Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Dyna-6 - 03.01.19 - klo:16:16
-
Mitenkä noi airrexit ja vastaavat käyttäytyy noi. 1000m3 hallissa joka on teräskehillä tehty ja eristetty ? Vai onko lämminilmakehitin aino oikea ton kokoiseen halliin. Lattia-ala on noin14x 15 m
-
Hallikuin halli säteilylämmitinhän toimii vaikka ulkona.
-
Mitenkä noi airrexit ja vastaavat käyttäytyy noi. 1000m3 hallissa joka on teräskehillä tehty ja eristetty ? Vai onko lämminilmakehitin aino oikea ton kokoiseen halliin. Lattia-ala on noin14x 15 m
Minun hallini on 12*14 m ja 800 m3. Hyvin pelaa. Olen tyytyväinen.
-
Mitenkä noi airrexit ja vastaavat käyttäytyy noi. 1000m3 hallissa joka on teräskehillä tehty ja eristetty ? Vai onko lämminilmakehitin aino oikea ton kokoiseen halliin. Lattia-ala on noin14x 15 m
Minun hallini on 12*14 m ja 800 m3. Hyvin pelaa. Olen tyytyväinen.
Kuin myös. Tyytyväinen. Käynnistyminen säiliön ollessa melkein tyhjä vaati tuossa joulunpyhinä pari käynnistysyritystä, niin kuin pärisee hetken ja sammuu. Uudella painalluksella kun käy hiljaisella huminalla, jää käyntiin ja osaa katkokäynnin siitä eteenpäin. Pitänee opetella se ilmausruuvin paikka.
Muuten toimii hajuttomasti ja luotettavasti, hajuttomuus jaksaa vieläkin yllättää, ei edes ulkoa sisään tullessa huomaa. Lämpöä tulee varsinkin keskeltä tyhjään halliin mukavasti, aika laajalla keilalla. Jos Airrexin edessä on iso laite, esimerkiksi puimuri, siellä puimurin takana on kylmä. Myös pressuhallin kattolumien pudotuksessa oivallinen laite, säteilylämpö lämmittää kattopinnan ja lumi humahtaa alas, vaikka olisi 10 astetta pakkasta.
Ohjauspaneelista osaan käyttää virta päälle ja pois - nappia, sekä lämpötilan säätönuolinäppäimiä, jotka helisevät merkkiääntä, kun painaa. Pling pling pling. Tankkauksessa joutuu vähän menemään polvilleen, kun on siellä ihan alhaalla kolossa täyttökorkki.
Tämmänen jos olisi ollut 10 v sitten, niin kaikki koneet olisivat jo aikoja sitten olleet kovassa iskussa huollettuna ja laitettuna jo talvella, ja kaikkea muutakin timprinhommaa pystyy tekemään millä vaan koiranilmoillakin, kun ei tarvitse puhallella sormiin koko ajan eikä silmälasit kuuraannu. Fordin syylärin ja nokkakopan irrotus ja tehostinsylinterin tappiremontti -24 pakkasasteen viimassa tulee mieleen, juoksin 10 minuutin välein hiiligrillin päälle sulattamaan sormet. Neljännessadan asteen pakkasessa glykoli kun valuu pitkin sormia, niin on muuten kirvelevän kylmää sekin.
Aikaisemmin hyvä jos sai marraskuulla saviset jäätyneet koneet katon alle, ja sitten kun huhtikuussa ilmat lämpeävät ja ladon edusta kuivuisi kohtuullisesti ajettavaksi, onpa lähdettävä saman tien pellolle.
-SS-
-
Airrex on hyvä lämmitin ja kallis.Paras siirrettävistä.
-
Taitaa 5 tai 6 talvi olla airexilla menossa, vielä pöhisee.
Periaatteessa kosteutta sisäilmaan tulee kun ei pakoputkea ole ulos, työkaluissa tai muissakaan pinnoissa ei havaittavaa kosteutta, joillakin kuulemma muodostuu.
Koneet kuivaa ihan ok.
Joitan pienmpiä aluslevyjä saattoi olla koneen mukana(alumiini tms.), muistaako joku mitä/miten niillä säädetään?
-
http://www.several.fi/brands/shizuoka_seiki/index.html?gclid=EAIaIQobChMIkMLPq4TS3wIVCImyCh0ZiQLkEAAYAiAAEgL90fD_BwE
Noista japsiauringoista kellään kokemusta?
-
Taitaa 5 tai 6 talvi olla airexilla menossa, vielä pöhisee.
Periaatteessa kosteutta sisäilmaan tulee kun ei pakoputkea ole ulos, työkaluissa tai muissakaan pinnoissa ei havaittavaa kosteutta, joillakin kuulemma muodostuu.
Koneet kuivaa ihan ok.
Joitan pienmpiä aluslevyjä saattoi olla koneen mukana(alumiini tms.), muistaako joku mitä/miten niillä säädetään?
Ihmettelen itse, missä ne aluslevyt. Ohjekirja, kaukosäädin ja patteri, sekä kaksi lasiputkisulaketta.
-SS-
-
Joitan pienmpiä aluslevyjä saattoi olla koneen mukana(alumiini tms.), muistaako joku mitä/miten niillä säädetään?
Oisko ne siihen polttimen ilmanottoreikään?
-
Ihmettelen itse, missä ne aluslevyt. Ohjekirja, kaukosäädin ja patteri, sekä kaksi lasiputkisulaketta.
-SS-
Löytyy (tai pitäisi löytyä) teipattuna takaseinän sisäpuolelta, siis polttimen vieressä päätyoven takana. Ovat pienessä muovipussissa.
-
Aiemmin mainitut prikat löytyi, 17mm ja 19mm halkaisijaltaan, sisähalkaisija 9,5mm ja 12mm.
Ainakaan polttimon ilma imurööriin eivät käy tuollaisenaan, ovat liian pieniä, vai kuristetaanko polttimoissa imupuolta yleensä?
Ohjeessa tainnut mitään mainintaa niistä olla.
Noilla tehokkailla malleilla lämmittävät aika isojakin halleja, ymmärsin että aika tasaisesti lämmittää vaikka ei ilmavirtaa olekaan.
Lienee parempiakin vaihtoehtoja.
-
Puolenviikkoa pörissy weltem aneto who175 22kw värkki ja ei Se ny iha sillä mainosten kulutuksella mene. 10l päiväs menee ku pitää 8astetta ja ulkona 0- -5 astetta. Melko hidas nosta lämpöä nopeasti. Sen olen huomannu et halli ei jäähdy yhtä nopesti kun ilmalämmittimillä kun oven avaa. Mutta jälkikäteen hommaisin eki30/60 tai vastaavan polarthermin lämminilmakehittimen. Pitävät pöhinää mit vartissa nousee lämpötila 5asteesta 15
-
Airrex AH-300 lämmitti pressuhallin melko nopeasti -2:sta +8:aan. Ei käy kuin silloin tällöin. Edelleen viikon seisomisen jälkeen ei tahtonut lähteä ekalla, vaati kolme käynnistystä, ennen kuin jäi päälle. Sitten kyllä jaksaa käydä katkokäynnillä. Onkohan se pikkuhana se ilmaushana siinä. Eli ilmausletkuko siitä on viety takaisin tankkiin ?
-SS-
-
Airrex AH-300 lämmitti pressuhallin melko nopeasti -2:sta +8:aan. Ei käy kuin silloin tällöin. Edelleen viikon seisomisen jälkeen ei tahtonut lähteä ekalla, vaati kolme käynnistystä, ennen kuin jäi päälle. Sitten kyllä jaksaa käydä katkokäynnillä. Onkohan se pikkuhana se ilmaushana siinä. Eli ilmausletkuko siitä on viety takaisin tankkiin ?
-SS-
Minulla ei ensikäynnistyksen jälkeen ole moista ollut. Tankki tyhjenee, niin lisää polttoainetta ja kerralla käyntiin. Kesän jälkeen vain virrat päälle ja käyntiin. Kannattaa kysellä huoltoa.
-
Airrex AH-300 lämmitti pressuhallin melko nopeasti -2:sta +8:aan. Ei käy kuin silloin tällöin. Edelleen viikon seisomisen jälkeen ei tahtonut lähteä ekalla, vaati kolme käynnistystä, ennen kuin jäi päälle. Sitten kyllä jaksaa käydä katkokäynnillä. Onkohan se pikkuhana se ilmaushana siinä. Eli ilmausletkuko siitä on viety takaisin tankkiin ?
-SS-
Minulla ei ensikäynnistyksen jälkeen ole moista ollut. Tankki tyhjenee, niin lisää polttoainetta ja kerralla käyntiin. Kesän jälkeen vain virrat päälle ja käyntiin. Kannattaa kysellä huoltoa.
Vika löytyi. -5 asteessa ja kylmemmässä puhallin sammuttaa liekin melkein heti. Kokeilin varman käynnistyskonstin ; kumireunuksen kiinnipitämän alumiinirenkaan päälle peukalo, niin että noin puolet aukosta ottaa ilmaa, sitten kun syttyy, niin 10 s kuluttua hitaasti ottaa peukun pois aukon päältä, ettei ala kohisemaan äänekkäästi jyristen. Vastaa vähän sahan ryyppyläppää. No tämä oli tämmänen kokeilu. Ilmausruuvi käyttöohjekirjassa on muutettu ilmaushanaksi, josta menee umpiletku säiliöön. Sitä.ei kyllä pysty havainnoimaan, tuleeko ilmakuplia.
Löysin ne alumiinirenkaat sieltä puhaltimen takaa. Voisihan koittaa hiukan pienempää.
-SS-