Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Äyrämöinen - 12.05.21 - klo:11:22
-
Kummallinen vika mekaanisessa hydlohkossa. Ei alemman pikaliittimen reijästä mene paluuöljy. Molemmista painetta saa mut alemmasta ei toimi vapaa paluu. Ei voi käyttää kaksitoimista sylinteriä. Vaijeri pelaa ja kara liikkuu. Pikaliitin tä epäilin mut tein ohituksen sille ja sama homma.
-
No nyt kyllä pistit pahan, menee jo yliluonnollisen puolelle :-/
En oikeastaan keksi muuta kuin että kara on poikki, mutta se ei tässä yhteydessä kuulosta ollenkaan mahdolliselta selitykseltä. En usko tähän teoriaan.
Tuota tapahtuu vain hyvin paljon käytetyissä systeemeissä joissa on jatkuvasti (yli)suuria paineiskuja.
-
Toimiiko työlaite/ hydrauliikka normaalisti toisesta lohkosta.?
Tai toinen hydraulisylinteri/järjestelmä?
Joskus harvoin hydr letkun sisin kudos irtoaa ja muodostaa
Tulpan, liikkuu toiseen suuntaan öljy, muttei toiseen,tai hitaasti
Tämä on sarjassa niitä mystisiä vikoja,
Sattuu kyllä uusiinkin, taannoin brigrestonen hydr letkuissa moista ongelmaa,
Yks teetti uudet letkut motoon, uudet letkut , ei toimi koura
Hetken pähkäilivät, liitoksia löysälle, kah yhden letkun läpi
Ei mennyt öljy... sisin kudos oli irronnut.
-
Boschin lohkot? Siellähän on luultavasti takaiskuventtiili, hydraulitermein vastaventtiili, jonka mekanismi näkyy kun ottaa pikaliittimen pois ja katsoo reikään. Olisko jollain lailla hajalla ettei avaa? Sitä taitaa kara ohjata suoraan ettei ollut paineohjattu? Toiseen suuntaan paine tietysti avaa joka tapauksessa.
-
Tuliko ongelmaan mitään tolkkua - tuo SDF:n ehdotus kuulostaa ihan mahdolliselta.
-
Tuliko ongelmaan mitään tolkkua - tuo SDF:n ehdotus kuulostaa ihan mahdolliselta.
Samaa mielipuolta . Aikoja sitten työpaikassa oli pilattu k-auton nosturi liian suurella pumpulla . Nosti kyllä mutta lasku oli hankalmpaa koska "turvaventtiilit" oli rikki . Olisiko letkurikkoventtiili oikeampi sana ?
-
Tuliko ongelmaan mitään tolkkua - tuo SDF:n ehdotus kuulostaa ihan mahdolliselta.
Samaa mielipuolta . Aikoja sitten työpaikassa oli pilattu k-auton nosturi liian suurella pumpulla . Nosti kyllä mutta lasku oli hankalmpaa koska "turvaventtiilit" oli rikki . Olisiko letkurikkoventtiili oikeampi sana ?
tokko teidän nostureissa ole venttiilipöytää millä liikkeen nopeutta säädetään, pohjosen pölliautoissa on reippahasti yli 200 litran pumput ja neljän kympin pakkasessa mättävät puuta kyytiin :o :o :o :o :o
-
Tuliko ongelmaan mitään tolkkua - tuo SDF:n ehdotus kuulostaa ihan mahdolliselta.
Samaa mielipuolta . Aikoja sitten työpaikassa oli pilattu k-auton nosturi liian suurella pumpulla . Nosti kyllä mutta lasku oli hankalmpaa koska "turvaventtiilit" oli rikki . Olisiko letkurikkoventtiili oikeampi sana ?
tokko teidän nostureissa ole venttiilipöytää millä liikkeen nopeutta säädetään, pohjosen pölliautoissa on reippahasti yli 200 litran pumput ja neljän kympin pakkasessa mättävät puuta kyytiin :o :o :o :o :o
Kun et ymmärrä ole kommentoimatta . Nostureissa on ollut letkunrikkoventtiilejä . Se miten pohjoisessa lakeja rikotaan ei haittaa .
-
Tuliko ongelmaan mitään tolkkua - tuo SDF:n ehdotus kuulostaa ihan mahdolliselta.
Samaa mielipuolta . Aikoja sitten työpaikassa oli pilattu k-auton nosturi liian suurella pumpulla . Nosti kyllä mutta lasku oli hankalmpaa koska "turvaventtiilit" oli rikki . Olisiko letkurikkoventtiili oikeampi sana ?
tokko teidän nostureissa ole venttiilipöytää millä liikkeen nopeutta säädetään, pohjosen pölliautoissa on reippahasti yli 200 litran pumput ja neljän kympin pakkasessa mättävät puuta kyytiin :o :o :o :o :o
Kun et ymmärrä ole kommentoimatta . Nostureissa on ollut letkunrikkoventtiilejä . Se miten pohjoisessa lakeja rikotaan ei haittaa .
no on sulkuventtiilijä ja letkunrikkoventtiilejä 8) 8) 8) 8)
-
Tuliko ongelmaan mitään tolkkua - tuo SDF:n ehdotus kuulostaa ihan mahdolliselta.
Samaa mielipuolta . Aikoja sitten työpaikassa oli pilattu k-auton nosturi liian suurella pumpulla . Nosti kyllä mutta lasku oli hankalmpaa koska "turvaventtiilit" oli rikki . Olisiko letkurikkoventtiili oikeampi sana ?
tokko teidän nostureissa ole venttiilipöytää millä liikkeen nopeutta säädetään, pohjosen pölliautoissa on reippahasti yli 200 litran pumput ja neljän kympin pakkasessa mättävät puuta kyytiin :o :o :o :o :o
Kun et ymmärrä ole kommentoimatta . Nostureissa on ollut letkunrikkoventtiilejä . Se miten pohjoisessa lakeja rikotaan ei haittaa .
no on sulkuventtiilijä ja letkunrikkoventtiilejä 8) 8) 8) 8)
Kyseenalaistatko kokeneen nosturihuoltomiehen diaknoosin . Se k-auto oli nimittäin korjauksessa ja diaknoosina oli tuo edellä mainittu asia .
-
Päästiin massikasta pölliautoon ;D
-
Päästiin massikasta pölliautoon ;D
Näkyy olevan pohjoisen tapa arvostella etelää .
-
Kyllä sillä saa ongelmia jos pyritään suurempiin liikenopeuksiin kuin mihin systeemi on alunperin suunniteltu. Letkurikkoventtili voi aktivoitua vaikkei letku olekaan poikki jos virtaus on vaan liian suuri. Tietysti pöydästä voi säätää niin ettei ylisuuria virtauksia tule, mutta jos käyttäjä nimenomaan haluaa tehdä 'vapaapudotuksia' niin sitten pitää ottaa muut keinot käyttöön. Joko niiden letkurikkovenojen tai sitten käyttäjän suhteen :.-))
-
elikkä summasummarum, sorkkis nostelee vaan semmosia kappaleita mitkä käsin nousee, ketjutalja menee jo solmuun :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Kyllä sillä saa ongelmia jos pyritään suurempiin liikenopeuksiin kuin mihin systeemi on alunperin suunniteltu. Letkurikkoventtili voi aktivoitua vaikkei letku olekaan poikki jos virtaus on vaan liian suuri. Tietysti pöydästä voi säätää niin ettei ylisuuria virtauksia tule, mutta jos käyttäjä nimenomaan haluaa tehdä 'vapaapudotuksia' niin sitten pitää ottaa muut keinot käyttöön. Joko niiden letkurikkovenojen tai sitten käyttäjän suhteen :.-))
Joo . Työantajan auto joten en itse syypää moiseen remonttiin . Painavia koneita nosteltiin . Alaslasku vähän haastava .
-
Eikö tuommoisia painaa taakkoja lasketa ihan varpaisillaan tuskin silmin havaittavin liikkein. Meikäläinenkin kerran jäi seuraamaan tuollaisen tuulivoimalan pystytystä niin hyvänen aika unihan siinä tuli ennen kuin pömpeli oli saatu tolpan nokkaan. Onneksi oli appiukon aurinkotuolissa kunnon toppaukset.
-
nyt on venttiilit ollut vikasäädöissä :o :o :o :o
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007991501.html
-
Kummallinen vika mekaanisessa hydlohkossa. Ei alemman pikaliittimen reijästä mene paluuöljy. Molemmista painetta saa mut alemmasta ei toimi vapaa paluu. Ei voi käyttää kaksitoimista sylinteriä. Vaijeri pelaa ja kara liikkuu. Pikaliitin tä epäilin mut tein ohituksen sille ja sama homma.
Saatkos jotakin painavaa nousemaan . Sammuta traktori ja koita laskeeko miten alas .
-
No nyt on vika kevääksi korjattu. Elikkä karan päässä olevan kupin sisällä pitotoiminnon ja kick off :in rojut saaneet vettä ja jousi poikki. Kara pääsee pyörimään ja tekee moisen oireen. Uudet rojut ja kara oikeaan asentoon ni taas pelaa.
-
Jaa noissa karoissa on jotain öljyuria niin että kara ei saa kääntyä? Vai jumittiko se vaan mekaanisesti niihin hiluihin kun oli väärässä asennossa?
Jumituksen varmaan huomaa vivustakin.
Aina sitä oppii uutta :-)