Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tiimo - 23.08.21 - klo:08:38
-
Venäjän rautaa Suomen puinneille.
Kävikö kukaan tutustumassa puimurin ajossa?
Lauantaina ei ollut tilaisuutta mennä koepuinnille mutta perjantaina näin pihalla livenä.
Länsimaista teknologiaa yhdistettynä Venäjän rautaan. Näytti ihan toimivalta peliltä vaikka ratkaisut osin vähän hämmästyttäviä.
-
Venäjän rautaa Suomen puinneille.
Kävikö kukaan tutustumassa puimurin ajossa?
Lauantaina ei ollut tilaisuutta mennä koepuinnille mutta perjantaina näin pihalla livenä.
Länsimaista teknologiaa yhdistettynä Venäjän rautaan. Näytti ihan toimivalta peliltä vaikka ratkaisut osin vähän hämmästyttäviä.
Missäs tuollainen idän ihme oli näytillä? Mennyt multa vähän ohi tämä juttu...
-
Todellakin, oliko tästä jo esittelypäiväkin jossain.
-
Heftway esitteli Vihdissä, Ukintie 9.
-
Ihan mielenkiintoisia. Hinta ratkaisee tämän pelin, vaihtoarvon varaan ei varmaan hirveitä kannata laskea, ainakaan täällä kotimaassa.
Tehtaan edelliset tekeleet, Donit ja muut eivät tainneet olla luotettavuuden esimerkkejä, mutta ne olikin tehty täysin sikäläisestä tekniikasta.
Voi ne venäläisetkin oppia kun ovat joutuneet länsimaiselle hapatukselle alttiiksi :-))
-
Ihan mielenkiintoisia. Hinta ratkaisee tämän pelin, vaihtoarvon varaan ei varmaan hirveitä kannata laskea, ainakaan täällä kotimaassa.
Tehtaan edelliset tekeleet, Donit ja muut eivät tainneet olla luotettavuuden esimerkkejä, mutta ne olikin tehty täysin sikäläisestä tekniikasta.
Voi ne venäläisetkin oppia kun ovat joutuneet länsimaiselle hapatukselle alttiiksi :-))
Ehkä kuitenkin länsimaiset lisenssikoneet tulevat Venäjällekin. Claas valmistaa vuosittain jo lähes 4000 Tucanoa ja isompaa mallia Venäjällä. Ehkä venäläiset harkitsevat myös sitä, että myös suunnittelupuolen pitää olla kunnossa, kun puimurin soveltuvuutta arvioidaan.
-SS-
-
Vähän aikaa kun vielä sataa niin tuo telaversio alkaa olla pop :-(
https://en.rostselmash.com/products/combines/VECTOR_450_Track
-
Vähän aikaa kun vielä sataa niin tuo telaversio alkaa olla pop :-(
https://en.rostselmash.com/products/combines/VECTOR_450_Track
Tuohan on kovan näköinen.
Vähän kun olis puimuri laitettu panssarivaunun päälle.
-
Oli niissä vanhemmissa aika erikoisia ratkaisuja.
-
Muistatteko , mukulat, semmosen merkin Bizon .https://konedata.net/puimurit/bizon/bizon-z040-z058-rekord/
https://konedata.net/puimurit/bizon/bizon-z060-z083-gigant/
https://konedata.net/puimurit/bizon/bizon-z140/
Uudempiakin löytyy .
Ekat ainakin piti olla Glaysonnien jäljitelmiä . Osa kesti osa ei .
-
Ekat ainakin piti olla Glaysonnien jäljitelmiä .
Glaysonnien... 😁😁😁
Kas kun ei Gay-sonnien... 😁😁😁
-
Hurjat sukellustelat. Kaikkea muuta kuin panssarivaunussa. Jonkinlaista kaivuupuomia voisi olla siellä pehmeällä alustalla ajessa. Kivikovalla pellolla varmasti kääntyy kivuttomasti.
Pointsit telaston jousituksesta. Annan pisteitä vain 20 000 pistettä. Neuvostoinflaation hengen mukaisesti.
-
Hurjat sukellustelat. Kaikkea muuta kuin panssarivaunussa. Jonkinlaista kaivuupuomia voisi olla siellä pehmeällä alustalla ajessa. Kivikovalla pellolla varmasti kääntyy kivuttomasti.
Pointsit telaston jousituksesta. Annan pisteitä vain 20 000 pistettä. Neuvostoinflaation hengen mukaisesti.
https://www.google.com/search?q=rice+harvester&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=tMnvDfvmkx4yPM%252C6A45KuV8wCH1eM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kT5vN-zzNyE8JHNuNm5GzHGSmapHg&sa=X&ved=2ahUKEwjw_s74u8zyAhWuS_EDHbd2CLkQ9QF6BAgHEAE#imgrc=tMnvDfvmkx4yPM
-
Vielä nyt Venäläisiä puimureita ihmisten vaivoiksi,Sampojakin on aivan riittävästi jo... ::)
-
Vielä nyt Venäläisiä puimureita ihmisten vaivoiksi,Sampojakin on aivan riittävästi jo... ::)
;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Hurjat sukellustelat. Kaikkea muuta kuin panssarivaunussa. Jonkinlaista kaivuupuomia voisi olla siellä pehmeällä alustalla ajessa. Kivikovalla pellolla varmasti kääntyy kivuttomasti.
Pointsit telaston jousituksesta. Annan pisteitä vain 20 000 pistettä. Neuvostoinflaation hengen mukaisesti.
Saattaa olla ihan toimivakin, etupään telapyörät ovat nostettavissa ylös jolloin telan hyötypituus lyhenee. Jos siis koko kantavuutta ja täyttä telan pituutta ei tarvita. Kääntynee ketterämmin.
-
Vähän näköjään pystyy säätämään. Vielä jos sisumaisesti voisi nostaa johtopyörää kuorman kanssa. Muutoin ilmiö on sama, kuin niin monissa muissakin telastoratkaisuissa. Tuollainen panssarivaunutyyppinen tela vie tietenkin tilaa enemmän pituus- ja korkeussuunnassa, mutta estää enemmän sen maan shokkiaallon murtumista, joka johtaa sukellukseen.
esim. https://mattracks.co/tracks/3k/
Johtopyörä korkeammalla tai vaihtoehtoisesti pienempi johtopyörä on ollut muinoin monen koneen pehmeän paikan ratkaisu. Nyt muoti-ilmiö "pinta-paine" saadaan paremmaksi, kun koko telan pituus on maata vasten. Pieni johtopyörä maanpinnan tasolla aiheuttaa ison nousukulman, jolloin nopeuden kasvaessa ja shokkiaallon amplitudin suurentuessa, aalto murtuu helpommin ja sitten mentiin.
Ja sorkan linkeistä päätellen voi sanoa, että on se hyvä kun jossain muuallakin maailmassa ollaan pihalla, ettei vain pelkästään koskella. Riisin viljelyksestä ei ole kokemusta, joten voihan se olla, että niillä viljelijöillä onkin joku parempi kokemus asiasta.
-
Vähän näköjään pystyy säätämään. Vielä jos sisumaisesti voisi nostaa johtopyörää kuorman kanssa. Muutoin ilmiö on sama, kuin niin monissa muissakin telastoratkaisuissa. Tuollainen panssarivaunutyyppinen tela vie tietenkin tilaa enemmän pituus- ja korkeussuunnassa, mutta estää enemmän sen maan shokkiaallon murtumista, joka johtaa sukellukseen.
esim. https://mattracks.co/tracks/3k/
Johtopyörä korkeammalla tai vaihtoehtoisesti pienempi johtopyörä on ollut muinoin monen koneen pehmeän paikan ratkaisu. Nyt muoti-ilmiö "pinta-paine" saadaan paremmaksi, kun koko telan pituus on maata vasten. Pieni johtopyörä maanpinnan tasolla aiheuttaa ison nousukulman, jolloin nopeuden kasvaessa ja shokkiaallon amplitudin suurentuessa, aalto murtuu helpommin ja sitten mentiin.
Ja sorkan linkeistä päätellen voi sanoa, että on se hyvä kun jossain muuallakin maailmassa ollaan pihalla, ettei vain pelkästään koskella. Riisin viljelyksestä ei ole kokemusta, joten voihan se olla, että niillä viljelijöillä onkin joku parempi kokemus asiasta.
Pihalla . Telaketjupuimureita ollut iät ja ajat . https://konedata.net/puimurit/john-deere-puimurit/john-deere-md-530-md-730/
Noistakin telaketjuversiot vaikka tuossa niitä ei näykkään . Kumitelapuimureita löytyy ja tuskin kehityksen huonoimmasta päästä .
-
Tais mennä vähän ohi sulla tuo pointti.
-
Tais mennä vähän ohi sulla tuo pointti.
Joo , ehkäpä meni . Kaikki tekniikka sun mielestäs huonoa .
-
ryslän tekniikka vaan sopii suomalaisille. kun kaikki pitää tehä mah vaikeesti.
-
Oksalle se sopii mutta ei suomalaisille.Siinä on vissi ero.
-
Asiallisen näköisiä.
-
Vähän näköjään pystyy säätämään. Vielä jos sisumaisesti voisi nostaa johtopyörää kuorman kanssa. Muutoin ilmiö on sama, kuin niin monissa muissakin telastoratkaisuissa. Tuollainen panssarivaunutyyppinen tela vie tietenkin tilaa enemmän pituus- ja korkeussuunnassa, mutta estää enemmän sen maan shokkiaallon murtumista, joka johtaa sukellukseen.
esim. https://mattracks.co/tracks/3k/
Johtopyörä korkeammalla tai vaihtoehtoisesti pienempi johtopyörä on ollut muinoin monen koneen pehmeän paikan ratkaisu. Nyt muoti-ilmiö "pinta-paine" saadaan paremmaksi, kun koko telan pituus on maata vasten. Pieni johtopyörä maanpinnan tasolla aiheuttaa ison nousukulman, jolloin nopeuden kasvaessa ja shokkiaallon amplitudin suurentuessa, aalto murtuu helpommin ja sitten mentiin.
Ja sorkan linkeistä päätellen voi sanoa, että on se hyvä kun jossain muuallakin maailmassa ollaan pihalla, ettei vain pelkästään koskella. Riisin viljelyksestä ei ole kokemusta, joten voihan se olla, että niillä viljelijöillä onkin joku parempi kokemus asiasta.
Pihalla . Telaketjupuimureita ollut iät ja ajat . https://konedata.net/puimurit/john-deere-puimurit/john-deere-md-530-md-730/
Noistakin telaketjuversiot vaikka tuossa niitä ei näykkään . Kumitelapuimureita löytyy ja tuskin kehityksen huonoimmasta päästä .
selevästi huomaa että sorkkis ei ole telavehkeillä ajanut. itse lähtisin telapuimurin sunnitteluun ihan siltä pohjalta että kone on kumitelainen linkku, takavaunuun viljasäiliö ja puintikoneisto, etuvaunuun leikkuupöytä, moottori, ohjaamo, polttoaineet, öljyt, ureat.
-
Mun vanhan NH:n varaosakirjassa on oma liitteensä telaston osille.. mitä lie riisiä ajateltu.
Näyttää vähän kuin kaivukoneen teloille.
-
Joko on kokemusta miten idän ihme selviää suhnien kasvustosta . Onko ergonomiassa millä vuosikymmenellä verrattuna Sampoon
-
Menkää hiekkalaatikolle kinaamaan pojat. Asiaan . Puimuri jossa ketjussa oli tarkoitus keskustella on jo estelty https://youtu.be/8TqC_SUqGQY . Suur tilallinen Niko Ahlqvist Vihdissä jotenkin kuvioissa mukana kun sitäkin esiteltiin . Ihan asialliselta puimurilta vaikutti . Ei tietenkään isojen valmistajien tasoinen mutta hintakin on eri luokkaa . Kelan iso halkaisija 800 mm on isommasta päästä joten puintikoneisto voi olla kohtuullisen tehokaskin .Viljat saa varmasti puitua tälläkin jos luotettavuus ja varaosahuolto on kunnolla hoidettu. Mekaniikka tuskin ongelma kun laakerit ja hihnat on yleisiä tarvikkeita . Sähkö ja eri oten isomman mallin tietokone pohjaisuus on huollolle haaste. Jos kone tekee häiriön onko huoltoa saatavana . Isoilla merkeillä on maan kattava huolto palvelu tietokoneineen .Tavalliset korjaukset tekee pätevä asentaja puimuriin merkistä riippumatta mutta tietokoneihin pitää olla merkin omat ohjelmat.
-
Menkää hiekkalaatikolle kinaamaan pojat. Asiaan . Puimuri jossa ketjussa oli tarkoitus keskustella on jo estelty https://youtu.be/8TqC_SUqGQY . Suur tilallinen Niko Ahlqvist Vihdissä jotenkin kuvioissa mukana kun sitäkin esiteltiin . Ihan asialliselta puimurilta vaikutti . Ei tietenkään isojen valmistajien tasoinen mutta hintakin on eri luokkaa . Kelan iso halkaisija 800 mm on isommasta päästä joten puintikoneisto voi olla kohtuullisen tehokaskin .Viljat saa varmasti puitua tälläkin jos luotettavuus ja varaosahuolto on kunnolla hoidettu. Mekaniikka tuskin ongelma kun laakerit ja hihnat on yleisiä tarvikkeita . Sähkö ja eri oten isomman mallin tietokone pohjaisuus on huollolle haaste. Jos kone tekee häiriön onko huoltoa saatavana . Isoilla merkeillä on maan kattava huolto palvelu tietokoneineen .Tavalliset korjaukset tekee pätevä asentaja puimuriin merkistä riippumatta mutta tietokoneihin pitää olla merkin omat ohjelmat.
Autiossa on helpotusta koska nyt tietokoneohjelmia saa nyrkkipajatkin . Moottorisahoissa on pienelle yritykselle hankala hankkia mitään kalliita ohjelmia , tulevaisuudessa ehkä .
Vianetsintä koneita saa autoihin jo motonetistä , Venäläinen malli voi olla haastava , sopiiko länsimainen tietokone ?
-
Hyvällä tuurilla se elektroniikkakin on ostettu tai lisensoitu joltain länsimaiselta valmistajalta.
-
Hyvällä tuurilla se elektroniikkakin on ostettu tai lisensoitu joltain länsimaiselta valmistajalta.
Joo . Venäläinen lisenssi tahtoo olla tutkitaan ja varastetaan , tehdään itse .
Sampo puimureilla kävi kuulemma aikoinaan noin .
-
https://youtu.be/8TqC_SUqGQY?t=3257
Pöydässä erikoinen nivel, tai en ole ainakaan muissa nähnyt.
-
Ryssäläinen saatana, ei jatkoon. HYI HELVETTI.