Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: hiski - 18.02.19 - klo:18:26
-
Onko kellään kokemusta jeantil ja fliegl kärryistä? Käytetty fliegl olisi tyrkyllä. Onko millasia vejettäviä yksakseliset tie ajossa. Saa kertoa kokemuksia muistakin merkeistä.
-
Jeantilista on kokemusta ja on hyvä ja sellanen olis myynnissäkin.
-
Samson SP11 oli 5 vuotta käytössä, siinä on aisajousituskin ja menee nätisti tiellä, tosin aika reilu aisapaino jolloin ei traktorissa kannata ihan pieniä rengaspaineita takakummeissa pitää. Samson on vahvasti tehty, ei olisi ollut yhtään remonttia kulutusosia lukuunottamatta ellei olisi kerran ollut kärry puolillaan kivistä soraa tarhanpohjien kuorinnasta ja pikkukiviä meni pohjakuljettimen väliin ja ketju katkesi. Paljon meni kuormia kun oli rahtikeikkaa 95% ajosta.
-
Fliegelistä on omaa kokemusta muutama sata kuormaa ja jeantilista paljon kuultua ja vähän nähtyä. Jeantil on vahvemmin rakennettu, joten käytettynä varmaan turvallisempi valinta. Tosin ne on erittäin kalliita, jolloin oma valinta kääntyisi fleigliin.
Fliegl levittää kyllä ihan yhtä hyvin kuin Jeantil. Kannattaa tarkistaa ettei akseli ole lähtenyt ratkeamaan kiinnityksistään. Levittimen voimansiirto on vähän heikko, mutta kestää kyllä jos ei levitä kiviä tai rautaa.
1-akselinen on toki tiellä huono, mutta ei nyt mitenkään kamala vaikka ei olisi kuin se tyyny jousena. Pellolla mukavampi sitten.
-
Jeantilin kulmavaihteet heppoista tekoa. Ainakin kolmesta kärrystä meni viimekeväänä. Osia ei myydä erikseen vaan koko kulmavahdepaketti kerralla 4500 € hinnalla.
-
Mikä niitä kulmavaihteita särkee,huono laatu,huollon puute vai kivet?
-
Jeantilin kulmavaihteet heppoista tekoa. Ainakin kolmesta kärrystä meni viimekeväänä. Osia ei myydä erikseen vaan koko kulmavahdepaketti kerralla 4500 € hinnalla.
Onko tämä se sama joku yleisvalmistajan paketti kun on monissa muissakin vaunuissa? Samson tekee koko takapalkin itse, ilmeisesti vahvimmasta päästä mutta niin on hankintahintakin muhkea uutena, tosin joka osalle siellä on oma varaosanumero josko sekään on tae siitä että niitä saisi erillisinä ostaa.
-
Belarus, kaksi kärryä vieläkin vaikkei enää lantaa olekkaan omasta takaa, jäiset kuution kamitkin tuli telojen yli pois kuormasta ilman vaikeuksia
-
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=84324.msg1515012#msg1515012
Kiviä ei kestä, eikä ollut edes kauhean iso. Uusi kulmavaihdepaketti oli eri merkkiä.
-
Jeantilin kulmavaihteet heppoista tekoa. Ainakin kolmesta kärrystä meni viimekeväänä. Osia ei myydä erikseen vaan koko kulmavahdepaketti kerralla 4500 € hinnalla.
Fliegliin saa onneksi rattaat Hankkijan tiskiltä.