Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tiimo - 23.08.21 - klo:08:38

Otsikko: Rostselmash
Kirjoitti: Tiimo - 23.08.21 - klo:08:38
Venäjän rautaa Suomen puinneille.
Kävikö kukaan tutustumassa puimurin ajossa?
Lauantaina ei ollut tilaisuutta mennä koepuinnille mutta perjantaina näin pihalla livenä.
Länsimaista teknologiaa yhdistettynä  Venäjän rautaan. Näytti ihan toimivalta peliltä vaikka ratkaisut osin vähän hämmästyttäviä.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: metsajussi - 23.08.21 - klo:21:58
Venäjän rautaa Suomen puinneille.
Kävikö kukaan tutustumassa puimurin ajossa?
Lauantaina ei ollut tilaisuutta mennä koepuinnille mutta perjantaina näin pihalla livenä.
Länsimaista teknologiaa yhdistettynä  Venäjän rautaan. Näytti ihan toimivalta peliltä vaikka ratkaisut osin vähän hämmästyttäviä.

Missäs tuollainen idän ihme oli näytillä? Mennyt multa vähän ohi tämä juttu...
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: kylmis - 23.08.21 - klo:22:16
Todellakin, oliko tästä jo esittelypäiväkin jossain.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: Tiimo - 24.08.21 - klo:06:12
Heftway esitteli Vihdissä, Ukintie 9.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: metsajussi - 25.08.21 - klo:12:55
Ihan mielenkiintoisia. Hinta ratkaisee tämän pelin, vaihtoarvon varaan ei varmaan hirveitä kannata laskea, ainakaan täällä kotimaassa.
Tehtaan edelliset tekeleet, Donit ja muut eivät tainneet olla luotettavuuden esimerkkejä, mutta ne olikin tehty täysin sikäläisestä tekniikasta.
Voi ne venäläisetkin oppia kun ovat joutuneet länsimaiselle hapatukselle alttiiksi :-))
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: -SS- - 25.08.21 - klo:13:26
Ihan mielenkiintoisia. Hinta ratkaisee tämän pelin, vaihtoarvon varaan ei varmaan hirveitä kannata laskea, ainakaan täällä kotimaassa.
Tehtaan edelliset tekeleet, Donit ja muut eivät tainneet olla luotettavuuden esimerkkejä, mutta ne olikin tehty täysin sikäläisestä tekniikasta.
Voi ne venäläisetkin oppia kun ovat joutuneet länsimaiselle hapatukselle alttiiksi :-))

Ehkä kuitenkin länsimaiset lisenssikoneet tulevat Venäjällekin. Claas valmistaa vuosittain jo lähes 4000 Tucanoa ja isompaa mallia Venäjällä. Ehkä venäläiset harkitsevat myös sitä, että myös suunnittelupuolen pitää olla kunnossa, kun puimurin soveltuvuutta arvioidaan.

-SS-
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: metsajussi - 25.08.21 - klo:14:29
Vähän aikaa kun vielä sataa niin tuo telaversio alkaa olla pop :-(

https://en.rostselmash.com/products/combines/VECTOR_450_Track
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: AP120 - 25.08.21 - klo:16:11
Vähän aikaa kun vielä sataa niin tuo telaversio alkaa olla pop :-(

https://en.rostselmash.com/products/combines/VECTOR_450_Track

Tuohan on kovan näköinen.
Vähän kun olis puimuri laitettu panssarivaunun päälle.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: Toivo Tonta - 25.08.21 - klo:16:33
Oli niissä vanhemmissa aika erikoisia ratkaisuja.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: sorkkis - 25.08.21 - klo:16:40
Muistatteko , mukulat, semmosen merkin Bizon .https://konedata.net/puimurit/bizon/bizon-z040-z058-rekord/
https://konedata.net/puimurit/bizon/bizon-z060-z083-gigant/
https://konedata.net/puimurit/bizon/bizon-z140/

Uudempiakin löytyy .

Ekat ainakin piti olla Glaysonnien jäljitelmiä . Osa kesti osa ei .
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: Mietin vaan, että... - 25.08.21 - klo:17:26

Ekat ainakin piti olla Glaysonnien jäljitelmiä .

Glaysonnien... 😁😁😁

Kas kun ei Gay-sonnien... 😁😁😁
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 25.08.21 - klo:17:55
Hurjat sukellustelat. Kaikkea muuta kuin panssarivaunussa. Jonkinlaista kaivuupuomia voisi olla siellä pehmeällä alustalla ajessa. Kivikovalla pellolla varmasti kääntyy kivuttomasti.

Pointsit telaston jousituksesta. Annan pisteitä vain 20 000 pistettä. Neuvostoinflaation hengen mukaisesti.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: sorkkis - 25.08.21 - klo:18:20
Hurjat sukellustelat. Kaikkea muuta kuin panssarivaunussa. Jonkinlaista kaivuupuomia voisi olla siellä pehmeällä alustalla ajessa. Kivikovalla pellolla varmasti kääntyy kivuttomasti.

Pointsit telaston jousituksesta. Annan pisteitä vain 20 000 pistettä. Neuvostoinflaation hengen mukaisesti.
https://www.google.com/search?q=rice+harvester&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=tMnvDfvmkx4yPM%252C6A45KuV8wCH1eM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kT5vN-zzNyE8JHNuNm5GzHGSmapHg&sa=X&ved=2ahUKEwjw_s74u8zyAhWuS_EDHbd2CLkQ9QF6BAgHEAE#imgrc=tMnvDfvmkx4yPM
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: vatanen - 26.08.21 - klo:08:32
Vielä nyt Venäläisiä puimureita ihmisten vaivoiksi,Sampojakin on aivan riittävästi jo... ::)
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: sorkkis - 26.08.21 - klo:08:37
Vielä nyt Venäläisiä puimureita ihmisten vaivoiksi,Sampojakin on aivan riittävästi jo... ::)
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: metsajussi - 26.08.21 - klo:10:07
Hurjat sukellustelat. Kaikkea muuta kuin panssarivaunussa. Jonkinlaista kaivuupuomia voisi olla siellä pehmeällä alustalla ajessa. Kivikovalla pellolla varmasti kääntyy kivuttomasti.

Pointsit telaston jousituksesta. Annan pisteitä vain 20 000 pistettä. Neuvostoinflaation hengen mukaisesti.

Saattaa olla ihan toimivakin, etupään telapyörät ovat nostettavissa ylös jolloin telan hyötypituus lyhenee. Jos siis koko kantavuutta ja täyttä telan pituutta ei tarvita. Kääntynee ketterämmin.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 26.08.21 - klo:12:13
Vähän näköjään pystyy säätämään. Vielä jos sisumaisesti voisi nostaa johtopyörää kuorman kanssa. Muutoin ilmiö on sama, kuin niin monissa muissakin telastoratkaisuissa. Tuollainen panssarivaunutyyppinen tela vie tietenkin tilaa enemmän pituus- ja korkeussuunnassa, mutta estää enemmän sen maan shokkiaallon murtumista, joka johtaa sukellukseen.

esim. https://mattracks.co/tracks/3k/

Johtopyörä korkeammalla tai vaihtoehtoisesti pienempi johtopyörä on ollut muinoin monen koneen pehmeän paikan ratkaisu. Nyt muoti-ilmiö "pinta-paine" saadaan paremmaksi, kun koko telan pituus on maata vasten. Pieni johtopyörä maanpinnan tasolla aiheuttaa ison nousukulman, jolloin nopeuden kasvaessa ja shokkiaallon amplitudin suurentuessa, aalto murtuu helpommin ja sitten mentiin.

Ja sorkan linkeistä päätellen voi sanoa, että on se hyvä kun jossain muuallakin maailmassa ollaan pihalla, ettei vain pelkästään koskella. Riisin viljelyksestä ei ole kokemusta, joten voihan se olla, että niillä viljelijöillä onkin joku parempi kokemus asiasta.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: sorkkis - 26.08.21 - klo:16:17
Vähän näköjään pystyy säätämään. Vielä jos sisumaisesti voisi nostaa johtopyörää kuorman kanssa. Muutoin ilmiö on sama, kuin niin monissa muissakin telastoratkaisuissa. Tuollainen panssarivaunutyyppinen tela vie tietenkin tilaa enemmän pituus- ja korkeussuunnassa, mutta estää enemmän sen maan shokkiaallon murtumista, joka johtaa sukellukseen.

esim. https://mattracks.co/tracks/3k/

Johtopyörä korkeammalla tai vaihtoehtoisesti pienempi johtopyörä on ollut muinoin monen koneen pehmeän paikan ratkaisu. Nyt muoti-ilmiö "pinta-paine" saadaan paremmaksi, kun koko telan pituus on maata vasten. Pieni johtopyörä maanpinnan tasolla aiheuttaa ison nousukulman, jolloin nopeuden kasvaessa ja shokkiaallon amplitudin suurentuessa, aalto murtuu helpommin ja sitten mentiin.

Ja sorkan linkeistä päätellen voi sanoa, että on se hyvä kun jossain muuallakin maailmassa ollaan pihalla, ettei vain pelkästään koskella. Riisin viljelyksestä ei ole kokemusta, joten voihan se olla, että niillä viljelijöillä onkin joku parempi kokemus asiasta.

Pihalla . Telaketjupuimureita ollut iät ja ajat . https://konedata.net/puimurit/john-deere-puimurit/john-deere-md-530-md-730/

Noistakin telaketjuversiot vaikka tuossa niitä ei näykkään . Kumitelapuimureita löytyy ja tuskin kehityksen huonoimmasta päästä .
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 26.08.21 - klo:17:55
Tais mennä vähän ohi sulla tuo pointti.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: sorkkis - 26.08.21 - klo:18:18
Tais mennä vähän ohi sulla tuo pointti.

Joo , ehkäpä meni . Kaikki tekniikka sun mielestäs huonoa .
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: Oksa - 26.08.21 - klo:19:46
ryslän tekniikka vaan sopii suomalaisille.  kun kaikki pitää tehä mah vaikeesti.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: Viljelijä evp - 26.08.21 - klo:22:02
Oksalle se sopii mutta ei suomalaisille.Siinä on vissi ero.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: malanko - 26.08.21 - klo:22:57
Asiallisen näköisiä.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: icefarmer - 26.08.21 - klo:23:21
Vähän näköjään pystyy säätämään. Vielä jos sisumaisesti voisi nostaa johtopyörää kuorman kanssa. Muutoin ilmiö on sama, kuin niin monissa muissakin telastoratkaisuissa. Tuollainen panssarivaunutyyppinen tela vie tietenkin tilaa enemmän pituus- ja korkeussuunnassa, mutta estää enemmän sen maan shokkiaallon murtumista, joka johtaa sukellukseen.

esim. https://mattracks.co/tracks/3k/

Johtopyörä korkeammalla tai vaihtoehtoisesti pienempi johtopyörä on ollut muinoin monen koneen pehmeän paikan ratkaisu. Nyt muoti-ilmiö "pinta-paine" saadaan paremmaksi, kun koko telan pituus on maata vasten. Pieni johtopyörä maanpinnan tasolla aiheuttaa ison nousukulman, jolloin nopeuden kasvaessa ja shokkiaallon amplitudin suurentuessa, aalto murtuu helpommin ja sitten mentiin.

Ja sorkan linkeistä päätellen voi sanoa, että on se hyvä kun jossain muuallakin maailmassa ollaan pihalla, ettei vain pelkästään koskella. Riisin viljelyksestä ei ole kokemusta, joten voihan se olla, että niillä viljelijöillä onkin joku parempi kokemus asiasta.

Pihalla . Telaketjupuimureita ollut iät ja ajat . https://konedata.net/puimurit/john-deere-puimurit/john-deere-md-530-md-730/

Noistakin telaketjuversiot vaikka tuossa niitä ei näykkään . Kumitelapuimureita löytyy ja tuskin kehityksen huonoimmasta päästä .
selevästi huomaa että sorkkis ei ole telavehkeillä ajanut. itse lähtisin telapuimurin sunnitteluun ihan siltä pohjalta että kone on kumitelainen  linkku, takavaunuun viljasäiliö ja puintikoneisto, etuvaunuun leikkuupöytä, moottori, ohjaamo, polttoaineet, öljyt, ureat.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: metsajussi - 27.08.21 - klo:10:00
Mun vanhan NH:n varaosakirjassa on oma liitteensä telaston osille.. mitä lie riisiä ajateltu.
Näyttää vähän kuin kaivukoneen teloille.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: fffff - 01.09.21 - klo:23:41
Joko  on kokemusta miten  idän  ihme  selviää  suhnien  kasvustosta . Onko  ergonomiassa  millä  vuosikymmenellä  verrattuna  Sampoon
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: fffff - 05.09.21 - klo:12:04
Menkää  hiekkalaatikolle  kinaamaan pojat.  Asiaan . Puimuri  jossa  ketjussa  oli  tarkoitus   keskustella  on  jo  estelty https://youtu.be/8TqC_SUqGQY      . Suur tilallinen Niko Ahlqvist   Vihdissä  jotenkin  kuvioissa  mukana   kun  sitäkin  esiteltiin .  Ihan  asialliselta  puimurilta  vaikutti  . Ei  tietenkään  isojen  valmistajien  tasoinen  mutta  hintakin  on  eri  luokkaa . Kelan  iso  halkaisija 800 mm on  isommasta  päästä  joten  puintikoneisto voi  olla  kohtuullisen  tehokaskin  .Viljat  saa  varmasti   puitua  tälläkin   jos  luotettavuus   ja  varaosahuolto  on  kunnolla  hoidettu.  Mekaniikka  tuskin  ongelma  kun  laakerit  ja  hihnat  on  yleisiä  tarvikkeita  . Sähkö  ja  eri oten  isomman  mallin   tietokone pohjaisuus   on  huollolle  haaste. Jos   kone  tekee  häiriön  onko  huoltoa  saatavana . Isoilla  merkeillä  on   maan  kattava  huolto palvelu  tietokoneineen .Tavalliset   korjaukset   tekee  pätevä   asentaja   puimuriin   merkistä  riippumatta   mutta  tietokoneihin   pitää   olla   merkin  omat  ohjelmat.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: sorkkis - 05.09.21 - klo:15:41
Menkää  hiekkalaatikolle  kinaamaan pojat.  Asiaan . Puimuri  jossa  ketjussa  oli  tarkoitus   keskustella  on  jo  estelty https://youtu.be/8TqC_SUqGQY      . Suur tilallinen Niko Ahlqvist   Vihdissä  jotenkin  kuvioissa  mukana   kun  sitäkin  esiteltiin .  Ihan  asialliselta  puimurilta  vaikutti  . Ei  tietenkään  isojen  valmistajien  tasoinen  mutta  hintakin  on  eri  luokkaa . Kelan  iso  halkaisija 800 mm on  isommasta  päästä  joten  puintikoneisto voi  olla  kohtuullisen  tehokaskin  .Viljat  saa  varmasti   puitua  tälläkin   jos  luotettavuus   ja  varaosahuolto  on  kunnolla  hoidettu.  Mekaniikka  tuskin  ongelma  kun  laakerit  ja  hihnat  on  yleisiä  tarvikkeita  . Sähkö  ja  eri oten  isomman  mallin   tietokone pohjaisuus   on  huollolle  haaste. Jos   kone  tekee  häiriön  onko  huoltoa  saatavana . Isoilla  merkeillä  on   maan  kattava  huolto palvelu  tietokoneineen .Tavalliset   korjaukset   tekee  pätevä   asentaja   puimuriin   merkistä  riippumatta   mutta  tietokoneihin   pitää   olla   merkin  omat  ohjelmat.

Autiossa on helpotusta koska nyt tietokoneohjelmia saa nyrkkipajatkin . Moottorisahoissa on pienelle yritykselle hankala hankkia mitään kalliita ohjelmia , tulevaisuudessa ehkä .
Vianetsintä koneita saa autoihin jo motonetistä , Venäläinen malli voi olla haastava , sopiiko länsimainen tietokone ?
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: metsajussi - 05.09.21 - klo:16:04
Hyvällä tuurilla se elektroniikkakin on ostettu tai lisensoitu joltain länsimaiselta valmistajalta.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: sorkkis - 05.09.21 - klo:16:24
Hyvällä tuurilla se elektroniikkakin on ostettu tai lisensoitu joltain länsimaiselta valmistajalta.

Joo . Venäläinen lisenssi tahtoo olla tutkitaan ja varastetaan , tehdään itse .
Sampo puimureilla kävi kuulemma aikoinaan noin .
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: Toivo Tonta - 05.09.21 - klo:20:53
https://youtu.be/8TqC_SUqGQY?t=3257
Pöydässä erikoinen nivel, tai en ole ainakaan muissa nähnyt.
Otsikko: Vs: Rostselmash
Kirjoitti: farmex - 15.09.21 - klo:22:27
Ryssäläinen saatana, ei jatkoon. HYI HELVETTI.