Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: josef - 25.04.19 - klo:16:45
-
Etenkin kärryn renkaisiin, pienempi venttiilin reikä kuin traktorin renkaassa.
-
Tee puukolla tarvittavan iso reikä ja kaada sen kautta Kaikki aineet renkaaseen ,toi ihmeaine korjaa sitten sen reiän :D
-
eiks siinä pullon suulla ole jenkat venttiiliä varten? ite muistelen et sopi kuiteski hyvin moneen venttiiliin. en ihan varma nykyään ku ei ole ihan uutta pulloa.
-
jaa kanisteris vai...
-
11-D -täyttö aloitetaan irrottamalla
venttiilin sisuskalut ja liittä-
mällä täyttöputki venttiiliin. Aine
valuu renkaan sisään pulloa puristamalla,
suuria määriä varten on
olemassa erillinen täyttöpumppu.
Esimerkiksi 18.4 x 38-renkaan
täyttösuositus on 8,5 litraa.
En tiedä kun en ole käyttänyt, mutta ilmeisesti käyttökelpoinen tuote?
-
just tästä pumpusta kyse eli kuka, millä ja mistä
-
Googlaa 11-D
Sieltä niitä pumppuja löytyy :)
-
25litran tonkka pumpulla 500€
Elämä on :)
-
Viime syksynä valuttamalla 500/65R 28 multiplus eturenkaisiin 5,5 litraa kumpaankin, paineet pysynyt siittä asti. Kesällä sai lisätä ilmaa jatkuvasti. Kärryn renkaaseen ei suostunut valumaan vaikka on lämpöset kelit. Siksi pumppu. Elämä on
-
25litran tonkka pumpulla 500€
Elämä on :)
Ei se ihan halpaa ole käyttää sitä rengasta oikeassakaan paikkauksessa. Äkkiä päivä menee siihen, ja lopputulos voi olla silti vuotava rengas.
Saatika sitten että se rengas on oikeasti työläs irroittaa ja laittaa takaisin. Kuten vaikkapa pyöräkuormaajissa, joihin tuota näytetään paljon markkinoitavan.
-
Vaseliiniprässillä varmaan menisi, kun olisi sopiva ruuvattava adapteri venttiiliin. Ei se normiventtiilistäkään helpolla läpi mene. Itse päästin renkaan lysyyn maata vasten ja asensin pullon, sitten nostin tunkilla pyörää ilmaan, että tulisi vähän alipainetta. Lisäksi puristelin.
Ehkä johonkin tyhjään lehmäpastan putkiloon saisi tankattua ja tekisi siihen jonkun adapterin. Sitten puristimella. Ainekin on samaa kuin lehmille syötetään
-
Vähän sellainen viimeinen konsti tuo mönjä. Rengasukot eivät ota enää koneeseen tuon jälkeen. Kannattaa merkitä vanteeseen mönjät kunnolla ettei unohdu missä sitä on. Itsellä ainakin 150 rengasta ei voi muistaa muuten. Yhteen pyöräkonerenkaaseen olen harkinnut.
-
Joskus ostin 25 litran pytyn pumpulla tuota mönjää ku sain kohtuuhinnalla. Eioo kyl tullu liian usein käytettyä.
Pumpun mukana tulee adapteri jolla saa täytettyä isommankin kierteen kautta. Pumppu pumppaa muistaakseni puoli litraa painasulla.
-
Vähän sellainen viimeinen konsti tuo mönjä. Rengasukot eivät ota enää koneeseen tuon jälkeen. Kannattaa merkitä vanteeseen mönjät kunnolla ettei unohdu missä sitä on. Itsellä ainakin 150 rengasta ei voi muistaa muuten. Yhteen pyöräkonerenkaaseen olen harkinnut.
Minulle laitettiin pyöräkuormaajan eturenkaisiin tuota ihan rengasliikkeen toimesta kun pyysin. Koneella siirettiin rakennusjätteestä tehtyä haketta ja rengas tuppasi puhkeamaan pari kolme kertaa kuussa. Tuota kun laitettiin eturenkaisiin, loppuivat jatkuvat rengastyöt. Takarenkaissa oli suolat niin sinne ei voinut laittaa. Jostain syystä (suola?) takuset eivät puhkeilleet. Kun renkaat oli loppu, aineet kauhottiin uusiin renkaisiin ja lisättiin tarpeellinen määrä. Sitten rengas vanteelle ja kovaa ajoa. On kyllä hyvää ainetta ja kyllä rengasukot renkaat vaihtoivat ihan ihmettelemättä. Niin, siis ainetta ei pumpattu silloin lainkaan, vaan kaadettiin kannusta sopiva määrä renkaaseen ennen vanteelle laittoa.
-
Kaveri ajoi pyöräkonetta tuontyylisissä olosuhteissa, oli renkaissa nuo liemet,toimii tuumasi. Ostin työnantajaltaan paripyörään,käytössä ei vuotanut,talven aikaan tyhjeni,keväällä ilmat ja ajoa taas piti. Reikä täytyy olla kulutuspinnan seutuvilla,ylempää kyljeltä ei paikkaa ku aine ei ole siellä kokoaikaa tarjolla.
-
Vähän sellainen viimeinen konsti tuo mönjä. Rengasukot eivät ota enää koneeseen tuon jälkeen. Kannattaa merkitä vanteeseen mönjät kunnolla ettei unohdu missä sitä on. Itsellä ainakin 150 rengasta ei voi muistaa muuten. Yhteen pyöräkonerenkaaseen olen harkinnut.
Minulle laitettiin pyöräkuormaajan eturenkaisiin tuota ihan rengasliikkeen toimesta kun pyysin. Koneella siirettiin rakennusjätteestä tehtyä haketta ja rengas tuppasi puhkeamaan pari kolme kertaa kuussa. Tuota kun laitettiin eturenkaisiin, loppuivat jatkuvat rengastyöt. Takarenkaissa oli suolat niin sinne ei voinut laittaa. Jostain syystä (suola?) takuset eivät puhkeilleet. Kun renkaat oli loppu, aineet kauhottiin uusiin renkaisiin ja lisättiin tarpeellinen määrä. Sitten rengas vanteelle ja kovaa ajoa. On kyllä hyvää ainetta ja kyllä rengasukot renkaat vaihtoivat ihan ihmettelemättä. Niin, siis ainetta ei pumpattu silloin lainkaan, vaan kaadettiin kannusta sopiva määrä renkaaseen ennen vanteelle laittoa.
Joo tainnu peltolan poika laittaa rengasvaahtoa jos eivät koneeseen ota. Itellä on pyöräkoneeseen laittaneet aina (rengasliike) kun joku rengas on pitänyt viedä liikkeeseen että saa takasin vanteelle kun ei tuolla turvesuolla oikein pakkasilla ole onnistunut millään fillaripumpulla. Ei oo kyllä rengasrallia ollut nyt moneen vuoteen enään. Ja tuo ainehan on tosiaan muistaakseni sellaista että sen voi kauhoa sitten sieltä renkaasta pois jos vaihtaa uusiin.
-
Kiitos kokemuksista, peltolan "poika" laittaa kiltisti mönjää kuormaajan takapyörään, kun on taas talvella vajentunut. Ei ole helppoa lukkovanteet ja O-renkaat asennella.