Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: 42 - 24.03.20 - klo:20:53
-
Jos uskomme vw ilmoitusta niin kaasuauto poistuu alle 10v kuluessa markkinoilta.
Syy Teslan pörssiarvo ylitti volsun.
https://www.is.fi/autot/art-2000006449669.html
Suomessa rekistöröitiin 2019 4400 uutta kaasuautoa, yhteensä yli 10.000
” Suomen Energia- ja Ilmastostrategian tavoitteena on 50 000 kaasuautoa kotimaan liikenteessä vuoteen 2030 mennessä. Kaasuautoilun tämänhetkinen suosio kuitenkin ennakoi tavoitemäärän ylitystä etuajassa. Vielä muutama vuosi sitten kaasuajoneuvoja oli liikenteessä alle 2 000. Pelkästään vuoden 2019 aikana Suomeen on rekisteröity lähes 4 000 uutta kaasuajoneuvoa. ”
-
Jos uskomme vw ilmoitusta niin kaasuauto poistuu alle 10v kuluessa markkinoilta.
Syy Teslan pörssiarvo ylitti volsun.
https://www.is.fi/autot/art-2000006449669.html
Suomessa rekistöröitiin 2019 4400 uutta kaasuautoa, yhteensä yli 10.000
” Suomen Energia- ja Ilmastostrategian tavoitteena on 50 000 kaasuautoa kotimaan liikenteessä vuoteen 2030 mennessä. Kaasuautoilun tämänhetkinen suosio kuitenkin ennakoi tavoitemäärän ylitystä etuajassa. Vielä muutama vuosi sitten kaasuajoneuvoja oli liikenteessä alle 2 000. Pelkästään vuoden 2019 aikana Suomeen on rekisteröity lähes 4 000 uutta kaasuajoneuvoa. ”
Jaaha . Bensa-autot voi muuttaa kaasuautoiksi ja vieläpä käyttää kotimaista kaasua .
-
Kaasu eri muodoissaan (bio- taio maakaasu,myös LNG) saattaa sopia paremmin raskaaseen liikenteeseen. Löytyy paikkoja isoille säiliöille, reitit ja terminaalit ovat osin vakioita ja kulutus suurta. Ei seiso kaasuntankkausasema tyhjän panttina, LNG-aseman perustaminen taisi maksaa 6-numeroisia summia.
Kaasun käyttö dieselmoottorissa vaatii myös pikkuhitusen dieselpolttoainetta koko ajan.
Ainakin Volvon FH LNG on jo valmis paketti. Tuohon kun vielä yhdistetään Sisun hybriditekniikka niin alkaa olla keksinnöstä kyse :-)
-
Jos uskomme vw ilmoitusta niin kaasuauto poistuu alle 10v kuluessa markkinoilta.
Syy Teslan pörssiarvo ylitti volsun.
https://www.is.fi/autot/art-2000006449669.html
Suomessa rekistöröitiin 2019 4400 uutta kaasuautoa, yhteensä yli 10.000
” Suomen Energia- ja Ilmastostrategian tavoitteena on 50 000 kaasuautoa kotimaan liikenteessä vuoteen 2030 mennessä. Kaasuautoilun tämänhetkinen suosio kuitenkin ennakoi tavoitemäärän ylitystä etuajassa. Vielä muutama vuosi sitten kaasuajoneuvoja oli liikenteessä alle 2 000. Pelkästään vuoden 2019 aikana Suomeen on rekisteröity lähes 4 000 uutta kaasuajoneuvoa. ”
Jaaha . Bensa-autot voi muuttaa kaasuautoiksi ja vieläpä käyttää kotimaista kaasua .
Mahtaako kuitenkin tehdas valmistajien puutteessa käydä samoin kuin petrooli saabille.
-
Kaasu eri muodoissaan (bio- taio maakaasu,myös LNG) saattaa sopia paremmin raskaaseen liikenteeseen. Löytyy paikkoja isoille säiliöille, reitit ja terminaalit ovat osin vakioita ja kulutus suurta. Ei seiso kaasuntankkausasema tyhjän panttina, LNG-aseman perustaminen taisi maksaa 6-numeroisia summia.
Kaasun käyttö dieselmoottorissa vaatii myös pikkuhitusen dieselpolttoainetta koko ajan.
Ainakin Volvon FH LNG on jo valmis paketti. Tuohon kun vielä yhdistetään Sisun hybriditekniikka niin alkaa olla keksinnöstä kyse :-)
Pitäisi olla innostusta asiaan myös Euroopan laajuisesti, onko sitä? Jenkki rekkamies tuskin alkaa kaasun kanssa sähläämää.
-
Kaasu eri muodoissaan (bio- taio maakaasu,myös LNG) saattaa sopia paremmin raskaaseen liikenteeseen. Löytyy paikkoja isoille säiliöille, reitit ja terminaalit ovat osin vakioita ja kulutus suurta. Ei seiso kaasuntankkausasema tyhjän panttina, LNG-aseman perustaminen taisi maksaa 6-numeroisia summia.
Kaasun käyttö dieselmoottorissa vaatii myös pikkuhitusen dieselpolttoainetta koko ajan.
Ainakin Volvon FH LNG on jo valmis paketti. Tuohon kun vielä yhdistetään Sisun hybriditekniikka niin alkaa olla keksinnöstä kyse :-)
Pitäisi olla innostusta asiaan myös Euroopan laajuisesti, onko sitä? Jenkki rekkamies tuskin alkaa kaasun kanssa sähläämää.
Jenkeissä saa melkein kaikki paketti- ja lava-autot tilattua kaasuvarustuksella tai -valmiudella.
Maassa on pari tuhatta kaasutankkausasemaa
UPS ilmoitti syksyllä ostavansa kaasuajoneuvoja 450 miljoonalla dollarilla
https://www.ttnews.com/articles/ups-invests-450-million-cng-trucks-stations
-
Kaasu eri muodoissaan (bio- taio maakaasu,myös LNG) saattaa sopia paremmin raskaaseen liikenteeseen. Löytyy paikkoja isoille säiliöille, reitit ja terminaalit ovat osin vakioita ja kulutus suurta. Ei seiso kaasuntankkausasema tyhjän panttina, LNG-aseman perustaminen taisi maksaa 6-numeroisia summia.
Kaasun käyttö dieselmoottorissa vaatii myös pikkuhitusen dieselpolttoainetta koko ajan.
Ainakin Volvon FH LNG on jo valmis paketti. Tuohon kun vielä yhdistetään Sisun hybriditekniikka niin alkaa olla keksinnöstä kyse :-)
Pitäisi olla innostusta asiaan myös Euroopan laajuisesti, onko sitä? Jenkki rekkamies tuskin alkaa kaasun kanssa sähläämää.
Nii . Läträtään sitte dieseleiden kanssa , saahan öljyä tehtyä hiilestä . :o
-
Kaasun käyttö raskaassa kalustossa järkevintä, henkilöauto kulkee parhaiten sähköllä.