Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Andy54 - 21.05.20 - klo:17:03
-
Moottorisaha Husqvarna 435 käy tyhjäkäynnillä suht hyvin mutta sitten kun kierroksia lisätään ja aloitetaan sahaaminen, puhti sahasta loppuu siihen eli se sammuu.
Olen ihan ummikko sahan kanssa, missä lienee vika? Kaasuttimen epäpuhtaus, säädöt pielessä tms. ? Sahassa on näköjään jotkut L ja H suuttimet
, niiden aukot löysin. Jos sieltä säädetään, niin miten? Tarvii kai jonkun erikoistyökalun?
Saha on ostettu käytettynä, käyttöohjetta ei ole.
-
Moottorisaha Husqvarna 435 käy tyhjäkäynnillä suht hyvin mutta sitten kun kierroksia lisätään ja aloitetaan sahaaminen, puhti sahasta loppuu siihen eli se sammuu.
Olen ihan ummikko sahan kanssa, missä lienee vika? Kaasuttimen epäpuhtaus, säädöt pielessä tms. ? Sahassa on näköjään jotkut L ja H suuttimet
, niiden aukot löysin. Jos sieltä säädetään, niin miten? Tarvii kai jonkun erikoistyökalun?
Saha on ostettu käytettynä, käyttöohjetta ei ole.
Kierrä molemmat säätöruuvit täysin kiinni ja avaa yks kierros molempia . Puhdista ilman putsari . Tulpan voit vaihtaa varmuuden vuoksi . Käynnistä saha , kaasuttele . L on tyhjäkäynti seos ruuvi jos booaa kasuttaessa tai pyörii teräketju avaa sitä pikkuisen . H on työkäynti josta saadetään rasituksessa tarvittava seos . Jos voimaa ei ole säädä pikkuisen isommalle . Ruuvimeisseli riittää säätämiseen ellei uudempi versio joka vaatii oman työkalun .
-
Moottorisaha Husqvarna 435 käy tyhjäkäynnillä suht hyvin mutta sitten kun kierroksia lisätään ja aloitetaan sahaaminen, puhti sahasta loppuu siihen eli se sammuu.
Olen ihan ummikko sahan kanssa, missä lienee vika? Kaasuttimen epäpuhtaus, säädöt pielessä tms. ? Sahassa on näköjään jotkut L ja H suuttimet
, niiden aukot löysin. Jos sieltä säädetään, niin miten? Tarvii kai jonkun erikoistyökalun?
Saha on ostettu käytettynä, käyttöohjetta ei ole.
Kaikki jotka ammatikseen korjaa pienkoneita tai muuten ymmärtää moottoreista , olisi heti nuosta oireista arvannut että pitää vaihtaa ehjä pensaletku .
-
Moottorisaha Husqvarna 435 käy tyhjäkäynnillä suht hyvin mutta sitten kun kierroksia lisätään ja aloitetaan sahaaminen, puhti sahasta loppuu siihen eli se sammuu.
Olen ihan ummikko sahan kanssa, missä lienee vika? Kaasuttimen epäpuhtaus, säädöt pielessä tms. ? Sahassa on näköjään jotkut L ja H suuttimet
, niiden aukot löysin. Jos sieltä säädetään, niin miten? Tarvii kai jonkun erikoistyökalun?
Saha on ostettu käytettynä, käyttöohjetta ei ole.
Kaikki jotka ammatikseen korjaa pienkoneita tai muuten ymmärtää moottoreista , olisi heti nuosta oireista arvannut että pitää vaihtaa ehjä pensaletku .
Ja myös suodatin sillä edellytksellä et ne on rikki . Säädöistä aloitetaan . Kaikki tietää jos joskus sahan edes nähnyt .
-
evp kokemuksesta tietää että jos ei suuttimien säädöllä tule kuntoon polttoaineletkussa on vuoto.Huskujen ominaisuus.Sorkkis unohti mainita että työkäynti suutin säädetään siten että saha ottaa kunnolla kierroksia mutta ei liikaa, vaan täysi kaasu pohjassa hiukan nelistää, silloin voitelee eikä käy liian kuivana.Kaasua painaessa pitää ottaa äreästi kierroksia.Myös thjäkäynti ruuvista pitää säätää että saha käy mutta teräketju ei pyöri tai hiukan nyppii.
-
evp kokemuksesta tietää että jos ei suuttimien säädöllä tule kuntoon polttoaineletkussa on vuoto.Huskujen ominaisuus.Sorkkis unohti mainita että työkäynti suutin säädetään siten että saha ottaa kunnolla kierroksia mutta ei liikaa, vaan täysi kaasu pohjassa hiukan nelistää, silloin voitelee eikä käy liian kuivana.Kaasua painaessa pitää ottaa äreästi kierroksia.Myös thjäkäynti ruuvista pitää säätää että saha käy mutta teräketju ei pyöri tai hiukan nyppii.
Hmmmm . Mistä ohjekirjasta luit . Tarkennettuna vielä että jos pooaaa kaasua painettaessa on tyhjäkäynti liian laihalla .
Jos kampiakselin stefat vuotaa ei säädöt toimi . Kaikki tietää oireet , tai ei tiedä .
-
huson tun tien tuo pensaletku se pääsyy.. mutta en nyt ihan ekana alottais noita säätöjä kun vaihtasin ensin tulpan ja putsarin pensalle ja ilamputsarin, sekä talviasento kesälle jo.. huollossa kerran käytin ja säätivä niiin pirusti mut penaasuotin tukossa, joku muovihile letkun päässä.. oli pikkasen noloa kun selvis vika..
-
polttoaineletkun rikkoontumisesta ei mainita ohjekirjassa ja nämä säätöjutut kyllä ihan kokemuksen myötä opittuja.Sahamyyjä mainitsi tuosta "nelistämisestä" kun sääti minulle uuden sahan.Sillä oli kyllä kierroslukumittarikin millä sen asetti kohdilleen.Siis käytännössä tapahtuu et säädetään työsuuttimesta niin että ottaa ylikierroksia ja sit avataan sen verran että hiukan röpöttää.
-
huson tun tien tuo pensaletku se pääsyy.. mutta en nyt ihan ekana alottais noita säätöjä kun vaihtasin ensin tulpan ja putsarin pensalle ja ilamputsarin, sekä talviasento kesälle jo.. huollossa kerran käytin ja säätivä niiin pirusti mut penaasuotin tukossa, joku muovihile letkun päässä.. oli pikkasen noloa kun selvis vika..
Mulla ei polttoainesuodin ole ollut tukossa kuin yhden kerran ajat sitten.Pensat oli vääränlaisessa astiassa jostaliukeni muovia polttoaineeseen, oli joku säilöntäainen kanisteri.Sen jälkeen olen ottanut pensat kanisteriin joka on öljyille tarkoitettu.ja nykysin ihan oikeisiin pensakanistereihin.Noi kampiakselin stefavuodot on mulle aivan outoja, mielestäni ne kestää sahan iän.
-
..syitä voi olla monia vanhaa pensaa.. jossa vettä... hyvä on kun sahaa käytetään usein..... kun säännöllissesti on hakkuuhommia niin se on ikäänkuin selkä rangass.se homma...liian vanha tulppa tappaa kipinän..sähkö häiriöitä..kaasarin kalvotkin voi vaihtaa tuoreempiin..ym.....kaikki vehkeett tarvii huoltoa ,,niin kaasarit kuin kaasuttajatkin.. :o 8) ;)
-
niinpä. mut miksi noissa husoissa on paljon letkurikkoja? ite en ole tilhiin tarvinna kuin yhen letkun, kait se 7 vuotta oli ekan kanssa kestäminen, mutta kun aikanaan huso niin joka vuotinen homma vaihtaa letku ennen kuin lähti mettään. ja naapuri kertoo et sama jatkuu.. huson kans.
btw, jos saha jää nakeliin ni on mahkuja saaha stefavuoto, jos on vanhempi saha. miun 115 dolmarissa semmonen.. lainassa oli ja hitonmoisia tukkeja pätki polttopuuksi kasassa.. noooo, joskus jos kerkii.......
-
huson tun tien tuo pensaletku se pääsyy.. mutta en nyt ihan ekana alottais noita säätöjä kun vaihtasin ensin tulpan ja putsarin pensalle ja ilamputsarin, sekä talviasento kesälle jo.. huollossa kerran käytin ja säätivä niiin pirusti mut penaasuotin tukossa, joku muovihile letkun päässä.. oli pikkasen noloa kun selvis vika..
Mulla ei polttoainesuodin ole ollut tukossa kuin yhden kerran ajat sitten.Pensat oli vääränlaisessa astiassa jostaliukeni muovia polttoaineeseen, oli joku säilöntäainen kanisteri.Sen jälkeen olen ottanut pensat kanisteriin joka on öljyille tarkoitettu.ja nykysin ihan oikeisiin pensakanistereihin.Noi kampiakselin stefavuodot on mulle aivan outoja, mielestäni ne kestää sahan iän.
Se vaihdetaan samalla kuin bensaletkukin . Harvoin se tukossa on mutta kuuluu asiaan .
Stefat alkaa vuotamaan joskus , kuumenee liikaa , mutta ei leikkaudu kiinni . Useita vaihtanut kuten bensaletkuja ja kalvojakin .
Peruskysymykseen takasin , ensin säädöt kohdilleen .
-
niinpä. mut miksi noissa husoissa on paljon letkurikkoja? ite en ole tilhiin tarvinna kuin yhen letkun, kait se 7 vuotta oli ekan kanssa kestäminen, mutta kun aikanaan huso niin joka vuotinen homma vaihtaa letku ennen kuin lähti mettään. ja naapuri kertoo et sama jatkuu.. huson kans.
Jostain syystä käyttävät letkua joka ei kestä. Lienee joku letkuvalmistajan ja huoltojen välinen salaliitto :-)
En kyllä ymmärrä että miksi, mun noin 20-vuotias Echo laulaa tarvittaessa yhä alkuperäisellä bensaletkullaan, no problem.... ei ole tullut edes mieleen. En ole kyllä käyttänyt siinä mitään moderneja erikoisbensoja, lieneekö niissä jotain syytä?
Pitääkin tuon uudemman Huskun letkua tutkia tarkemmin kun seuraavan kerran on auki että joko pitää valmistautua vaihtamaan.
-
Olipas aloittajalla hyvä onni kun sattui heti pienkonekorjaaja olemaan paikalla. Tokko sahan mukana tullut mitään pussia missä on se yhdistelmä-avain ja säätömeisseli.
-
Mul oli parivuotta 345 Husse ja aina kun sitä tarvitsi piti ensimmäisenä vaihtaa bensaletku. Partnerin raivurissa oli sama vika. Onneksi oli ikivanha Sthili, jolla sai sahattua nuo äkkinäisemmät tarpeet. En saanut Hussesta alkuperäistä laippaa sahattua loppuun kun kypsyin ja vaihdoin Sthiliin.
Tuo kierroksilla tukehtuminen oli oireena rikkoutuneeseen bensaletkuun.
-
Kyllä mulla huskeissa kauemmin letkut on kestänyt kuin pari vuotta, mutta ihan kuullut että ominaisuuson mitä lie materiaalia vai elääkö se siinä tankin ja rungon välissä et hieroo murtuman.Stilhissä kesti melkoisen pitkään, pikkuraivuri varmaan reilut parikymmentä vuotta ollut lähinnä ruohotrimmerinä ja viime kesänä letku purskautti pensat pihalle, ei tarvinnut silti uutta kun vain tankin liitoksen juuresta pätkä pois ja taas toimii.Pitänee stilin letkua laitta huskuun niin ehkä kestää, tai sitten ei.
-
muinoin ottosetän raivaussaha pyöri tosi nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kun kierroksia laittoi, niin tukehtui..vikaa arvuutettiin ja etsittiin miehissä..löytyi pakoputkesta täysin ummessa oleva verkko, jota piireissä kuulema kutsutaan katalysaattoriksi. ottosetän sahassa ei ole enää katalysaattoriverkkoa pakoputken tukkeena..ja taas sutii!
-
Jo on huonoja bensaletkuja porukoilla ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Yks syy niiden kulumiseen noin äkkiä voi löytyä tärinä vaimennuksista ;D ;D ;D ;D
Kestää ne sentään muutaman vuoden ja vahvempiakin bensa letkuja löytyy .
-
muinoin ottosetän raivaussaha pyöri tosi nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kun kierroksia laittoi, niin tukehtui..vikaa arvuutettiin ja etsittiin miehissä..löytyi pakoputkesta täysin ummessa oleva verkko, jota piireissä kuulema kutsutaan katalysaattoriksi. ottosetän sahassa ei ole enää katalysaattoriverkkoa pakoputken tukkeena..ja taas sutii!
Jossain oli verkko pakoputkessa joka tukkeutui -80 luvulla .
-
Jo on huonoja bensaletkuja porukoilla ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Yks syy niiden kulumiseen noin äkkiä voi löytyä tärinä vaimennuksista ;D ;D ;D ;D
Kestää ne sentään muutaman vuoden ja vahvempiakin bensa letkuja löytyy .
Huskun 345 FXT raivurissa ei kestäny kun reilun vuoden kun bensaletku oli hapertunut siihen kuntoon että käyntiin kun vetäisi ,kävi muutaman sekunnin ja sammahti. Sama uudelleen ja uudelleen. Merkkihuollosta kun kysyi niin vastaus tuli kun apteekin hyllyltä että bensaletku vaihtoon. Oli tyyppivika jossain vaiheessa joskus 2007 vuoden paikkeilla.
-
Jossain oli verkko pakoputkessa joka tukkeutui -80 luvulla .
Onko se siitä asti ollut tukossa? Melkein 40 vuotta?
-
Jo on huonoja bensaletkuja porukoilla ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Yks syy niiden kulumiseen noin äkkiä voi löytyä tärinä vaimennuksista ;D ;D ;D ;D
Kestää ne sentään muutaman vuoden ja vahvempiakin bensa letkuja löytyy .
Ompas outoa, eikö sinulle ole tullut mitään laitteita korjaukseen tuon "ominaisuuden" takia? Äkkiä päättelisi että saman valmistajan letkua käytetään valmistajan muissakin tuotteissa ja niissäkin letkut rapistuu.
-
En jaksanut lukea kaikkien vs, voi tulla toiseen kertaan. Kaasarissa moottorikohtaiset Työkäynti H säätö ja L tyhjäkäynti ja kaasuläpänsäätö, säätö aloitetaan ruuvaamalla suutin ruuvi kevyesti pohjaan ja avataan esim H kierros L ¾ osaa jonka jälkeen säädetään kaasuläppää jotta käy kunnolla muttei liian lujaa, työkäynti sillee jottei ota täysiä kierroksia vaan saa hiukan liikaa bensaa jotta huippu kierrokset vähän hakee huippua. L säätö sillee jotta lähtee ottamaan kierroksia miettimättä.
Tämä kaikki oli sitten turhaa jos vehkeessä on jotain perus vikaa, niinkuin mulla stilhin raivurissa siinä kun on säiliössä pensa verkkosihti joka oli pensan tankkiin kuivuessa muodostanut sihdin päälle kalvon jonka sai kyllä irti kynnellä raaputtamalla ja paineilmalla, mutta ei ennen putsausta meinannut saada sitä käyntiin
-
Vanha ja toimiva säätöohje "ensin kiinni ja sitten noin kierros auki" ei välttämättä päde suht uusiin sahoihin koska suutinta ei välttämättä saa kierrettyä kiinni asti. Kaasuttimen ruuveissa on usein rajoittimet jotka pitävät huolen siitä ettei tolkuttomasti liian laihaa tai rikasta seosta pysty pelkästään suuttimia kääntelemällä saamaan aikaan. Joten säätö voi olla väkisin hieman arpomista aluksi.
Pakoputkien verkkojen tarkoitus on estää pakokaasun mukana mahdollisesti tulevia kipinöitä päätymästä kuivin puruihin tai sammaleisiin. Kaikissa niitä ei ole ja tosiaan tukkoonkin voivat mennä. Polttoaineletkut olivat jossain vaiheessa aika heikkoja koska jokin kumin lisäaine kiellettiin. Mutta nykyään vissiin osataan tehdä taas parempia kun tuntuvat kestävän kohtuullisesti. Semmoinen pikkuvirhe Husqvarnalle on sattunut joskus noin kymmenkunta vuotta sitten että letku oli muuten ihan hyvää muttei sietänyt pakkasta. Niitä vaihdettiin takuuseen.
Ainakin Husqvarnan käyttöohjeia ja varaosakuvastoja saa ladattua heidän sivuiltaan.
-
Jo on huonoja bensaletkuja porukoilla ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Yks syy niiden kulumiseen noin äkkiä voi löytyä tärinä vaimennuksista ;D ;D ;D ;D
Kestää ne sentään muutaman vuoden ja vahvempiakin bensa letkuja löytyy .
Parinkuukauden jälkeen vaihdettiin uuteen sahaan ensimmäisen kerran bensaletku, ja Husseliikkeestä myytiin useita yhtä huonoja. Ehkä ne tärinäkumit oli sitten jo uutena huonot. En kuitenkaan saanut tota Hussea sitävertaa pelaamaan, että olisi edes laippaa saanut loppuun kulutettua kun multa loppui pinna ja saha vaihtui Sthiliin. Bensaletku ei ollut Hussen ainoa vika.
-
Jo on huonoja bensaletkuja porukoilla ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Yks syy niiden kulumiseen noin äkkiä voi löytyä tärinä vaimennuksista ;D ;D ;D ;D
Kestää ne sentään muutaman vuoden ja vahvempiakin bensa letkuja löytyy .
Ompas outoa, eikö sinulle ole tullut mitään laitteita korjaukseen tuon "ominaisuuden" takia? Äkkiä päättelisi että saman valmistajan letkua käytetään valmistajan muissakin tuotteissa ja niissäkin letkut rapistuu.
On tullut useampi bensaletku vaihdettua muttei noin usein . ;D
-
En jaksanut lukea kaikkien vs, voi tulla toiseen kertaan. Kaasarissa moottorikohtaiset Työkäynti H säätö ja L tyhjäkäynti ja kaasuläpänsäätö, säätö aloitetaan ruuvaamalla suutin ruuvi kevyesti pohjaan ja avataan esim H kierros L ¾ osaa jonka jälkeen säädetään kaasuläppää jotta käy kunnolla muttei liian lujaa, työkäynti sillee jottei ota täysiä kierroksia vaan saa hiukan liikaa bensaa jotta huippu kierrokset vähän hakee huippua. L säätö sillee jotta lähtee ottamaan kierroksia miettimättä.
Tämä kaikki oli sitten turhaa jos vehkeessä on jotain perus vikaa, niinkuin mulla stilhin raivurissa siinä kun on säiliössä pensa verkkosihti joka oli pensan tankkiin kuivuessa muodostanut sihdin päälle kalvon jonka sai kyllä irti kynnellä raaputtamalla ja paineilmalla, mutta ei ennen putsausta meinannut saada sitä käyntiin
Annettu jo samanlaiset ohjeet . ;D ;D ;D ;D
Kiinalasissa ruohonleikkureissa samaa vikaa , bensaletku menee tohkoksi ja tukkii kaasarin . Ensin aina säädöt kokeillaan ja sitten vasta muuta .
-
Jo on huonoja bensaletkuja porukoilla ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Yks syy niiden kulumiseen noin äkkiä voi löytyä tärinä vaimennuksista ;D ;D ;D ;D
Kestää ne sentään muutaman vuoden ja vahvempiakin bensa letkuja löytyy .
Ompas outoa, eikö sinulle ole tullut mitään laitteita korjaukseen tuon "ominaisuuden" takia? Äkkiä päättelisi että saman valmistajan letkua käytetään valmistajan muissakin tuotteissa ja niissäkin letkut rapistuu.
On tullut useampi bensaletku vaihdettua muttei noin usein . ;D
Nyt kyllä vaikuttaa siltä että pienkonekorjaajatoivonen vaihtaa huoltoon tulleeseen sahaan kaikki osat koska ei tiedä missä se vika on.Varmuuden vuoksi kalvot ja kampiakselin stefatkin.
-
Jo on huonoja bensaletkuja porukoilla ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Yks syy niiden kulumiseen noin äkkiä voi löytyä tärinä vaimennuksista ;D ;D ;D ;D
Kestää ne sentään muutaman vuoden ja vahvempiakin bensa letkuja löytyy .
Ompas outoa, eikö sinulle ole tullut mitään laitteita korjaukseen tuon "ominaisuuden" takia? Äkkiä päättelisi että saman valmistajan letkua käytetään valmistajan muissakin tuotteissa ja niissäkin letkut rapistuu.
On tullut useampi bensaletku vaihdettua muttei noin usein . ;D
Nyt kyllä vaikuttaa siltä että pienkonekorjaajatoivonen vaihtaa huoltoon tulleeseen sahaan kaikki osat koska ei tiedä missä se vika on.Varmuuden vuoksi kalvot ja kampiakselin stefatkin.
Annat taas väärää todistusta . Noin ei hommat mene .
-
Selvisköhän mikä aloittajan sahaa vaivaa, olisi mukava että aina tuotaisiin julki kun löytyy lääke vaivaan.
Jopa pieni kiitos olisi paikallaan oikean vastauksen tienneelle.
Itse välttelen ostamasta mitään missä ei tule käyttöohjekirjaa ja mahdollisia tykötarpeita mukana, varsinkin silloin jos myyjä on tuntematon.
-
Jo on huonoja bensaletkuja porukoilla ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Yks syy niiden kulumiseen noin äkkiä voi löytyä tärinä vaimennuksista ;D ;D ;D ;D
Kestää ne sentään muutaman vuoden ja vahvempiakin bensa letkuja löytyy .
Ompas outoa, eikö sinulle ole tullut mitään laitteita korjaukseen tuon "ominaisuuden" takia? Äkkiä päättelisi että saman valmistajan letkua käytetään valmistajan muissakin tuotteissa ja niissäkin letkut rapistuu.
On tullut useampi bensaletku vaihdettua muttei noin usein . ;D
Nyt kyllä vaikuttaa siltä että pienkonekorjaajatoivonen vaihtaa huoltoon tulleeseen sahaan kaikki osat koska ei tiedä missä se vika on.Varmuuden vuoksi kalvot ja kampiakselin stefatkin.
Annat taas väärää todistusta . Noin ei hommat mene .
Olen tullut siihen tulokseen näistä jutuistasi että et ole perillä näistä jutuista, olisi syytä vain tehdä sitä mitä osaa.
-
Jo on huonoja bensaletkuja porukoilla ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Yks syy niiden kulumiseen noin äkkiä voi löytyä tärinä vaimennuksista ;D ;D ;D ;D
Kestää ne sentään muutaman vuoden ja vahvempiakin bensa letkuja löytyy .
Ompas outoa, eikö sinulle ole tullut mitään laitteita korjaukseen tuon "ominaisuuden" takia? Äkkiä päättelisi että saman valmistajan letkua käytetään valmistajan muissakin tuotteissa ja niissäkin letkut rapistuu.
On tullut useampi bensaletku vaihdettua muttei noin usein . ;D
Nyt kyllä vaikuttaa siltä että pienkonekorjaajatoivonen vaihtaa huoltoon tulleeseen sahaan kaikki osat koska ei tiedä missä se vika on.Varmuuden vuoksi kalvot ja kampiakselin stefatkin.
Annat taas väärää todistusta . Noin ei hommat mene .
Olen tullut siihen tulokseen näistä jutuistasi että et ole perillä näistä jutuista, olisi syytä vain tehdä sitä mitä osaa.
Olen tullut tulokseen , ja moni muukin , että provosoit muita kirjottajia herjaamis mielessä . Väität minun vaihtaneen stefoja turhaan , tämä ei pidä paikkaansa .
Jos itselläsi ei ole stefoja mennyt ei se merkitse etteikö niitä menisi .
-
..talkkunajauho myllylumisella jojella kotitarvike mylly.. taidankin ostaa jobun solon tai raketti sagan voihan huskin kin maalata punaiseksi vaikka elektolux omistaisi
kontio tuotteeen hongan kolistajat sekä vanhasen uuni tuoreet parkkiset pinnat..tuppi on puukolle hyvä säilöntä paikka vaikka viilojakin siinä on useampaa kokoa on raivau sahaan ja käei käyttöiseen pisto sahaan ,, vanhaa kunnon mettä kaämppää ei ennen siirretty lenytokomeella hulikopteerilla vaan puuta uitettiin väylässä..myöskin käylässä höö öön unga möö..på en sjöö iiis Iissä
-
Moottorisaha Husqvarna 435 käy tyhjäkäynnillä suht hyvin mutta sitten kun kierroksia lisätään ja aloitetaan sahaaminen, puhti sahasta loppuu siihen eli se sammuu.
Olen ihan ummikko sahan kanssa, missä lienee vika? Kaasuttimen epäpuhtaus, säädöt pielessä tms. ? Sahassa on näköjään jotkut L ja H suuttimet
, niiden aukot löysin. Jos sieltä säädetään, niin miten? Tarvii kai jonkun erikoistyökalun?
Saha on ostettu käytettynä, käyttöohjetta ei ole.
Kaikki jotka ammatikseen korjaa pienkoneita tai muuten ymmärtää moottoreista , olisi heti nuosta oireista arvannut että pitää vaihtaa ehjä pensaletku .
Ja myös suodatin sillä edellytksellä et ne on rikki . Säädöistä aloitetaan . Kaikki tietää jos joskus sahan edes nähnyt .
En jaksanut lukea kaikkien vs, voi tulla toiseen kertaan. Kaasarissa moottorikohtaiset Työkäynti H säätö ja L tyhjäkäynti ja kaasuläpänsäätö, säätö aloitetaan ruuvaamalla suutin ruuvi kevyesti pohjaan ja avataan esim H kierros L ¾ osaa jonka jälkeen säädetään kaasuläppää jotta käy kunnolla muttei liian lujaa, työkäynti sillee jottei ota täysiä kierroksia vaan saa hiukan liikaa bensaa jotta huippu kierrokset vähän hakee huippua. L säätö sillee jotta lähtee ottamaan kierroksia miettimättä.
Tämä kaikki oli sitten turhaa jos vehkeessä on jotain perus vikaa, niinkuin mulla stilhin raivurissa siinä kun on säiliössä pensa verkkosihti joka oli pensan tankkiin kuivuessa muodostanut sihdin päälle kalvon jonka sai kyllä irti kynnellä raaputtamalla ja paineilmalla, mutta ei ennen putsausta meinannut saada sitä käyntiin
Annettu jo samanlaiset ohjeet . ;D ;D ;D ;D
Kiinalasissa ruohonleikkureissa samaa vikaa , bensaletku menee tohkoksi ja tukkii kaasarin . Ensin aina säädöt kokeillaan ja sitten vasta muuta .
huson tun tien tuo pensaletku se pääsyy.. mutta en nyt ihan ekana alottais noita säätöjä kun vaihtasin ensin tulpan ja putsarin pensalle ja ilamputsarin, sekä talviasento kesälle jo.. huollossa kerran käytin ja säätivä niiin pirusti mut penaasuotin tukossa, joku muovihile letkun päässä.. oli pikkasen noloa kun selvis vika..
Mulla ei polttoainesuodin ole ollut tukossa kuin yhden kerran ajat sitten.Pensat oli vääränlaisessa astiassa jostaliukeni muovia polttoaineeseen, oli joku säilöntäainen kanisteri.Sen jälkeen olen ottanut pensat kanisteriin joka on öljyille tarkoitettu.ja nykysin ihan oikeisiin pensakanistereihin.Noi kampiakselin stefavuodot on mulle aivan outoja, mielestäni ne kestää sahan iän.
Se vaihdetaan samalla kuin bensaletkukin . Harvoin se tukossa on mutta kuuluu asiaan .
Stefat alkaa vuotamaan joskus , kuumenee liikaa , mutta ei leikkaudu kiinni . Useita vaihtanut kuten bensaletkuja ja kalvojakin .
Peruskysymykseen takasin , ensin säädöt kohdilleen .
Kaikki jättäisi tuollaiset ihme säätäjät omaan arvoonsa . Jos asiakas tuo tehottomasti käyvän moottorisahan korjattavaksi ,jolla ei pysty työtä tekemään,niin ei sitä vain lähdetä säätämään . Aina on jokin syy miksi säädöt eivät ole pysyneet kohdallaan,ensin on selvitettävä vika eikä alkaa sahaa paikallaan huudattamaan ja säätämään . Sahan voi saada siinä paikallaan parkumaan komeasti säätämällä ja rahastaa iloinen asiakas kevyesti,Mutta kun asiakas sitten lähtee tukkimetsälle saha leikkaa kiinni niin kalliiksi tulee,kuka korvaa, tietenkin se säätäjä pienkonetunari .
-
Kaikki ei ymmärrä sahoista mitään joten ole kommentoimatta asiattomasti . Olenko säätänyt sahan liia koville kierroksille käymään ? En ole . Jos säädöt ei ole kohdallaan pitää säätää . Mikä tässäkin asiassa noin vaikeaa voi olla .
Ensin säädöt , jos ei parane alkaa vian etsintä muualta .
Kaikki vaan tahtoo provosoida eikä järki riitä asialliseen keskusteluun . Facessa on onneksi asiallista keskustelua .
-
Varmaan olisi parasta että aloittaja tulisi mahdollisimman nopeasti kertomaan mikä oli vikana. Tai antaisi edes väliaikatietoja mitä vikamahdollisuuksia on suljettu pois.
-
Varmaan olisi parasta että aloittaja tulisi mahdollisimman nopeasti kertomaan mikä oli vikana. Tai antaisi edes väliaikatietoja mitä vikamahdollisuuksia on suljettu pois.
Tais saada paremmat neuvot muualta ;D
-
Ensin säädöt , jos ei parane alkaa vian etsintä muualta .
[/quote]
Just noin kun Hessu sanoo.
-
Suht asiallista ja ennenkaikkea aktiivista keskustelua. Kiitokset kaikille neuvoista ja ohjeista tähän saakka.
Vikaa paikallistetaan täällä vielä. Ilmoitan toki tänne, kun ratkaisu löytyy.
-
Suht asiallista ja ennenkaikkea aktiivista keskustelua. Kiitokset kaikille neuvoista ja ohjeista tähän saakka.
Vikaa paikallistetaan täällä vielä. Ilmoitan toki tänne, kun ratkaisu löytyy.
Kaikki kiittää kiitoksista :D
Ps . Kaikki kirjoitetaan isolla ;D ;D
-
Suht asiallista ja ennenkaikkea aktiivista keskustelua. Kiitokset kaikille neuvoista ja ohjeista tähän saakka.
Vikaa paikallistetaan täällä vielä. Ilmoitan toki tänne, kun ratkaisu löytyy.
no keskustelu on aktiivista josta asiallisuus ja tieto on vain häivähdys.
-
tuli mieleen että epäiletkö polttoainetta kun kyselet sen talvisäilytystä.
-
Joo. Sitäkin...
-
Viimekesäiset bensat kaadoin omaan ruohonleikkuriin ja nykäisin käymään , ei ongelmaa . Vanha tilhi oli käymättä parivuotta . Ravistelin sahaa ennen käyntistämistä , ei ongelmaa . Bensaletkuja kyllä menee , missä sitten vika .
-
wau. täälläpäin tuppaa huoltosällit ensin laskemaan pensat tankista ja tuoreet tilalle ja sit vasta käyntiin, halpoja huoltoja monelle.. en kyllä tiiä mikä noissa 95 pensoissa on kun niitä pitää pienkoneisiin änkeä ja ylivuotiseks pitää..
-
wau. täälläpäin tuppaa huoltosällit ensin laskemaan pensat tankista ja tuoreet tilalle ja sit vasta käyntiin, halpoja huoltoja monelle.. en kyllä tiiä mikä noissa 95 pensoissa on kun niitä pitää pienkoneisiin änkeä ja ylivuotiseks pitää..
Jaa . Kuka sellaista tekee ? :P
-
..eikö olisi aika ostaa akkusaha kun se on nykyaikaa tämä ympäristön fossiilien poisto...luonto äiti taitaa toisuinaaan osata koston koiruudet...poka sahakin on mökillä kiva ja puukko sahan viilaaminen oli puhde hommaa .. aikoinaan.. taikka justeerin hampaiden harittaminen siihen kin löytyi työkalu.. anoppilan appilan kellarista.tai ullakollako se nyt on se ulko vessa museo
ja biljardi peli tikkataulu tennismaila..sulkapallo jääkaira...kairaa vaan yhä rakennellaan.. paraisilla vaan se oli miikkaeli björkk lundi taitava eräretkeillijä ropinsonin perjantai kamppailuissa .. vaiika janne poka jätti kansan puolusen puuhat kustiun maalla huvin paahdetun uuuss ruåttalaasen hoiviin ( siperaali sankko mikä hän on ) Nyamko Sabuni... uusia näkemyjksiä kehiin hoitajien palkkaa puolitetaan ja lissää poliittikoille kun ne on kukkoja tunkiolla siellä..kehittyvässä ahriikassa saakka..fyrkkaa nniin..jovain kokkien sekä keittäjien elin ehto on maustaa ruoka kunnolla ja vilijellä yrttejää ja olla koko kansan kokki nelonen.....mutta ropotti ei pilko vielä klapeja pinoon saakka kuivumaan ja miten se meni tuohi ylös vaiko alaspäin.. kiinto kuutio ja pino kuutio lihalientä kuutio... apulanta soi grammarissa kammarissa nimismiehenn..
pensalla käyvä pässi söi heinikon eilen olikin talven jälkeen nälkäinen mutta trimmerin akku simahti kolmen vuoden jälkeen..sanovat olevan liian herkkiä laitteita nuo trimmereiden voimalähteet...vai oliko laturin käämeissäkin häikkää tahi sulake mennyt..käämit helteessä kuumenee keväisin itse kullakin kullervolla..tellervon pelllervo lahti sen sijaan kukkii koivussa kummasti
. onneksi hv 244 raivuu sahaan aina voi luotaa...ja raivota mielin määrin vaikka vastaavia lumeroita pv laitteessame ei ole ja muovinen kiinalasi teipi joka kertoilee tuotteen nimen on tippunut yöllä pois..kummaaa porukkaa kiun tuhotan muurahaistenkin asuin paikat....täystuho kauppaan tästä kaiken maailman ulko maan matkaajat tuo tullessaan halppis pöönävellipannuja ja hiton suuria metsuri saappaita ja kypärätkin valetaan puolassa aikamiesten .. luolassa..ja ilta tuulten viesteissä..riittää mukkaamista säätelyä sekä kuusamon juustoa ja jätskiä persottaaa..
HYVÄÄ jussia
-
Jo aloittajan saha käy ja kukkuu???
-
Ei vielä, ei käy eikä varsinkaan kuku. Tutkinnan alla - laitan kyllä loppuraportin tänne kunhan saadaan saha kuntoon.
-
höh, täälläpäin nuohuolsiäijät teköö tuon ja veloo par euroa pensoista.. ku hyö haluu asiakasvirtaa..
-
höh, täälläpäin nuohuolsiäijät teköö tuon ja veloo par euroa pensoista.. ku hyö haluu asiakasvirtaa..
Mitä oikein yrität ketoo , häh . Jos huollon jälkeen lisätään bensiiniä niin pitää kai veloittaa .
-
siis; mökkiläisen tuomaan sahaan poistetaan vanhat pensat ja laitetaan uutet ja nyitään käymään. helppo huolto tosi monelle pienkäyttäjälle ja siitä velotaan vain se pensan hinta. ei sen ihmeempää. just eilen juttelin sällin kans kun kyselin hankkijan kriisistä..
-
siis; mökkiläisen tuomaan sahaan poistetaan vanhat pensat ja laitetaan uutet ja nyitään käymään. helppo huolto tosi monelle pienkäyttäjälle ja siitä velotaan vain se pensan hinta. ei sen ihmeempää. just eilen juttelin sällin kans kun kyselin hankkijan kriisistä..
Vaihdetaan bensat ja nyijitään käymään . Vaihtuiko bensa kaasarissa myös ?
-
siinäpä sorkkikselle päivän haaste ja toivottavasti saammeillalla asiasta raportin haistatteluineen.
-
heh, sinä on sorkkikselle seuraavan perkeleen paikka.. kyl nuo aina sen moottorin käyntiin laittaa ja sitä hetken käytettyään antavat asiakkeelle käyttöön. uutta sorkalle??
-
heh, sinä on sorkkikselle seuraavan perkeleen paikka.. kyl nuo aina sen moottorin käyntiin laittaa ja sitä hetken käytettyään antavat asiakkeelle käyttöön. uutta sorkalle??
Vai meinaa Oksa että Savossa saha olis jo laulanu jo monta päivää. Pitäisiköhän aloittajan pistää saha kokeeksi matkahuollossa Savolaiselle pienkonekorjaamolle?
-
heh, sinä on sorkkikselle seuraavan perkeleen paikka.. kyl nuo aina sen moottorin käyntiin laittaa ja sitä hetken käytettyään antavat asiakkeelle käyttöön. uutta sorkalle??
Vai meinaa Oksa että Savossa saha olis jo laulanu jo monta päivää. Pitäisiköhän aloittajan pistää saha kokeeksi matkahuollossa Savolaiselle pienkonekorjaamolle?
Savolaiset on niin ihmeellisii . Saahan sen käymään kun laittaa kaasarin kurkkuun tipan bensaa . Oisko noissa käynyt et väärää tavaraa laitettu tankkiin . ::) ::) ::) ::) ::)
-
No niin tämäoli uusi ja ihmeellinen asia sorkiskelle.Näitä mökkisahojahan ne huoltoon tulevat yleensä koska ammattilaiset osaavat itse huoltaa sahansa eikä tuollasiin sorkkahiomoihin niitä vie valohoitoon.
-
No niin tämäoli uusi ja ihmeellinen asia sorkiskelle.Näitä mökkisahojahan ne huoltoon tulevat yleensä koska ammattilaiset osaavat itse huoltaa sahansa eikä tuollasiin sorkkahiomoihin niitä vie valohoitoon.
...kuin myös ammattisahoja huoltanut . . Olisiko viisasta et jättäisit nuo herjaamisesi .
-
Ammattilaiset huoltaa itse sahansa kuten sanoin.Ja vaihtuu uuteen kun alkaa röpötteleen.Tosin noita ammatisahureita ei juuri enää ole.
-
Itse asiassa jos moottorisaha tänään keksittäisiin niin se kiellettäisiin koska terä on terävä ja sillä voi vaikkapa loukata
satuhahmojen piirtäjiä ei kuulemma saa puusta sahalla etsiä nallekarhua muumi peikkoa tai tehdä sahalla aatusedän vanhaa vinku vaunua eklikkä volkkaria ... vaikka ennen vanhaan telkkarissa poika katteli liikennettä... salkkari salkkari salakkumie..faijja..talonmies ja talkkari osasi luuudalla lakaista koulujen portaat metsä työn johtaja Pudas rudas joelta näytti homeliten kaasuttimen ruuvvien irroittamisen yksin kertaisuuden jopa pensiini hana oli vanhassa stihl rasjkaassa kone sahassa.justeeri lauloi metsä radiossa ja illalla tuuli viesti konneessa oli ohjetta öljy pumpun vaihatmiseen ...käytettyä moottori öljyäkin toisinaan hyödynnettiin klapien teossa ketju öljyn kerrottiin olevan jo kokenutta vi´oitelu ainetta..sateen lakattua haimme lakkaa satamista ..taas riittää kahvi automaatin lataamista kun korona virus on paklautettu kiinaan..on kait se tännäänkin jokunen klapi pölkky halkaistava ... vaikka vipukirvestä en ole saanut tilattua ..kuitenkin se on lääkäri perheen suosiossa kuulemma Kanadassa.. se Kärnän hieno..luomus..emme tänäänkään laita kirvehiä kaiviin..kaivooon..prkele kun vanhuus tulee niin savonkieli unhoittuuu..stav anger..ja kuusi metriä on tavoite nousta seipään avulla ilmaan...tupla vissyn paikka dublandis..ballanstines balanssi.. tasapaino...ja alastulon on oltava sellainen norjalainen mikä se oli se hiihtolaji...kun ikäänkuin saksataan laskeuduttaessa.. pitkän hypyn jälkeen..rukan mäessä..google hikipedia..tele ja mark maa ..olisko se ollu joku telefonmark..tai telemarkkialastulo kun lankapuhelimet pantiin pois vuonolta ja solo saha myytiin..isolle virmalle. ja faijja korjas homeliiten vaihtoi patterit radioon ja koetti laittaa ratijoa metsä radioa..ääneekkäämmäksi ja kone saha sanoi sttn uutiset tieto toimisto tass.. ja vielä piti uusi tulppakin vaihtaa ja anselmi kutoi katiskoja.... ja peilin laittoi siihen jotta ahvenet tulisi kattelemaan..mikä se siellä järven päässä kitisee..kipinä mikko..oli yöllä käestämässä ollut..ja marttiinin pankot oli reessä..tuolloin oli joutsan kela laitteet nuffvin eessä siimakuormaajahan se oli siiinä daavetissakin ja fordeissa muotia...vaan on kourakuormaajaa ilman kurkoittajaa ja kurkoittajalla...kylä seppien aamu palaveri on sitten ohitse...ja sen jälkeen kenties.. sitten laitetaan mossen nokka..Hankkijan koe tilalle..päin.. Tuusulaan ja vakolan testi kentälle..ja lippis väärinpäin päähän hitsattaessa..
-
Ammattilaiset huoltaa itse sahansa kuten sanoin.Ja vaihtuu uuteen kun alkaa röpötteleen.Tosin noita ammatisahureita ei juuri enää ole.
Jaa , että heti ekasta kerrasta . Noihin uusiin sahohin en vielä koske mutta ammattisahoja huolatanut eräänkin kerran .
Viljelijä eeveepee taitaa pikkuisen yrittää riitaa haastaa jälleen kerran .
-
tosiasioiden kertominen ja esiintuominen on mielestäsi riidan haastamista.
-
Ammattilaiset huoltaa itse sahansa kuten sanoin.Ja vaihtuu uuteen kun alkaa röpötteleen.Tosin noita ammatisahureita ei juuri enää ole.
Jaa , että heti ekasta kerrasta . Noihin uusiin sahohin en vielä koske mutta ammattisahoja huolatanut eräänkin kerran .
Viljelijä eeveepee taitaa pikkuisen yrittää riitaa haastaa jälleen kerran .
Kaikki ei ymmärrä mikä tuossa evpeen kirjoituksessa oli muka riidan haastamista ? Sorkkis on näillä luulotautisilla väitteillään pyytänyt webbaria poistamaan Syyllisen ja IceFarmarinkin pitkälle lomalle ,aika raukkamainen jätkä tuo sorkkis .
Sekin Kaikkia kummeksuttaa että ammatti metsurit sahailisivat vielä vanhalla tekniikalla mitä sorkkis luulee osaavansa ruuvata (lue säätää ) ;D ;D
Ja myös se kummastuttaa ja hämmästyttää että sorkkista vituttaa niin vietävästi kun sen autoon oli vaihdettu korjauksen yhteydessa korjaamolla muitakin osia , kun taas sorkkis pitää sitä normaalina että hän saa pienkorjaamossaan vaihdella asiakkaiden sahoihin Kaikkia mahdollista pyytämättä ja yllättin ,se on sorkkiksen mielestä ihan OK ja fantsua kun saa itse rahastaa . ;D ;D ;D
-
Älkää nyt hyvät ihmiset tapelko täällä moisten asioiden tähden. Se minun saha on edelleen paikallisessa pienkonekorjaamossa, odottaa vuoroaan. Sen korjaamon mies on luottohenkilö joka ei tee mitään ylimääräistä, eikä laskuta mistään turhasta. Siellä on vaan tällä hetkellä töitä niin paljon jonossa että kestää jonkin aikaa ennenkuin saa sen työn alle.
-
Älkää nyt hyvät ihmiset tapelko täällä moisten asioiden tähden. Se minun saha on edelleen paikallisessa pienkonekorjaamossa, odottaa vuoroaan. Sen korjaamon mies on luottohenkilö joka ei tee mitään ylimääräistä, eikä laskuta mistään turhasta. Siellä on vaan tällä hetkellä töitä niin paljon jonossa että kestää jonkin aikaa ennenkuin saa sen työn alle.
Ei noista kannata välittää . Oikeuslaitos tuollaiset riidan haastajat hoitaa . Tiedetään ketä tuo Kaikki on .
Tänään kolme ajoleikkuria hain huoltoon pari vein aamulla pois . Autoa käytin vikakoodin lukijalla , löytyhän yks vikakin :)
Saa ite korjattua jahka osat tulee . :)
-
Älkää nyt hyvät ihmiset tapelko täällä moisten asioiden tähden. Se minun saha on edelleen paikallisessa pienkonekorjaamossa, odottaa vuoroaan. Sen korjaamon mies on luottohenkilö joka ei tee mitään ylimääräistä, eikä laskuta mistään turhasta. Siellä on vaan tällä hetkellä töitä niin paljon jonossa että kestää jonkin aikaa ennenkuin saa sen työn alle.
Ei noista kannata välittää . Oikeuslaitos tuollaiset riidan haastajat hoitaa . Tiedetään ketä tuo Kaikki on .
Ihmettelen kyllä miksi tämä sorkkahoitaja täällä uhkailee oikeuslaitoksella.Kuitenkin nimimerkki on kaikilla tiedossa.Kuka uskaltaa enää asioida kyseisen henkilön kanssa koska näitä uhkailuja on tullut useita.Ja toisekseen ihmettelen sitä että jos asia onkin toisin kuin nimimerkki väittää ja se onkin seoikea asia niin silloin on asiaa vääristelty ja herjattu nimimerkkiä.Oliskohan se kaikkein fiksuinta jos herra sorkka harkitsisi ensin ja kirjoittaisi vasta sitten ne typeryytensä.
Tänään kolme ajoleikkuria hain huoltoon pari vein aamulla pois . Autoa käytin vikakoodin lukijalla , löytyhän yks vikakin :)
Saa ite korjattua jahka osat tulee . :)
-
Älkää nyt hyvät ihmiset tapelko täällä moisten asioiden tähden. Se minun saha on edelleen paikallisessa pienkonekorjaamossa, odottaa vuoroaan. Sen korjaamon mies on luottohenkilö joka ei tee mitään ylimääräistä, eikä laskuta mistään turhasta. Siellä on vaan tällä hetkellä töitä niin paljon jonossa että kestää jonkin aikaa ennenkuin saa sen työn alle.
Ei noista kannata välittää . Oikeuslaitos tuollaiset riidan haastajat hoitaa . Tiedetään ketä tuo Kaikki on .
Tänään kolme ajoleikkuria hain huoltoon pari vein aamulla pois . Autoa käytin vikakoodin lukijalla , löytyhän yks vikakin :)
Saa ite korjattua jahka osat tulee . :)
Tuo onkin hyvää palvelua, harvalla kaupunkilaisella on enää vetokoukkua autossaan. Lainakärryn kytkeminen on hankalaa jos koukku jumissa auton alla ja pistorasia täynnä santaa. Peruuttaminenkin on hankalaa kaupunkilaiselle ja missä säilytät omaa kärryä postimerkin kokoisella tontilla.
-
Älkää nyt hyvät ihmiset tapelko täällä moisten asioiden tähden. Se minun saha on edelleen paikallisessa pienkonekorjaamossa, odottaa vuoroaan. Sen korjaamon mies on luottohenkilö joka ei tee mitään ylimääräistä, eikä laskuta mistään turhasta. Siellä on vaan tällä hetkellä töitä niin paljon jonossa että kestää jonkin aikaa ennenkuin saa sen työn alle.
Ei noista kannata välittää . Oikeuslaitos tuollaiset riidan haastajat hoitaa . Tiedetään ketä tuo Kaikki on .
Tänään kolme ajoleikkuria hain huoltoon pari vein aamulla pois . Autoa käytin vikakoodin lukijalla , löytyhän yks vikakin :)
Saa ite korjattua jahka osat tulee . :)
Tuo onkin hyvää palvelua, harvalla kaupunkilaisella on enää vetokoukkua autossaan. Lainakärryn kytkeminen on hankalaa jos koukku jumissa auton alla ja pistorasia täynnä santaa. Peruuttaminenkin on hankalaa kaupunkilaiselle ja missä säilytät omaa kärryä postimerkin kokoisella tontilla.
Joo . Hyvin ovat vastaan ottaneet . Parit kalvot vaihdoin työnnettävään , kuntoon tuli . Oli tarvikekalvot laitettu ja ne pirut ei kestä . Huom eivät minun laittamat .
-
Älkää nyt hyvät ihmiset tapelko täällä moisten asioiden tähden. Se minun saha on edelleen paikallisessa pienkonekorjaamossa, odottaa vuoroaan. Sen korjaamon mies on luottohenkilö joka ei tee mitään ylimääräistä, eikä laskuta mistään turhasta. Siellä on vaan tällä hetkellä töitä niin paljon jonossa että kestää jonkin aikaa ennenkuin saa sen työn alle.
Ei noista kannata välittää . Oikeuslaitos tuollaiset riidan haastajat hoitaa . Tiedetään ketä tuo Kaikki on .
Ihmettelen kyllä miksi tämä sorkkahoitaja täällä uhkailee oikeuslaitoksella.Kuitenkin nimimerkki on kaikilla tiedossa.Kuka uskaltaa enää asioida kyseisen henkilön kanssa koska näitä uhkailuja on tullut useita.Ja toisekseen ihmettelen sitä että jos asia onkin toisin kuin nimimerkki väittää ja se onkin seoikea asia niin silloin on asiaa vääristelty ja herjattu nimimerkkiä.Oliskohan se kaikkein fiksuinta jos herra sorkka harkitsisi ensin ja kirjoittaisi vasta sitten ne typeryytensä.
Tänään kolme ajoleikkuria hain huoltoon pari vein aamulla pois . Autoa käytin vikakoodin lukijalla , löytyhän yks vikakin :)
Saa ite korjattua jahka osat tulee . :)
Kiitos samoin . Oletko Tuomari , et . Tiedetään ketä Sinunkin merkkisi takana on . Maailma on pieni .
Kerros nyt vielä mitä olen väärin kirjoitanut ?
-
Työnnettävässä kalvot vaihtoon.Tuossa nyt ihan oikeesti vanha riks rattoni, ei siihen ole ikinään mitään kalvoja tarvinnut uusia sytytystulppa on vaihdettu eikä sekään vielä täysin loppuun kipinöinyt.Mut tää on tätä ,,,,,,,,,,,,, pitäähän sitä joain vaihtaa että voipi sitten laskuttaa muuytaman tunnin hommasta ja näyttää sitten että kalvot oli kelvottomat.Mutei mitään, nehän voi laittaa seuraavan asiakkaan koneeseen joka saadaan tyytyväiseksi kun on jopa osia vaihdettu.Tietenkin nämä kalvot odottavat seuraavan koneen remonttia.Näin toimii kierrätys parhaimmillaan.
-
Työnnettävässä kalvot vaihtoon.Tuossa nyt ihan oikeesti vanha riks rattoni, ei siihen ole ikinään mitään kalvoja tarvinnut uusia sytytystulppa on vaihdettu eikä sekään vielä täysin loppuun kipinöinyt.Mut tää on tätä ,,,,,,,,,,,,, pitäähän sitä joain vaihtaa että voipi sitten laskuttaa muuytaman tunnin hommasta ja näyttää sitten että kalvot oli kelvottomat.Mutei mitään, nehän voi laittaa seuraavan asiakkaan koneeseen joka saadaan tyytyväiseksi kun on jopa osia vaihdettu.Tietenkin nämä kalvot odottavat seuraavan koneen remonttia.Näin toimii kierrätys parhaimmillaan.
Johan oli väite . ;D ;D ;D ;D. Sanos miksi ne ei käyneet kunnolla huoltoon tullessan mutta kävivät kunnolla huollosta lähtiessään ? Kalvot sai asikas mukaansa joten väitteesi täysin väärä .
Levität väärää tietoa minusta mikä ei ole laillista .
-
Jos sää nyt kerrankin ymmärtäisit pitää turpas kiinni, etkä jäkertää samaa asiaa sivukaupalla voisit olla jopa ihan uskottavakin asiantuntija.Nykyisillä möläytyksilläsi ei kirjoituksillasi ole mitään arvoa.Sivistyneempi lopettaa typerän jauhatuksen ensin ja osoittaa siten sivistyneisyytensä, moukat jatkaa jauhattamista hamaan loppuun asti.
Kuten näimme, edelleen piti kommentoida,lukematta mitä oli kirjoitettu.
-
Jos sää nyt kerrankin ymmärtäisit pitää turpas kiinni, etkä jäkertää samaa asiaa sivukaupalla voisit olla jopa ihan uskottavakin asiantuntija.Nykyisillä möläytyksilläsi ei kirjoituksillasi ole mitään arvoa.Sivistyneempi lopettaa typerän jauhatuksen ensin ja osoittaa siten sistyneisyytensä, moukat jatkaa jauhattamista hamaan loppuun asti.
Jos se kalvo venynyt tai revennyt se vaihdetaan . Tarvikekalvot eivät ole toimineet , ne vaihdetaan parempiin , alkuperäisiin . Huoltoliikkeessä käynyt vahinko ja lupasivat korvata pieleen menneen korvauksen .
Vaihdoin meneellä viikolla pariin leikkuriin kalvot ja kaasuttimen puhdistin . Katsos kaasuttimen avauksen jälkeen venynyt kalvo ei tahdo toimia . Mutta uusi alkuperäinen toimii .
-
Nämä ohjeet täällä sain:
* säätöruuvien ruuvailu kiinnin ja vähitellen auki
* puhdista/vaihda ilmansuodatin
* vaihda tulppa, ihan varmuuden vuoksi
* vaihda bensaletku (suosituin vaihtoehto)
* vaihda polttoaineen suodatin
* vaihda kampiakselin stefa
* vaihda kaasuttimen kalvot
* puhdista pakoputken sihti
* heitä vanha bensa pois, käytä tuoretta
* bensan oikea seos, koostumus
Melkoinen määrä siis potentiaalisia vianaiheuttajia!
No, saha laitettiin kuntoon seuraavilla toimenpiteillä:
* vanha bensa pois, Aspen 2T tilalle
* säädetty tuolle polttoaineelle
* kaasuttimen kalvosarja uusittiin
Nyt saha käy ja toimii hyvin. Kukkumista en ole vielä kuullut.
Kiitokset Kaikille neuvojen antajille ja osallistuneille!
-
Tohtiiko kysyä mitä korjaus maksoi???
-
80 €
-
Riderikin tärähti taas hyvin tulille, kun tankissa on venäjänbensaa. Ei kylläkään avaimesta, joku härö ennen käynnistysrelettä, tutkitaan kun viitsitään.
Mut yks kysymys. Briggsin 351447-1193A1 moottori, v2 bensa. Tuuppaa bensaa kalvopumpusta vaikka kalvo on ehjä, eli pitänee uusia kannentiivisteet.
Mitä eroa on graphoil ja metallisella kannentiivisteellä ? tiedän että tuota graphoilia on mm ajoleikkureissa ja raideriin sellaisen vaihdoinkin.
https://www.fiksaa.fi/myynti/puutarha/varaosat/assembly/8/64263.196959?path=70559.50750.64199.64263.196959
Näyttäs olevan puolet kalliimpi ainahi tuossa paikassa, liekö hinnanväärti ?
-
Riderikin tärähti taas hyvin tulille, kun tankissa on venäjänbensaa. Ei kylläkään avaimesta, joku härö ennen käynnistysrelettä, tutkitaan kun viitsitään.
Mut yks kysymys. Briggsin 351447-1193A1 moottori, v2 bensa. Tuuppaa bensaa kalvopumpusta vaikka kalvo on ehjä, eli pitänee uusia kannentiivisteet.
Mitä eroa on graphoil ja metallisella kannentiivisteellä ? tiedän että tuota graphoilia on mm ajoleikkureissa ja raideriin sellaisen vaihdoinkin.
https://www.fiksaa.fi/myynti/puutarha/varaosat/assembly/8/64263.196959?path=70559.50750.64199.64263.196959
Näyttäs olevan puolet kalliimpi ainahi tuossa paikassa, liekö hinnanväärti ?
Siis mistä syystä pumppaa bensaa kalvon ja tankin välistä ?
-
Nämä ohjeet täällä sain:
* säätöruuvien ruuvailu kiinnin ja vähitellen auki
* puhdista/vaihda ilmansuodatin
* vaihda tulppa, ihan varmuuden vuoksi
* vaihda bensaletku (suosituin vaihtoehto)
* vaihda polttoaineen suodatin
* vaihda kampiakselin stefa
* vaihda kaasuttimen kalvot
* puhdista pakoputken sihti
* heitä vanha bensa pois, käytä tuoretta
* bensan oikea seos, koostumus
Melkoinen määrä siis potentiaalisia vianaiheuttajia!
No, saha laitettiin kuntoon seuraavilla toimenpiteillä:
* vanha bensa pois, Aspen 2T tilalle
* säädetty tuolle polttoaineelle
* kaasuttimen kalvosarja uusittiin
Nyt saha käy ja toimii hyvin. Kukkumista en ole vielä kuullut.
Kiitokset Kaikille neuvojen antajille ja osallistuneille!
Kannattaa vaihtaa bensaletku ja suodatin samalla kerralla vaikka ne ei vuotaistakaan huollon aikana .
-
Kannattaa vaihtaa bensaletku ja suodatin samalla kerralla vaikka ne ei vuotaistakaan huollon aikana .
[/quote]
Annan suuren arvon semmosille kavereille kyläyhteisössä, jotka auttavat
pienkonemurheissa oman kykynsä mukaan.
Itse koin nuorena jolppina 60-luvulla suurta kiitollisuutta tehtaan remonttiverstaan kaveria kohtaan, joka auttoi meitä poikia, kun moottoripyörä
oli saatu, mutta ei kaikkia taitoja sen metkuihin.
Ja ilman mitään korvausta, eihän meillä silloin rahaa ollutkaan.
Kun iän myötä sain järkeä päähäni, olen yrittänyt nuo palvelut jotenkin korvata.
Jatka Hessu vaan edelleen.
-
Siis mistä syystä pumppaa bensaa kalvon ja tankin välistä ?
Riderin briggsissä oli joskus sellainen vika, että tihkui bensaa kalvopumpun huohotinreiästä tai mikä se liekään ja kalvo oli ehjä. Kun kävin kyselemässä paikallisesta pienkoneliikkeestä asiasta, niin sanottiin että kannentiiviste vuotaa puristuspaineet huohotukseen ja se aiheuttaa vuodon. Vaihdoin kannentiivisteen jossa oli pieni vuotojälki ja senjälkeen loppui vuoto bensapumpustakin.
Ajattelin että sama kai se olis vaihtaa tuon agregaatinkin kansipahvit, vaikka kone ei ole pyörinyt edes 80 tuntia. Jenkkivehje niin osaa kai se jo olla hajalla.
-
Vastauksissa tuli niin paljon osastoa " Kannattaa samalla vaihtaa se ja se" että jos kaikki olisin vaihtanut, olisi tullut halvemmaksi ostaa uusi saha.
-
..juurikin näin meillä on 50 luvun maan muokkaaja jyrsin sen kunnostaminen maksaa enemmän kuin vastaava uusi...toisaalta museo laitteita on..vanhan kansan elo juhliakin vaalitaan..traktorilla vedettävää aros leikkuu puimurai aikoinaan katselimme ja sen oivaa narulla sitomis laitetta opetus mielessä....vanhat ammatti miehet jopa syvien kaivojen tekoon oppineet..sittemmin tekivät tammukka putoja kesyttivät karhuka sekä lakkaa pomittivat..ulkomaan tyttärillä ja pojilla exoottinen ranua kutsui hillamarkkinoille itikka oöljy keisarit he kehitteli kaiken maailman spiraaleja joilla tauolla torjuttiin ampiaisia..välillä lennetttiin meihiläisen terveyskeskukseen pää kaupunki seudulle vanhaan Turkuun..sittemmin Gustaf Wasa keksi perustaa hesan ...ja kutrri HELINÄ SANOI VIISAS TEKO LAITTAA LANGAT PAIMEN POJAN LAULAMAAN....poroja pässejä ja soita riittää edelleen..ja suo muurain lakka ja hillakin alkaa piakkoin kukkimaan.. mänty petäjä vaivaiskoivu honka soilla..
-
..juurikin näin meillä on 50 luvun maan muokkaaja jyrsin sen kunnostaminen maksaa enemmän kuin vastaava uusi...toisaalta museo laitteita on..vanhan kansan elo juhliakin vaalitaan..traktorilla vedettävää aros leikkuu puimurai aikoinaan katselimme ja sen oivaa narulla sitomis laitetta opetus mielessä....vanhat ammatti miehet jopa syvien kaivojen tekoon oppineet..sittemmin tekivät tammukka putoja kesyttivät karhuka sekä lakkaa pomittivat..ulkomaan tyttärillä ja pojilla exoottinen ranua kutsui hillamarkkinoille itikka oöljy keisarit he kehitteli kaiken maailman spiraaleja joilla tauolla torjuttiin ampiaisia..välillä lennetttiin meihiläisen terveyskeskukseen pää kaupunki seudulle vanhaan Turkuun..sittemmin Gustaf Wasa keksi perustaa hesan ...ja kutrri HELINÄ SANOI VIISAS TEKO LAITTAA LANGAT PAIMEN POJAN LAULAMAAN....poroja pässejä ja soita riittää edelleen..ja suo muurain lakka ja hillakin alkaa piakkoin kukkimaan.. mänty petäjä vaivaiskoivu honka soilla..
Siinäpä sitä tajunnanvirtaa... Tarmo Manni totesi aikoinaan itsestään jonkun haastattelun jälkeen että mies puhuu kuin Ruuneperi eikä mitään tolkkua koko hommassa...
-
..juurikin näin meillä on 50 luvun maan muokkaaja jyrsin sen kunnostaminen maksaa enemmän kuin vastaava uusi...toisaalta museo laitteita on..vanhan kansan elo juhliakin vaalitaan..traktorilla vedettävää aros leikkuu puimurai aikoinaan katselimme ja sen oivaa narulla sitomis laitetta opetus mielessä....vanhat ammatti miehet jopa syvien kaivojen tekoon oppineet..sittemmin tekivät tammukka putoja kesyttivät karhuka sekä lakkaa pomittivat..ulkomaan tyttärillä ja pojilla exoottinen ranua kutsui hillamarkkinoille itikka oöljy keisarit he kehitteli kaiken maailman spiraaleja joilla tauolla torjuttiin ampiaisia..välillä lennetttiin meihiläisen terveyskeskukseen pää kaupunki seudulle vanhaan Turkuun..sittemmin Gustaf Wasa keksi perustaa hesan ...ja kutrri HELINÄ SANOI VIISAS TEKO LAITTAA LANGAT PAIMEN POJAN LAULAMAAN....poroja pässejä ja soita riittää edelleen..ja suo muurain lakka ja hillakin alkaa piakkoin kukkimaan.. mänty petäjä vaivaiskoivu honka soilla..
Siinäpä sitä tajunnanvirtaa... Tarmo Manni totesi aikoinaan itsestään jonkun haastattelun jälkeen että mies puhuu kuin Ruuneperi eikä mitään tolkkua koko hommassa...
Lue vähän rivien välistä ja mieti. Monta asiaan tuosta aukenee.Joskus on ollut sanonta että kuuluu yleis sivistykseen. Niinkuin monesta Aatamin jutuista.
-
Yleissivistys on yhdyssana.
-
Yleissivistys on yhdyssana.
Eipä tuo haittaa.Pääasia että saha on kunnossa.
-
Vastauksissa tuli niin paljon osastoa " Kannattaa samalla vaihtaa se ja se" että jos kaikki olisin vaihtanut, olisi tullut halvemmaksi ostaa uusi saha.
Sorkkis ammattilaisena taisi olla ainut joka tiesi, muut vaan arvaili?
-
Yleissivistys on yhdyssana.
Nyt tais joku kärväyttää itsensä . ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Yleissivistys on yhdyssana.
Nyt tais joku kärväyttää itsensä . ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Mietin vaan, että Sorkkis kyrväyttää itsensä.
-
Husovarnan trimmeri toimi ihan hyvin..kun uusin pensiinin..,,kaasuttelin vanhan pensan kanssa puoli tuntia... kalvot jo vaihdoin uusiin kaasarissa..kun noita aspenin aineita tuli..niin ne vanhat kalvot oli jo loppu..koska saha on 1989 saatu ja siitä on jo muutama tunti mennyt..raivuuta trimmaamista sorkkahessun kaa käden vääntöä...talojussin riihi olkia on tutkittu Turkissa saakka..käyty be ne lux maissa daffeja katteleen..ja jyväskylän rallimenne peruuttamalla tänä vuonna..elikkö R eli rallivaihde päälle ja perruttelemaan..
HYVÄÄ YÖTÄ...ja
keskiviikkoa