Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nakkisormi - 29.09.18 - klo:09:45
-
Mielenkiinnosta kyselty vaihtoa uudempaan. Nykyinen n143 ht3 ja ollut riittävän kokoinen. Onko tuo n154e suurinpiirtein saman tehoinen? Mitä se e perässä tarkoittaa? Vai olisiko parempi suoraan se n174 josta on menossa kampanja tällä hetkellä? Onko teillä kokemuksia vielä näistä?
Entä onko se ht5 vaihteisto kehittynyt yhtään? Muutama vuosi sitten koeajoin sellaista ja se vaihto varsinkin aluevaihteilla oli _hidas_.
Onks järkee vai ei?
-
Eiks se e tarkoittanut matalakierros moottoria tai jotain. N174 tietenkin jättää vähän kasvunvaraakin.
On se ht 5 ainakin parempi ku 3.
On tietenkin muitakin (parempia) vaihtoehtoja kuin Valtra.
-
N on tarkoittanut kokoajan englannin kielen sanaa "no". Nyttemmin on huomattu, että suomalaiset eivät ole ymmärtäneet tätä kansainvälistä merkintää. Siksi E merkintä on lisätty mallimerkin perään. Se tarkoittaa sanaa "ei". Eli nämä merkinnät tarkoittavat, että ei kannata ostaa.
Ja taas Ranskassa tehty ässä-valmettihan on paskaa.
Näin ne menee.
-
Kuivurin pyörittäjälle tuumilin, etten ole valtu-kuskeille ollenkaan kateellinen, he saavat pitää jokaisen euronsa ihan vapaasti, niiden eteen he ovat todellakin joutuneet tekemään kovasti töitä... Eräs kohtuullisen voimakkaan agendan omaava koneopin opettaja korosti, ettei valmetti ole hintansa arvoinen muualla kuin verotuksessa... :-p
-
Suoraan vaan N174 jos Valtraan päätyy, hintaero 154 malliin aika margibaalinen. Mallisarjan isoin kone on aina helpompi saada eteenpäin ja säilyttää muutenkin arvonsa (yleensä) parhaiten. Ja sitten se Smart Touch kyynärnoja on pakollinen, se vanhan mallin noja on aivan naurettavan huonosti suunniteltu ergonomian kannalta. Muistaakseni Smart Touchissa on myös Isobus, eli jos isobus koneita ostelee, niin se on aina parin tonnin säästö kun ei tarvitse erikseen ohjainta ostaa.
-
En olisi tässä vaiheessa vaihtamassa mitään nelossarjan konetta. Suurin ongelma ureavehkeiden todella huono talvenkesto. Viime talvenakin laitettiin pahimmoikseen 100h ajettuun nelossarjalaiseen uutta pumppuyksikköä. Mielenkiinnosta otettiin paketti auki ja onhan se tehty sellaiseksi, että ei voi vikaantuneita osia vaihtaa vaan koko paketti vaihtoon. Ihan tuotekehitysvaiheessa ainakin Agcon kehitelmä vielä.
Poisohjelmointi ei ole mikään vaihtoehto, koska koneliike edellyttää, että ureavehkeet toimii, kun vanhaa koitetaan tarjota vaihdossa. Pitkään sivussa ollut urealaitteisto voikin olla mielenkiintoinen uudelleen käynnistettävä.
Helpoimmalla pääsee, kun laittaavat nyt ensin vehkeet toimimaan.
Tuo 174 tarjous saattaa olla hyvä. Sellaistakin mielipidettä on kuultu, että 134 ohjelmoituna ajaa saman asian ja säästö yli 10ke. Kannattaa tarkistaa hintasuhteet.
Ite harkitsisin versua tehokkaampien hydrauliominaisuuksien takia. Saattaa olla tulevaisuudessa merkittävä juttu vaihtokoneena tarjotessa.
-
Miten urealaitteet traktoreissa ovat pelanneet kovilla pakkasilla?
-
En olisi tässä vaiheessa vaihtamassa mitään nelossarjan konetta. Suurin ongelma ureavehkeiden todella huono talvenkesto. Viime talvenakin laitettiin pahimmoikseen 100h ajettuun nelossarjalaiseen uutta pumppuyksikköä. Mielenkiinnosta otettiin paketti auki ja onhan se tehty sellaiseksi, että ei voi vikaantuneita osia vaihtaa vaan koko paketti vaihtoon. Ihan tuotekehitysvaiheessa ainakin Agcon kehitelmä vielä.
Poisohjelmointi ei ole mikään vaihtoehto, koska koneliike edellyttää, että ureavehkeet toimii, kun vanhaa koitetaan tarjota vaihdossa. Pitkään sivussa ollut urealaitteisto voikin olla mielenkiintoinen uudelleen käynnistettävä.
Helpoimmalla pääsee, kun laittaavat nyt ensin vehkeet toimimaan.
Tuo 174 tarjous saattaa olla hyvä. Sellaistakin mielipidettä on kuultu, että 134 ohjelmoituna ajaa saman asian ja säästö yli 10ke. Kannattaa tarkistaa hintasuhteet.
Ite harkitsisin versua tehokkaampien hydrauliominaisuuksien takia. Saattaa olla tulevaisuudessa merkittävä juttu vaihtokoneena tarjotessa.
Tuosta jälkiohjelmoinnista … Yhden konemerkin huolto meinas, että nykyään pelkkä teho-optimointikin olisi syy kieltäytyä ottamasta vaihtokonetta. Toki voin käsittää väärinkin. Olivat vaan tehneet remonttia yhteen tälläiseen uuden omistaja toimesta , vanhan maksaessa laskun. Kauppakirjassa oli lukenut, että traktori on ja on ollut tehdas asetuksin koko ajan. Oli kyllä ureakoneesta kyse ja ei sittenkään tehdas säädöissä, 1.omistaja oli antanut vaihtokoneena ja liike myi eteenpäin :)
-
En olisi tässä vaiheessa vaihtamassa mitään nelossarjan konetta. Suurin ongelma ureavehkeiden todella huono talvenkesto. Viime talvenakin laitettiin pahimmoikseen 100h ajettuun nelossarjalaiseen uutta pumppuyksikköä. Mielenkiinnosta otettiin paketti auki ja onhan se tehty sellaiseksi, että ei voi vikaantuneita osia vaihtaa vaan koko paketti vaihtoon. Ihan tuotekehitysvaiheessa ainakin Agcon kehitelmä vielä.
Poisohjelmointi ei ole mikään vaihtoehto, koska koneliike edellyttää, että ureavehkeet toimii, kun vanhaa koitetaan tarjota vaihdossa. Pitkään sivussa ollut urealaitteisto voikin olla mielenkiintoinen uudelleen käynnistettävä.
Helpoimmalla pääsee, kun laittaavat nyt ensin vehkeet toimimaan.
Tuo 174 tarjous saattaa olla hyvä. Sellaistakin mielipidettä on kuultu, että 134 ohjelmoituna ajaa saman asian ja säästö yli 10ke. Kannattaa tarkistaa hintasuhteet.
Ite harkitsisin versua tehokkaampien hydrauliominaisuuksien takia. Saattaa olla tulevaisuudessa merkittävä juttu vaihtokoneena tarjotessa.
Tuosta jälkiohjelmoinnista … Yhden konemerkin huolto meinas, että nykyään pelkkä teho-optimointikin olisi syy kieltäytyä ottamasta vaihtokonetta. Toki voin käsittää väärinkin. Olivat vaan tehneet remonttia yhteen tälläiseen uuden omistaja toimesta , vanhan maksaessa laskun. Kauppakirjassa oli lukenut, että traktori on ja on ollut tehdas asetuksin koko ajan. Oli kyllä ureakoneesta kyse ja ei sittenkään tehdas säädöissä, 1.omistaja oli antanut vaihtokoneena ja liike myi eteenpäin :)
No tällähetkellä vaikka mitä tarjoot vaihdos uuteen,niin aina kelpaa.Ja laittaa kauppakirjaan että ei ole tehdas asetuksis.
-
En olisi tässä vaiheessa vaihtamassa mitään nelossarjan konetta. Suurin ongelma ureavehkeiden todella huono talvenkesto. Viime talvenakin laitettiin pahimmoikseen 100h ajettuun nelossarjalaiseen uutta pumppuyksikköä. Mielenkiinnosta otettiin paketti auki ja onhan se tehty sellaiseksi, että ei voi vikaantuneita osia vaihtaa vaan koko paketti vaihtoon. Ihan tuotekehitysvaiheessa ainakin Agcon kehitelmä vielä.
Poisohjelmointi ei ole mikään vaihtoehto, koska koneliike edellyttää, että ureavehkeet toimii, kun vanhaa koitetaan tarjota vaihdossa. Pitkään sivussa ollut urealaitteisto voikin olla mielenkiintoinen uudelleen käynnistettävä.
Helpoimmalla pääsee, kun laittaavat nyt ensin vehkeet toimimaan.
Tuo 174 tarjous saattaa olla hyvä. Sellaistakin mielipidettä on kuultu, että 134 ohjelmoituna ajaa saman asian ja säästö yli 10ke. Kannattaa tarkistaa hintasuhteet.
Ite harkitsisin versua tehokkaampien hydrauliominaisuuksien takia. Saattaa olla tulevaisuudessa merkittävä juttu vaihtokoneena tarjotessa.
Liekö ureapumppukomponentin valmistaja vaihtunut, 3 -sarjassa pumppuyksikkö
Vielä kestänyt, johtosarjoissa sitäkin enemmän ongelmia, aivan ala-arvoisia laadultaan,
Ryhmäliittimissä pinnit irrallaan/löysällä , kontaktivikaa ja huono sijoittelu/ kosteusuojaus.
Hydrauliikkapuoli versussa hyvä, niin kauan kun toimii, ärsyttävää halvaantumista
Kesken töiden, ei oikein sovi urakkakoneeksi, no onneksi on talossa
Perinteisellä ”keppi” hydrauliikalla olevia koneita, toimii!!!!
-
Miten urealaitteet traktoreissa ovat pelanneet kovilla pakkasilla?
Itselläni N3 ja neljäs talvi tulossa ilman ongelmia. Aluksi ajattelin että ei tule kestämään mutta mitään vikaa ei ole ollut. Tosin eipä se urea järjestelmä ole tietyn pakkaslukeman jälkeen enää käytössä. Nyt kun menen kehumaan voi noutaja tulla tänä talvena ;D
-
Miten urealaitteet traktoreissa ovat pelanneet kovilla pakkasilla?
Itselläni N3 ja neljäs talvi tulossa ilman ongelmia. Aluksi ajattelin että ei tule kestämään mutta mitään vikaa ei ole ollut. Tosin eipä se urea järjestelmä ole tietyn pakkaslukeman jälkeen enää käytössä. Nyt kun menen kehumaan voi noutaja tulla tänä talvena ;D
Jäätyy -11, mutta onko varma, että ei sulata järjestelmää?
-
A-nettiläisethän lähtee aina lämpimästä hallista kesäpööt tankissa, kelillä kuin kelillä. Eli tuskin urean kanssakaan tulee ongelmia.
-
Ihmettelen miten epäilevästi ureakoneet ja pakkanen voi olla. Firmassa useita tienhoitoautoja jotka ei seiso hallissa ja toimii kesät talvet. Ajoittain ne ovat sulatuksessa, mutta ulkona useimmiten.
Enemmän häiritsee kaivurissa egenerointi. Sen voi muutaman kerran siirtää, mutta sitten se menee päälle ja pakko pitää se tyhjäkäynnillä. Ja totta kai aina kun auto tulee hakee kuormaa tai sitten kun pitää mennä kotiin
-
Niin miten on tuon HT5 vaihteiston toiminta? Onko yhtään edistynyt eli nopeutunut? Onko kenelläkään tuollaisesta ajokokemusta? Jos vaihtoon nyt päätyisin niin onko jtn varusteita mitkä ehdottomasti pitäisi uuteen ottaa viljatilan koneessa?
-
paras lisävaruste merkkiin kuin merkkiin on käteiskuitti perusasiat on silloin kunnos.
-
paras lisävaruste merkkiin kuin merkkiin on käteiskuitti perusasiat on silloin kunnos.
******
Tai just päinvastoin.
Leasingilla uusi traktori jos tulee tuottavia tunteja tarpeeksi,
Jos hajoaa, valmistajan takuuseen tai rahoitusyhtiön ongelma,
Pääseepi eroon leasingin päätyttyä, tai jos hyvinkin
Toimiva kones, voipi lunastaa ittelle leasingin päätyttyä.
-
ittiä kiinnostannu moisen loppulunastusarvo. miten määräytyy vs. kaupan vaihtokone?
-
liisinki laskettu ostajan eduksi just joo finncumetin lava liisinki n.800e kalliimpi kuin käteis.kone vuokraus ehkä parempi 3kk vuokra on aika edullinen jos saa myityä ajan tehokkaasti esim nevalla.