Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: maraani - 18.02.19 - klo:07:33
-
755 eli linkkuNorcar meni linkkuun niinkuin sen kuuluukin, mutta sitten hävisi hydrauliikka kokonaan. Joskus siinä ääriasentoon käännettäessä kuuluu varo vinkuvan, mutta kai sen kuuluisi palautua häiriön poistuttua?
Missäköhän tuollaisen päälle ymmärretään täällä Lounais-Suomessa, tehtaan sivulla ei ollu huoltoja/korjaamoita ollenkaan?
-
Mahtaiskos Lauttakylän pojat ymmärtää tuon päälle. Ainakin Avantin huolto tuolla on.
Luulisi että tuokin hyvin pitkälle samoista tarpeista kasattu.
https://www.ahotaito.fi/
-
Ettei ny olsi moottorin ja pumpun välises sakara tai mikä siä onkaa kytkimes vikaa? Tuo "varon ääni" vois olla että kytkin olis luistanu sakaroiden tms antauruttua tai kytkin luistanu aksilalla kiilan yms petettyä..
Pelkkä varon kuoleentuminen yhyreltä liikkeeltä ei tee viä kuolleeksi koko hydrauliikkaa.
Vanhemmista avanttiista meni niitä jostain syystä mutta uurempiin en muista vaihtaneeni..
-
Onko niissä hydeissä mitään sähköä. Jos on, niin liittimet?
-
Ettei ny olsi moottorin ja pumpun välises sakara tai mikä siä onkaa kytkimes vikaa? Tuo "varon ääni" vois olla että kytkin olis luistanu sakaroiden tms antauruttua tai kytkin luistanu aksilalla kiilan yms petettyä..
Pelkkä varon kuoleentuminen yhyreltä liikkeeltä ei tee viä kuolleeksi koko hydrauliikkaa.
Vanhemmista avanttiista meni niitä jostain syystä mutta uurempiin en muista vaihtaneeni..
Joo, tämä vaikuttaisi hyvältä analyysiltä.
Sen verran sitä pakettia katsoin, että en ainakaan tänään alkanut sitä itse kotona avaamaan. Täytyy ny nukkua ainakin yön yli ja miettiä, jos tarjois sitä vaikka paikkakunnalla olevaan korjaamoon. Oma miettimisensä on sitten siinä, miten sen härvelin sinne saa kuljetettua. No hinausauto varmaan sen veis.
-
Tehtaalla rantaruottis ne kyllä tietää koneesta "jotain" Ainakin missä olis huolto...
-
Ettei ny olsi moottorin ja pumpun välises sakara tai mikä siä onkaa kytkimes vikaa? Tuo "varon ääni" vois olla että kytkin olis luistanu sakaroiden tms antauruttua tai kytkin luistanu aksilalla kiilan yms petettyä..
Pelkkä varon kuoleentuminen yhyreltä liikkeeltä ei tee viä kuolleeksi koko hydrauliikkaa.
Vanhemmista avanttiista meni niitä jostain syystä mutta uurempiin en muista vaihtaneeni..
Joo, tämä vaikuttaisi hyvältä analyysiltä.
Sen verran sitä pakettia katsoin, että en ainakaan tänään alkanut sitä itse kotona avaamaan. Täytyy ny nukkua ainakin yön yli ja miettiä, jos tarjois sitä vaikka paikkakunnalla olevaan korjaamoon. Oma miettimisensä on sitten siinä, miten sen härvelin sinne saa kuljetettua. No hinausauto varmaan sen veis.
Paljon maksat jos kuskaan ? Jos mikään ei hydrauliikassa toimi vois sakarakytkin olla oikee paikka hakea vikaa .
-
Ettei ny olsi moottorin ja pumpun välises sakara tai mikä siä onkaa kytkimes vikaa? Tuo "varon ääni" vois olla että kytkin olis luistanu sakaroiden tms antauruttua tai kytkin luistanu aksilalla kiilan yms petettyä..
Pelkkä varon kuoleentuminen yhyreltä liikkeeltä ei tee viä kuolleeksi koko hydrauliikkaa.
Vanhemmista avanttiista meni niitä jostain syystä mutta uurempiin en muista vaihtaneeni..
Joo, tämä vaikuttaisi hyvältä analyysiltä.
Sen verran sitä pakettia katsoin, että en ainakaan tänään alkanut sitä itse kotona avaamaan. Täytyy ny nukkua ainakin yön yli ja miettiä, jos tarjois sitä vaikka paikkakunnalla olevaan korjaamoon. Oma miettimisensä on sitten siinä, miten sen härvelin sinne saa kuljetettua. No hinausauto varmaan sen veis.
Ei näytä olevan mitään avaruustiedettä vaan simppeliä perusrautaa.
https://www.lantmannenagro.fi/asiakasohjelmat/toimiva-kone/kayttoohjeet-ja-varaosakirjat/
Ohjauksessa perus danfossi lukkoventtiilillä ja hydraulipumppu suoraan kiinni asetelman ja vetolevyn kautta kampiakseliin.
Olisko kuitenkin niin notta öljyn paine pääsee karkaamaan ylipaineventtiilin kautta voihan olla ventiilin jousi vaikka katki?
-
Ite kanssa veikkaan että yhteys poikki moottorin ja pumppupaketin väliltä jos kerran kaikki hydrauliikka pimeenä, niin kuormain kuin ajopuolikin.
-
Jokos tämä vika on selvinnyt / korjattu? Tuotahan tarvii päivittäin, joten toivottavasti jo työkunnossa.
-
Ite kanssa veikkaan että yhteys poikki moottorin ja pumppupaketin väliltä jos kerran kaikki hydrauliikka pimeenä, niin kuormain kuin ajopuolikin.
Juu, näin on jos kerran työkone ja ajo hyt on pois pelistä yhtä aikaa ja öljyäkin on, niin vikaa täytyy olla siinä vetolevyssä.
-
Jokos tämä vika on selvinnyt / korjattu? Tuotahan tarvii päivittäin, joten toivottavasti jo työkunnossa.
Sitä vetolevyä tms. kytkentää meinas huoltoukkokin, että siitä johtuu. Mutta sanoi tutkivansa asian. Kone lähti vasta tänään torstaina aamulla korjaamolle, kun oli kyytimiehellä kiiruita.
Päivittäin käytetään navetalla juu, reilu 200 tuntia vuodessa. Nyt seuraa vähän voimistelua muutama piävä. Mulla on vahva rutiini rehuhamsterin käyttöön, kun sillä jaoin rehua 704 päivää ennen kuin saatiin tämä Norcar ostettua noin vuosi sitten. Ja ostopaalit ainakin on nyt löysiä ja kuivia, ne saa varsin kohtuudella jaettua. Eikä ruokittavia eläimiä kuitenkaan ole neljääkymmentäkään.
-
Kone tuli tänään aamulla kotio, aamun ruohot jaoin vielä hamsterilla. Parin viikon + yhden päivän voimistelu se oli.
Ja kyllä, moottorin ja pumppujen välinen koplinki oli särkynyt. Laskusta sitten näkee, mitä siihen meni aikaa ja mitä osia. Tekivät samalla härveliin huollon, kun korjaamoukko sitä ehdotti. Eipä meillä ole ennen huoltoja pajalla teetettykään, kerta se ensimmäinenkin!
On tää palstan visuaalisen ilmeen paskominen (ilman uusia dokumentoituja toimintoja) mun kohdalta se viimeinen naula tän foorumin arkkuun. Yksityisviestit toimivat enkä poista tunnustani, mutta palaan tänne vain satunnaisesti. Tuskin tämäkään palsta yhtä miestä kaipaa. FB:ssä olen päivittäin vaikkei niin tarvitsisi sielläkään roikkua, kaupallista paskaa sekin.