Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Laineri - 22.01.20 - klo:09:34

Otsikko: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Laineri - 22.01.20 - klo:09:34
CS Case on aika kankea käynnistymään kun alkaa mennä kelit nollaan tai sen alapuolelle. Akku ei uusi mutta pitäisi olla ihan ok. Onko joku muukin järkevä keino (mahdollisen akun vaihdon lisäksi) saada käynnistymistä parannettua malliin erilainen startti tms.On Sisun koneella oleva versio.

Kokemusta koneesta varsin vähän vielä...kiitos kommentista.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 22.01.20 - klo:10:19
Kokemusta tuollaisesta koneesta on pyöreä nolla.

Mutta jos startti on kunnossa, sen pitäisi pyöriä kunhan saa tarpeeksi sähköä. Tämä taas voi johtua akuista tai johdoista.

Nykyiset perus akut ovat huonoja. Niiden pitäisi olla kokoajan ylläpitolatauksessa, jos kestoikää halutaan kasvattaa. Akku voi vuotaa virtaa sisäisesti tai sitten ulkoisesti. Ulkoisen "oikosulun" voi ratkaista pääkatkaisijalla, mutta fiksuinta olisi etsiä syitä tähän virran karkaamiseen. Esim. rikkoutuneet johtojen eristeet, laturin läpivuoto yms.

Akkujohdot ja kengät pitää olla kunnossa. Huonot kontaktit plussassa tai miinuksessa ovat huono asia. Ja jos on pääkatkaisija, sekin voi olla ihan susi.

Kunhan starttiin menee akusta virtaa ja sama virta kulkee hyvin myös akkuun takaisin, niin kyllä startin pitäisi pyöriä. Kunhan startti on ehjä ja se on oikein mitoitettu.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Hervast - 22.01.20 - klo:12:56
Minulla on traktorissa ylläpitolaturi 5a ja suositeltua pienempi akku. Startin kun vaihdoin alennusvaihdeversioon, niin kyllä jaksaa hyvin pyörittää.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: sorkkis - 22.01.20 - klo:17:00
CS Case on aika kankea käynnistymään kun alkaa mennä kelit nollaan tai sen alapuolelle. Akku ei uusi mutta pitäisi olla ihan ok. Onko joku muukin järkevä keino (mahdollisen akun vaihdon lisäksi) saada käynnistymistä parannettua malliin erilainen startti tms.On Sisun koneella oleva versio.

Kokemusta koneesta varsin vähän vielä...kiitos kommentista.
Laita lataukseen ens alkuun
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: 42 - 22.01.20 - klo:17:23
Minulla on traktorissa ylläpitolaturi 5a ja suositeltua pienempi akku. Startin kun vaihdoin alennusvaihdeversioon, niin kyllä jaksaa hyvin pyörittää.
Samoilla linjoilla, muista lukeneeni notta näissä Case Cs olisi pienempi startti kuin vastaavassa vallussa?
Valtraan laitettiin isompi startti kun stanadyne jakajapumppua ruvettiin asentamaan olisko ollut 4,2kv? koska muuten ei lähtenyt käyntiin kunnolla, hervasti varmaan tietää tämänkin.

Voisit koittaa antaa lisävirtaa apukaapelilla niin olisi pois suljettua oman akun huonous jos ei muuta tilannetta radikaalisti, voi tosin olla starttikin väsähtänyt, joka tapauksessa dieseliä pitää pyörittää rivakasti heti niin kyllä lähtee.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Hervast - 22.01.20 - klo:22:05
Kun jaksais guuglettaa oliko tuo 4,2kw kutoseen ja neloseen pikkusen pienempi ? No eiköhän ne kivijalkaliikkeessä tiiä ?

Ja siis laturi on semmoinen calixin lämmityksen yhteydessä lataava, suosittelen. Eberillä varustetussa autossa on myös moinen ja normiakku kesti siinä autossa jopa muutaman vuoden.

Minulla oli startin kanssa joskus vähä jumppaa, kun startatessa tykkäs rätkyttää starttia päälle ja pois nopeaan tahtiin. Tutkittuani asiaa tulin siihen tulokseen että hitekin boksi ei anna apuvirtareleelle maata kuin n. sekuntin pari kerrallaan. Mikälie vika siinä ? No ohitin sitte tuon suojapiirin kun se oli helpoin silleen ratkaista.

Ei auta kysyjää, mut aattelin valaista että tuommosiakin vikoja voi tulla...
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Make - 22.01.20 - klo:23:00
Mulla on CS120. Maajohdon kiinnitys akun alla pitää joskus putsata. Startti on vaihdettu semmoiseen alennusvaihteelliseen. Samanlainen Iskran startti oli alkujaan kuin Valtroissakin. Kummallakin startilla aina lähtenyt kun on tar***** jos akku, maajohdon kiinnitys, vaihdekepin anturi ja pääkytkin kunnossa.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: klapikasa - 23.01.20 - klo:18:30
Just täs nyt taanoin yks nelos fordin joka oli vähän heikko lähtee käyntiin. Laitoin sen kopio lucaksen joka vissiin 2,3kw, tilalle peruskunnostettu aito bosch, tais olla 3,1kw, tais olla 40 sarjasta. Nyt pyörii ihan eri tavalla ja kovempaa, eli syttyy nopeemin ja käynnistyy tosta noin. Ennen sitä se kiinalaisen solenoidi puhdistettu, uudet johdot, jne. Silti se ei vaan jaksannut vaikka se sai apuvirtaa.

Kannatta selvitää sopiiko isompi startti mutta myös ne liittimet ja johdot. Jos joutuu sahaa, silloin voi kokeilla mistä lämpenee. Sitten myös hehkujen kunto.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Monttu Simeon - 23.01.20 - klo:19:35
Testaa startin kenttäkäämivian varalta. Laita rautaa köydellä roikkumaan startin likelle. Jos startti vetää raudat magneettisesti kylkeensä startatessa, nii startti vaihtoon.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: JiiPee42 - 23.01.20 - klo:21:21
Jos haluat yleismittarin kanssa piuhoja mitata niin suosittelen Youtubesta katsomaan Rassoojan videon aiheesta ....tyyppi selittää niin selkokielisesti asiat että kaikki osaa sen jälkeen mittaukset suorittaa...
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: 42 - 24.01.20 - klo:12:07
Valttori kaupassa näyttää olevan tarjolla kahden eri hintaluokan 4,2 kw starttia, kyllä lähtee niinkuin rusakko makookselta.

https://kauppa.valttori.fi/fin/startti_valtra_valmet_12v_4_2kw-p-51200-212/  195 verolla

https://kauppa.valttori.fi/fin/valtra_valmet_startti_mahle_letrika_12v_4_2kw-p-3010-212/
Mahle/Letrika (Iskra) starttimoottori 12V 4,2kW, joka käy lähes kaikkiin Valmet/Valtra traktoreihin.

Mahle/Letrika ja Iskra näyttää olevan sama startti, jos luulee ostavansa laadukkaan saksalaisen Mahlen  niin ostaakin a-netissä parjatun Iskaran  :o :o :o




Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 24.01.20 - klo:14:40
Jos haluat yleismittarin kanssa piuhoja mitata niin suosittelen Youtubesta katsomaan Rassoojan videon aiheesta ....tyyppi selittää niin selkokielisesti asiat että kaikki osaa sen jälkeen mittaukset suorittaa...

Kyllä se Rassooja osaa ja tekee, mutta MetsäMannin kaivurisähköjen kanssa näkyi aika iso pahajuttu.

Kun tehdään kaapeleita ja niiden liitoksia, niin älkää missään nimessä käyttäkö tinaa. Tinasta ei välttämättä ole mitään haittaa, mutta siinä lämmittämisessä on. Siitä kuparikaapelista tulee äkkiä sellainen tönkköyhtäpuuta -jööti, joka menee helposti poikki.

Kun näissä konesähköissä virta näyttelee isoa osaa, niin tinalla luotu kontakti on kamala. Ensinnäkin tina on huonompi johde kuin kupari ja sitten tuo kuparin kovettuminen ja murtuminen ei tuota kenellekään kivaa.

Kunnon kutiste kyllä tukee sitä piuhaa, mutta se tinaus ei paranna tilannetta jos kaapelikenkä on hyvin puristettu.  Pelkän tinan avulla liittäminen on kauheinta, mitä voi tehdä.

Tämä ei ole pelkkää mutu-tuntumaa, vaan ole todennut ja kokeillut sen itse. Se että onko sillä painoarvoa, jokainen voi miettiä sen itse.

Jos puhutaan pienistä virroista, niin siitä vaan kolvaamaan, jos muuta ratkaisua ei ole saatavilla, mutta sitä kuparia ei parane lämmittää liikaa. Ja kunnon tukeva kutiste liimalla päälle.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: JiiPee42 - 24.01.20 - klo:20:20
Jos haluat yleismittarin kanssa piuhoja mitata niin suosittelen Youtubesta katsomaan Rassoojan videon aiheesta ....tyyppi selittää niin selkokielisesti asiat että kaikki osaa sen jälkeen mittaukset suorittaa...

Kyllä se Rassooja osaa ja tekee, mutta MetsäMannin kaivurisähköjen kanssa näkyi aika iso pahajuttu.

Kun tehdään kaapeleita ja niiden liitoksia, niin älkää missään nimessä käyttäkö tinaa. Tinasta ei välttämättä ole mitään haittaa, mutta siinä lämmittämisessä on. Siitä kuparikaapelista tulee äkkiä sellainen tönkköyhtäpuuta -jööti, joka menee helposti poikki.

Kun näissä konesähköissä virta näyttelee isoa osaa, niin tinalla luotu kontakti on kamala. Ensinnäkin tina on huonompi johde kuin kupari ja sitten tuo kuparin kovettuminen ja murtuminen ei tuota kenellekään kivaa.

Kunnon kutiste kyllä tukee sitä piuhaa, mutta se tinaus ei paranna tilannetta jos kaapelikenkä on hyvin puristettu.  Pelkän tinan avulla liittäminen on kauheinta, mitä voi tehdä.

Tämä ei ole pelkkää mutu-tuntumaa, vaan ole todennut ja kokeillut sen itse. Se että onko sillä painoarvoa, jokainen voi miettiä sen itse.

Jos puhutaan pienistä virroista, niin siitä vaan kolvaamaan, jos muuta ratkaisua ei ole saatavilla, mutta sitä kuparia ei parane lämmittää liikaa. Ja kunnon tukeva kutiste liimalla päälle.

Nyt puhut kyllä täyttä asiaa...
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: metsajussi - 24.01.20 - klo:21:33
Jos haluat yleismittarin kanssa piuhoja mitata niin suosittelen Youtubesta katsomaan Rassoojan videon aiheesta ....tyyppi selittää niin selkokielisesti asiat että kaikki osaa sen jälkeen mittaukset suorittaa...

Kyllä se Rassooja osaa ja tekee, mutta MetsäMannin kaivurisähköjen kanssa näkyi aika iso pahajuttu.

Kun tehdään kaapeleita ja niiden liitoksia, niin älkää missään nimessä käyttäkö tinaa. Tinasta ei välttämättä ole mitään haittaa, mutta siinä lämmittämisessä on. Siitä kuparikaapelista tulee äkkiä sellainen tönkköyhtäpuuta -jööti, joka menee helposti poikki.

Kun näissä konesähköissä virta näyttelee isoa osaa, niin tinalla luotu kontakti on kamala. Ensinnäkin tina on huonompi johde kuin kupari ja sitten tuo kuparin kovettuminen ja murtuminen ei tuota kenellekään kivaa.

Kunnon kutiste kyllä tukee sitä piuhaa, mutta se tinaus ei paranna tilannetta jos kaapelikenkä on hyvin puristettu.  Pelkän tinan avulla liittäminen on kauheinta, mitä voi tehdä.

Tämä ei ole pelkkää mutu-tuntumaa, vaan ole todennut ja kokeillut sen itse. Se että onko sillä painoarvoa, jokainen voi miettiä sen itse.

Jos puhutaan pienistä virroista, niin siitä vaan kolvaamaan, jos muuta ratkaisua ei ole saatavilla, mutta sitä kuparia ei parane lämmittää liikaa. Ja kunnon tukeva kutiste liimalla päälle.

Nyt puhut kyllä täyttä asiaa...

Näin on.
Ongelma on myös sen kunnollisen puristusliitoksen tekeminen, harvalla on pajalla sellaisia oikesti kunnollisia isoille liittimille tarkoitettuja pihtejä ja käytetylle kaapelille juuri oikean kokoisia liittimiä / holkkeja.
Sellainen isolla vasaralla iskettävä Bilteman puristin toimii muuten yllättävän tyydyttävästi sekin. Testattu on paremman puuttuessa.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: sorkkis - 25.01.20 - klo:10:37
Otetaanpa alusta . Ensin akun kunto , tarkasta liitokset , mittaa akun  jännite , sitten latausjännite , pyörittääkö jos edellä mainitut asiat kunnossa laiskasti on vika startissa jonka kunnon voi tarkistaa myös tuolla magneetti testauksella . Melko useasti on Casiessa  ollut ongelmia syöttöpumpuissa , 2t öljyn lisääminen polttoöljyyn vois auttaa .
Laita ensin kuitenkin piuhan nokkaan , ikää tulee koneeseen ja pikkusen väljistyy paikat vaikuttaa aika paljon asiaan .
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: ilkka - 25.01.20 - klo:11:02


Nyt puhut kyllä täyttä asiaa...

Näin on.
Ongelma on myös sen kunnollisen puristusliitoksen tekeminen, harvalla on pajalla sellaisia oikesti kunnollisia isoille liittimille tarkoitettuja pihtejä ja käytetylle kaapelille juuri oikean kokoisia liittimiä / holkkeja.
Sellainen isolla vasaralla iskettävä Bilteman puristin toimii muuten yllättävän tyydyttävästi sekin. Testattu on paremman puuttuessa.
[/quote]


Hallittuun puristeluun vaikka tollanen  https://www.maceakauppa.fi/tuote/hydraulinen-kaapelikenkapuristin-13-t/

Voip saada valmistajan maalta tilattuna kotiovelle n. 40 kympillä !!!
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Toivo Tonta - 25.01.20 - klo:19:57


Nyt puhut kyllä täyttä asiaa...

Näin on.
Ongelma on myös sen kunnollisen puristusliitoksen tekeminen, harvalla on pajalla sellaisia oikesti kunnollisia isoille liittimille tarkoitettuja pihtejä ja käytetylle kaapelille juuri oikean kokoisia liittimiä / holkkeja.
Sellainen isolla vasaralla iskettävä Bilteman puristin toimii muuten yllättävän tyydyttävästi sekin. Testattu on paremman puuttuessa.


Hallittuun puristeluun vaikka tollanen  https://www.maceakauppa.fi/tuote/hydraulinen-kaapelikenkapuristin-13-t/

Voip saada valmistajan maalta tilattuna kotiovelle n. 40 kympillä !!!
[/quote]
Vähän mutkistuu jos ja kun jää tulliin ;D Itsellä vähän vastaava ihan hyvä puristin. Tinasta samaa mieltä, joskus kyllä akunkengastä tinannut sen pään umpeen lopuksi. Öljy, aika yms kovettaa eristeet ajan mittaan, sikalassa kupari on mustaa mmj sisälläkin.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 25.01.20 - klo:21:48
Mä oon pruukannu tehdä akkuliitoksen ihan tuollaisella puristusliitoksella, jonka saa akkukengässä olevaan pultinnokkaan kiinni. Voi helposti vaihdella kaapeleita akkukenkää irroittamatta.

(https://assets.adita.fi/img/1605021/1605021.JPG)(https://i.imgur.com/N16yNIQ.gif)

(https://i.imgur.com/v8us5Dg.gif)(https://assets.adita.fi/img/RACO230/RACO230.JPG)

Onko siinä järkeä? No ei ole. Varsinkin kun on pääkatkaisija. Siitä pultinkannasta olisi hyvä vedellä erillisiä sähköjä sinne tänne. Silloin se toimii, jos pääkatkaisija on laitettu miinuskaapeliin. Kuitenkin suurin harmi on akkukengän korkeus, jonka tuollainen liitos tekee. Jos tilaa on ja suojahuppu mahdollistaa sen, niin toimiihan se.

Ehkä paras olisi tuollainen akkukenkä, johon saa puristettua sen johdon suoraan kiinni. Ei turhia liitoksia ja ei vie tilaa.

(https://assets.adita.fi/img/121-35-/121-35-.JPG)(https://i.imgur.com/N16yNIQ.gif)

Huonoja maita jos pelkää joissakin valoissa tai muissa ihmevempaimissa, niin kyllä sen parikaapelilla voi vetää varmaan maahan. Yleensä raktorissa ihan se runko. Jos sen vetää suoraan akunkenkään ja pääkatkaisija on miinuskaapelissa, niin savu voi nousta startatessa, jos pääkatkaisija on auki.

Toinen vaihtoehto on, jos päämaadoituskaapeli on huonosti kiinni rungossa tai jostain syystä virta ei jaksa sitä pitkin kulkea.

Eli siihen akkuun suoraan kytketyt vempainkaapelit navasta riippumatta aiheuttavat huonollä tsägällä oho-tilanteita.

Jostain syystä ihan uusissakin koneissa maadoituskaapeli tai maadoituspiste ovat ihan hirveitä. Plussa on suojattu ja johto on neekkerin gullin paksuinen, mutta maa on mitä sattuu. Kun se sama virta kuitenkin kulkee siinäkin, mikä plussassa.

Ja kun kaikki on cännissä ja kohta pilvessä, niin ihmetellään kun joku bitti ei käänny ympäri ja tökätään kaapeli kiinni ja vaihetaan poksia ja kiroillaan kun käet jäätyy.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Toivo Tonta - 25.01.20 - klo:22:39
Tuo alempi taitaa oikeastaa olla se juotettava, vaatii jämerän puristimen, on aika paksuseinäinen.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 25.01.20 - klo:22:52
Tuo alempi taitaa oikeastaa olla se juotettava, vaatii jämerän puristimen, on aika paksuseinäinen.

On se puristettava. Joitain tuollaisia näkee jossain jenkeissä tinattavan joillakin juoksutteilla sun muilla pelleilyillä. Mutta tuo on puristettava.

Esim tuollaisilla bilteman vehkeillä
(https://productimages.biltema.com/v1/Image/product/xxlarge/2000041631/3)
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Toivo Tonta - 26.01.20 - klo:11:13
Tuo alempi taitaa oikeastaa olla se juotettava, vaatii jämerän puristimen, on aika paksuseinäinen.

On se puristettava. Joitain tuollaisia näkee jossain jenkeissä tinattavan joillakin juoksutteilla sun muilla pelleilyillä. Mutta tuo on puristettava.

Esim tuollaisilla bilteman vehkeillä
(https://productimages.biltema.com/v1/Image/product/xxlarge/2000041631/3)

Oletko tuollaisia akunkenkiä paljon puristellut? Ulkohalkaisija on kaikissa sama, 25mm2 liittimessä on seinämää noin 6mm, noilla pihdeillä ei tule jälkeäkään. Hydraulisellakin jää hieman löysäksi.
Nämä voisivat olla kokeilemisen arvoisia, hintavia kyllä.
https://www.ak24.fi/fi/tavarat/auton-akut-akkutarvikkeet-akun-navat/akkukenka-50mm-564615 (https://www.ak24.fi/fi/tavarat/auton-akut-akkutarvikkeet-akun-navat/akkukenka-50mm-564615)
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 26.01.20 - klo:14:43
Mihin sellaista prässillä puristettavaa kaapelikenkää tarvitsee? Vuorikiipeilyyn?
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Toivo Tonta - 26.01.20 - klo:16:02
Mihin sellaista prässillä puristettavaa kaapelikenkää tarvitsee? Vuorikiipeilyyn?
Hyvä kysymys, ei aina saa sitä mitä tilaa ;D
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: ilkka - 26.01.20 - klo:17:12
Mihin sellaista prässillä puristettavaa kaapelikenkää tarvitsee? Vuorikiipeilyyn?

Entäs sitte eristämätön putkikaapelikenkä !     https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sahkojarjestelma/liittimet/eristamattomat-putkikaapelikengat-10-kpl-2000033982

Olisko tää sitte soveliaampi vekotin;  https://www.biltema.fi/tyokalut/kasityokalut/muut-kasityokalut/liitinpuristin-2000019420     "Eristämättömien, ei juotettavien 8–70 mm2 kaapelikenkien puristukseen."
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Viljelijä evp - 26.01.20 - klo:17:52
Nuo pilteman hilpetöörit ei ole mistään kotoisin.Pelkkää rihkamaa.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Toivo Tonta - 26.01.20 - klo:18:18
Bilteman pihdit näyttävät ihan samanlaisilta kuin kalliimmat, ei varmaan mitään ongelmaa noihin normi kaapelikenkiin, ne on pehmeää kuparia, akunkenkä on kovaa messinkiä tms.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: ht - 26.01.20 - klo:19:07
Nuo pilteman hilpetöörit ei ole mistään kotoisin.Pelkkää rihkamaa.

Ei oo kaikki. Tietysti halpatavara on ihan kuraa, mutta esmes ne paremmat kiintolenkkiavaimet on hinta/laatu-suhteeltaan ihan käypäsiä. Ainakin mulle.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Viljelijä evp - 26.01.20 - klo:20:03
Bilteman pihdit näyttävät ihan samanlaisilta kuin kalliimmat, ei varmaan mitään ongelmaa noihin normi kaapelikenkiin, ne on pehmeää kuparia, akunkenkä on kovaa messinkiä tms.
pilteman akunkenkiä voi puristella normitongeilla ne on pehmeää lyijyä.liittimiäkin on sitten myös toivottomille joilla on pilteman kalusto.sitte on niitä joita ammattilaiset käyttää.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Mopomies - 26.01.20 - klo:21:01
Ihmeellistä banaani-plantaasia täällä. Sorkka sen täytyy olla, joka jakelee oman käden oikeutta.

Kyllä nuo bilteman puristuspihdit ovat hyvät noissa kaapelikengissä, mutta kyllä tuolla lyöntivehkeelläkin laittaa menemään. Noita puristustyökaluja on kyllä monenlaisia ja monentyyppisiä. Mutta perusperiaate on, että puristus tapahtuu vähän kuin hydeliittimissäkin. Eli tuollaista putkikaapeliliitintä puristetaan joka puolelta yhtä aikaa. Tämä riippuu tietenkin puristuslestin muodosta. Noissa lyötävissä työkaluissa muokkautuvuus perustuu nopeaan iskuun.

Moni bilteman työkalu on hyvä. Varsinkin perus hylsyt ja kiintolenkit sun muut. Mutta löytyy sieltä sitten ihan täyttä paskaakin.
Otsikko: Vs: CS Case ja kankea käynnistyminen
Kirjoitti: Toivo Tonta - 26.01.20 - klo:21:09
Ihmeellistä banaani-plantaasia täällä. Sorkka sen täytyy olla, joka jakelee oman käden oikeutta.

Kyllä nuo bilteman puristuspihdit ovat hyvät noissa kaapelikengissä, mutta kyllä tuolla lyöntivehkeelläkin laittaa menemään. Noita puristustyökaluja on kyllä monenlaisia ja monentyyppisiä. Mutta perusperiaate on, että puristus tapahtuu vähän kuin hydeliittimissäkin. Eli tuollaista putkikaapeliliitintä puristetaan joka puolelta yhtä aikaa. Tämä riippuu tietenkin puristuslestin muodosta. Noissa lyötävissä työkaluissa muokkautuvuus perustuu nopeaan iskuun.

Moni bilteman työkalu on hyvä. Varsinkin perus hylsyt ja kiintolenkit sun muut. Mutta löytyy sieltä sitten ihan täyttä paskaakin.
On siellä ihan ok työkaluja kyllä. Sellaiset täällä niitä haukkuu jotka puristelee Biltemankin myymiä akunkenkiä ;D