Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Syyllinen - 03.12.18 - klo:11:33
-
Peter Vesterbacka on aloittanut lipunmyynnin Veetin kauratunneliin, joka yhdistää Helsingin ja Tallinnan. 15 miljardin kustannusarvioista on koossa jo 100 miljoonaa.
"Vesterbacka kertoi, että hanke on saanut 100 miljoonan euron rahoituksen ARJ Holding Ltd. Dubailta.
Vesterbackan mukaan hankkeen kokonaiskustannus on 15 miljardia euroa. Hän arvioi tiedotustilaisuudessa maanantaina, että pääosa hankkeen rahoituksesta tulee Aasiasta, lähinnä Kiinasta. Euroopan osalta hän mainitsi Suomen ja Ruotsin ja ”joitain muitakin maita.”
Vesterbacka uskoo vahvasti, että tunneli on valmis jo vuonna 2024. Hänen mukaansa lipunmyynti on aloitettu.
– 50 euroa yhteen suuntaan ja menopaluu 100 euroa."
https://www.iltalehti.fi/talous/a/c005e2dd-be2d-4cb9-8b49-4385fcf90cb1
-
Vesterbacka uskoo vahvasti, että tunneli on valmis jo vuonna 2024.
Sanoisin, että melkoisen optimistinen aikataulu.
-
On syytäkin pitää kiirusta. Loppuu Montööriltä muuten ikä, tai jää etelän
rantalomien riemut kokematta. Tunnelista luotijunalla biitsille. Lentäminenhän
loppuu ainakin lomalentojen osalta ennen tunnelin valmistumista. Noottaa, kööllää
-
Tuo kaljukalle on aivan pihalla. Tuollainen tunnelihan lisää kaikenlaisia turvallisuusriskejä. Onkohan sellaisista edes keskusteltu missään? Ja nyt kun viinaralli alkaa hiipumaan ja muutenkin koko Tallinna on yhtä kallis kuin Helsinki, niin kenelle tunneli olisi tarkoitettu.
Mitään nopeaa yhdyskäytävää kohti entistä neukkulaa ei kannata tehdä. Viisumit, passit ja bonuskortit pitää olla joka rajalla.
-
Tuo kaljukalle on aivan pihalla. Tuollainen tunnelihan lisää kaikenlaisia turvallisuusriskejä. Onkohan sellaisista edes keskusteltu missään? Ja nyt kun viinaralli alkaa hiipumaan ja muutenkin koko Tallinna on yhtä kallis kuin Helsinki, niin kenelle tunneli olisi tarkoitettu.
Mitään nopeaa yhdyskäytävää kohti entistä neukkulaa ei kannata tehdä. Viisumit, passit ja bonuskortit pitää olla joka rajalla.
Eiköhän saa tukkoon tarvittaessa aika äkkiä. Mutta miksi ei siltaa ja Venäjä mottiin sen taakse?
-
Peter Vesterbacka on aloittanut lipunmyynnin Veetin kauratunneliin, joka yhdistää Helsingin ja Tallinnan. 15 miljardin kustannusarvioista on koossa jo 100 miljoonaa.
"Vesterbacka kertoi, että hanke on saanut 100 miljoonan euron rahoituksen ARJ Holding Ltd. Dubailta.
Vesterbackan mukaan hankkeen kokonaiskustannus on 15 miljardia euroa. Hän arvioi tiedotustilaisuudessa maanantaina, että pääosa hankkeen rahoituksesta tulee Aasiasta, lähinnä Kiinasta. Euroopan osalta hän mainitsi Suomen ja Ruotsin ja ”joitain muitakin maita.”
Vesterbacka uskoo vahvasti, että tunneli on valmis jo vuonna 2024. Hänen mukaansa lipunmyynti on aloitettu.
– 50 euroa yhteen suuntaan ja menopaluu 100 euroa."
https://www.iltalehti.fi/talous/a/c005e2dd-be2d-4cb9-8b49-4385fcf90cb1
Aika optimistiset hinnat, kuten Valiulla. Tallinkilla matka taittuu parilla kympillä. 😁😁😁😁
-
mut kuin kauan? ku huomaavat et tunnelia myöten ni sit muuttuu... kuka oikeesti kehtaa tallinnaan...
-
mut kuin kauan? ku huomaavat et tunnelia myöten ni sit muuttuu... kuka oikeesti kehtaa tallinnaan...
Käy siä vaan ulkomailla Otavassa.
-
Tuo kaljukalle on aivan pihalla. Tuollainen tunnelihan lisää kaikenlaisia turvallisuusriskejä. Onkohan sellaisista edes keskusteltu missään? Ja nyt kun viinaralli alkaa hiipumaan ja muutenkin koko Tallinna on yhtä kallis kuin Helsinki, niin kenelle tunneli olisi tarkoitettu.
Mitään nopeaa yhdyskäytävää kohti entistä neukkulaa ei kannata tehdä. Viisumit, passit ja bonuskortit pitää olla joka rajalla.
Viroon ei tarvitse viisumia tai passia, henkilökortti riittää.
-
Tuo kaljukalle on aivan pihalla. Tuollainen tunnelihan lisää kaikenlaisia turvallisuusriskejä. Onkohan sellaisista edes keskusteltu missään? Ja nyt kun viinaralli alkaa hiipumaan ja muutenkin koko Tallinna on yhtä kallis kuin Helsinki, niin kenelle tunneli olisi tarkoitettu.
Mitään nopeaa yhdyskäytävää kohti entistä neukkulaa ei kannata tehdä. Viisumit, passit ja bonuskortit pitää olla joka rajalla.
Viroon ei tarvitse viisumia tai passia, henkilökortti riittää.
Mutta kysehän ei ole vain virosta, vaan siitä että saisivat sen hemmetin rail baltican pystyyn ja täältä hevonperseestä pääsisi eurooppaan muutenkin kuin lentämällä.
-
Tuo kaljukalle on aivan pihalla. Tuollainen tunnelihan lisää kaikenlaisia turvallisuusriskejä. Onkohan sellaisista edes keskusteltu missään? Ja nyt kun viinaralli alkaa hiipumaan ja muutenkin koko Tallinna on yhtä kallis kuin Helsinki, niin kenelle tunneli olisi tarkoitettu.
Mitään nopeaa yhdyskäytävää kohti entistä neukkulaa ei kannata tehdä. Viisumit, passit ja bonuskortit pitää olla joka rajalla.
Viroon ei tarvitse viisumia tai passia, henkilökortti riittää.
Mutta kysehän ei ole vain virosta, vaan siitä että saisivat sen hemmetin rail baltican pystyyn ja täältä hevonperseestä pääsisi eurooppaan muutenkin kuin lentämällä.
Kummassakohan olis kivampi nukkua? Rautatieasemalla vai lentokentällä?
Kas siinä pulma.. 😂
-
Viisumi olisi välttämätön, muuten epämääräiset ainekset voisi tunnelia myöten soluttautua NATO-maahan.
-
Käy siä vaan ulkomailla Otavassa.
[/quote]
Savolaisethan pääsevät ilman viisumia ulkomaille Uttiin ja kaukomaille Kaipiaisiin.
-
Tuo kaljukalle on aivan pihalla. Tuollainen tunnelihan lisää kaikenlaisia turvallisuusriskejä. Onkohan sellaisista edes keskusteltu missään? Ja nyt kun viinaralli alkaa hiipumaan ja muutenkin koko Tallinna on yhtä kallis kuin Helsinki, niin kenelle tunneli olisi tarkoitettu.
Mitään nopeaa yhdyskäytävää kohti entistä neukkulaa ei kannata tehdä. Viisumit, passit ja bonuskortit pitää olla joka rajalla.
Viroon ei tarvitse viisumia tai passia, henkilökortti riittää.
Niin mutta kun pitäis olla kaikki raktorikortitkin, että saadaan pysäytettyä paskajoukko, jo ennen kuin se ehtii tulla rajalle.
-
Tuo kaljukalle on aivan pihalla. Tuollainen tunnelihan lisää kaikenlaisia turvallisuusriskejä. Onkohan sellaisista edes keskusteltu missään? Ja nyt kun viinaralli alkaa hiipumaan ja muutenkin koko Tallinna on yhtä kallis kuin Helsinki, niin kenelle tunneli olisi tarkoitettu.
Mitään nopeaa yhdyskäytävää kohti entistä neukkulaa ei kannata tehdä. Viisumit, passit ja bonuskortit pitää olla joka rajalla.
Ne turvallisuus-uhkat osaa varmaan tulla vettä pitkinkin.
-
Tuo kaljukalle on aivan pihalla. Tuollainen tunnelihan lisää kaikenlaisia turvallisuusriskejä. Onkohan sellaisista edes keskusteltu missään? Ja nyt kun viinaralli alkaa hiipumaan ja muutenkin koko Tallinna on yhtä kallis kuin Helsinki, niin kenelle tunneli olisi tarkoitettu.
Mitään nopeaa yhdyskäytävää kohti entistä neukkulaa ei kannata tehdä. Viisumit, passit ja bonuskortit pitää olla joka rajalla.
Viroon ei tarvitse viisumia tai passia, henkilökortti riittää.
Mutta kysehän ei ole vain virosta, vaan siitä että saisivat sen hemmetin rail baltican pystyyn ja täältä hevonperseestä pääsisi eurooppaan muutenkin kuin lentämällä.
Kummassakohan olis kivampi nukkua? Rautatieasemalla vai lentokentällä?
Kas siinä pulma.. 😂
Lentokenttä on turvallisempi.
-
Tuo kaljukalle on aivan pihalla. Tuollainen tunnelihan lisää kaikenlaisia turvallisuusriskejä. Onkohan sellaisista edes keskusteltu missään? Ja nyt kun viinaralli alkaa hiipumaan ja muutenkin koko Tallinna on yhtä kallis kuin Helsinki, niin kenelle tunneli olisi tarkoitettu.
Mitään nopeaa yhdyskäytävää kohti entistä neukkulaa ei kannata tehdä. Viisumit, passit ja bonuskortit pitää olla joka rajalla.
Ne turvallisuus-uhkat osaa varmaan tulla vettä pitkinkin.
Uhathan voi helposti hukuttaa sinne tunneliin tarvittaessa, mikä porukka se oli Raamatussakin mikä hukutettiin mereen kun oli reitti tehty ensin valitulle kansalle.
-
Peter Vesterbacka on aloittanut lipunmyynnin Veetin kauratunneliin, joka yhdistää Helsingin ja Tallinnan. 15 miljardin kustannusarvioista on koossa jo 100 miljoonaa.
"Vesterbacka kertoi, että hanke on saanut 100 miljoonan euron rahoituksen ARJ Holding Ltd. Dubailta.
Vesterbackan mukaan hankkeen kokonaiskustannus on 15 miljardia euroa. Hän arvioi tiedotustilaisuudessa maanantaina, että pääosa hankkeen rahoituksesta tulee Aasiasta, lähinnä Kiinasta. Euroopan osalta hän mainitsi Suomen ja Ruotsin ja ”joitain muitakin maita.”
Vesterbacka uskoo vahvasti, että tunneli on valmis jo vuonna 2024. Hänen mukaansa lipunmyynti on aloitettu.
– 50 euroa yhteen suuntaan ja menopaluu 100 euroa."
https://www.iltalehti.fi/talous/a/c005e2dd-be2d-4cb9-8b49-4385fcf90cb1
Olisko noi rahat pitänyt sijoittaa tiehen jossa yks ihminen kulkee joskus ?
-
Peter Vesterbacka on aloittanut lipunmyynnin Veetin kauratunneliin, joka yhdistää Helsingin ja Tallinnan. 15 miljardin kustannusarvioista on koossa jo 100 miljoonaa.
"Vesterbacka kertoi, että hanke on saanut 100 miljoonan euron rahoituksen ARJ Holding Ltd. Dubailta.
Vesterbackan mukaan hankkeen kokonaiskustannus on 15 miljardia euroa. Hän arvioi tiedotustilaisuudessa maanantaina, että pääosa hankkeen rahoituksesta tulee Aasiasta, lähinnä Kiinasta. Euroopan osalta hän mainitsi Suomen ja Ruotsin ja ”joitain muitakin maita.”
Vesterbacka uskoo vahvasti, että tunneli on valmis jo vuonna 2024. Hänen mukaansa lipunmyynti on aloitettu.
– 50 euroa yhteen suuntaan ja menopaluu 100 euroa."
https://www.iltalehti.fi/talous/a/c005e2dd-be2d-4cb9-8b49-4385fcf90cb1
Olisko noi rahat pitänyt sijoittaa tiehen jossa yks ihminen kulkee joskus ?
Eipä noita rahoja ole vielä missään,,
-
miksi ihmeessä immeisten yleensä pitää ravata eestaas ku kerran on netti ja kohta siinäkin se g5 ??
-
Budjetista päätellen tämä olisi liki 2x Olkiluoto 3:n kokoinen hanke. Siis maan suurin rakennushanke. Paljonko on vuosittaisen tavara- ja matkustajaliikenteen arvo tuolla välillä ? Jos ajatellaan koko maata, niin mihin yhteen ainoaan liikenne- tai muuhun infraan kannattaisi laittaa 15 mrd ? Helsingin alitustietkö ?
Tuossa on yksi mielenkiintoinen megahanke: Pari reikää kallioon välille Innsbruck-Franzensfeste. Keskimmäisestä tutkimustunnelista on jo 36 km porattu. https://de.wikipedia.org/wiki/Brennerbasistunnel#/media/File:Brenner_Base_Tunnel_-_Tunnelr%C3%B6hren.jpg
-
miksi ihmeessä immeisten yleensä pitää ravata eestaas ku kerran on netti ja kohta siinäkin se g5 ??
Kyllä 3D:n tapainen tulostuskin vähentää kuljetustarvetta. Kuitenkin raaka-aineita ja
valmiita tuotteita kuljetetaan ympäri maailman. Ilmaston torjunnassa lentäminen jää
pois kokonaan ja rekkaliikenne enimilläänkin vain sähköisenä jakeluun. Raideliikenne
jää olemaan ja joitakin laivakuljetuksia. Noottaa, karhun kainaloon jäätäis yksin.
-
Viroon ei tarvitse viisumia tai passia, henkilökortti riittää.
Mutta kysehän ei ole vain virosta, vaan siitä että saisivat sen hemmetin rail baltican pystyyn ja täältä hevonperseestä pääsisi eurooppaan muutenkin kuin lentämällä.
Kummassakohan olis kivampi nukkua? Rautatieasemalla vai lentokentällä?
Kas siinä pulma.. 😂
Tarviaako yöjunassa nukkua kuin makuuvaunussa ? Ajatus junalla jevrooppaan matkaamisesta on kiinnostava.
-
Viroon ei tarvitse viisumia tai passia, henkilökortti riittää.
Mutta kysehän ei ole vain virosta, vaan siitä että saisivat sen hemmetin rail baltican pystyyn ja täältä hevonperseestä pääsisi eurooppaan muutenkin kuin lentämällä.
Kummassakohan olis kivampi nukkua? Rautatieasemalla vai lentokentällä?
Kas siinä pulma.. 😂
Tarviaako yöjunassa nukkua kuin makuuvaunussa ? Ajatus junalla jevrooppaan matkaamisesta on kiinnostava.
Lepovaunu riittää.Makuuvaubustakin herättävät kun ylittää EU rajan.
-
Viroon ei tarvitse viisumia tai passia, henkilökortti riittää.
Mutta kysehän ei ole vain virosta, vaan siitä että saisivat sen hemmetin rail baltican pystyyn ja täältä hevonperseestä pääsisi eurooppaan muutenkin kuin lentämällä.
Kummassakohan olis kivampi nukkua? Rautatieasemalla vai lentokentällä?
Kas siinä pulma.. 😂
Tarviaako yöjunassa nukkua kuin makuuvaunussa ? Ajatus junalla jevrooppaan matkaamisesta on kiinnostava.
Lepovaunu riittää.Makuuvaubustakin herättävät kun ylittää EU rajan.
Kepulaase pitää laittaa lepositeisiin, jos länteen niitä menovaa viiä. 😁😁😁😁
-
Elämä olisi ihanaa kun Helsingistä pääsisi tuubilla tallinnan ja sitten tarvitsisi herätä vasta Varsovassa. Tai Berliinissä, milemmat käy.
-
Tuo kaljukalle on aivan pihalla. Tuollainen tunnelihan lisää kaikenlaisia turvallisuusriskejä. Onkohan sellaisista edes keskusteltu missään? Ja nyt kun viinaralli alkaa hiipumaan ja muutenkin koko Tallinna on yhtä kallis kuin Helsinki, niin kenelle tunneli olisi tarkoitettu.
Mitään nopeaa yhdyskäytävää kohti entistä neukkulaa ei kannata tehdä. Viisumit, passit ja bonuskortit pitää olla joka rajalla.
Viroon ei tarvitse viisumia tai passia, henkilökortti riittää.
Mutta kysehän ei ole vain virosta, vaan siitä että saisivat sen hemmetin rail baltican pystyyn ja täältä hevonperseestä pääsisi eurooppaan muutenkin kuin lentämällä.
Kummassakohan olis kivampi nukkua? Rautatieasemalla vai lentokentällä?
Kas siinä pulma.. 😂
Lentokenttä on turvallisempi.
Nii just.....
-
Lentokenttä on turvallisempi.
Jahans... :o
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000001209708.html
-
Tuo kaljukalle on aivan pihalla. Tuollainen tunnelihan lisää kaikenlaisia turvallisuusriskejä. Onkohan sellaisista edes keskusteltu missään? Ja nyt kun viinaralli alkaa hiipumaan ja muutenkin koko Tallinna on yhtä kallis kuin Helsinki, niin kenelle tunneli olisi tarkoitettu.
Mitään nopeaa yhdyskäytävää kohti entistä neukkulaa ei kannata tehdä. Viisumit, passit ja bonuskortit pitää olla joka rajalla.
Ne turvallisuus-uhkat
Turvallisuusuhat.
Mitä v1ttua? Eikö kokoomuksen pitäisi olla sivistyspuolue? Tää itkupilli-Eemeli ei osaa saatana edes kirjoittaa.
Kirjoittaisit joskus muutakin kuin iänikuista tundrakepuämteekootizzinkoittosibilä-sanastoa, niin voisit ennen kylmän pierun päästöä oppia vielä kirjoittamaankin.
-
Jos sähkölinjojen upottaminen maksaa 9,5 miljardia, hävittäjät 5,1 miljardia, Tampereen ratikka jotain siltä väliltä, niin aivan hyvin voidaan tehdä yksi tunnelikin. Mun mielestäni paljon mukavampaa hypätä junaan ja painaa sillä etelään, kuin saastuttavalla leijalla. Oheisena menee kaurat ja paperirullatkin. Ahtaajan runkkarit saa vetää jatkossa lapaseensa...