Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: traktorikuski - 02.10.19 - klo:16:44
-
Eli miten pääsen kiinni pikavaihteen johdotukseen vaihdekepin juurella? Peitelevy irtoaa vain puoliksi kun kaikki ruuvit ottaa päältä pois. Tuntuu tulevan se alempi levy mukana, se joka liikkuu kepin mukana vaikka. 1700 tuntia liikaa JD:n johdoille. Ei ihan ihmekään kun esim. penkille menevä johtosarja on oheisen kuvan mukainen (tehtaalta asti ellei maahantuoja ole tuollaisia "parannuksia" tehnyt). Ryöstäjää ja puristusjatkoliitintä laitettu ja vähän teipattu katkottuja johtojen päitä.
Tällainen vaihteisto:
http://manuals.deere.com/omview/OMAL162071_19/OU12401_0001073_19_01APR04_1.htm
-
Vastaus kysymykseen: eihän niitä muovihärpäkkeitä saakaan päältä irrotettua niin kuin missä tahansa vähänkään järkevästi suunnitellussa laitteessa saisi. Koko keppihässäkkä piti irrottaa alapuolelta, vaihteensiirtovaijerit kaikki irti ja koko paketti kansineen ylös.
Ja johto oli poikki siitä kohtaa kun johtonipun päällä oleva suojaputki loppui. Itse johdot turhan jäykkää kuparia ja se suojaputki kova kuin mikä. Johdot taipuu vaihteita käytettäessä juuri siitä kohtaa kun suojaputki loppuu. Olisi ollut paljon parempi ilman sitä suojaputkea.
-
Vastaus kysymykseen: eihän niitä muovihärpäkkeitä saakaan päältä irrotettua niin kuin missä tahansa vähänkään järkevästi suunnitellussa laitteessa saisi. Koko keppihässäkkä piti irrottaa alapuolelta, vaihteensiirtovaijerit kaikki irti ja koko paketti kansineen ylös.
Ja johto oli poikki siitä kohtaa kun johtonipun päällä oleva suojaputki loppui. Itse johdot turhan jäykkää kuparia ja se suojaputki kova kuin mikä. Johdot taipuu vaihteita käytettäessä juuri siitä kohtaa kun suojaputki loppuu. Olisi ollut paljon parempi ilman sitä suojaputkea.
Ja huolellinen tinaus monisäikeiseen johtimeen lisäksi, niin saa ajan kanssa katki kivasti siitä, johon tina ei enää imeydy, usein eristeen sisässä. Tämä on nähty 1970-luvun brittiautoissa.
-SS-
-
ittiä aina hirvittää nuo oikein ohuet johtimet joita nippu jossain halvassa suojaletkussa... muutama vuosi ja sitten alkaa tuo letku jäykistyä ja kun se liitos on siinä päässä niin nitkuaa poikki.. ainakin nyykkärissä nuo johtoniput oli surkeita ja moneen pikkuhäikkään syyllisiä ja jokaionen valmistajahan ne tekee ihan ite... :o