Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: 42 - 24.03.20 - klo:20:53

Otsikko: Kaasuautot pois pelistä
Kirjoitti: 42 - 24.03.20 - klo:20:53

Jos uskomme vw ilmoitusta niin kaasuauto poistuu alle 10v kuluessa markkinoilta.
Syy Teslan pörssiarvo ylitti volsun.
https://www.is.fi/autot/art-2000006449669.html

Suomessa rekistöröitiin 2019 4400 uutta kaasuautoa, yhteensä yli 10.000
” Suomen Energia- ja Ilmastostrategian tavoitteena on 50 000 kaasuautoa kotimaan liikenteessä vuoteen 2030 mennessä. Kaasuautoilun tämänhetkinen suosio kuitenkin ennakoi tavoitemäärän ylitystä etuajassa. Vielä muutama vuosi sitten kaasuajoneuvoja oli liikenteessä alle 2 000. Pelkästään vuoden 2019 aikana Suomeen on rekisteröity lähes 4 000 uutta kaasuajoneuvoa.  ”
Otsikko: Vs: Kaasuautot pois pelistä
Kirjoitti: sorkkis - 25.03.20 - klo:18:04

Jos uskomme vw ilmoitusta niin kaasuauto poistuu alle 10v kuluessa markkinoilta.
Syy Teslan pörssiarvo ylitti volsun.
https://www.is.fi/autot/art-2000006449669.html

Suomessa rekistöröitiin 2019 4400 uutta kaasuautoa, yhteensä yli 10.000
” Suomen Energia- ja Ilmastostrategian tavoitteena on 50 000 kaasuautoa kotimaan liikenteessä vuoteen 2030 mennessä. Kaasuautoilun tämänhetkinen suosio kuitenkin ennakoi tavoitemäärän ylitystä etuajassa. Vielä muutama vuosi sitten kaasuajoneuvoja oli liikenteessä alle 2 000. Pelkästään vuoden 2019 aikana Suomeen on rekisteröity lähes 4 000 uutta kaasuajoneuvoa.  ”

Jaaha . Bensa-autot voi muuttaa kaasuautoiksi ja vieläpä käyttää kotimaista kaasua .
Otsikko: Vs: Kaasuautot pois pelistä
Kirjoitti: metsajussi - 25.03.20 - klo:20:16
Kaasu eri muodoissaan (bio- taio maakaasu,myös LNG) saattaa sopia paremmin raskaaseen liikenteeseen. Löytyy paikkoja isoille säiliöille, reitit ja terminaalit ovat osin vakioita ja kulutus suurta. Ei seiso kaasuntankkausasema tyhjän panttina, LNG-aseman perustaminen taisi maksaa 6-numeroisia summia.

Kaasun käyttö dieselmoottorissa vaatii myös pikkuhitusen dieselpolttoainetta koko ajan.

Ainakin Volvon FH LNG on jo valmis paketti. Tuohon kun vielä yhdistetään Sisun hybriditekniikka niin alkaa olla keksinnöstä kyse :-)
Otsikko: Vs: Kaasuautot pois pelistä
Kirjoitti: 42 - 26.03.20 - klo:21:56

Jos uskomme vw ilmoitusta niin kaasuauto poistuu alle 10v kuluessa markkinoilta.
Syy Teslan pörssiarvo ylitti volsun.
https://www.is.fi/autot/art-2000006449669.html

Suomessa rekistöröitiin 2019 4400 uutta kaasuautoa, yhteensä yli 10.000
” Suomen Energia- ja Ilmastostrategian tavoitteena on 50 000 kaasuautoa kotimaan liikenteessä vuoteen 2030 mennessä. Kaasuautoilun tämänhetkinen suosio kuitenkin ennakoi tavoitemäärän ylitystä etuajassa. Vielä muutama vuosi sitten kaasuajoneuvoja oli liikenteessä alle 2 000. Pelkästään vuoden 2019 aikana Suomeen on rekisteröity lähes 4 000 uutta kaasuajoneuvoa.  ”

Jaaha . Bensa-autot voi muuttaa kaasuautoiksi ja vieläpä käyttää kotimaista kaasua .
Mahtaako kuitenkin tehdas valmistajien puutteessa käydä samoin kuin petrooli saabille.
Otsikko: Vs: Kaasuautot pois pelistä
Kirjoitti: 42 - 26.03.20 - klo:21:59
Kaasu eri muodoissaan (bio- taio maakaasu,myös LNG) saattaa sopia paremmin raskaaseen liikenteeseen. Löytyy paikkoja isoille säiliöille, reitit ja terminaalit ovat osin vakioita ja kulutus suurta. Ei seiso kaasuntankkausasema tyhjän panttina, LNG-aseman perustaminen taisi maksaa 6-numeroisia summia.

Kaasun käyttö dieselmoottorissa vaatii myös pikkuhitusen dieselpolttoainetta koko ajan.

Ainakin Volvon FH LNG on jo valmis paketti. Tuohon kun vielä yhdistetään Sisun hybriditekniikka niin alkaa olla keksinnöstä kyse :-)
Pitäisi olla innostusta asiaan myös Euroopan laajuisesti, onko sitä? Jenkki rekkamies tuskin alkaa kaasun kanssa sähläämää.
Otsikko: Vs: Kaasuautot pois pelistä
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 26.03.20 - klo:22:09
Kaasu eri muodoissaan (bio- taio maakaasu,myös LNG) saattaa sopia paremmin raskaaseen liikenteeseen. Löytyy paikkoja isoille säiliöille, reitit ja terminaalit ovat osin vakioita ja kulutus suurta. Ei seiso kaasuntankkausasema tyhjän panttina, LNG-aseman perustaminen taisi maksaa 6-numeroisia summia.

Kaasun käyttö dieselmoottorissa vaatii myös pikkuhitusen dieselpolttoainetta koko ajan.

Ainakin Volvon FH LNG on jo valmis paketti. Tuohon kun vielä yhdistetään Sisun hybriditekniikka niin alkaa olla keksinnöstä kyse :-)
Pitäisi olla innostusta asiaan myös Euroopan laajuisesti, onko sitä? Jenkki rekkamies tuskin alkaa kaasun kanssa sähläämää.

Jenkeissä saa melkein kaikki paketti- ja lava-autot tilattua kaasuvarustuksella tai -valmiudella.

Maassa on pari tuhatta kaasutankkausasemaa

UPS ilmoitti syksyllä ostavansa kaasuajoneuvoja 450 miljoonalla dollarilla

https://www.ttnews.com/articles/ups-invests-450-million-cng-trucks-stations
Otsikko: Vs: Kaasuautot pois pelistä
Kirjoitti: sorkkis - 27.03.20 - klo:08:44
Kaasu eri muodoissaan (bio- taio maakaasu,myös LNG) saattaa sopia paremmin raskaaseen liikenteeseen. Löytyy paikkoja isoille säiliöille, reitit ja terminaalit ovat osin vakioita ja kulutus suurta. Ei seiso kaasuntankkausasema tyhjän panttina, LNG-aseman perustaminen taisi maksaa 6-numeroisia summia.

Kaasun käyttö dieselmoottorissa vaatii myös pikkuhitusen dieselpolttoainetta koko ajan.

Ainakin Volvon FH LNG on jo valmis paketti. Tuohon kun vielä yhdistetään Sisun hybriditekniikka niin alkaa olla keksinnöstä kyse :-)
Pitäisi olla innostusta asiaan myös Euroopan laajuisesti, onko sitä? Jenkki rekkamies tuskin alkaa kaasun kanssa sähläämää.

Nii . Läträtään sitte dieseleiden kanssa , saahan öljyä tehtyä hiilestä .  :o
Otsikko: Vs: Kaasuautot pois pelistä
Kirjoitti: nisu - 27.03.20 - klo:11:52
 Kaasun käyttö raskaassa kalustossa järkevintä, henkilöauto kulkee parhaiten sähköllä.