Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sorkkis - 07.08.19 - klo:15:11

Otsikko: Sthil 028
Kirjoitti: sorkkis - 07.08.19 - klo:15:11
Ei voi saha paljoa parantua . Ikää sahalla paljon mutta kalvojen , bensiiniletkun ja suodattimen vaihdon jälkeen käy hyvin . Semmosia lisää huoltoon , jes .  :)
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: pig24 - 07.08.19 - klo:17:56
Stihl on der Saha. Tutulle osui kallis oppitunti. Hän ajatteli, että ostaa kerrankin paremman sahan. Husse tuli. Kävi vaan niin, että se olikin Kiinassa tehty katalysaattorivehje, joka ei käy tavallisella 98:lla. Käyntivika olikin ominaisuus, jonka välttää kalliilla bensalla.
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: Oksa - 08.08.19 - klo:07:54
ihmeen paljon on nuita kiinahusoja manattu,   lie nuo vielä markkinoilla..       
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: lypsyukko - 08.08.19 - klo:08:24
ihmeen paljon on nuita kiinahusoja manattu,   lie nuo vielä markkinoilla..       

Toisille tuo huskukin on sellainen uskonto, että niitä ei moitita ja mikään muu merkki ei voi olla käyttökelpoinen.
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: jariman - 08.08.19 - klo:08:37
Ei voi saha paljoa parantua . Ikää sahalla paljon mutta kalvojen , bensiiniletkun ja suodattimen vaihdon jälkeen käy hyvin . Semmosia lisää huoltoon , jes .  :)
****. Riippuu siitä paljonko sahalla on sahattu, vähemmällä käytöllä
Kaiketi ylläoleva saha olut.

Kyllähän vanhan sahan saa kunnostettua, mutta osat kustantaa
Melkein uuden sahan verran.
Yx.  026  piti  kunnostaa, mäntä, runkolaakerit, stefat, tiivistesarja,
Ja polttoaineletku, sekä letku kasarin ja kampikammion väliin,
Osat  noin 250 €  +  oma työ
Jäi sitten. Kunnostamatta ja kasaamatta.

Tartteeks sthil  stefojen olla jokin erikoistyökalu, stefat kun
Jonkintapaista fiiperiä, ei ihan normi stefaa.
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: Rakkine - 08.08.19 - klo:08:59
Mul oli se japanin husku, 543, pari talvea sahasin, hajos, korjaus korjaamossa olisi maksanut 300-400 €, niin ostin sthilin 261:n
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: lypsyukko - 08.08.19 - klo:22:25
Mul oli se japanin husku, 543, pari talvea sahasin, hajos, korjaus korjaamossa olisi maksanut 300-400 €, niin ostin sthilin 261:n

Mulla oli aikoinaan näitä halpis huskuja 51 ja 55. Ihan pirun painavia, toki halpoja. Kun tuo 55 lopullisesti leipoi ostin stilh 241:n. Harmittelin vaan , paljonko turhia kirosanoja olin lausunut, kun tuollaisia "huskuja" metsässä ulkoilutin. Nuo toki oli kait jotain "isäntä" linjaa, mutta olisivat saaneet jäädä tekemättä.
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: sorkkis - 09.08.19 - klo:06:23
Mul oli se japanin husku, 543, pari talvea sahasin, hajos, korjaus korjaamossa olisi maksanut 300-400 €, niin ostin sthilin 261:n

Mulla oli aikoinaan näitä halpis huskuja 51 ja 55. Ihan pirun painavia, toki halpoja. Kun tuo 55 lopullisesti leipoi ostin stilh 241:n. Harmittelin vaan , paljonko turhia kirosanoja olin lausunut, kun tuollaisia "huskuja" metsässä ulkoilutin. Nuo toki oli kait jotain "isäntä" linjaa, mutta olisivat saaneet jäädä tekemättä.
Näin se on .

Hyviä huskeja kyllä on ollut . Kannatti tehä parempiakin remontteja , enää ei .
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: Viljelijä evp - 09.08.19 - klo:09:00
Huskuja on ollut, eikä mitään moittimista.Ne eivät ole kuitenkaan mitään isäntälinjan sahoja.Aikaisemmin jonseredejä, nekin ammattisahoja.Silloin hankin leivänkin pöytään metsätöillä.Kaksi sahaa aina mukana,ettei ongelmien vuoksi kesken päivän tarvinnut poislähteä.Huskut tuli sitten mukaan kun niissä parempi tärinänvaimennus.Hyviä sahoja.Pari stiliä oli kokeilussa, ne hajosivat käsiin.
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 09.08.19 - klo:12:34
Husku oli hyvä saha. Sitten vaihtui vuosituhat.

Jotkut homot ovat väittäneet, että ennen ruotsalaiset olivat hyviä. Nyt tulee kaikki Kiinasta.
Nähtävästi siis lypsyrobotitkin.
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: FMJ - 09.08.19 - klo:13:10
Husku oli hyvä saha. Sitten vaihtui vuosituhat.

Jotkut homot ovat väittäneet, että ennen ruotsalaiset olivat hyviä. Nyt tulee kaikki Kiinasta.
Nähtävästi siis lypsyrobotitkin.

Yksi hetero täältä kommentoi, että Huskun 50 cc ja suuremmat ammattisahat ja raivurit tulee edelleen samasta pajasta ja hallista Huskvarnasta, kuin on tapahtunut vuodesta 1972.
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: Viljelijä evp - 09.08.19 - klo:14:56
Kaikkiko on heteroita jotka sahaavat huskulla.Siis Stihl on homppelien saha ja vetäävät tumppuun.Lausunnostasi voi tämän päätellä.Tuskin kovin  harhaan johtava  juttu.Uskokoo ken haluaa.
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: Kaikki - 09.08.19 - klo:15:52
Miksei suomalaiset tee itse sahojaan kun Kaikki vieras sahat on paskoja ?
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: pig24 - 09.08.19 - klo:17:26
Miksei suomalaiset tee itse sahojaan kun Kaikki vieras sahat on paskoja ?
No itse toki https://www.ponsse.com/fi#/
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: ht - 09.08.19 - klo:17:29
Miksei suomalaiset tee itse sahojaan kun Kaikki vieras sahat on paskoja ?

Tekihän nää joskus Hyry -merkkistä vempelettä. Ei tainnut 60-luvullakaan olla ihan terävintä kärkeä...
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: sorkkis - 09.08.19 - klo:18:48
Huskuja on ollut, eikä mitään moittimista.Ne eivät ole kuitenkaan mitään isäntälinjan sahoja.Aikaisemmin jonseredejä, nekin ammattisahoja.Silloin hankin leivänkin pöytään metsätöillä.Kaksi sahaa aina mukana,ettei ongelmien vuoksi kesken päivän tarvinnut poislähteä.Huskut tuli sitten mukaan kun niissä parempi tärinänvaimennus.Hyviä sahoja.Pari stiliä oli kokeilussa, ne hajosivat käsiin.
Huski oli hyvä saha kun taas tilhi on pitänyt pintansa laadussa . Vanhoissa tilheissä on ollut ongelmia mutta ei läheskään mitä huskin nyky ongelmat on . Huskin ammatti sahoista en tällä hetkellä osaa arvioita antaa .
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: sorkkis - 09.08.19 - klo:18:50
Miksei suomalaiset tee itse sahojaan kun Kaikki vieras sahat on paskoja ?

Tekihän nää joskus Hyry -merkkistä vempelettä. Ei tainnut 60-luvullakaan olla ihan terävintä kärkeä...
Jobu oli Norjalainen , huonosaha partnerin kopio . Moottorisaha on alun perin Suomalainen keksintö . Sotakorvauksina on tehty Suomessa sähkösahojakin .
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: Viljelijä evp - 09.08.19 - klo:19:12
Huskuja on ollut, eikä mitään moittimista.Ne eivät ole kuitenkaan mitään isäntälinjan sahoja.Aikaisemmin jonseredejä, nekin ammattisahoja.Silloin hankin leivänkin pöytään metsätöillä.Kaksi sahaa aina mukana,ettei ongelmien vuoksi kesken päivän tarvinnut poislähteä.Huskut tuli sitten mukaan kun niissä parempi tärinänvaimennus.Hyviä sahoja.Pari stiliä oli kokeilussa, ne hajosivat käsiin.
Huski oli hyvä saha kun taas tilhi on pitänyt pintansa laadussa . Vanhoissa tilheissä on ollut ongelmia mutta ei läheskään mitä huskin nyky ongelmat on . Huskin ammatti sahoista en tällä hetkellä osaa arvioita antaa .
Olet sen verran teini ettet todellakaan tiedä sahoista mitään, kalvoja vaihdat vaikka syy on siellä roskassa neulan päällä.Mut nää on näitä kokemattoman hörinöitä .
Otsikko: Vs: Sthil 028
Kirjoitti: sorkkis - 09.08.19 - klo:19:54
Huskuja on ollut, eikä mitään moittimista.Ne eivät ole kuitenkaan mitään isäntälinjan sahoja.Aikaisemmin jonseredejä, nekin ammattisahoja.Silloin hankin leivänkin pöytään metsätöillä.Kaksi sahaa aina mukana,ettei ongelmien vuoksi kesken päivän tarvinnut poislähteä.Huskut tuli sitten mukaan kun niissä parempi tärinänvaimennus.Hyviä sahoja.Pari stiliä oli kokeilussa, ne hajosivat käsiin.
Huski oli hyvä saha kun taas tilhi on pitänyt pintansa laadussa . Vanhoissa tilheissä on ollut ongelmia mutta ei läheskään mitä huskin nyky ongelmat on . Huskin ammatti sahoista en tällä hetkellä osaa arvioita antaa .
Olet sen verran teini ettet todellakaan tiedä sahoista mitään, kalvoja vaihdat vaikka syy on siellä roskassa neulan päällä.Mut nää on näitä kokemattoman hörinöitä .
Muutama tuhat sahaa tullu huolletuks et tiedän mistä kirjoitan . Tilhillä o ollut maanantai kappaleita , sen tiedän . Monia huskuja ja jonsedeita ei saa korjattua koska stefojen vuotaessa pitäis vaihtaa laakeritkin koska ne on valettu samaan . -80 luvun huskit oli hyviä , sittemmin on laatu vähentynyt . Kalvojen vaihdot ei auta koska bensaletkut ja suodatin pitää vaihtaa . Nykyajan bensat syö kumit tohjoksi muutamassa vuodessa .