Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Oksa - 22.10.19 - klo:08:05

Otsikko: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Oksa - 22.10.19 - klo:08:05
kiva kiva.   tulis sit hyötyajelua kunnolla kun ettis huoltsikkaa jossa viälä pentsiiniä myynnissä.   ja maailma pelastuisi.     ihan kuin olisin jossain kuullu tuon mänetelmän olevan käytössä..    olisko joku etelä-anerikan maa tahi venättä aikanaan..

     ja ois kiva tietää kuin tuossa ohjelmassa olis net toiset mahollisuutet joita käyttää kun ei olis pensaa omassa autossa..
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: JameksiP - 22.10.19 - klo:08:23
"Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa". Maailman pelastaminen on kivaa
kunhan ei itse tarvitse osallistua. Bensan hinta tuplaantuu ja mukatärkeiden
plösöjen ajelu ympärisuomen henkilöautolla loppuu. Vaikkakin ihminen on
kekseliäs. Voihan olla, että käy samoin kuin hehkulamppu -- led-valo. 10v
kuluttua bensa on ongelmajätettä, eikä  kelpaa mihinkään.
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Oksa - 22.10.19 - klo:08:31
niinpä.  mutta mitä arvelet suomessa olevan korvaava tuolle pensa-autolle nykymenolla?              akkuauto maksaa sen 35 + tonnia ja akkujen uusiminen ja huolto ei kait ilmaista kohta.       ja pensa autolla ajelee pakolliset ajot      (sapuskat ja tarvikkeet/varaosat )   sen 5000 kilsaa/ vuosi.       paljon mahtaa posteljoonin palkoilla kestää maksaa tuo uusi kuljin??
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Rakkine - 22.10.19 - klo:08:39
Mut nuorelle väjelle se kevytaato pittee suaha.
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Oksa - 22.10.19 - klo:08:44
mut sehän voiskii olla sähköversio.   ei pääsis liian pitkälle ku akku niiiiin piäni..    kerkiis kotio valosan aikaan..

              btw, eiks soomalaiset ole ennätyslentäjiä maailmassa?   kuin paljon siinä mahtaa olla ns. tarvehommaa`?
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Sepeteus - 22.10.19 - klo:08:51
mut sehän voiskii olla sähköversio.   ei pääsis liian pitkälle ku akku niiiiin piäni..    kerkiis kotio valosan aikaan..

              btw, eiks soomalaiset ole ennätyslentäjiä maailmassa?   kuin paljon siinä mahtaa olla ns. tarvehommaa`?

Kyllä tämä kaikki on niin ristiriitaista. Autolla ei saisi ajaa, mutta uutta tietä rakennetaan kymmenillä miljoonilla.
 Lentää ei saisi, mutta Helsinki- Vantaata laajennetaan ennätysvauhtia.
   No nautaa ei todellakaan kukaan kaipaa. Siitä helpointa luopua.
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Töveli - 22.10.19 - klo:09:00
Ja millainen paskamyrsky täällä olisi ollutkaan jo aamuyöstä jos asialla olisi ollut johtaja Sibilä. Se ulinan määrä kun jotain aiotaan ja ulina siitä kun beruutellaan. Onneksi Antti saa nyt pidellä pistoolia kädessä ja katsoa kenelle lurauttaa tipan tankkiin ja kenenkä käskee kävelemään. ;D
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Sepeteus - 22.10.19 - klo:09:18
Ja millainen paskamyrsky täällä olisi ollutkaan jo aamuyöstä jos asialla olisi ollut johtaja Sibilä. Se ulinan määrä kun jotain aiotaan ja ulina siitä kun beruutellaan. Onneksi Antti saa nyt pidellä pistoolia kädessä ja katsoa kenelle lurauttaa tipan tankkiin ja kenenkä käskee kävelemään. ;D

Tämähän eijoo hallituksen esitys, vaan työryhmän esitys hallitukselle. Siis kaikenmaailman dosentit, joita  Sipi kiersi kaukaa. Kaikkitietävä Perneri esitti satelliitipaikannusta joka kulkupeliin. Ja sit olis verotettu. Mitähän sekin olis maksanut. Tällä dosenttien esityksellä valtio saisi rahaa, ei menettäisi. Verojen kerääminen järkevää, jos tuotot enemmän kuin kulut.
MOT:n mukaan RAY on paras kerääjä.
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 22.10.19 - klo:09:33
https://yle.fi/uutiset/3-11014590

Yle tästä tykkää jauhaa. Suomessa ja maailmalla olisi muitakin uutisia, mutta ilmastoteot Suomessa ja ihmisoikeusasiat ulkomailla hallitsevat uutiskenttää.
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Töveli - 22.10.19 - klo:09:37
Ootamma vain kuinka vanhat hyvät ajat palaavat. Niitähän eläkeläisille vappuna luvattiinkin. ;D

https://yle.fi/aihe/kategoria/elava-arkisto/pula-ajan-saannostelya-ja-korvikkeita
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Rakkine - 22.10.19 - klo:11:32
Siirrytään aitoihin hevosvoimiin. Pellotkim tykkää, kun ei niitä tiivistetä raskailla koneilla. On leppoisaa matkustella heppojen vetämissä vaunuissa. Ja nykyiset pullakäsimaajussit pitää toki opettaa hevoskynnön saloihin. Meillä on viekäkin tallessa hevoskyntöaurat.
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: JameksiP - 22.10.19 - klo:11:49
Tiesikö hra Oksa 10v sitten led-lampuista, kun tuskailtiin energiansäästö
lamppujen kanssa? Öljybisnes on niin suurta, että miljonäärit pitää siitä
kiinni viimeiseen asti, vaikka uutta olisi jo keksittykin. Mitä yleen tulee, niin
Singapore mainitaan lentojen suhteen mutta Suomessa etenkin lomalennot
ovat pyhä asia ja saavutettu etu joita ei mainita kielteisissä yhteyksissä.
Lennoilla saa niin hyvää? kahvia ja kumipullaa.
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: icefarmer - 22.10.19 - klo:11:57
Ja millainen paskamyrsky täällä olisi ollutkaan jo aamuyöstä jos asialla olisi ollut johtaja Sibilä. Se ulinan määrä kun jotain aiotaan ja ulina siitä kun beruutellaan. Onneksi Antti saa nyt pidellä pistoolia kädessä ja katsoa kenelle lurauttaa tipan tankkiin ja kenenkä käskee kävelemään. ;D

Tämähän eijoo hallituksen esitys, vaan työryhmän esitys hallitukselle. Siis kaikenmaailman dosentit, joita  Sipi kiersi kaukaa. Kaikkitietävä Perneri esitti satelliitipaikannusta joka kulkupeliin. Ja sit olis verotettu. Mitähän sekin olis maksanut. Tällä dosenttien esityksellä valtio saisi rahaa, ei menettäisi. Verojen kerääminen järkevää, jos tuotot enemmän kuin kulut.
MOT:n mukaan RAY on paras kerääjä.
kannattaako esimerkiksi kahvia rahdata fossiilisilla polttoaineilla kaukaa eteläameriikasta tänne jotta eläkeläiset saa maksaa siitä kaksi euroa desi ja vaatia wabbusatasta torin laidalla kun rahat ei riitä.

sitten torikahvien juonnissa on jotain järkeä jos pavut kasvatetaan ympäristöä säästellen ja tuhoamatta  närpeksen kasvihuoneissa :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Oksa - 22.10.19 - klo:12:01
ite jätin kyllä enerkasäästölampuissa niihin pariin mitä kokeilin ja sit hamstrasin laatikon vanhanmallisia hehkuja joista siirryin sit suoraan ledeihin jo muutamia vuosia sit.   nyt lähes kaikki valo tuloo ledeillä.     ja lisäksi on nuo ledit liiketunnistimilla.   miulla on paikat pimiänä kun ei ite liiku niissä.                     mutta onko pakko kenenkään lentää?    ja kun tuosta lentämisestäkin on 95% huvia, onko siinä tarvetta?                        mutta eiks tuo hallitus yleensä tee sen mitä yleinen mielipite esittää?   eihän sitä kukaan nyt kansan vastaan päätä!
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Onkiluoma - 22.10.19 - klo:19:28
Kyllä tämä kaikki on niin ristiriitaista. Autolla ei saisi ajaa, mutta uutta tietä rakennetaan kymmenillä miljoonilla.
 Lentää ei saisi, mutta Helsinki- Vantaata laajennetaan ennätysvauhtia.
   No nautaa ei todellakaan kukaan kaipaa. Siitä helpointa luopua.
Ja tottahan toki, parit NIMBYt päälle. 🤣 🤣
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Oksa - 22.10.19 - klo:19:31
no kuka mitäkii kaipaa.  kyl miusta karjalanpaisti vaatii nautaa sekaan että on hyvää syötävää.   mut sirkkoja ( ja pirkkoja ) en kyllä syö.

       tuo nuitten infrojen rakentaminen on kyllä reilussa ristiriitassa nykyisen puheitten kaa,   mut ei kait nyt ekaa kertaa moista?
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: de Citonni - 22.10.19 - klo:20:05
Tiesikö hra Oksa 10v sitten led-lampuista, kun tuskailtiin energiansäästö
lamppujen kanssa? Öljybisnes on niin suurta, että miljonäärit pitää siitä
kiinni viimeiseen asti
, vaikka uutta olisi jo keksittykin. Mitä yleen tulee, niin
Singapore mainitaan lentojen suhteen mutta Suomessa etenkin lomalennot
ovat pyhä asia ja saavutettu etu joita ei mainita kielteisissä yhteyksissä.
Lennoilla saa niin hyvää? kahvia ja kumipullaa.

Saudiprinssi Mohammed Bin Salman etsii jo uusia sijoituskohteita öljymiljardeillaan. Aikoo ostaaa Manchester Unitedin n. 4:llä miljardilla eurolla.   ;D
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Rakkine - 22.10.19 - klo:21:10
Tiesikö hra Oksa 10v sitten led-lampuista, kun tuskailtiin energiansäästö
lamppujen kanssa? Öljybisnes on niin suurta, että miljonäärit pitää siitä
kiinni viimeiseen asti
, vaikka uutta olisi jo keksittykin. Mitä yleen tulee, niin
Singapore mainitaan lentojen suhteen mutta Suomessa etenkin lomalennot
ovat pyhä asia ja saavutettu etu joita ei mainita kielteisissä yhteyksissä.
Lennoilla saa niin hyvää? kahvia ja kumipullaa.

Saudiprinssi Mohammed Bin Salman etsii jo uusia sijoituskohteita öljymiljardeillaan. Aikoo ostaaa Manchester Unitedin n. 4:llä miljardilla eurolla.   ;D

Onhan sillä jo Manchester City, miksi se viholllisseuran muka ostaisi. Ostais vaikka Kuopion Palloseuran. Tai Myllykosken Pallon. Rahoillaan nostaisi ne Mestareiden liigaan.
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: icefarmer - 23.10.19 - klo:02:21
minusta tässä säännöstelyssä on kyllä ideaa, mutta ulottaisin tämän koskemaan myös lentoliikennettä vapaa-ajalla, vuoden alkaessa  tulisi kerosiinikortti joka vastaisi sitten vaikkapa tuhannella kilometrillä kuluvaa kerosiiniä. kortit olisi myös vaihtokelpoisia bensiinikortin kanssa, sepe nyt jos haluaa aorinkorannalle niin hän menee oksan juttusille joka ei työnteoltaan tarvi kerosiinikortteja vaan on jopa valmis vaihtamaan kerosiinilitran kahteen bensiinilitraan 8) 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: JameksiP - 23.10.19 - klo:08:17
minusta tässä säännöstelyssä on kyllä ideaa, mutta ulottaisin tämän koskemaan myös lentoliikennettä vapaa-ajalla, vuoden alkaessa  tulisi kerosiinikortti joka vastaisi sitten vaikkapa tuhannella kilometrillä kuluvaa kerosiiniä. kortit olisi myös vaihtokelpoisia bensiinikortin kanssa, sepe nyt jos haluaa aorinkorannalle niin hän menee oksan juttusille joka ei työnteoltaan tarvi kerosiinikortteja vaan on jopa valmis vaihtamaan kerosiinilitran kahteen bensiinilitraan 8) 8) 8) 8)



Joo. Nuo kortit voisi myös olla kauppatavaraa. Yksinasuva eläkemummo voisi myydä
bensakortit naapurin ökyjupille, niin hän voisi jatkaa mörssärimaasturillaan ajelua Helsingistä lappiin morjestamaan tuttua poromiestä. Eihän tuo ilmastoa pelastaisi
mutta olisi tulonsiirto plösöiltä niille, jotka ei aja autolla eivätkä lennä. Olisko
tuontikahville oma kortti? Pullaa voi leipoa itse.
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: iskra - 23.10.19 - klo:12:59
Saadaanhan siihen taas . uuteen korttikauppasysteemiin uusia virkoja hyville veljille.. Minusta olisi ollut selvempää nostaa vaan polttoaineverotusta, tuskin toi kiintiökaupan kautta rahastus jää halvemmaksi kuluttajalle, oma byrokratiansahan siihen tulee ilman muuta..
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Sepeteus - 23.10.19 - klo:15:39
Saadaanhan siihen taas . uuteen korttikauppasysteemiin uusia virkoja hyville veljille.. Minusta olisi ollut selvempää nostaa vaan polttoaineverotusta, tuskin toi kiintiökaupan kautta rahastus jää halvemmaksi kuluttajalle, oma byrokratiansahan siihen tulee ilman muuta..

2 euroo litra olis hyä hinta bensalle. 🤣
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: -SS- - 23.10.19 - klo:15:59
Öljybisnes on niin suurta, että miljonäärit pitää siitä
kiinni viimeiseen asti, vaikka uutta olisi jo keksittykin.

Ehkä syy ei ole öljybisneksessä, vaan kuluttajien mieltymyksissä.  Hehkulamppuja tiedän hamstratun paalikaupalla iäkkäisen ihmisten taloihin. Vanhan navetan verstaassa katossa palaakin 100W hehkulamput, mutta kun vanhan silmä jo hiukan hämärtää, niin sitten on tuotu LED-valonheittäjät roikalla sinnen viereen, valaisemaan !
Jos sähköautot tms. vähemmän kuluttavat liikennemenetelmät yleistyvät, aina on kuluttajia, jotka haluavat pitää pihalla vaikka sitten vastaavan määrän nestepolttoainetta roihuamassa, sähköautoilemaan lähtiessä. Esimerkiksi Amerikassa on vahva "Prius repellent" - jälkimarkkina, jossa entisestäänkin isoista dieselistä säädetään erilaisilla lisälaitteilla ja ilmansaantia rajoittamalla paksusti mustaa savua lisää, ja pöllyytetään nokisavua pienillä autoilla ajavien kommunistien päälle.

Niin kauan kuin runsaskätinen ja tarkoituksellinen energian tuhlailu on käytetty julkinen ja poliittinen vastalause "viherkommunismille" , se jatkuu. Useimmat maltilliset näkevät, että mitä järkeä pöllyttää nokea joka paikkaan, jos pärjää vähemmällä, mutta hekin joutuvat joskus aiheetta tuomituksi haukuttujen "apinavihervassarien" ryhmään.

(https://i.pinimg.com/originals/c8/6c/6b/c86c6bcd31164c62c09e7d0c4b8c03a4.jpg)

-SS-
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: sorkkis - 23.10.19 - klo:16:21
Saadaanhan siihen taas . uuteen korttikauppasysteemiin uusia virkoja hyville veljille.. Minusta olisi ollut selvempää nostaa vaan polttoaineverotusta, tuskin toi kiintiökaupan kautta rahastus jää halvemmaksi kuluttajalle, oma byrokratiansahan siihen tulee ilman muuta..
Lama tuollaisesta alkaa ja ulkolaiset kuljetusfirmat valtasi kuljetukset . Ulkolaisille kuljetusfirmoille ei vieläkään ole tiemaksuja saatu aikaan .
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: JameksiP - 23.10.19 - klo:16:36
Saadaanhan siihen taas . uuteen korttikauppasysteemiin uusia virkoja hyville veljille.. Minusta olisi ollut selvempää nostaa vaan polttoaineverotusta, tuskin toi kiintiökaupan kautta rahastus jää halvemmaksi kuluttajalle, oma byrokratiansahan siihen tulee ilman muuta..


Pelkkä veronkorotus olisi tietysti helpoin ja ehkä oikeudenmukaisinkin
tapa työmatkavähennyksineen. Poliittinen packan heittohan siitä tulisi.
Veroa sitten nostettaisiin ja laskettaisiin sen mukaan, kuka huutaa koviten.
Mediaseksikkäämpää on ostaa päästö-oikeuksia. Helpostihan tuosta yksi
virastollinen päälliköitä ja johtajia avustajineen tulisi lisää asiaa hoitamaan.
"Kortit" tietysti olisivat bittejä avaruudessa mutta silti. Kahvin tuontioikeus
kortti olisi kiva olla pahvisena.
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: de Citonni - 23.10.19 - klo:20:27
Tiesikö hra Oksa 10v sitten led-lampuista, kun tuskailtiin energiansäästö
lamppujen kanssa? Öljybisnes on niin suurta, että miljonäärit pitää siitä
kiinni viimeiseen asti
, vaikka uutta olisi jo keksittykin. Mitä yleen tulee, niin
Singapore mainitaan lentojen suhteen mutta Suomessa etenkin lomalennot
ovat pyhä asia ja saavutettu etu joita ei mainita kielteisissä yhteyksissä.
Lennoilla saa niin hyvää? kahvia ja kumipullaa.

Saudiprinssi Mohammed Bin Salman etsii jo uusia sijoituskohteita öljymiljardeillaan. Aikoo ostaaa Manchester Unitedin n. 4:llä miljardilla eurolla.   ;D

Onhan sillä jo Manchester City, miksi se viholllisseuran muka ostaisi. Ostais vaikka Kuopion Palloseuran. Tai Myllykosken Pallon. Rahoillaan nostaisi ne Mestareiden liigaan.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/premier-league/ager-varldens-dyraste-hus-ska-kopa-united/

Mohammed Bin Salman on aikaisemmin tehnyt kaksi yritystä ostaa  Manchester United. Omistajaperhe Glazer ei ole ollut kiinnostunut myymään. Nyt tilanne on kuitenkin voinut muuttua.


Kun taas ,
https://fi.wikipedia.org/wiki/Manchester_City_FC
Manchester Cityn omistaa Abu Dhabin emiirin Khalifa bin Zayed al-Nahyanin velipuolen šeikki Mansour bin Zayed al-Nahyanin omistama Abu Dhabi United Group
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: mustaviiksi - 23.10.19 - klo:20:41
Täähän olisi helppo toteuttaa poltoaine kortilla. Se joka tarvii omaa autoa liikumiseen perustelee sen ja myönnettyyn korttiin lyödään alennus prosentti. Perushinnaksi vaikka 3€ litra.
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: de Citonni - 23.10.19 - klo:20:47
Eläkeläisille kuponki jolla voi ostaa bensaa sen verran, että pääsee käymään lähimmässä terveyskeskuksessa kerran kuussa. 
S-marketissa tai Lidlissä, kumpi sattuu olemaan likempänä, kerran viikossa.  ;D
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Rakkine - 23.10.19 - klo:20:54
Tiesikö hra Oksa 10v sitten led-lampuista, kun tuskailtiin energiansäästö
lamppujen kanssa? Öljybisnes on niin suurta, että miljonäärit pitää siitä
kiinni viimeiseen asti
, vaikka uutta olisi jo keksittykin. Mitä yleen tulee, niin
Singapore mainitaan lentojen suhteen mutta Suomessa etenkin lomalennot
ovat pyhä asia ja saavutettu etu joita ei mainita kielteisissä yhteyksissä.
Lennoilla saa niin hyvää? kahvia ja kumipullaa.

Saudiprinssi Mohammed Bin Salman etsii jo uusia sijoituskohteita öljymiljardeillaan. Aikoo ostaaa Manchester Unitedin n. 4:llä miljardilla eurolla.   ;D

Onhan sillä jo Manchester City, miksi se viholllisseuran muka ostaisi. Ostais vaikka Kuopion Palloseuran. Tai Myllykosken Pallon. Rahoillaan nostaisi ne Mestareiden liigaan.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/premier-league/ager-varldens-dyraste-hus-ska-kopa-united/

Mohammed Bin Salman on aikaisemmin tehnyt kaksi yritystä ostaa  Manchester United. Omistajaperhe Glazer ei ole ollut kiinnostunut myymään. Nyt tilanne on kuitenkin voinut muuttua.


Kun taas ,
https://fi.wikipedia.org/wiki/Manchester_City_FC
Manchester Cityn omistaa Abu Dhabin emiirin Khalifa bin Zayed al-Nahyanin velipuolen šeikki Mansour bin Zayed al-Nahyanin omistama Abu Dhabi United Group

Mä vaan muistelin  (kun en viitsinyt googlata) että joku Mohammed sen Citynkin omisti....ttu ota nyt selvää näistä al-Ählämeistä ja niiden monimutkaisista nimistä.
Otsikko: Vs: polttoaineen myyntikiintiöt.
Kirjoitti: Oksa - 24.10.19 - klo:08:21
heh, miksi ne ei ota kunnollisia nimiä?   kuten suomalaisilla;    väänänen, nääräkäinen jne...