Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 28.09.18 - klo:15:41
-
nyt kun on tullu laitettua pari kärriä kuntoon, ni alkoi kiinnostaa laittaa pari muutakin kuntoon sekalaiseen käyttöön. mutta mistä voisi hankkia nuita hihnapyöriä? eri kokoisia ja näkyy olevan suurin osa kaks b-uraisia. ikh tarjoaa vain 200 millisiä ja siitä pienempiä mut kun tartteis jopa 300 millistä? ulkomailta en osaa tilata. joten kotomainen firma olis hyvä..
-
Laita Googleen 'hihnapyöriä' ja valitse mieleisesi :-)
Tosin kaikki eivät varmaan myy kuin tiliasiakkaille.
Periaatteessa kaikki samat firmat jotka myyvät laakereita, ketjukäyttöjä ym.
-
siis meni hihnapyörät uusiksi laakeriremonteissa, niinkuin oikeesti.eiköhän niitä tuolta etrasta löydy tarpeellisia.http://tuotteet.etra.fi/fi/g14680572/kiilahihnapyorat
-
äläs nyt. nuo miun aikasemmat laitokset teköö hyää työtä mut ku hyä kello kauas kuuluu ni nyt olis jopa kolme uutta rojekstia laittoon. vahinko vaan ku vanhat aihiot alkaa loppua kylältä. pitäsi saaha lavetilla haettua pari raatoa rakenteluun.. nyt ku olis jopa pikkasen joutoa moiseen. en hirveesti kärpästen kanssa kehtais metässä vielä pyöriä. ( nyt ku kokemusta jopa hankalista hommista, heh, revi siitä! ddr vhooo! )
-
No ainahan nuo pajahommat on mielenkiintosia.Voittaa menne tullen raivurin vonguttelun.Hihnapyörää löytyy kunhan laittelet kuukkelin hakukoneeseen.Ei tarvi romuja haeskella sehän se korjattava jo ennestään on.Oma haasteensahan siinä tietysti, kärvistellen saapi marttyyrin kruunun.
-
hitto miten onkaan menny huomamaatta nuo .... outo nimiset hihnapyörät.. ikhn myyjäkin etti vain kiinteäkeskiöisiä pyöriä. ja noi on hinnan kannalta ihan kivoja. jfn alkuperäinen onkii halpa! 560 euroa. ilman sokkaa!
-
Voithan tehdä itse Sampon hihnapyörän. Ota kaksi tikkurilan maalipurkin kantta, vääntele niitä polvea vasten kevyesti kartiolle, aseta vastakkain ja pistehitsaa keskeltä.
-
Voithan tehdä itse Sampon hihnapyörän. Ota kaksi tikkurilan maalipurkin kantta, vääntele niitä polvea vasten kevyesti kartiolle, aseta vastakkain ja pistehitsaa keskeltä.
Mistä erityisesti näitä Sampoissa löytyy, joita voi polvea vasten taivuttaa.
-SS-
-
Taarupin niittomurskassa ei ole käyttöohjeen mukaan hihnapyöriä lainkaan, vain rihmarattaita.
Missä ja kenellä lie käännätetty?
(arvaus https://et.wikipedia.org/wiki/Rihmaratas)
-
Mistä kohtaa konetta peltihihnapyöriä Samposta hajoaa? En ole saanut yhtään peltipyörää vielä rikki 19 puintikauden aikana muuten kun laakerit on kuluneet kahdesta kiristyspyörästä loppuun. Tietäisi tarkkailla niitä kun molemmissa koneissa jo yli 2000 tuntia ajettuna.
-
Mistä kohtaa konetta peltihihnapyöriä Samposta hajoaa? En ole saanut yhtään peltipyörää vielä rikki 19 puintikauden aikana muuten kun laakerit on kuluneet kahdesta kiristyspyörästä loppuun. Tietäisi tarkkailla niitä kun molemmissa koneissa jo yli 2000 tuntia ajettuna.
Samposta en tiedä kun en omista. Kaverin autosta hajosi laturin peltinen siivapyörä ja itseltä ainakin vanhasta MF-puimurista on hajonnut joku iso peltipyörä.
Niittaamalla koottu ja ne niitit olivat alkaneet liikkua ja löystyä.
Ja yhden ketjuharavan (!) olen nähnyt josta iso peltipyörä oli hajalla. Oli voitu kyllä myös ehkä vaikka peruuttaa johonkin kiinni tms. Tapauksen historia ei tiedossa.
Oli meillä joskus Aatamin aikoina JF-sivupuimuri, ja siinä oli peltipyöriä riittävästi. Ei niistä tainnut yksikään hajota, tosin eipä laitteelle käyttötuntejakaan meillä kovin hurjasti kertynyt ennen sen hukkaamista...
Siitähän ne on ikäviä että pyörästä ei juuri kärsi ulosvetäjää edes tukipaloilla tms vaikka ei olisi tiukallakaan. Valupyöränkin saa hajalle jos ei vähällä usko.
-
Mistä kohtaa konetta peltihihnapyöriä Samposta hajoaa?
500:sta meni se kolmen peltipyörän paketti, mistä menee silppurille ja rajaisruuville? hihnat.
-
Ei ole omakohtaista kokemusta Sampoista tai niiden pelliviritelmien kestosta. Saattaahan ne kestääkkin. Kovasti vain Fahr miehen henkeä salpasi kun kurkisti Sampon pellin alle.
-
Ei ole omakohtaista kokemusta Sampoista tai niiden pelliviritelmien kestosta. Saattaahan ne kestääkkin. Kovasti vain Fahr miehen henkeä salpasi kun kurkisti Sampon pellin alle.
Tämä selvä, ettei siis itselläsi ollut maalipurkinkansi räjähtänyt puimakoneessa. 657 mallissa oli osa kiristyspyöristä niitattuja, muuten joko limpusta sorvattuja tai valettuja.
Silti aika moni uskaltaa levystä prässätyn ja umpeen hitsatunkin traktorinvanteen päällä ajaa.
-SS-
-
Valupyöränkin saa hajalle jos ei vähällä usko.
Varsinkin jos ovat muuta materiaalia kuin terästä, tai muuten reikäistä ja rösöläistä valua.
Kyllä taperlokki olisi hyvä kaikissa tapauksissa, olen nähnyt siniseksi poltettuja valupyöriä laatupuimureissa,
kun ei millään lähde, eikä ole edes ulostyöntökierteitä.
-SS-
-
Minä hankin varastoon sen Sampon peltisen hihnakiristinpyörän, joita Sampo580/MF16 koneessa on useita. Vieläkin on ehjänä pajan hyllyssä
ja puimuri myytiin jo 2000-luvun alussa pois.
-
ohan tuossa vaarissakin monta peltistä kiristinpyörää joita en ole missään vaiheessa tarvinna vaihtaa/ huoltaa. mutta noissakin pelleissä kait eroja ja tekotavassakin jotain eroja. erään tutun sanpo halvaantui pellolle kun joku viljapuolen hihnapeltipyörä levis keskiön ja kehän väliltä...
-
Siis uusi sanonta kuuluu "Levis kun sampon hihnapyörä "
-
Meneehän se peltipyörä kiristinpyöränä, kun ei tarvitse voimaa siirtää yhtään minnekään. Vaarissa kaksi peltipuolikasta pistehitsattu yhteen. Hyvin kestävät, ainoa on että +30V ikäiset laakerit alkavat kuivua. Merkkinä FLT Poland.
-
Meneehän se peltipyörä kiristinpyöränä, kun ei tarvitse voimaa siirtää yhtään minnekään. Vaarissa kaksi peltipuolikasta pistehitsattu yhteen. Hyvin kestävät, ainoa on että +30V ikäiset laakerit alkavat kuivua. Merkkinä FLT Poland.
Laita nippa....
-
kiristinpyörä on aian ari kuin se kiilahihnapyörä.Kiristin pyrähän kiristää hihnaa selkäpuolelta, tai en tiedä,sampoiss se sattaa olla kui vai pää kuha o. Kuten porilainen sanoo ympär torri.
-
kyl tuossa vaarissa ainakii vetää kuin pyörä oikesti. mut saattaa se vhoolla vetää selästäkii.. ja hyin on kestäneet.