Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: bullman - 05.01.20 - klo:07:57
-
Mites raatilaiset ovat mieltä nuhnin guad traineista (ja toki kolmiakselisista kaksoisvaunuista)? Tuolla systeemillä saisi kuljetettua noin 4 kuutiota enemmän lietettä saman kokoisella traktorilla samoissa olosuhteissa, (22 kuutioinen 4 akselinen kärri painaa noin 4tn enemmän, kuin 26 kuutioinen keinuteli kaksoisvaunu)? aikanaan ajelin kaksoisvaunulla viljoja tms. ja se kahden kärrin vetäminen (varsinkin kun tulee samoja jälkiä) ei oo turvallisuuden eikä peruuttamisten kanssa ristiriidassa. Pihalogistiikalta se vaatii hieman enemmän, mutta nyt rupeekin henk. koht. olla lopettaneet tilat, jonne ei pääse lietesäiliölle kunnoolla koneilla..
-
liia vähä kuuutipo våhimtääään oll semmmoooset systee,it ,ahtuuu poali muiljooomaaa
-
Nuhnilla on triple tank tuotteita jo toimituksessa. Teliakseleita on kolme, ja telipaino jää alle 20 tonnin. Voi vetää multainta perässä.
-SS-
-
Ihan mielenkiintoinen systeemi vakuutusyhtiönkin kannalta.
-
Ihan mielenkiintoinen systeemi vakuutusyhtiönkin kannalta.
Joo, mie mietin saman suuntaisia ajatuksia... Mut tarkotitko samoin päin mitä ajattelin, että kun urakoitsija saa (taloudellisesti) tuottavammalla kalustolla samalla korvauksella luotettavasti hommat hoidettua ja pidettyä huippulaatuiset kuskit töissä (ja työvuorot lyhyinä), vahinkojen määrä tuppaa romahtamaan samalla työmäärällä (vaikka monesti taloudellisesti kiinnostavammassa tekniikassa olisikin enemmän virhemahdollisuuksia)? Toki tieliikenne lakia saa tavata jonkun aikaa että saa selvää, mihin tommonen keskinivelellinen kärri kategorioidaan...
-
Siitä vaan, enemän akseleita kauempaa toisistaan on vaan eduksi. Miten noissa tasaukset ja ylämäki? Saishan viritetty nestemootoreitä kärryyn, kumipko niistä ja mikä akseli?
Aina ihmetellään se suurin, maat tiivistyy kun isä osti 3siipiset aurat aikoinaan, ei mahdu suomen tielle kun pisimät rekat sai olla 25m pitkii, nyt näkee päivittäin liki 34m pitkiä hct, 6 sylinterinen yli 120hv traktori ei kukaan tarvii jne.
-
Siitä vaan, enemän akseleita kauempaa toisistaan on vaan eduksi. Miten noissa tasaukset ja ylämäki? Saishan viritetty nestemootoreitä kärryyn, kumipko niistä ja mikä akseli?
Aina ihmetellään se suurin, maat tiivistyy kun isä osti 3siipiset aurat aikoinaan, ei mahdu suomen tielle kun pisimät rekat sai olla 25m pitkii, nyt näkee päivittäin liki 34m pitkiä hct, 6 sylinterinen yli 120hv traktori ei kukaan tarvii jne.
Joo... tuota tasaus hommaa pitäis miettii miten viksua toteuttaa... ylämäen noustessa ei eroo, kun koukkupainon saa samanlaiseksi kun yhdessä vaunussa (sillä erolla että jyrkissä kinkamissa kaks vaunuu tulee pienemmällä energialla kun neljä akselinen vaunu) Veto ois kiva mut aiheuttaa sen verran painoo, et tähän asti oon jättäny vedon pois sen takia... eihän tuossa kahden vaunun taktiikassa ole kyse koneen (kokonaispainon) suurentamisesta, vaan asian fiksummin tekemisestä (määritetään kokonaispaino ja katsotaan millä tekniikalla päästään kokonaisuudessaan parhaimpaan tulokseen)… mielenkiintoista tuossa tekniikassa on myös se että tuo on ääerettömän ketterä (kääntyy vaivattomasti viereiselle juotille peruuttamatta)..
-
Tiellä se on joko täys tai tyhjä, täynnä se paino tulee kai riitävästi vs. neliakeliseen. Mutta pellolla, noin puoli tankilista ja ylämäki, valuuko kaikki taakse, silloin varmaan suht epäedulista painotus? Ei ole kokeusta, mutta periaateessa? Noissa yuotubessa oli aika jykeviä vetureita, tasamaalla, kuivaa tai maa jäässä.
-
Joo... tuota tasaus hommaa pitäis miettii miten viksua toteuttaa... ylämäen noustessa ei eroo, kun koukkupainon saa samanlaiseksi kun yhdessä vaunussa (sillä erolla että jyrkissä kinkamissa kaks vaunuu tulee pienemmällä energialla kun neljä akselinen vaunu) Veto ois kiva mut aiheuttaa sen verran painoo, et tähän asti oon jättäny vedon pois sen takia... eihän tuossa kahden vaunun taktiikassa ole kyse koneen (kokonaispainon) suurentamisesta, vaan asian fiksummin tekemisestä (määritetään kokonaispaino ja katsotaan millä tekniikalla päästään kokonaisuudessaan parhaimpaan tulokseen)… mielenkiintoista tuossa tekniikassa on myös se että tuo on ääerettömän ketterä (kääntyy vaivattomasti viereiselle juotille peruuttamatta)..
vajaan 300 kg näyttäis Black Bruinin vetävä napa painavan ja jotain se poistuva napakin painaa.
Mulla on jurttikoneessa Sammon ajoilta peräisin oleva yhdessä pyörässä. Aika peto se on menemään vaikka renkaassa on vaan Trelleborin 404 kuvio. Kaverilla on maansiirtokärryissä tommoset. oli joskus Koneviestissä juttuakin.
-
kätevän oloinen systeemi, vielä parempi jos pystyisi jättään tarvittaessa toisen kärryn helposti pois. Itse olen suunnitellut kokoon rullautuvaa lietepussia hydraulilaitaseen paalivaunuun tästä (https://www.youtube.com/watch?v=jj88olmQaCc) inspiroituneena. jäisi tyhjä ajo pois jos pystyisi viemään etäpönttöön paskaa ja tuoda rehua paluukuormassa