Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nautafarmari - 07.06.20 - klo:08:42
-
Eli otsikon mukanen -99 vm kone, hydrauliikka temppusi pitkään, pumppuja, akseleita meni. No, nyt moottorivaurion myötä vika paikallistu moottorista johtuvaksi.
Onko noilla menekkiä koneilla varaosiksi purkaamoille? Sen verran kalliit remontit edessä, jotta entinen kone omalla kohdalla, pelkästään moottorin osalta lähdetään 10 000 eur eteenpäin, plus muut remonttikohteet.
-
eiköös nää ole lujia vehkeitä, mutta kait niissäkin tunnit tule joskus täyteen.
-
eiköös nää ole lujia vehkeitä, mutta kait niissäkin tunnit tule joskus täyteen.
Oon monesti ihmetelly näiden lujaa mainetta, ilmeisesti pätee niihin vanhempiin malleihin, noin vanhaan kannata enää kymmeniä tuhansia upottaa, omat taidot eikä mielenkiinto riitä tuota rempata. :-[
-
monasti katellu nuita et kyllä niitä aikas huolettomasti on käytetty. joka paikka repsuttaa ja huollot laiminlyöty urakalla.. - sehän on käyttökone!
-
Kaupaks menee mutta hintaa en osaa sanoa . Vaihteisto remppa maksaa ainakin kymppitonnin joten hintaa luulis saavan .
-
Joku totaalituho on tullut kun moottorin korjaussarja maksaa 920
https://www.farmilaite.fi/tuotteet.html?id=41085/4978
Kiertokanki, kampiakseli, jakopään rattaat, kansi ?
Alla hintoja
https://fiatagri90-sarja.vilkasstore.com/epages/FiatAgri90-sarja.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2017052904/Products/Käytetty110-90Moottori
Fiatagri 110-90 käytetty perusmoottori 4250€ (Tuote tilapäisesti loppu.)
https://traktoriporssi.fi/traktorit/fiat/
100-90 vm 1987 6200h hinta verolla 15500€
-
Ajan kanssa löytää terveitä moottoreita suht edulisesti, saatta olla pienempi tai isompi, ehkä sepittämistä. Irralinen moottori vaan rohkeesti myyntii, jemmaa se niin äkkiä se ei vaan kelpaa mihinkään. Siis jos loput hytti, etuakseli, vaihteisto kunnossa.
Itellä vähän kattonut powerstar joko 5L tai miksi ei 7,5L
Niin ja kävi vielä mielessä, ulkomailla nimenomaan NH mainostaa kovasti reman ja goldvalue osia ja täydellisiä komponenttejä vaihto osilla. Siis sama ku ikh teki. Turha kai kysyä agritek, mutta entäs joku NH huolto vois kertoo onnistuisko mihin hintaan, siis se huono kone vaihtoon ja tehdas rakennettu kone tilalle?
-
Joku totaalituho on tullut kun moottorin korjaussarja maksaa 920
https://www.farmilaite.fi/tuotteet.html?id=41085/4978
Kiertokanki, kampiakseli, jakopään rattaat, kansi ?
Alla hintoja
https://fiatagri90-sarja.vilkasstore.com/epages/FiatAgri90-sarja.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2017052904/Products/Käytetty110-90Moottori
Fiatagri 110-90 käytetty perusmoottori 4250€ (Tuote tilapäisesti loppu.)
https://traktoriporssi.fi/traktorit/fiat/
100-90 vm 1987 6200h hinta verolla 15500€
En tiedä tuhosta, sanottiin vaan jotta kymppitonniin vähintään saa varautua. Tosin huoltomiehet niin työllistettyjä, ettei niillä kiinnostusta tunnu olevan tuon ikäistä rempata, pari vuotta sitten ei hydraulipuolen ongelmiin merkki liikkeestä apua saanu. Helpotus oikeastaan, kun istunkin jo loppu, lähinnä rangaistus tuolla ajaminen ollu. ;D
-
Niin, kyllä hyväkin traktori kuluu siihen malliin lopulta ettei remontti ole järkevää. Pelkkään moottoriremppaan en oikein usko että kymppitonni uppoaisi, tai jos remonttireiska saa tunteja kulumaan ja a' hinta on kova niin miksi ei.
-
Huutokaupat.com:iin vaan myyntiin niin hinta selviää. Laitteella on sen verran legendaarinen maine että varmasti useammallakin on kiinnostusta ostaa kunnostettavaksi.
-
Ei se nyt monta tonnia maksa, jos löytää oikean tekijän. Missähän päin Suomea? Onko Nukarisella vielä asentajia? Muitakin alan miehiä löytyy.
-
Ei se nyt monta tonnia maksa, jos löytää oikean tekijän. Missähän päin Suomea? Onko Nukarisella vielä asentajia? Muitakin alan miehiä löytyy.
Juu ei maksa mittään kun joku viinapalkalla tekee , vai . Myyntiä tuossa kysyttiin ja menee kaupaksi varmaan . Jos ei kiinnostusta remonttiin niin ei kannata aloittaa .
-
Ei se nyt monta tonnia maksa, jos löytää oikean tekijän. Missähän päin Suomea? Onko Nukarisella vielä asentajia? Muitakin alan miehiä löytyy.
Juu ei maksa mittään kun joku viinapalkalla tekee , vai . Myyntiä tuossa kysyttiin ja menee kaupaksi varmaan . Jos ei kiinnostusta remonttiin niin ei kannata aloittaa .
Enpä ole kellekään koskaan viinaa tarjonnut, saati ostanut. Hyviä fiiattimiehiä on vielä elossa.
-
On tuossa "harraste" korjaajia hydrauliikka puolen vikoja koittanu korjata, huonolla menestyksellä.
Merkkikorjaamoiden taksat lähtee 60 eur ylöspäin+alv, hyvistä huoltomiehistä on pulaa, tulee siinä pelkästään moottoriremontille hintaa. :-\
-
Ei se nyt monta tonnia maksa, jos löytää oikean tekijän. Missähän päin Suomea? Onko Nukarisella vielä asentajia? Muitakin alan miehiä löytyy.
Juu ei maksa mittään kun joku viinapalkalla tekee , vai . Myyntiä tuossa kysyttiin ja menee kaupaksi varmaan . Jos ei kiinnostusta remonttiin niin ei kannata aloittaa .
Enpä ole kellekään koskaan viinaa tarjonnut, saati ostanut. Hyviä fiiattimiehiä on vielä elossa.
On toki ja uusiakin tulee .Se vaan on niin ettei halvalla noita pysty kukaan tekemän , jos omaksi ilokseen korjaa on asia eri juttu
-
On toki ja uusiakin tulee .Se vaan on niin ettei halvalla noita pysty kukaan tekemän , jos omaksi ilokseen korjaa on asia eri juttu
[/quote]
Noin on.
Tuossa esiteltiin putkisarjan ja tiivisteiden hintoja, jotka on vain osa kustannuksista.
Ne vaihdetaan moottorin paikallaan ollessa.
Mutta kun kuivaksi ajettu moottori irroitetaan rungosta, puretaan osat osa kerrallaan, nähdään vasta mitä on tapahtunut.
Mikä on kampiakselin kunto (uusi tai koneistukseen).
Nokka-akseli.
Öljypumppu.
Kansi venttiileineen (oikaisu).
Ym.
Omana työnä tuo vielä menee, olisihan kone siltä osin käyttökunnossa.
Tilakohtainen asia, esim, karjatilalla palvelisi apevaunun pyörityksessä maailman tappiin.
-
niinpä. ja kun sitten vielä; mikä oli se moottorivaurio? niistäkin jotkut selvinny aika halvalla kevyellä rempalla ja edelleen töissä kone. aikaa ja tupakkia sekä tuttuja konemiehiä niin saattaa olla ihan mahollinenkin selvitä suht halvalla. tuo tekijöiten puute alkaa vaan nuissa uusissakin olla jo se joka pistää miettimään. tuntitunareita löytyy aina mutta tekijöistä alkaa olla uupelo.
-
Tulihan tuon 5,9 litran Fiatin kone maksamaan yli 5 tonnia. 2500e osat, koneistukset 1500 ja loput työtä. Kaikki kuluvat uutta, vesi- ja öljypymppu mukaan lukien. Putket, männät, laakerit, venat jne. Vahvistetut männät vaati kiertokankien muotoilua vaakan kanssa. Nyt on kuin uusi koneeltaan.