Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Eemeli - 16.01.21 - klo:07:50

Otsikko: Yks pikku juttu
Kirjoitti: Eemeli - 16.01.21 - klo:07:50
Kymmenen vuotta, hyvä, pitäisi autojen sähköistyä.
Jotenkin ajattelisi, jotta nyt pitäsi täysillä puhua ja suunnitella mistä se sähkö tulee.

Ai, olimpas ajattelematon, sehän tulee seinästä tai tolpasta.

Kuvastaa vain sitä taitamattomuutta ja taivaanrannan maalausta,  ainoa taito, mitä nykyhallitus osaa.
Otsikko: Vs: Yks pikku juttu
Kirjoitti: Oksa - 16.01.21 - klo:08:14
eiköhä se yks miilu jo siihen saatu valmiiks...
Otsikko: Vs: Yks pikku juttu
Kirjoitti: carhu@meiliboxi.fi - 16.01.21 - klo:09:43
Kymmenen vuotta, hyvä, pitäisi autojen sähköistyä.
Jotenkin ajattelisi, jotta nyt pitäsi täysillä puhua ja suunnitella mistä se sähkö tulee.

Ai, olimpas ajattelematon, sehän tulee seinästä tai tolpasta.

Kuvastaa vain sitä taitamattomuutta ja taivaanrannan maalausta,  ainoa taito, mitä nykyhallitus osaa.

No entäs. Mien se tua kepu ja mtk. :D :D
Otsikko: Vs: Yks pikku juttu
Kirjoitti: pice - 16.01.21 - klo:09:44
Autokantaa sähköistettäessä alkaa talouksien pääsulakkeet käymään riittämättömiksi. Nopeampaa latausta varten löytyy 3 x 16 A - 3 x 64 A latauslaitteita mutta harvassa taloudessa on edes tämänkokoista pääsulaketta. Sitten jos pääsulakkeita aletaan isontamaan niin seuraava pullonkaula tulee sähkönjakelusta. Juuri kun kaapelit on saatu suurella vaivalla maan alle niin paljonkohan niihin on jätetty reserviä lisäkulutukselle?
Otsikko: Vs: Yks pikku juttu
Kirjoitti: Oksa - 16.01.21 - klo:10:37
tuo muuten ihan oikein hyvä kysymys.    kun vielä immeiset oppii tekemään leikkinsä etänä niin monella mökillä saattaa tulla uupelo teslansa kanssa.       nooooo, entiset karjatilalliset sit saabi myytä virtaa agrikaatista helpolla.
Otsikko: Vs: Yks pikku juttu
Kirjoitti: de Citonni - 16.01.21 - klo:13:11
Sitten on vielä näkemättä mitä loppujen lopuksi kustantaa korjaus- ja huoltokulut jos autossa on sekä polttomoottori, että sähköinen voimalinja.
Otsikko: Vs: Yks pikku juttu
Kirjoitti: Eemeli - 16.01.21 - klo:13:19
Eihän tossa mitään ihmeellistä.
Yksinkertainen autoilija, maksut kaksinkertaiset.
Otsikko: Vs: Yks pikku juttu
Kirjoitti: sorkkis - 16.01.21 - klo:13:22
Sitten on vielä näkemättä mitä loppujen lopuksi kustantaa korjaus- ja huoltokulut jos autossa on sekä polttomoottori, että sähköinen voimalinja.
::) ::) ::) ::) ::)
Otsikko: Vs: Yks pikku juttu
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 16.01.21 - klo:14:12
Induktiivisten ratkaisujen lisääntyessä, lisääntyy magneettikentistä aiheutuvat terveysongelmat. Sähkömiehillä tätä riskiä on tutkittu. Mutta myös tuo sähkön jakelu tuossa sähköhössötyksessä on hiukan unohtunut.
Otsikko: Vs: Yks pikku juttu
Kirjoitti: pig24 - 16.01.21 - klo:14:20
Sitten on vielä näkemättä mitä loppujen lopuksi kustantaa korjaus- ja huoltokulut jos autossa on sekä polttomoottori, että sähköinen voimalinja.
Chevy volt tuli 2010 ja Opel Ampera 2011 (sama auto). Eiköhän noista ole tietoa. Amperasta on sanottu, että se on ainoa opel, joka on suunniteltu ja tehty kunnolla. Siinähän on vain sähköinen voimalinja. Akun uhatessa hyytyä polttomoottori alkaa pyörittämään generaattorilla lisää virtaa.
Otsikko: Vs: Yks pikku juttu
Kirjoitti: de Citonni - 17.01.21 - klo:12:47
Sitten on vielä näkemättä mitä loppujen lopuksi kustantaa korjaus- ja huoltokulut jos autossa on sekä polttomoottori, että sähköinen voimalinja.
Chevy volt tuli 2010 ja Opel Ampera 2011 (sama auto). Eiköhän noista ole tietoa. Amperasta on sanottu, että se on ainoa opel, joka on suunniteltu ja tehty kunnolla. Siinähän on vain sähköinen voimalinja. Akun uhatessa hyytyä polttomoottori alkaa pyörittämään generaattorilla lisää virtaa.
Autojen keski-ikä Suomessa on yli 12 vuotta.  Sitten kun tavallinen virtanen auton hankkii alkaa vikojen korjaus kuluttajan laskuun.  ;D