Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: W124 - 17.04.19 - klo:14:34

Otsikko: Deutz-Fahr Agrotron 150 tehon nosto
Kirjoitti: W124 - 17.04.19 - klo:14:34
6,1 litraiseen Agrotroniin pitäisi lisätä tehoa. Netin syövereistä kävi ilmi että laatikko on ZF T 7226. Tehokkaammissa Agrotroneissa on T 7229 ja T 7230.

https://www.deutzforum.de/index.php?attachment/68258-zf-t-7200-pdf/&s=495dfb4f872dd1d7019e720b989ca36ab5b9e753

Mitä eroja näillä vaihdelaatikoilla on? Kuinka paljon tehoa voisi lisätä? Tuunauslastuvalmistajien sääntö tuntui olevan että 150 Nm lisää vääntöä ja 40 hv lisää tehoa.

Vakioteho 150 hv ja vääntöä 590 Nm
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr Agrotron 150 tehon nosto
Kirjoitti: John Ferguson - 17.04.19 - klo:15:24
15-20% lisää niin pysyy vielä järkevissä rajoissa.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr Agrotron 150 tehon nosto
Kirjoitti: SDF - 18.04.19 - klo:12:37
Hyvin vähän on eroa. Perinteisessä 165:ssä on muutoksia taka-akselissa ja kytkinpakassa yksi levy enemmän. Nyt näyttäis olevan puhe uudemmasta common rail moottorisesta, niin niissä erot sitten jotain muuta. T7230 on M650:ssä.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr Agrotron 150 tehon nosto
Kirjoitti: W124 - 18.04.19 - klo:16:34
Hyvin vähän on eroa. Perinteisessä 165:ssä on muutoksia taka-akselissa ja kytkinpakassa yksi levy enemmän. Nyt näyttäis olevan puhe uudemmasta common rail moottorisesta, niin niissä erot sitten jotain muuta. T7230 on M650:ssä.

Joo commonrail kone kyseessä. Sama vaihteisto kuin M620 ja M625, joista M625:ssä 166hv vakioteho ja 659 Nm vääntöä.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr Agrotron 150 tehon nosto
Kirjoitti: Make - 20.04.19 - klo:18:11
Casen CS-sarjassa 120 heppaisessa on 7226 ja 150 heppaisessa 7228. Tuota omaan 120 aikoinaan ostaessa joku Agritekin guru sanoi laatikoissa olevan eroa jonkun laakerin koossa. 130 heppaisessa on vielä tuo 7226. Omani kiertää nykyisin tapista 143 heppaa.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr Agrotron 150 tehon nosto
Kirjoitti: W124 - 21.04.19 - klo:11:05
Saksan forumilla sanottiin samaa, että muutama laakeri on erikokoinen näissä isommissa T 7226 ja T 7228 vaihteistoissa. Saksalaiset pitivät ZF 7200 vaihteistoa aivan ehdottomana ja erittäin reilusti mitoitettuna tehtaan ilmoituksiin verrattuna.