Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 15.02.21 - klo:19:09
-
tuli tuossa ilmi että yks keslan mettäkärri tarttee kaks vapaata palua ja kun vetikoneena on 05 sarjalainen ni ; millainen olis hyä paluuliitoshässäkkä ja mihin kytkettynä? kärrillä kait tarkoitus enemmänkin kuskata..
-
Ei siinä oikein muuta paikkaa ole kuin se originelli paikka, siis voihan sitä pikaliitintä siirtää, haarottaa.
-
Yhteen hitekkiin tein hydrauliselle esiohjaukselle paluun öljyn täyttöputkeen haaralla. Nostolaitteen sylinterin paluulinjaan olen noita myös nähnyt asennettavan T-haaralla.
Hydraulisessa esiohjauksessa ei sais olla juuri ollenkaan vastusta vapaan paluun linjassa.
-
Valtun originaalissa paluunipassa on 1-2 bar vastapaine. Esiohjausta ei pitäisi siihen laittaa, eikä esim. Hardi Twinin puhallinmoottorin vuotolinjaa. Itse tein em. ruiskun takia omaan 6550 peräöljyn täyttöropun paikalle jatkoputken, jossa sitten vastapaineeton paluuhaara.
-
just tuon oikean vapaan takia tuota kyselen. ei taija olla kiva jos homma ei pelitä.
-
Itsellä kahvojen vapaa paluun pikaliitin (1/4") sijoitettu siihen takaa katsoen vasemmalla puolella olevaan peräkotelon tulppaan, mistä avataan pumppujen imuputken lemmari remontissa. Eli nostosylinterin yläpään kohdalla, osoittaa sivullepäin. Kierre muistaakseni 3/4"R ja siihen asennettu supistin 3/4-1/4" ja suunnattava kulmanippa taaksepäin.
Oli ensin korotetussa huohottimen jalassa, mutta esimerkiksi yksitoimisen kuormaajan nostosylinterin aiheuttama vaihteistotilan ilmanpoistuminen puhalsi siitä vuotolinjasta valuvaa öljyä ulos.
-
Nostosylkän paluuseen t-haara ja siitä. Helppo väsätä ja pelannnu.
-
Nostosylkän paluuseen t-haara ja siitä. Helppo väsätä ja pelannnu.
Ei ole hyvä, siellä on varsia laskiessa paine!
-
Itsellä ollut noita -05 koneita alusta lähtien siis vuodesta -83. Kaikissa ollut paluu huohottimen alta T-haaralla, hyvin on toiminut. Toki ei mulla ole ollut mitään ihmeellisiä koneita, tukkikuormain, käärintäkone, paalisilppuri, juurikkaan ja perunan nostokoneet nyt tulee mieleen.
-
Amazonen paluun kerrottiin olevan herkkä, ei ole ollut mitään ongelmaa.
Esiohjauskahvojen paluu menee omalla pumpulla varustettuun säiliöön, joka on hieman paineistettu ::)
-
Valtun originaalissa paluunipassa on 1-2 bar vastapaine. Esiohjausta ei pitäisi siihen laittaa, eikä esim. Hardi Twinin puhallinmoottorin vuotolinjaa. Itse tein em. ruiskun takia omaan 6550 peräöljyn täyttöropun paikalle jatkoputken, jossa sitten vastapaineeton paluuhaara.
Miksei? Kyllä meillä toimii ihan normaallisti mettäkärryn ohjaus. Samaan nippaan on haarotettu esiohjauskahvojen paluu.
-
No jos toimii niin hyvä. Joku systeemi voi olla sen verran herkkä että tuo baarin tai parin vastapaine on liikaa. Ei välttämättä säre mitään, mutta saattaa toimia ei-toivottavalla tavalla.
-
No jos toimii niin hyvä. Joku systeemi voi olla sen verran herkkä että tuo baarin tai parin vastapaine on liikaa. Ei välttämättä säre mitään, mutta saattaa toimia ei-toivottavalla tavalla.
Juu. Jos hydr esiohjattujen kahvojen paluussa on vastapainetta, jotkut kahvamallit muuttuu kankeiksi ja toiminnot voi pahimmillaan alkaa nypyttämään.
-
Amazonen paluun kerrottiin olevan herkkä, ei ole ollut mitään ongelmaa.
Esiohjauskahvojen paluu menee omalla pumpulla varustettuun säiliöön, joka on hieman paineistettu ::)
Millaisen Amazonen? Mulla menee hinattavan Amazone ruiskun paluu 655 paluulinjaan. Aluksi siinä oli ½" liitin ja nykyisin 3/4"
-
Amazonen paluun kerrottiin olevan herkkä, ei ole ollut mitään ongelmaa.
Esiohjauskahvojen paluu menee omalla pumpulla varustettuun säiliöön, joka on hieman paineistettu ::)
Millaisen Amazonen? Mulla menee hinattavan Amazone ruiskun paluu 655 paluulinjaan. Aluksi siinä oli ½" liitin ja nykyisin 3/4"
Olisko yli kymmenvuotias UX, 3/4" liitin on joo. Jotenkin jäi mieleen että olis arka vastapaineelle, joskus irronut koko letku, silloin ei pelaa :P