Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Eemeli - 16.01.21 - klo:07:50
-
Kymmenen vuotta, hyvä, pitäisi autojen sähköistyä.
Jotenkin ajattelisi, jotta nyt pitäsi täysillä puhua ja suunnitella mistä se sähkö tulee.
Ai, olimpas ajattelematon, sehän tulee seinästä tai tolpasta.
Kuvastaa vain sitä taitamattomuutta ja taivaanrannan maalausta, ainoa taito, mitä nykyhallitus osaa.
-
eiköhä se yks miilu jo siihen saatu valmiiks...
-
Kymmenen vuotta, hyvä, pitäisi autojen sähköistyä.
Jotenkin ajattelisi, jotta nyt pitäsi täysillä puhua ja suunnitella mistä se sähkö tulee.
Ai, olimpas ajattelematon, sehän tulee seinästä tai tolpasta.
Kuvastaa vain sitä taitamattomuutta ja taivaanrannan maalausta, ainoa taito, mitä nykyhallitus osaa.
No entäs. Mien se tua kepu ja mtk. :D :D
-
Autokantaa sähköistettäessä alkaa talouksien pääsulakkeet käymään riittämättömiksi. Nopeampaa latausta varten löytyy 3 x 16 A - 3 x 64 A latauslaitteita mutta harvassa taloudessa on edes tämänkokoista pääsulaketta. Sitten jos pääsulakkeita aletaan isontamaan niin seuraava pullonkaula tulee sähkönjakelusta. Juuri kun kaapelit on saatu suurella vaivalla maan alle niin paljonkohan niihin on jätetty reserviä lisäkulutukselle?
-
tuo muuten ihan oikein hyvä kysymys. kun vielä immeiset oppii tekemään leikkinsä etänä niin monella mökillä saattaa tulla uupelo teslansa kanssa. nooooo, entiset karjatilalliset sit saabi myytä virtaa agrikaatista helpolla.
-
Sitten on vielä näkemättä mitä loppujen lopuksi kustantaa korjaus- ja huoltokulut jos autossa on sekä polttomoottori, että sähköinen voimalinja.
-
Eihän tossa mitään ihmeellistä.
Yksinkertainen autoilija, maksut kaksinkertaiset.
-
Sitten on vielä näkemättä mitä loppujen lopuksi kustantaa korjaus- ja huoltokulut jos autossa on sekä polttomoottori, että sähköinen voimalinja.
::) ::) ::) ::) ::)
-
Induktiivisten ratkaisujen lisääntyessä, lisääntyy magneettikentistä aiheutuvat terveysongelmat. Sähkömiehillä tätä riskiä on tutkittu. Mutta myös tuo sähkön jakelu tuossa sähköhössötyksessä on hiukan unohtunut.
-
Sitten on vielä näkemättä mitä loppujen lopuksi kustantaa korjaus- ja huoltokulut jos autossa on sekä polttomoottori, että sähköinen voimalinja.
Chevy volt tuli 2010 ja Opel Ampera 2011 (sama auto). Eiköhän noista ole tietoa. Amperasta on sanottu, että se on ainoa opel, joka on suunniteltu ja tehty kunnolla. Siinähän on vain sähköinen voimalinja. Akun uhatessa hyytyä polttomoottori alkaa pyörittämään generaattorilla lisää virtaa.
-
Sitten on vielä näkemättä mitä loppujen lopuksi kustantaa korjaus- ja huoltokulut jos autossa on sekä polttomoottori, että sähköinen voimalinja.
Chevy volt tuli 2010 ja Opel Ampera 2011 (sama auto). Eiköhän noista ole tietoa. Amperasta on sanottu, että se on ainoa opel, joka on suunniteltu ja tehty kunnolla. Siinähän on vain sähköinen voimalinja. Akun uhatessa hyytyä polttomoottori alkaa pyörittämään generaattorilla lisää virtaa.
Autojen keski-ikä Suomessa on yli 12 vuotta. Sitten kun tavallinen virtanen auton hankkii alkaa vikojen korjaus kuluttajan laskuun. ;D