaksi
Ne autot pitää ladata yö aikaan jottei sähköverkot kuormitus .
Taajamiin ainakin täälläpäin on vedetty maakaapelit . Aurinko energian osuus alkaa olla merkittävä tuotantomuoto . Salossa kun ajelee näkee paljon toiminnassa olevia paneeleita .
Taas tuli se Salo. 🤔
-
Sähköautot tai pikemminkin niiden lataus, aurinkopaneelit, tuulimyllyt.
Alkaa olla liian paljon muuttujia, jotta laadukas sähkö turvattaisiin nykytekniikalla ja järkevin kustannuksin.
Mitkä ne vaihtoehdot on ?
-
Turhapuro miettii latauksen olevan ongelma vain taajamissa, yksityistalouksissa on helppo kontrolloida verkon kuormitusta.
-
Kahden auton kotitalous vaatii jo vähintään 50A pääsulakkeet jos samaan aikaa lataa molempia autoja. Muuntajat on 50 tai 80 ja jokaisen takana useampi pirtti. Oikosulkuvirrat niin alhaiset et joka pirttiin pitää kaapelointi uusia.
-
Kahden auton kotitalous vaatii jo vähintään 50A pääsulakkeet jos samaan aikaa lataa molempia autoja. Muuntajat on 50 tai 80 ja jokaisen takana useampi pirtti. Oikosulkuvirrat niin alhaiset et joka pirttiin pitää kaapelointi uusia.
https://www.lumme-energia.fi/sahkoauton-lataus#pillar-page-section--1
https://www.abcasemat.fi/fi/polttoaineet/sahkoauton-pikalataus
https://www.motiva.fi/ratkaisut/kestava_liikenne_ja_liikkuminen/nain_liikut_viisaasti/valitse_auto_viisaasti/autotyyppi/sahkoauton_lataustekniikka_ja_turvallisuus
Sähköauton voi ladata hitaasti . 6-10 euroa maksaa kotoa ladattuna .
-
Kahden auton kotitalous vaatii jo vähintään 50A pääsulakkeet jos samaan aikaa lataa molempia autoja. Muuntajat on 50 tai 80 ja jokaisen takana useampi pirtti. Oikosulkuvirrat niin alhaiset et joka pirttiin pitää kaapelointi uusia.
Suomalaisen keskimääräisellä työmatka-ajolla riittää sähköpirssissä menovettä viikoksi. Harvassa torpassa ajetaan molemmilla autoilla niin paljon, että niiden tarttis olla roikan päässä aina kotona ollessa. Varmaan hevosmiehetkin kauhisteli sata vuotta sitten, että autoa pitää käyttää kerran viikossa tanakattavana. :P
-
Ne autot pitää ladata yö aikaan jottei sähköverkot kuormitus .
Taajamiin ainakin täälläpäin on vedetty maakaapelit . Aurinko energian osuus alkaa olla merkittävä tuotantomuoto . Salossa kun ajelee näkee paljon toiminnassa olevia paneeleita .
Sulla on tieto että ovat riittävän järeät?
Ei maakaapelointi ole mikään autuaaksi tekevä asia.
Ja mistä näkee että aurinkopaneeli on toiminnassa? Aurinko paistaa?
-
Kahden auton kotitalous vaatii jo vähintään 50A pääsulakkeet jos samaan aikaa lataa molempia autoja. Muuntajat on 50 tai 80 ja jokaisen takana useampi pirtti. Oikosulkuvirrat niin alhaiset et joka pirttiin pitää kaapelointi uusia.
Suomalaisen keskimääräisellä työmatka-ajolla riittää sähköpirssissä menovettä viikoksi. Harvassa torpassa ajetaan molemmilla autoilla niin paljon, että niiden tarttis olla roikan päässä aina kotona ollessa. Varmaan hevosmiehetkin kauhisteli sata vuotta sitten, että autoa pitää käyttää kerran viikossa tanakattavana. :P
Onhan siihen ratkaisu, laitetaan hinta korkeaksi kun kulutus on kova ja rajoitetaan latauspistorasiaa verkkokäskylaitteella tms.
-
Ne autot pitää ladata yö aikaan jottei sähköverkot kuormitus .
Taajamiin ainakin täälläpäin on vedetty maakaapelit . Aurinko energian osuus alkaa olla merkittävä tuotantomuoto . Salossa kun ajelee näkee paljon toiminnassa olevia paneeleita .
Sulla on tieto että ovat riittävän järeät?
Ei maakaapelointi ole mikään autuaaksi tekevä asia.
Ja mistä näkee että aurinkopaneeli on toiminnassa? Aurinko paistaa?
Katsos sinne laitetaan vähän vahvemmat johdot .
-
Kahden auton kotitalous vaatii jo vähintään 50A pääsulakkeet jos samaan aikaa lataa molempia autoja. Muuntajat on 50 tai 80 ja jokaisen takana useampi pirtti. Oikosulkuvirrat niin alhaiset et joka pirttiin pitää kaapelointi uusia.
Suomalaisen keskimääräisellä työmatka-ajolla riittää sähköpirssissä menovettä viikoksi. Harvassa torpassa ajetaan molemmilla autoilla niin paljon, että niiden tarttis olla roikan päässä aina kotona ollessa. Varmaan hevosmiehetkin kauhisteli sata vuotta sitten, että autoa pitää käyttää kerran viikossa tanakattavana. :P
Onhan siihen ratkaisu, laitetaan hinta korkeaksi kun kulutus on kova ja rajoitetaan latauspistorasiaa verkkokäskylaitteella tms.
hankkija lähettää mtk.n käskystä viljarekan eemelin torpalle aina kalleimpana kulutushuipun aikana ;) :D ;D 8)