Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: JäyhäJököttäjä - 16.01.20 - klo:09:30
-
Vai tulevatko?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/123df927-1d63-48da-ba16-be8e1da5d24a
-
Vai tulevatko?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/123df927-1d63-48da-ba16-be8e1da5d24a
Miksei tulis. Jäte-, jakeluautona varmaan mainio.
Kiina suuri sähkölinja- autojen valmistaja.
-
Palamaan kun syttyy, niin aikamoinen roihu tulee.
-
Palamaan kun syttyy, niin aikamoinen roihu tulee.
Kuis monta riisseli linja-autoa on syttynyt tuleen?
-
Palamaan kun syttyy, niin aikamoinen roihu tulee.
Kuis monta riisseli linja-autoa on syttynyt tuleen?
Ei yhtään.
-
Saakohan tuohon sähkökuormuriin äänitehosteen moottorin äänestä?
Ainakin vnhemmista sora-autoista kuskit vääntävät pakosarjan laipan
sivuun. Mahtava pärinä kuluu, kun kuski kelaa mahdollisimman monta
vaihdetta pienelläkin suoranpätkällä. Tai sitten savu-efektin. Musta
savupilvi pystyputkesta kaasua painaessa. Voiko sähkökuormurin
jättää tyhjäkäynnille bensa-aseman pihaan, kun kuski ahmii hampurilaisia
kaksi tuntia baarinpuolella?
-
Kuis monta riisseli linja-autoa on syttynyt tuleen?
[/quote]
Ei yhtään.
[/quote]
Onhan näitä useitakin syttyny
-
Palamaan kun syttyy, niin aikamoinen roihu tulee.
Kuis monta riisseli linja-autoa on syttynyt tuleen?
Tarkkaa määrää ei taida tietää kukaan. Jotain viitteitä saa Trafin tilastoista.
Suomessa syttyy linja-auto tuleen keskimäärin joka viides päivä. Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin mukaan suurimman osan paloista voisi välttää huoltamalla bussit säännöllisesti tai asentamalla automaattinen sammutusjärjestelmä moottoritilaan.
Trafin mukaan linja-autot syttyvät tuleen useimmiten liikenteessä ja matkustajien ollessa kyydissä, jolloin palossa on riski suuronnettomuuteen. Busseja palaa vuosittain noin 50-70. Tavallisimpia syitä paloihin ovat polttoainevuoto, sähkövika ja jarrun ylikuumeneminen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/busseja-palaa-joka-viides-paiva/1876802#gs.srjmub
-
Palamaan kun syttyy, niin aikamoinen roihu tulee.
Kuis monta riisseli linja-autoa on syttynyt tuleen?
Ei yhtään.
On niitä tuleen syttynyt , samoin rekkoja .
-
luulis jakeluautoina hyvinki soveltuvan ku net sais jättää mihin vaan ja ei tulis käryjä torillekaan.. pitkänmatkan rekoiks ei ehkä ihan heti, ellei sit sähkövarmuutta saaha maan kattavaks.
-
Kuis monta riisseli linja-autoa on syttynyt tuleen?
Ei yhtään.
[/quote]
Onhan näitä useitakin syttyny
[/quote]
Stavangerissa Norjassa se parkkihallipalo lähti vanhasta diesel autosta ja sytytti muita mennessään ...sitten kun sähköautot syttyivät palokunnalta loppui eväät sammuttamiseen..
-
Vai tulevatko?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/123df927-1d63-48da-ba16-be8e1da5d24a
Sähkökuorma-autot tulevat pian. Oletko valmis?
Joo, okei. Mutta mieluiten ei akkukäyttöistä. Tonttu olis hyvä päästä olosuhteissa kuin olosuhteissa. Vai meneekö sitten niin, että on viisakselinen vetäjä täysillä akselipainoilla täytetty akuilla ja yhdistelmän kokonaismassasta hyötykuorma olisi perävaunussa?
Akut pitäisi räjäyttää.
-
Diiseliä tankkiin.
-
Kyllä minä odotan sitä langatonta sähkönsiirtoa ennenkuin hommaan elektriautoa.. Ei tartte akkua kulettaa painona mukana..
-
millanen mahtais olla tuo langaton siirto nuilla virroilla? mut luulis kyllä nykytekniikalla jo aika kätevä kuletin kehitelty. kun on nuita henkilömalleja rakenneltu jo tovi..
-
millanen mahtais olla tuo langaton siirto nuilla virroilla? mut luulis kyllä nykytekniikalla jo aika kätevä kuletin kehitelty. kun on nuita henkilömalleja rakenneltu jo tovi..
Vetäjä täyteen antenneja. Sitten kokeillaan saadaanko mitään liikkumaan. Voimalaitokseen kauhea jööti, joka lähettää liikennesähköä ilmoille niin, että lumetkin sulavat koko maasta.
Onkohan tuollainen jööti olemassa, kun lunta ei ole?
Sitten kun kukaan ei aja mihinkään, RBMK huutaa punaisena booria ja jööti ulkona melkein sulaa. Siinä saattaa joku vatti mennä harakoille.
Vihreät ovat vitttu tyhmiä.
-
Teslan Semi tuntuu aika mojovalta peliltä raskaaseen liikenteeseen.
Semi-sähkörekasta on kaksi versiota: 300 mailin ja 500 mailin versiot. Sähkörekassa on neljä itsenäistä sähkömoottoria ja 500 mailin versiossa on yhden megawattitunnin akku.[2] Alkuvuonna 2019 Tesla oli vastaanottanut noin 2000 Semi-sähkörekkojen tilausta.
...
Tesla takaa että Semi-sähkörekka ei mene rikki miljoonan mailin ajomatkalla eli 1,6 miljoonalla kilometrillä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tesla_Semi
Tuo isommalla akulla varustettu kulkee siis 800km ja kiihtyy 0-100km/h 20sekunnissa, täydessä lastissa.
(https://moottori.fi/wp-content/uploads/2017/11/Semi_Front_34_Blue-1440x810.jpg)
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/latausta-lastiliikenteeseen-tesla-semi-ripea-sahkorekka/
Kaikilla itseään kunnioittavilla valmistajilla alkaa olla jo ainakin jakelukevytkuorma-autoja esiteltynä sähköversioina. Luultavasti maailman suurkaupungeissa aletaan rajoittaa jakeluajoa, vaaditaan varmaan päästöttömyyttä koska kalustoa alkaa olla saatavilla.
-
millanen mahtais olla tuo langaton siirto nuilla virroilla? mut luulis kyllä nykytekniikalla jo aika kätevä kuletin kehitelty. kun on nuita henkilömalleja rakenneltu jo tovi..
Voihan siinä välillä näkyä salamointiakin..
-
Teslan Semi tuntuu aika mojovalta peliltä raskaaseen liikenteeseen.
Semi-sähkörekasta on kaksi versiota: 300 mailin ja 500 mailin versiot. Sähkörekassa on neljä itsenäistä sähkömoottoria ja 500 mailin versiossa on yhden megawattitunnin akku.[2] Alkuvuonna 2019 Tesla oli vastaanottanut noin 2000 Semi-sähkörekkojen tilausta.
...
Tesla takaa että Semi-sähkörekka ei mene rikki miljoonan mailin ajomatkalla eli 1,6 miljoonalla kilometrillä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tesla_Semi
Tuo isommalla akulla varustettu kulkee siis 800km ja kiihtyy 0-100km/h 20sekunnissa, täydessä lastissa.
(https://moottori.fi/wp-content/uploads/2017/11/Semi_Front_34_Blue-1440x810.jpg)
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/latausta-lastiliikenteeseen-tesla-semi-ripea-sahkorekka/
Kaikilla itseään kunnioittavilla valmistajilla alkaa olla jo ainakin jakelukevytkuorma-autoja esiteltynä sähköversioina. Luultavasti maailman suurkaupungeissa aletaan rajoittaa jakeluajoa, vaaditaan varmaan päästöttömyyttä koska kalustoa alkaa olla saatavilla.
Puolikas ei ole raskastaliikennettä. Puolikas on homojen liikennettä.
-
Teslan Semi tuntuu aika mojovalta peliltä raskaaseen liikenteeseen.
Semi-sähkörekasta on kaksi versiota: 300 mailin ja 500 mailin versiot. Sähkörekassa on neljä itsenäistä sähkömoottoria ja 500 mailin versiossa on yhden megawattitunnin akku.[2] Alkuvuonna 2019 Tesla oli vastaanottanut noin 2000 Semi-sähkörekkojen tilausta.
...
Tesla takaa että Semi-sähkörekka ei mene rikki miljoonan mailin ajomatkalla eli 1,6 miljoonalla kilometrillä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tesla_Semi
Tuo isommalla akulla varustettu kulkee siis 800km ja kiihtyy 0-100km/h 20sekunnissa, täydessä lastissa.
(https://moottori.fi/wp-content/uploads/2017/11/Semi_Front_34_Blue-1440x810.jpg)
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/latausta-lastiliikenteeseen-tesla-semi-ripea-sahkorekka/
Kaikilla itseään kunnioittavilla valmistajilla alkaa olla jo ainakin jakelukevytkuorma-autoja esiteltynä sähköversioina. Luultavasti maailman suurkaupungeissa aletaan rajoittaa jakeluajoa, vaaditaan varmaan päästöttömyyttä koska kalustoa alkaa olla saatavilla.
Puolikas ei ole raskastaliikennettä. Puolikas on homojen liikennettä.
Jaa . Et jakarikuskit on siis homoja . Ilmoitan asian heille , taidat saada turpaas ja rankasti . ;D ;D ;D
-
Ei muuta kuin johtimet valtateiden päälle. ;D
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8d/Tr%C3%A5dbuss_Landskrona.JPG/800px-Tr%C3%A5dbuss_Landskrona.JPG)
-
tostahan sit sais teslaanki virrat.. ei tartteis akkui, olis muuten mahtava kiihtyvyys sen jälkeen...
-
Teslan Semi tuntuu aika mojovalta peliltä raskaaseen liikenteeseen.
Semi-sähkörekasta on kaksi versiota: 300 mailin ja 500 mailin versiot. Sähkörekassa on neljä itsenäistä sähkömoottoria ja 500 mailin versiossa on yhden megawattitunnin akku.[2] Alkuvuonna 2019 Tesla oli vastaanottanut noin 2000 Semi-sähkörekkojen tilausta.
...
Tesla takaa että Semi-sähkörekka ei mene rikki miljoonan mailin ajomatkalla eli 1,6 miljoonalla kilometrillä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tesla_Semi
Tuo isommalla akulla varustettu kulkee siis 800km ja kiihtyy 0-100km/h 20sekunnissa, täydessä lastissa.
(https://moottori.fi/wp-content/uploads/2017/11/Semi_Front_34_Blue-1440x810.jpg)
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/latausta-lastiliikenteeseen-tesla-semi-ripea-sahkorekka/
Kaikilla itseään kunnioittavilla valmistajilla alkaa olla jo ainakin jakelukevytkuorma-autoja esiteltynä sähköversioina. Luultavasti maailman suurkaupungeissa aletaan rajoittaa jakeluajoa, vaaditaan varmaan päästöttömyyttä koska kalustoa alkaa olla saatavilla.
Puolikas ei ole raskastaliikennettä. Puolikas on homojen liikennettä.
Jaa . Et jakarikuskit on siis homoja . Ilmoitan asian heille , taidat saada turpaas ja rankasti . ;D ;D ;D
Kuka kuskeista on puhunut? Ja puukengilläkö pitäisi turpaan vetää? Ei onnistu.
-
Teslan Semi tuntuu aika mojovalta peliltä raskaaseen liikenteeseen.
Semi-sähkörekasta on kaksi versiota: 300 mailin ja 500 mailin versiot. Sähkörekassa on neljä itsenäistä sähkömoottoria ja 500 mailin versiossa on yhden megawattitunnin akku.[2] Alkuvuonna 2019 Tesla oli vastaanottanut noin 2000 Semi-sähkörekkojen tilausta.
...
Tesla takaa että Semi-sähkörekka ei mene rikki miljoonan mailin ajomatkalla eli 1,6 miljoonalla kilometrillä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tesla_Semi
Tuo isommalla akulla varustettu kulkee siis 800km ja kiihtyy 0-100km/h 20sekunnissa, täydessä lastissa.
(https://moottori.fi/wp-content/uploads/2017/11/Semi_Front_34_Blue-1440x810.jpg)
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/latausta-lastiliikenteeseen-tesla-semi-ripea-sahkorekka/
Kaikilla itseään kunnioittavilla valmistajilla alkaa olla jo ainakin jakelukevytkuorma-autoja esiteltynä sähköversioina. Luultavasti maailman suurkaupungeissa aletaan rajoittaa jakeluajoa, vaaditaan varmaan päästöttömyyttä koska kalustoa alkaa olla saatavilla.
Puolikas ei ole raskastaliikennettä. Puolikas on homojen liikennettä.
Jaa . Et jakarikuskit on siis homoja . Ilmoitan asian heille , taidat saada turpaas ja rankasti . ;D ;D ;D
Kuka kuskeista on puhunut? Ja puukengilläkö pitäisi turpaan vetää? Ei onnistu.
Odottelet vaan ja.....
-
Jos auton merkki on isutsu, niin joutuu odottelemaan ikuisuuden.
-
Tuo isommalla akulla varustettu kulkee siis 800km ja kiihtyy 0-100km/h 20sekunnissa, täydessä lastissa.....
[/quote]
Siinä on voimaniirto lujilla noilla väännöillä, kymmenien tonnien kuorma lähteekuin raketti..
-
Tuo isommalla akulla varustettu kulkee siis 800km ja kiihtyy 0-100km/h 20sekunnissa, täydessä lastissa.....
Siinä on voimaniirto lujilla noilla väännöillä, kymmenien tonnien kuorma lähteekuin raketti..
[/quote]
Höh, ei vaihteistoa, ei voimansiirtoa. Moottorit pyörissä.