Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 11.01.19 - klo:19:53
-
mikä mahtais olla hyä merkki nyyn keulalle... trima antautu jo..
-
MP-Lift
-
mikä mahtais olla hyä merkki nyyn keulalle... trima antautu jo..
Kaikki on huomannut ettei sulla kestä kun varreton leka , senkin sä kadotat :D
-
trima antautu jo..
Mitäs Trimalle tapahtui? Eikö sitä voi korjata?
-
Tuskin oksalle sopivaa kuormainta löytyy, en siis suosittele.
-
Ne aisat jotka esitteessä ja lukee new holland, kuka niitä tekee?
-
Viskarssi, semmonen mikä oli tällä Sulo Koo Rastaalla
-
aura hipaisi kantoa ja toisessa aisassa pullistuma keksiputken yläpuolella. aisat noin 10 senttiä vinossa.. pjalla pitää näyttää moista.. mut muutenki jo lämmän nähneet.. en vielä kerenny uutta turpaa tialata..
-
eihän sitä nyt sentäs pitkin kannikoita pidä aurailla.
-
mutta ku nuo määrää auraamaan mettätietä... hakkuria varten ku urakoijat ei ehi.. ja tuo kanto köpsästi jätetty kaarteeseen. kaivurikuski, perkeleee!
-
aura hipaisi kantoa ja toisessa aisassa pullistuma keksiputken yläpuolella. aisat noin 10 senttiä vinossa.. pjalla pitää näyttää moista.. mut muutenki jo lämmän nähneet.. en vielä kerenny uutta turpaa tialata..
Luulisin , että kaikki saa tuolla systeemillä vintturaan. Itte aikoinani ostin (loppuunasti-) käytetyn L85:n Ismen 1400 kuormaajalla. Koeajolla noukassa oli ainakin 2,5m leveä lumikauha ja se oli suorassa. Pihakin oli aurattu just sillä ja oli kuin viivottimella vedetty. Menin hakemaan viikon kahden päästä sitä liikkeestä, kun se oli sinne jo tuotu. Traktori seisoi hallissa ek:n aisat täysin ylös nostettuina. Niitä kun katseli niin tuli mieleen että ne kaatuu. Ehdotin kaupan purkuakin mutta Valtra myyjä ilmoitti sen olevan mahdotonta, koska olin maksanut traktorin 5min ennemmin. Niin kauppakirjassa oli maininta "käteismaksu noudettaessa" ,no onneksi pankkikortti kelpas huollon tiskillä. Mutta aisat oli väärät, vaikka myyjäkin erikseen kehui kuinka harvinaisen suorassa ,noin leveällä kauhallakin. En tiedä oliko se linkuttu koeajoni jälkeen vai oliko se kauha vaan istutettu siihen suoraan. Lopputulemana kuitenkin se , että Valtra oikaisutti aisat jossain kuorma-autojen korin oikaisu penkissä. Ennen oikaisua se turpalevyn oli sen 10 senttiä vinossa , suoristuksen jälkeen ihan suora. En ikinä huomannut että se olisi siinä pienessä käytössä mitenkään huono ollut. Ainut asia joka kait johtui "suoristamisesta" oli kauhan vakakaimen pieni toiminnan vääristymä. Jos ek oli alhaalla ja kiprautti kauhan kärjen ylös, niin aisat nousi. Mutta kun se peruskonekkin oli parhaimmat päivänsä kait nähnyt hävitin ja hävisin ...
-
Rankkaa hommaa auraus on kuormaimen aisoille, kaiken aikaa vääntää vinoon tuista huolimatta.
-
ja hauskinta tuossa kun ei saanu tuohon malliin kunnon puskutukia vaan piti nuihin mp-liftin sötöksiin tyytyä. noooo , ei pä näytä nykyäänkään olevan kovinkaksiset nuo tuet.. ja sen takia panostin linkoon ja aurana mopoluokan rote.. saa nähä miten käy ens viikolla. tuo kuormain ollu pikkanen pettymys muutenkin.. onneton ei nosta etes etupäätä maasta, saati kevennä. aikasemmassa ollu nosti pyörät reilusti ilmaan. helppo korjata renkaat. tuo nykyinen tartte aina tunkkia apuun.. ainoa hyvä on tuo tuplaturpa... sms ja euro ni ei ole paljon värkkei mitä ei kiinnisais..
-
Ne aisat jotka esitteessä ja lukee new holland, kuka niitä tekee?
Stoll
-
Ainut asia joka kait johtui "suoristamisesta" oli kauhan vakakaimen pieni toiminnan vääristymä. Jos ek oli alhaalla ja kiprautti kauhan kärjen ylös, niin aisat nousi.
Tuohan on ihan jokaisen vakaimellisen kuormaimen ominaisuus. Hydraulisilla vakaimilla saa aisat nousemaan vaikka ihan ylös asti kauhan käännöllä ja uivalla asennolla tai muuten tyhjillä nostosylintereillä. Itse käytän tätä ominaisuutta jousituksena tyhjällä kuormaajalla kun ei vaimennin jaksa joustaa tai jos ei koko vaimentimia. Toimii myös mekaanisella vakaimella oikein hyvin jos geometria sellainen että turpalevy nousee tarpeeksi ylös ettei ryyki tietä. Ja kuka nyt sitten kuitenkin sanoo että että rasittaa liikaa vakaimia jne. niin höpsis.
Niin, kuormain. Kysy dinoliftiltä paljon kustantaa..vai valmettiko niitä lie myy. Luulisi levyaisan pitävän nyykin rankaisussa. Ei mahda kyllä sovitteita olla valmiina..
-
Ainut asia joka kait johtui "suoristamisesta" oli kauhan vakakaimen pieni toiminnan vääristymä. Jos ek oli alhaalla ja kiprautti kauhan kärjen ylös, niin aisat nousi.
Tuohan on ihan jokaisen vakaimellisen kuormaimen ominaisuus.
Ei mun nykyisessä "Valtrassa" ainakaan noin käyttäydy.
-
ja hauskinta tuossa kun ei saanu tuohon malliin kunnon puskutukia vaan piti nuihin mp-liftin sötöksiin tyytyä. noooo , ei pä näytä nykyäänkään olevan kovinkaksiset nuo tuet.. ja sen takia panostin linkoon ja aurana mopoluokan rote.. saa nähä miten käy ens viikolla. tuo kuormain ollu pikkanen pettymys muutenkin.. onneton ei nosta etes etupäätä maasta, saati kevennä. aikasemmassa ollu nosti pyörät reilusti ilmaan. helppo korjata renkaat. tuo nykyinen tartte aina tunkkia apuun.. ainoa hyvä on tuo tuplaturpa... sms ja euro ni ei ole paljon värkkei mitä ei kiinnisais..
no johan on tehoton kuormain jos ei etupäätä nosta ilmaan, nostaako takapäätäkään, tuskin.Itellä tuoss kummassakin kuormainkoneess etupää nousee ja samooin takapää.Tuo perseen nostelu kyllä saattaa etupään rikkoakin.
-
tuota juuri monta kertaa ihmetellyki.. mut sit taas positiivisena puolena pitäny et ei se myöskään tuota konetta riko. no eipä ihmoja nyt sit tarvinna tuohonkaan; 5-6 kilsaa vauhtia ja 20 senttinen kanto penkassa.. tuota tietä aikasemminkin aurannu mutta nyt oli tehty levike siihen ja sen laidassa sit tuo ylleri. ei paljon tartte tosiaan takapainoja kuormatessa ku vain tuo liikkeelle lähtö on joustava, eikä se nykäsy kuten tuolla aikasemmin. 90 nyyssä silloin aikasempi trima joka kyllä sai persiin ylöskii mut sillä sit saikin kuormata tavaraakin. miten lie uutet trimat?
-
kuikkaa on ollu viimeeset 5 kuormainta joista 2 viäki käytös. 670 malli on just auran kans pökätty vanhan isännän toimesta pariki kertaa, sitte virheenä tehty jäykistys kolmio, jonka takia alkoi repeily joka on loppunut vasta nyt kun tein vuosi pari sitte asian suuntaiset kiilapäiset vahvikeet jokka jakaa kuormituksen piremmälle matkalle.. loppuhan se on jo mutta onpa se jokusen tunniin liikkunukki.. 9X0 sarjaasta ku viä tehtääs samalla mallilla niin se olis se valinta..
muutamaa q sarjaasta hitsalleena en kyllä enää kuikkaa ostaasi..
isme on torennäköösesti se seuraava jos joskus kuormaaja viä täytyy ostaa
-
ja hauskinta tuossa kun ei saanu tuohon malliin kunnon puskutukia vaan piti nuihin mp-liftin sötöksiin tyytyä. noooo , ei pä näytä nykyäänkään olevan kovinkaksiset nuo tuet.. ja sen takia panostin linkoon ja aurana mopoluokan rote.. saa nähä miten käy ens viikolla. tuo kuormain ollu pikkanen pettymys muutenkin.. onneton ei nosta etes etupäätä maasta, saati kevennä. aikasemmassa ollu nosti pyörät reilusti ilmaan. helppo korjata renkaat. tuo nykyinen tartte aina tunkkia apuun.. ainoa hyvä on tuo tuplaturpa... sms ja euro ni ei ole paljon värkkei mitä ei kiinnisais..
onko etupään noston ongelma voiman puute vai liikeraran loppuminen?
-
ja hauskinta tuossa kun ei saanu tuohon malliin kunnon puskutukia vaan piti nuihin mp-liftin sötöksiin tyytyä. noooo , ei pä näytä nykyäänkään olevan kovinkaksiset nuo tuet.. ja sen takia panostin linkoon ja aurana mopoluokan rote.. saa nähä miten käy ens viikolla. tuo kuormain ollu pikkanen pettymys muutenkin.. onneton ei nosta etes etupäätä maasta, saati kevennä. aikasemmassa ollu nosti pyörät reilusti ilmaan. helppo korjata renkaat. tuo nykyinen tartte aina tunkkia apuun.. ainoa hyvä on tuo tuplaturpa... sms ja euro ni ei ole paljon värkkei mitä ei kiinnisais..
onko etupään noston ongelma voiman puute vai liikeraran loppuminen?
Samaa mietin, ei voi muuten olla mahdollista, tai kytketty väärin.
-
Onko aisaston jousto kierretty pois päältä ?? Jos päällä niin ei keulaa nostakkaan.
-
Onko aisaston jousto kierretty pois päältä ?? Jos päällä niin ei keulaa nostakkaan.
Ei käsittääkseni vaikuta asiaan?
-
ei mitään vaikutusta kummallakaan jouston asennolla.. ja voimasta toi on kiinni.. kauhalla ei saa etes kevennettyä keulaa.. mittasin tuota ja siinä tukiputken yläpuolella on parikyt senttiset painuma ja samanmoinen pullistuma ja aisat on noin 6 senttiä vasemmalle. painuman huomasin kun siinä on heijastin liimattuna lähellä, yks kulma irvistää..
-
ei mitään vaikutusta kummallakaan jouston asennolla.. ja voimasta toi on kiinni.. kauhalla ei saa etes kevennettyä keulaa.. mittasin tuota ja siinä tukiputken yläpuolella on parikyt senttiset painuma ja samanmoinen pullistuma ja aisat on noin 6 senttiä vasemmalle. painuman huomasin kun siinä on heijastin liimattuna lähellä, yks kulma irvistää..
Mikäs on kuormaimen tyyppi ja mikä traktori?
-
Onko aisaston jousto kierretty pois päältä ?? Jos päällä niin ei keulaa nostakkaan.
[/quote
Ei kait tuo siihen mitään vaikuta?
-
trima 2,0+ ja nyy tl100a -08 elikkä nuilla pitäis mennä.
-
Kysy dinoliftiltä paljon kustantaa..vai valmettiko niitä lie myy. Luulisi levyaisan pitävän nyykin rankaisussa. Ei mahda kyllä sovitteita olla valmiina..
[/quote]
Ehdottomasti levyaisa kuormain jos on vara valita. Joustaa muttei ratkea ( ainakaan vielä) 15000h mittarissa linkkuvalmetissa ja kuormain on hyvässä kunnossa ja voimissa. Missäköhän hinnoissa on irtonaiset Dinoliftin kuormainten? Ainoa ongelma tuossa vanhassa linkussa on huono nostokorkeus.
-
ei mitään vaikutusta kummallakaan jouston asennolla.. ja voimasta toi on kiinni.. kauhalla ei saa etes kevennettyä keulaa.. mittasin tuota ja siinä tukiputken yläpuolella on parikyt senttiset painuma ja samanmoinen pullistuma ja aisat on noin 6 senttiä vasemmalle. painuman huomasin kun siinä on heijastin liimattuna lähellä, yks kulma irvistää..
Mulla on sama juttu 6400 ja quicken kuormain kahdella paineakulla. Vaikka laittaa kauhan ammollaan alaspäin, niin että nostovaraa ainakin on, ei kyllä keula nouse. Toisaalta maata ja soraa nostaa kyllä normaalisti ja hydrauliikkapaine oli yli 170 baria, eli laskennallisesti riittävästi.
6910 jontikassa on pitkäaisainen MP-lift vuosimallia -12 ja nostaa etuset maasta kevyesti. Siinä on yksi painevaraaja, semmonen putkilo.
-
aha, se että ei nouse ole piirre vaan ominaisuus. kiva tietää. vajaa 3600 ekuu maksaa uus aisasto joten.......
-
no jopas on tehottomia kuormaimia jos ei nokka nouse ylös.Mitä sellasilla tekee muuta kuin etupainona.Oksankin kuormain taipui.Muutamaa numeroa isompi , niin kanto olisi antanut periksi. 6 pyttysissä kyllä nuo aisat melkoisen pitkät joten niihin sitä järeyttä on syytä hankinnassa panostaa.Itellätuoss 6 pyttysessä kuikka, melkoisesti huojuu kun kauha täynnä ja kärryn laidan yli nostaa sorakauhallisen.Mieluummin käytän tuota nelipyttyistä, on huomattavasti kuormailla mukavampi, jopa ketterämpi.Nostotehot molemmilla samat ,1,7 tonnia
-
no sepä täs just ketuttaa.. mut ku tuo oli moisella "kuormaimella" varustettu.. siä nyt varmaan ostit koneen ostajan määräyksellä... miä ostin tuon käytettynä, vaihtaen.
-
toisen kuormaimen ostin koneseen 4 pyttyseen ja tuo toinen tuli sitten 6 pyttysen nokalla josta en yhtään tykkää hutera kuin mikä pitkien aisojen vuoksi.Aurauksia en kuormaimella harrasta.
Mut eiköös tuohon nyykän nokalle saa suorat aisat, otat hiukkasen järeemmän triman tai mikä se nyt on siinä.mahtaisko sovitteisiin sopia, pikkurahalla aisat oikoseen..
-
ei mitään vaikutusta kummallakaan jouston asennolla.. ja voimasta toi on kiinni.. kauhalla ei saa etes kevennettyä keulaa.. mittasin tuota ja siinä tukiputken yläpuolella on parikyt senttiset painuma ja samanmoinen pullistuma ja aisat on noin 6 senttiä vasemmalle. painuman huomasin kun siinä on heijastin liimattuna lähellä, yks kulma irvistää..
Mulla on sama juttu 6400 ja quicken kuormain kahdella paineakulla. Vaikka laittaa kauhan ammollaan alaspäin, niin että nostovaraa ainakin on, ei kyllä keula nouse. Toisaalta maata ja soraa nostaa kyllä normaalisti ja hydrauliikkapaine oli yli 170 baria, eli laskennallisesti riittävästi.
6910 jontikassa on pitkäaisainen MP-lift vuosimallia -12 ja nostaa etuset maasta kevyesti. Siinä on yksi painevaraaja, semmonen putkilo.
Kaikilla ei nouse liioin tyhjäkäynnillä,pikkasen kun lisää kierroksia niin nousee helposti .Kyseessä valtu ja kuikka ja toinen valtu ja reteen
-
ei mitään vaikutusta kummallakaan jouston asennolla.. ja voimasta toi on kiinni.. kauhalla ei saa etes kevennettyä keulaa.. mittasin tuota ja siinä tukiputken yläpuolella on parikyt senttiset painuma ja samanmoinen pullistuma ja aisat on noin 6 senttiä vasemmalle. painuman huomasin kun siinä on heijastin liimattuna lähellä, yks kulma irvistää..
Mulla on sama juttu 6400 ja quicken kuormain kahdella paineakulla. Vaikka laittaa kauhan ammollaan alaspäin, niin että nostovaraa ainakin on, ei kyllä keula nouse. Toisaalta maata ja soraa nostaa kyllä normaalisti ja hydrauliikkapaine oli yli 170 baria, eli laskennallisesti riittävästi.
6910 jontikassa on pitkäaisainen MP-lift vuosimallia -12 ja nostaa etuset maasta kevyesti. Siinä on yksi painevaraaja, semmonen putkilo.
Q 960, 6400 noukalla. tyhjäkäynnillä nousee etupää ilmaan ja paineakut on aina toiminnassa. Elvetin lyhyt aisainenhan tuo on tai paremminkin 6400 on pitkänoukkainen.
-
miä kattelin tutun valtun keulalla olevaa 55 kuormaajaa; hitonmoiset kaiteet siinä vaan oli.. net pellikotelot aisojen päällä aikaan saa kuilun näköesteineen.. kuin mahtaa tuollasen kans oikein hommat ahtaammissa paikoissa? itellä jo nuo pelkät vakaajat haittoo tarkassa pyörittelyssä.. ja nuo valtun aisat oli niiiin korkialla.. puolesa välissä lasia.
-
Hööö, ne pellikotelot on siinä päällä sen vuoksi että kuormain näyttää muka tukevammalta, ja sitte ei kukaan pääse tunkeen sormiaan aisan ja vakaajan väliin.Nii ja onhan siihen komiampi laittaa se tekstikin.Mut ihan ovat kyllä näköesteenä.
-
Koskien vertailla etukuormaimia, joskus oli profilehdessä n.10 claas traktoria, sama malli, samat varusteet, ym. sitten oli jokaisessa eri valmistajan ek. Siinä oli todelinen vertalu se
-
tuo oiskii hieno vertailu vaan mistäpä tuokin olis.. ja kuka sen tekis suomesa..? näillä merkeillä..