Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Hevi - 09.03.21 - klo:19:51

Otsikko: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Hevi - 09.03.21 - klo:19:51
Alko Nyykkärin TL100ssa  etukumi vuotamaan vanhuuttaan. Ei varsinaista vauriota vaan murtama. Rengas korjattiin ko. kohdasta kumikorjaamolla, ja lisäksi pantiin sisäkumi reilulla talkilla. Mahtaako tollainen sisäkumitettu kestää kuormaajakäytössä, vai pitäiskö ottaa uudet renkaat lähiaikoina.On se ehjäkin rengas reunoiltaan aika haavainen.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Pellonpää - 09.03.21 - klo:21:42
Jonku aikaa kestää mutta tubeles renk.sisäpuolen rypylät tai mitkä rihlaukset lienee,hieroo ja nipistellee sisäkumin rikki.varsinkin etukuormaajakäytös.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Peltola - 09.03.21 - klo:22:58
Halkeamat nipistelee sisuskumia, eniten nopeassa tieajossa, ei niinkään pihahommissa. 50 km/h:ssa tiekoneeseen uudet kumit eteen.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Pehtoori - 10.03.21 - klo:07:47
Ei kannata laittaa sisärengasta, ei tule kestämään. Eka kerrasta en uskonut piti kokeilla vielä toisenkin kerran. Uudet vaan. Riippu kyllä ulkorenkaasta kestääkö sisärengas pari viikko vai pari kuukautta. Eikä se tietenkään rikki mene jos ei ajeta.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Oksa - 10.03.21 - klo:08:00
ja vanne kannattaa myös tarkistaa.  itellä tuossa mallissa ne keskiön hitsaukset aslkoi pykimään ja vuoto löytyi tuosta.   ei taho kestää etukuormain käytössä.    kolmet hitsattuna jatkoon.   
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Hevi - 10.03.21 - klo:08:29
Ok. Tollasia epäilyksiä oli kumikorjaamossakin. Pitänee tilata uudet vähän kesemmällä. Pitää vain katsoa rengaskoko tarkkaan, että neliveto pelaa. Onneksi takapyörät lahes uuden läpimitassa
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Last Man Standing - 10.03.21 - klo:09:41
Jos misukan kumit,se on vain noille kuuluva ominaisuus kuten moni tietääkin.Maailman surkeimmat renkaat just menee jossain paripyörissä ,ei oikeaan käyttöön jos ei ole aikaa ajella alvariinsa johonkin rengasfirmaan pyörä peräkärryssä.

Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Viljelijä evp - 10.03.21 - klo:09:59
painetta kunnolla renkaaseen, se lisää sisärenkaan kestävyyttä etukuormainkoneessa.toki ne renkaan "nystyt" sisäpuolella aikaa myöten hieroo sisäkumin puhki.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Oksa - 10.03.21 - klo:10:05
se sisäpinnan rasteri on kyllä semmonen joka syö sisärenkaan "saumat" aika äkkiä.    en muista mikä oli merkki mutta on myös paksummat sisärenkaat.   tavon dunlopit aika ohkasia.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Make - 10.03.21 - klo:11:19
Mulla tarvitsi etukuormaajaiseen pihakoneeseen (Valmet 655) hankkia tubelesvanteet kun Continentaalien kanssa ei sisärenkaat kestäneet yhtään. Painetta on pidetty 2,5 bar, eikä tuolla juurikaan tiellä ajeta. Viimeisenä vuotena oli sisärengas rikki 4 kertaa. Sillointällöin ne hiertyivät rikki jo aikaisempien Taurustenkin kanssa.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Viljelijä evp - 10.03.21 - klo:12:15
painetta niin paljon ettei kuorman kanssa ole lontollaan luvattoman paljon.2,5 baaria saattaa olla vähän.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: lypsyukko - 10.03.21 - klo:12:58
Mitään taaskaan asiasta tai renkaista tietämättä, niin onko vielä olemassa sitten sisärenkaille tarkoitettuja traktorin päällysrenkaita? Ajattelin vaan että omiin vanhuksiini on tullut rengas sarjat uusittua, siis sekä sisus että päällys mutta valintaan mistä renkaat (päällys) valittiin oli sopiva koko ja hinta. Hankinta ja vaihto on tehty paikallisessa rengaskaupassa. 16,9*34 oli ainakin nykyään jo niin eksoottinen koko, että monella merkillä sillä kohtaa oli viiva. No saattaahan olla , että myyjä tiesi jo historic mallin nimen kuultuaan , että kyseessä sisärenkaallinen ja siksi etsikin vain sisärenkaallisia kumeja.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Make - 10.03.21 - klo:14:19
2,5 oli ainakin Tauruksella valmistajan suurin sallittu, eikä mennyt lyttyyn. Nyt on mennyt useampi vuosi ilmat sisällä, kun sisärenkaista päästiin. :)
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: kenni_ - 11.03.21 - klo:08:32
Mitään taaskaan asiasta tai renkaista tietämättä, niin onko vielä olemassa sitten sisärenkaille tarkoitettuja traktorin päällysrenkaita? Ajattelin vaan että omiin vanhuksiini on tullut rengas sarjat uusittua, siis sekä sisus että päällys mutta valintaan mistä renkaat (päällys) valittiin oli sopiva koko ja hinta. Hankinta ja vaihto on tehty paikallisessa rengaskaupassa. 16,9*34 oli ainakin nykyään jo niin eksoottinen koko, että monella merkillä sillä kohtaa oli viiva. No saattaahan olla , että myyjä tiesi jo historic mallin nimen kuultuaan , että kyseessä sisärenkaallinen ja siksi etsikin vain sisärenkaallisia kumeja.

Kyllähän ton kokosia vielä luulis löytyvän. Vanhemmissa koneissa varsinkin yleinen koko. Eikö monet ristikudosrenkaat yleensä vaadikkin sisärenkaan. Vyörenkaat sitten tubelles kumeja. Itellä on valtrassa bkt:n ristikudos eikä neljään vuoteen oo tarvinnu paineisiin koskee.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: lypsyukko - 11.03.21 - klo:08:41
^ Niin luulisi 16,9*34 :stä mutta ei niitä joka merkillä ollut. Mutta tosiaan asiaa saattoi vaikuttaa sekin että halusin ristikudos renkaat mettä ajoon. 6v tulee täyteen ja BKT + sisärenkaat. Takapotkussa vuoden nuoremmat BKT 18,4*34 vyörenkaana ja sisärenkaat sinnekkin on laitettu.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Pasi - 11.03.21 - klo:09:00
^ Niin luulisi 16,9*34 :stä mutta ei niitä joka merkillä ollut. Mutta tosiaan asiaa saattoi vaikuttaa sekin että halusin ristikudos renkaat mettä ajoon.

Taisi vaikuttaa hyvin paljon. Tavallisen sorttiset ristikudosrenkaat "traktorikuviolla" alkavat olla katoavaa kansanperinnettä.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Viljelijä evp - 11.03.21 - klo:09:16
2,5 oli ainakin Tauruksella valmistajan suurin sallittu, eikä mennyt lyttyyn. Nyt on mennyt useampi vuosi ilmat sisällä, kun sisärenkaista päästiin. :)
eimeillä ole sisärenkaita tarvinnut etukuormaaja koneeseen vaihtaa, muutoin ne on pitänyt uusia, ensimmäiset renkaat alkoi sivusta repeämään kleber vyöt, tuli sisärengas ulos, sitte tuli kokeeksi ristikudos rengas sisärenkaalla kun ajattelin että kestää paremmin. eipä kestäneetkään sivut repes vielä pahemmin ja suht nopeasti, nyt alla on taas vyörengas sisärenkaalla vielä on ilmat pysyneet.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Paalimies - 11.03.21 - klo:22:14
Aikoinaan kun olin 6400 mezzo kuormaus koneena, alkuperäisillä good yaereilla ajettiin 10000h tuntia, silloin tuli toisesta kulutuspinnasta kankaat näkyviin, kyljet oli hyvät. Aina painetta vähintään 3,5. Traktorin käyttö lähes pelkkää navetta ja kuormaustyötä. Mutta kyllä varmasti palapyörät paremmin kestää. Millaiset forestit on kuormauskäyttöä kestämään? Kankaitahan niissä on reilusti ainakin.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Viljelijä evp - 13.03.21 - klo:20:07
kumikorjaamolla oli puhetta sisärenkaista ja mainittivat joitain merkkejä joissa ilma tulee läpitte vaikka ei ole varsinaisesti reikää.Kyseessä oli useammassa massikassa 90 luvun alkuperäisasennus good yearit.Kuulemma kandalaisia ja niissä nokea kumiseoksen joukossa.Ilmeisesti uusiokumia.en sen kummemin tiedä.kleberin sisukumit on kestäneet, niitä ei taida olla kiinan ihmemaan kumeja nykyisin.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Paalimies - 13.03.21 - klo:23:41
Mulla on yhdessä koneessa vähän harvahko sisärengas, lämpimän ajan pysyy ilma hyvin renkaassa. Mutta pakkanen kun menee 20 niin ilmat karkaa melkonopeasti. Siinä on vanha palapyörä päälirenkaana, pysyy hyvin ryhdissään suojakeliin saakka, sitten täytyy pumpata
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Petri - 14.03.21 - klo:21:20
Belkussa etuset hieman originaaleja fiksummat vyörenkaat, oikeasti tubelekset, mutta vanteesta johtuen pitää olla sisärenkaat. Pikkunysväyksen lisäksi noin 700 paalia per vuosi pellolta Varmoliftin ulottuville, tilan ainoa etukuormainkone. Ensimmäisen kahden vuoden aikana varmaan neljästi tai viidesti kumikorjaamolla, alkoi jo käpy palaa leikkiin. Olisko ollut se neljäs kerta, kun asentaja totesi "Kleber" työnjohtajan vain ihmetellessä. Päädyttiin sitten, että tilataan Kleberin sisäkumit ja vaihdetaan kun seuraavan kerran tulee tarvetta. Pistäydyin jonkun takia vielä hallissa, "tällaista muovista kiinapaskaa ei oltais tässä talossa 10 vuotta sitten myyty", kommentoi asentaja hiljaa minulle. Ei olla Klebereiden jälkeen kumiliikkeessä näiden etusten takia käyty.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Oksa - 15.03.21 - klo:08:40
niinpä.   kun halvalla pitää saaha menemään.   ite kanssa noiten kans aina tapellu..   mut nyt tiijän..
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: pice - 15.03.21 - klo:10:11
Fiatin etupyörässä ollut kymmenkunta vuotta sisärengas Tauruksen tubeless päällirenkaan sisällä, ei mitään ongelmaa ollut. Ennen vanhaan sisäkumit oli varmaan parempia laadultaan kuin nykyiset hinta alkaen vaihtoehdot.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: KrishnaSankar - 15.03.21 - klo:11:38
Se vie jonkin aikaa, jota on vaikea tietää. Toivon, että on olemassa prosessi, joka voi auttaa nopeuttamaan sitä, mutta se on vaikea, kun näin tapahtuu. Sinun tarvitsee vain odottaa ja olla kärsivällinen, koska tilanne on vaikea, kun tämä ilmenee. Toivon, että teillä ei ole mitään ongelmia tällaisen asian kanssa, koska se on vaikea nähdä ja on joitain rajoitettuja asioita, jotka olemme huomanneet tämän erityisen asian. Toivon, että näet ammattilaisen, joka voi auttaa sinua myös tässä.
Otsikko: Vs: Sisärengas tubelespyörään
Kirjoitti: Viljelijä evp - 15.03.21 - klo:16:21
Fiatin etupyörässä ollut kymmenkunta vuotta sisärengas Tauruksen tubeless päällirenkaan sisällä, ei mitään ongelmaa ollut. Ennen vanhaan sisäkumit oli varmaan parempia laadultaan kuin nykyiset hinta alkaen vaihtoehdot.
Itämaisia nuo sisäkumit näkyy kumikorjaamolla olevan mitä nykyisin laittavat, kyllä nekin ilman pitää.Ei taida mistään löytyä enää niitä nokian punaisia sisukumeja, nehän oli oikeeta kumiseosta paikkakin pysyi.Piti vielä mainita että tuo etukuormain kone missä kleperit niin on 89 mallia ja toisessa takarenkaassa on vielä ensiasennusilmatkin sisällä.Kohta  kyllä pitää nuo takatassut uusia mut sisärengas on kestänyt.Ja tunteja sentän jo kymppitonni kohta.Viimeajat ollut pelkästään kuormainkäytösä kun isommat hoitelee raskaammat vedot.