Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 29.09.19 - klo:11:38

Otsikko: kuiken
Kirjoitti: Oksa - 29.09.19 - klo:11:38
kuormaajan, joka tuossa setkan keulalla roikkuu, venttiililohkopaketti vuotaa ööliä kaapelin juuresta.   huollossa vaihettu uutet o-renkaat mutta vuoto jatkuu vaan.       onko tuo joku tyyppivika?   onko muilla nuita vuotavia?    sotkee ikävästi etulokaria ja pitemmässä stopissa tuloo pieni lätäkkökin. ei aiemmissa kuormaajissa ole moista vikaa ollu..   liittimistä tuo ei vuota.
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: metsajussi - 29.09.19 - klo:12:42
kuormaajan, joka tuossa setkan keulalla roikkuu, venttiililohkopaketti vuotaa ööliä kaapelin juuresta.   huollossa vaihettu uutet o-renkaat mutta vuoto jatkuu vaan.       onko tuo joku tyyppivika?   onko muilla nuita vuotavia?    sotkee ikävästi etulokaria ja pitemmässä stopissa tuloo pieni lätäkkökin. ei aiemmissa kuormaajissa ole moista vikaa ollu..   liittimistä tuo ei vuota.

Muutaman kuikan kokemuksella ei tyyppivika. Tai voihan ne nyt vähän hikoilla mutta ei oikeasti vuoda. Itsellä  ikivanha 540 kuikka eikä vuoda mistään.

Olisko karan päässä joku naarmu tms niin että o-rinkulan vaihto ei riitä? Tai renkaan pesässä tai jossain ?
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: Toivo Tonta - 29.09.19 - klo:14:00
Lähtenyt jostain metallia kiertoon ja naarmu karaan :o
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: Oksa - 29.09.19 - klo:15:21
vasta puoli vuotta ajettu ja melko uutesta vuotannu..  takuu juttuja mut vuotaa kaapelin viennistä..   ei kuulema ollu mitään naarmua havaittavissa ja uudet renkaat vasta viikko sitten.                 aikasempi kuikka ei hikoillukaan saati vuotannu sekä parit trimat mikä ollu ovat kans kuivia.         tuota pitää vaan pommittaa..                       ihan kuin sen puskutuen saantiakin.     joutais jo tulla sekin..
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: ht - 29.09.19 - klo:16:01
puskutuen saantiakin.     joutais jo tulla sekin..

Onks sulla jo lumi maassa?
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: Viljelijä evp - 29.09.19 - klo:16:36
Kannattas vaatia uutta lohkoa, jos lähes uudesta asti tihkunut niin viittaa jo valmistusvirheeseen. O renkaiden vaihto pitäs normaalisti korjata tuollaset tihkuamiset.Jos ei edes naarmua niin tuohan täytyy sillon olla toleransseiltaan epäkurantti.Vai oletko ottanut rajun kosketuksen ja lohkoon tullut painehalkeema.
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: Oksa - 29.09.19 - klo:20:01
ei tuolla viälä töitä tuolla tehty, joten ei vammautunna..   mutta puskutukia sen takia kun pitäis peltoraiviota ja maanajoa harrastaa..
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: Viljelijä evp - 29.09.19 - klo:20:12
Sitten siinä on valmistusvika, kun ei sillä mitään ole tehty ja ei edes korjaamisesta parantunut.Kurjaahan se on kun kallis etupaino tiputtaa rasvat lokasuojan päälle.
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: lypsyukko - 29.09.19 - klo:21:18
Sitten siinä on valmistusvika, kun ei sillä mitään ole tehty ja ei edes korjaamisesta parantunut.Kurjaahan se on kun kallis etupaino tiputtaa rasvat lokasuojan päälle.

Koneiden vanhennuttua niiden öljyn tiputus kykyä ei tule edes seurattua. Mutta kyllä se pienikin vuoto/ tiputus uudessa vehkeessä harmittaa. Kyllä meidänkin pihassa joskus on yhden merkin huoltopäällikkö ihmetellyt öljyvuotoa takuuaikana. No hetkellisesti se kait loppuikin (muutamaksi vuodeksi) , mutta nykyään pikeää ittensä ihan reilusti. No onhan tuntejakin jo 2500 takana. Kuitenkin tuokaan vuoto ei vaikuta mihinkään, muuta kuin siihen, että se näyttää törkeämmältä kuin on (öljymäärä tarkistettu viikolla)
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: JD6630 - 29.09.19 - klo:22:07
Sitten siinä on valmistusvika, kun ei sillä mitään ole tehty ja ei edes korjaamisesta parantunut.Kurjaahan se on kun kallis etupaino tiputtaa rasvat lokasuojan päälle.

Koneiden vanhennuttua niiden öljyn tiputus kykyä ei tule edes seurattua. Mutta kyllä se pienikin vuoto/ tiputus uudessa vehkeessä harmittaa. Kyllä meidänkin pihassa joskus on yhden merkin huoltopäällikkö ihmetellyt öljyvuotoa takuuaikana. No hetkellisesti se kait loppuikin (muutamaksi vuodeksi) , mutta nykyään pikeää ittensä ihan reilusti. No onhan tuntejakin jo 2500 takana. Kuitenkin tuokaan vuoto ei vaikuta mihinkään, muuta kuin siihen, että se näyttää törkeämmältä kuin on (öljymäärä tarkistettu viikolla)
Sullahan taitaa olla massikoita niin sehän on ihan tavallista.

Tosin 2500 tuntia ei ole kyllä yhtään mitään.
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: metsajussi - 29.09.19 - klo:23:41
Sitten siinä on valmistusvika, kun ei sillä mitään ole tehty ja ei edes korjaamisesta parantunut.Kurjaahan se on kun kallis etupaino tiputtaa rasvat lokasuojan päälle.

Koneiden vanhennuttua niiden öljyn tiputus kykyä ei tule edes seurattua. Mutta kyllä se pienikin vuoto/ tiputus uudessa vehkeessä harmittaa. Kyllä meidänkin pihassa joskus on yhden merkin huoltopäällikkö ihmetellyt öljyvuotoa takuuaikana. No hetkellisesti se kait loppuikin (muutamaksi vuodeksi) , mutta nykyään pikeää ittensä ihan reilusti. No onhan tuntejakin jo 2500 takana. Kuitenkin tuokaan vuoto ei vaikuta mihinkään, muuta kuin siihen, että se näyttää törkeämmältä kuin on (öljymäärä tarkistettu viikolla)
Sullahan taitaa olla massikoita niin sehän on ihan tavallista.

Tosin 2500 tuntia ei ole kyllä yhtään mitään.

Täälläkin on pari konetta jotka eivät pääse ruostumaan kun on hyvin toimiva automaattiöljystin.
Olisi aika helposti vielä opetettavissa osittain sisäsiisteiksikin kun vaan viitsisi. Yksikin tihkuu öljynsuodattimen jalan ja lohkon välistä, lienee vain levy/paperitiiviste siirtynyt osa-aikaeläkkeelle, kiristämällä ei korjaanu.

Tunteja vehkeestä riippuen siellä 10 000 ja 20 000 välillä...
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: Viljelijä evp - 30.09.19 - klo:08:52
Nyt on kuitenkin kysymys ruotsalaisesta kuormaajasta, mutta lohko voi ollakin valmistettu jossain halpismaassa.Kyllä meillä venttiililohko on aivan kuiva kuormainkoneessa vaikka mittarissa on jo 8500 tuntia ja sitä on todella kuormauksessa käytetty.Ei ole O renkaita edes tarvinnut uusia.
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: Oksa - 30.09.19 - klo:09:27
mihinkään aikasempaan kuormaajan hanikkaan tarvinnu aikasemmin koskeekaan.   net toimi ja oli kuivia.   tuntuu et tuosa zetkassa nuo vierasosat ei oo tervetuleita.  hylkimistäkö?    ensin hiukkaspönttö tukosa, takuseen uus, ja sit etuperästä meni kaks hammasta pikkurattailta, ja carraro!   ja nyt tuo koko ajan tihkunnu lohko..    mistähä sais zetkan oman...      ku net on kestänny tutulla jo 17000 tuntia ilman huoltoa..                 kylläkii rystal.
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: Jonni - 30.09.19 - klo:11:16
Itsellä alkoi vuotaa alle 1500h tunnin kohdalla kuike 945 juuri kuten kerroit venttiililohkosta. Huoltomies vaihtoi o-renkaita mutta taas jatkui vuoto, o-renkaita tilattiin 2 eri valmistajalta OEM ja tarviketta mutta aina sama vika, vuotaa. Huoltomies ilmoitti että lohko pitää vaihtaa että vuoto loppuu ja niin ostin sitten uuden lohkon eikä mitään vuotoa ole sen jälkeen ollut, kalliiksi tuli.. Huoltomies  kertoi että vastaavia tapauksia on ollut  iso tuottoisten pumppujen kanssa että kuike ei ole kestänyt.. huoltomies soitti kuiken ruotsin tehtaalle mutta kiistivät siellä vastaavat tapaukset vaikka huollossa näistä oli tietoa suomessa..
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: Viljelijä evp - 30.09.19 - klo:15:29
Juuri näin, nhyt vaan pitäs niihin takuisiin alkaa vetoamaan.Kiinan toleranssit ei aina ole kohdillaan.Paas Oksa nyt hiukan vaatimuksia kehiin.Tosin eihän tuo trattori sulla ole setka vaan punavanteinen vihree, eikö niin.
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: Oksa - 30.09.19 - klo:19:31
no juuu, - jos olet sitä mieltä.      mut punavanteinen kuiteskii..     aattelin vaan kysellä onko nuita muillakii ku ei tuo kuulema ihan yleinen tuossa virmassa,   siis vikana.
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: lypsyukko - 30.09.19 - klo:19:50
no juuu, - jos olet sitä mieltä.      mut punavanteinen kuiteskii..     aattelin vaan kysellä onko nuita muillakii ku ei tuo kuulema ihan yleinen tuossa virmassa,   siis vikana.

Montako Zetkaa  myydään vuodessa ? Ja jatketaan … siitä samasta liikkeestä kuin sinä ostit ja vielä varustettuna Quicken uuden mallisarjan kuormaajalla ? Veikkaisin että oikein montaa samoin oirehtivaa ei taida tulla vuodessa vastaan, vaikka kaikki vuotaisivat. Ja siihen samaan otantaan voidaan laitta agronetin oirehtivat. Tuota uusinta sarjaa olevaa kuormaajaa ei taida olla muilla kuin sulla. Muistelisin siitä työkonelukitus ongelmasta. tosin olihan silloin jollakin kuka lie tohtorilla vahvat mielipiteet, mutta senkin käyttäjän on historia jo mustannut.
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: Viljelijä evp - 30.09.19 - klo:21:02
Kuormaajan venttiilipöydän vuotaminenhan ei liity mitenkään siihen, missä traktorissa se on kiinni.Jos tässä kyseisessä laitteessa on ollut muitakin ongelmia niin se viittaa siihen että se on täysin maanantaikappale.Aiemmin tuossa jo mainittin siitä valmistusvirheestä, koska ei osia vaihtamalla korjaantunut, pitäisi todella peräänkuulutella takuuasiaa.Ja sehän on sitten myyjäliikkeen puoleen paras kääntyä.Ei ole mikään tyyppivika.Ja kun kerran on ihan käyttämätönkin kuormain.
Otsikko: Vs: kuiken
Kirjoitti: Oksa - 01.10.19 - klo:07:58
taitaa kuiteski tyyppivika;  kuulin eilen että kahessa valtussa ollu samoja oireita.      noooo, huomena jos joutais taas lähtee jutteleen tuosta.      tosiaan,   tuossa oli quik-lik lukitus kasattu väärin jotta ois toiminu.      tuo halpuutus kait nuihinkin iskenny,  ei voi enää luottaa että net turkin lapset ihan valmista työlaitetta jaksais kasata...                                        aikasemmat kuikat niiiiiin huolettomia käyttää, joskus rasvaa ja aina toimi.