Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: grainfarmer76 - 13.09.18 - klo:23:12
-
Pakko kysyä täältä kun kone on hydrauliikan puolelta minulle vielä aika tuntematon.
Elikkäs paineventtiili alkoi pitää aikamoista vinkumista ja pärinää. Kaivurin ja kuormaaja toiminta muuttui takkuilevaksi ja tehottomaksi. Välillä toimii melkein normaalisti.
Täytyy vissiin alkaa tarkistamaan paineita ym.. Onko sitten vika pääventtiilissä, LS venttiilissä vai..? Valaiskaa vähän jos kuulostaa tutulta vialta.
Ei huvittais koko romua purkaa atomeiksi;) Joku aika sitten meni puomisylinteristä varrentiiviste rikki. Se oli mennyt vähän muruiksi pinnasta. voisko sellaista mennä öljyn mukana johonkin venttiiliin takkuamaan?
-
Pakko kysyä täältä kun kone on hydrauliikan puolelta minulle vielä aika tuntematon.
Elikkäs paineventtiili alkoi pitää aikamoista vinkumista ja pärinää. Kaivurin ja kuormaaja toiminta muuttui takkuilevaksi ja tehottomaksi. Välillä toimii melkein normaalisti.
Täytyy vissiin alkaa tarkistamaan paineita ym.. Onko sitten vika pääventtiilissä, LS venttiilissä vai..? Valaiskaa vähän jos kuulostaa tutulta vialta.
Ei huvittais koko romua purkaa atomeiksi;) Joku aika sitten meni puomisylinteristä varrentiiviste rikki. Se oli mennyt vähän muruiksi pinnasta. voisko sellaista mennä öljyn mukana johonkin venttiiliin takkuamaan?
Metsäjussi on kyllä ainoo porukasta joka noitten päälle ymmärtää .
Ittellä menossa jarruremontin viimeinen päivä , abs jarrujen ilmaaminen on fittumaista .
-
Pakko kysyä täältä kun kone on hydrauliikan puolelta minulle vielä aika tuntematon.
Elikkäs paineventtiili alkoi pitää aikamoista vinkumista ja pärinää. Kaivurin ja kuormaaja toiminta muuttui takkuilevaksi ja tehottomaksi. Välillä toimii melkein normaalisti.
Täytyy vissiin alkaa tarkistamaan paineita ym.. Onko sitten vika pääventtiilissä, LS venttiilissä vai..? Valaiskaa vähän jos kuulostaa tutulta vialta.
Ei huvittais koko romua purkaa atomeiksi;) Joku aika sitten meni puomisylinteristä varrentiiviste rikki. Se oli mennyt vähän muruiksi pinnasta. voisko sellaista mennä öljyn mukana johonkin venttiiliin takkuamaan?
Metsäjussi on kyllä ainoo porukasta joka noitten päälle ymmärtää .
Ittellä menossa jarruremontin viimeinen päivä , abs jarrujen ilmaaminen on fittumaista .
Onhan siinä jo viikko menny.
-
Pakko kysyä täältä kun kone on hydrauliikan puolelta minulle vielä aika tuntematon.
Elikkäs paineventtiili alkoi pitää aikamoista vinkumista ja pärinää. Kaivurin ja kuormaaja toiminta muuttui takkuilevaksi ja tehottomaksi. Välillä toimii melkein normaalisti.
Täytyy vissiin alkaa tarkistamaan paineita ym.. Onko sitten vika pääventtiilissä, LS venttiilissä vai..? Valaiskaa vähän jos kuulostaa tutulta vialta.
Ei huvittais koko romua purkaa atomeiksi;) Joku aika sitten meni puomisylinteristä varrentiiviste rikki. Se oli mennyt vähän muruiksi pinnasta. voisko sellaista mennä öljyn mukana johonkin venttiiliin takkuamaan?
Metsäjussi on kyllä ainoo porukasta joka noitten päälle ymmärtää .
Ittellä menossa jarruremontin viimeinen päivä , abs jarrujen ilmaaminen on fittumaista .
:o :o :o :o kannattasko oikeasti viedä se auto merkkikorjaamolle joka hoitaa joka pyörään toimivan jarrun parissa tunnissa reilulla satkulla sen sijaan että itse taistelee päiväkaupalla ja tuloksena on pumpattava poljin :o :o :o :o
tokkos länkkärissä ole mitään paluupuolen suodatinta :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Pakko kysyä täältä kun kone on hydrauliikan puolelta minulle vielä aika tuntematon.
Elikkäs paineventtiili alkoi pitää aikamoista vinkumista ja pärinää. Kaivurin ja kuormaaja toiminta muuttui takkuilevaksi ja tehottomaksi. Välillä toimii melkein normaalisti.
Täytyy vissiin alkaa tarkistamaan paineita ym.. Onko sitten vika pääventtiilissä, LS venttiilissä vai..? Valaiskaa vähän jos kuulostaa tutulta vialta.
Ei huvittais koko romua purkaa atomeiksi;) Joku aika sitten meni puomisylinteristä varrentiiviste rikki. Se oli mennyt vähän muruiksi pinnasta. voisko sellaista mennä öljyn mukana johonkin venttiiliin takkuamaan?
Mikä se sellainen pääventtiili on?
-
Pakko kysyä täältä kun kone on hydrauliikan puolelta minulle vielä aika tuntematon.
Elikkäs paineventtiili alkoi pitää aikamoista vinkumista ja pärinää. Kaivurin ja kuormaaja toiminta muuttui takkuilevaksi ja tehottomaksi. Välillä toimii melkein normaalisti.
Täytyy vissiin alkaa tarkistamaan paineita ym.. Onko sitten vika pääventtiilissä, LS venttiilissä vai..? Valaiskaa vähän jos kuulostaa tutulta vialta.
Ei huvittais koko romua purkaa atomeiksi;) Joku aika sitten meni puomisylinteristä varrentiiviste rikki. Se oli mennyt vähän muruiksi pinnasta. voisko sellaista mennä öljyn mukana johonkin venttiiliin takkuamaan?
Metsäjussi on kyllä ainoo porukasta joka noitten päälle ymmärtää .
Ittellä menossa jarruremontin viimeinen päivä , abs jarrujen ilmaaminen on fittumaista .
:o :o :o :o kannattasko oikeasti viedä se auto merkkikorjaamolle joka hoitaa joka pyörään toimivan jarrun parissa tunnissa reilulla satkulla sen sijaan että itse taistelee päiväkaupalla ja tuloksena on pumpattava poljin :o :o :o :o
tokkos länkkärissä ole mitään paluupuolen suodatinta :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Merkkikorjaamolla olis kestänyt monta viikkoa saada auto kuntoon ja maksuakin oli tullu yli kaks tonnia . Öljyn vaihto pelkästään maksaa yli 500€ . Sijaisautoa ei saa kuin pariksi viikoksi vakuutusyhtiöltä joten parasratkaisu oli tämä . Auto toimii , pääsylinteri pitää vielä vaihtaa , pelkkä kumien vaihto ei riittänyt , tai olis riittänyt mutta mukavempi ajella ilman ongelmia pidempään .
Lopeta toi ryyppääminen jäätikköfarmari , hanki apua itsellesi , läheisellesi (niitä ei ole montaa ) pääsevät helpommalla .
-
Pakko kysyä täältä kun kone on hydrauliikan puolelta minulle vielä aika tuntematon.
Elikkäs paineventtiili alkoi pitää aikamoista vinkumista ja pärinää. Kaivurin ja kuormaaja toiminta muuttui takkuilevaksi ja tehottomaksi. Välillä toimii melkein normaalisti.
Täytyy vissiin alkaa tarkistamaan paineita ym.. Onko sitten vika pääventtiilissä, LS venttiilissä vai..? Valaiskaa vähän jos kuulostaa tutulta vialta.
Ei huvittais koko romua purkaa atomeiksi;) Joku aika sitten meni puomisylinteristä varrentiiviste rikki. Se oli mennyt vähän muruiksi pinnasta. voisko sellaista mennä öljyn mukana johonkin venttiiliin takkuamaan?
Sen se voi tehdä . Öljyt vaihtoon , letkuja auki .
-
Niin noin tarkoittanet pumpulta lähtevässä linjassa olevaa paineen rajoitusventtiiliä?
Siellä saattaa olla myös sihti imupuolella joka voi tukkeentua.
Sitte yksi mahdollisuus on että ottaa punpun imupuolelta ilmaa öljynsekaan. Se pää paine venttiili vain pois ja kattoo onko paskaa josain välissä.
Tyhmä huomio onko sielä öljyä tarpeeks?
-
Jaa niin äläsitte ruvvaile sitä venttiilin keski osaa turhaan menee arvot mettään.
Tosin pöydässä on toki joka karalla omat varot kumpaankin suuntaan että eisenyt heti kauheesti haittaa vaikka meniskin pieleen.
-
Varjo79 tuossa jo oikein arvailikin.
Imupuolen ilmavuodot (tai öljyn puute!) aiheuttaa melko pahoja ääniefektejä...pärinöitä ja hakkaavia ääniä, ympäri järjestelmää.
Pidemmän päälle rikkoo paikkoja. Eli ei kannata ajaa jos tuota epäilee vaan sulkea ensin nuo vaihtoehdot pois.
Tarkista siis että öljyä on tarpeeksi, ja imupuolella ei ole vuotoja. En tiedä onko tuossa mitään imusiivilää, mutta jos on niin tarkistaen.
Säiliöön palaava öljyä jos pääsee näkemään niin vaahtoaminen ja kellervä sameus kertovat öljyssä olevan ilmaa. Harmaa sameus taas meinaa tietysti vettä, mistä tässä ei liene kyse.
Voihan se jotain muutakin olla, mutta joustava ja jousimainen ilma paineisessa öljyssä saa kaikenlaisia värähtelyjä aikaan mm paineenrajoitusventtiileissä. Yleensä myös pumppu pitää silloin sellaista meteliä että heikompikuuloinenkin kuski alkaa kuulostella josko jossain olisi jotain vikaa.
-
Joo vanhemmissa länkkäreis oli sihti tankis. Oli aikanaan c/10-4nen ja siinä oli sihti.
Uskoisin kovin että eisaa ööliä tahi on ilmaa seas.
Ja todellaki rikkoo herkästi tullaisen uudemman mallin pumpun.
Vanhemmat hammaspyörä punput ei niinkään ole millänsäkää "kavitoinnista"
-
Pakko kysyä täältä kun kone on hydrauliikan puolelta minulle vielä aika tuntematon.
Elikkäs paineventtiili alkoi pitää aikamoista vinkumista ja pärinää. Kaivurin ja kuormaaja toiminta muuttui takkuilevaksi ja tehottomaksi. Välillä toimii melkein normaalisti.
Täytyy vissiin alkaa tarkistamaan paineita ym.. Onko sitten vika pääventtiilissä, LS venttiilissä vai..? Valaiskaa vähän jos kuulostaa tutulta vialta.
Ei huvittais koko romua purkaa atomeiksi;) Joku aika sitten meni puomisylinteristä varrentiiviste rikki. Se oli mennyt vähän muruiksi pinnasta. voisko sellaista mennä öljyn mukana johonkin venttiiliin takkuamaan?
Metsäjussi on kyllä ainoo porukasta joka noitten päälle ymmärtää .
Ittellä menossa jarruremontin viimeinen päivä , abs jarrujen ilmaaminen on fittumaista .
:o :o :o :o kannattasko oikeasti viedä se auto merkkikorjaamolle joka hoitaa joka pyörään toimivan jarrun parissa tunnissa reilulla satkulla sen sijaan että itse taistelee päiväkaupalla ja tuloksena on pumpattava poljin :o :o :o :o
tokkos länkkärissä ole mitään paluupuolen suodatinta :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Merkkikorjaamolla olis kestänyt monta viikkoa saada auto kuntoon ja maksuakin oli tullu yli kaks tonnia . Öljyn vaihto pelkästään maksaa yli 500€ . Sijaisautoa ei saa kuin pariksi viikoksi vakuutusyhtiöltä joten parasratkaisu oli tämä . Auto toimii , pääsylinteri pitää vielä vaihtaa , pelkkä kumien vaihto ei riittänyt , tai olis riittänyt mutta mukavempi ajella ilman ongelmia pidempään .
Lopeta toi ryyppääminen jäätikköfarmari , hanki apua itsellesi , läheisellesi (niitä ei ole montaa ) pääsevät helpommalla .
Merkkikorjaamolla olis kestänyt monta viikkoa saada auto kuntoon....
elä ny höpäjä aikunen mies, ookko sää saanu porttikiellon sinne viisasteluillas ;) :D ;D 8)
-
Pakko kysyä täältä kun kone on hydrauliikan puolelta minulle vielä aika tuntematon.
Elikkäs paineventtiili alkoi pitää aikamoista vinkumista ja pärinää. Kaivurin ja kuormaaja toiminta muuttui takkuilevaksi ja tehottomaksi. Välillä toimii melkein normaalisti.
Täytyy vissiin alkaa tarkistamaan paineita ym.. Onko sitten vika pääventtiilissä, LS venttiilissä vai..? Valaiskaa vähän jos kuulostaa tutulta vialta.
Ei huvittais koko romua purkaa atomeiksi;) Joku aika sitten meni puomisylinteristä varrentiiviste rikki. Se oli mennyt vähän muruiksi pinnasta. voisko sellaista mennä öljyn mukana johonkin venttiiliin takkuamaan?
Metsäjussi on kyllä ainoo porukasta joka noitten päälle ymmärtää .
Ittellä menossa jarruremontin viimeinen päivä , abs jarrujen ilmaaminen on fittumaista .
:o :o :o :o kannattasko oikeasti viedä se auto merkkikorjaamolle joka hoitaa joka pyörään toimivan jarrun parissa tunnissa reilulla satkulla sen sijaan että itse taistelee päiväkaupalla ja tuloksena on pumpattava poljin :o :o :o :o
tokkos länkkärissä ole mitään paluupuolen suodatinta :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Merkkikorjaamolla olis kestänyt monta viikkoa saada auto kuntoon ja maksuakin oli tullu yli kaks tonnia . Öljyn vaihto pelkästään maksaa yli 500€ . Sijaisautoa ei saa kuin pariksi viikoksi vakuutusyhtiöltä joten parasratkaisu oli tämä . Auto toimii , pääsylinteri pitää vielä vaihtaa , pelkkä kumien vaihto ei riittänyt , tai olis riittänyt mutta mukavempi ajella ilman ongelmia pidempään .
Lopeta toi ryyppääminen jäätikköfarmari , hanki apua itsellesi , läheisellesi (niitä ei ole montaa ) pääsevät helpommalla .
Merkkikorjaamolla olis kestänyt monta viikkoa saada auto kuntoon....
elä ny höpäjä aikunen mies, ookko sää saanu porttikiellon sinne viisasteluillas ;) :D ;D 8)
Siellä on ruuhkaa ja hiton kallista . Auto on nyt kunnossa , fittuakos valitat kääpä .
-
Pakko kysyä täältä kun kone on hydrauliikan puolelta minulle vielä aika tuntematon.
Elikkäs paineventtiili alkoi pitää aikamoista vinkumista ja pärinää. Kaivurin ja kuormaaja toiminta muuttui takkuilevaksi ja tehottomaksi. Välillä toimii melkein normaalisti.
Täytyy vissiin alkaa tarkistamaan paineita ym.. Onko sitten vika pääventtiilissä, LS venttiilissä vai..? Valaiskaa vähän jos kuulostaa tutulta vialta.
Ei huvittais koko romua purkaa atomeiksi;) Joku aika sitten meni puomisylinteristä varrentiiviste rikki. Se oli mennyt vähän muruiksi pinnasta. voisko sellaista mennä öljyn mukana johonkin venttiiliin takkuamaan?
Metsäjussi on kyllä ainoo porukasta joka noitten päälle ymmärtää .
Ittellä menossa jarruremontin viimeinen päivä , abs jarrujen ilmaaminen on fittumaista .
:o :o :o :o kannattasko oikeasti viedä se auto merkkikorjaamolle joka hoitaa joka pyörään toimivan jarrun parissa tunnissa reilulla satkulla sen sijaan että itse taistelee päiväkaupalla ja tuloksena on pumpattava poljin :o :o :o :o
tokkos länkkärissä ole mitään paluupuolen suodatinta :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Merkkikorjaamolla olis kestänyt monta viikkoa saada auto kuntoon ja maksuakin oli tullu yli kaks tonnia . Öljyn vaihto pelkästään maksaa yli 500€ . Sijaisautoa ei saa kuin pariksi viikoksi vakuutusyhtiöltä joten parasratkaisu oli tämä . Auto toimii , pääsylinteri pitää vielä vaihtaa , pelkkä kumien vaihto ei riittänyt , tai olis riittänyt mutta mukavempi ajella ilman ongelmia pidempään .
Lopeta toi ryyppääminen jäätikköfarmari , hanki apua itsellesi , läheisellesi (niitä ei ole montaa ) pääsevät helpommalla .
Merkkikorjaamolla olis kestänyt monta viikkoa saada auto kuntoon....
elä ny höpäjä aikunen mies, ookko sää saanu porttikiellon sinne viisasteluillas ;) :D ;D 8)
Siellä on ruuhkaa ja hiton kallista . Auto on nyt kunnossa , fittuakos valitat kääpä .
Varo vaan. Ilmat pikkuhiljaa viilenevät. Muista kääntää ilmastointi lämmittämään auton moottoria.
-
tsim-sorkkiksella pittee olla paksupohjaset kumpparit jos iltalehden ennustus siitä jotta 2030 luvulla ajetaan jo sähkösusukeilla toteutuu :o :o :o :o
-
Taas huomaa ketä on änkyrä kännissä . Mene jäätikkö farmari hoitoon .
-
Kuminen penkki ja kuminen ratti. Pakkasen kestävää kumia, koska ilmastoinnin vuoksi koppi on aina jäässä.
-
Niin noin tarkoittanet pumpulta lähtevässä linjassa olevaa paineen rajoitusventtiiliä?
Siellä saattaa olla myös sihti imupuolella joka voi tukkeentua.
Sitte yksi mahdollisuus on että ottaa punpun imupuolelta ilmaa öljynsekaan. Se pää paine venttiili vain pois ja kattoo onko paskaa josain välissä.
Tyhmä huomio onko sielä öljyä tarpeeks?
Joo pitäis aina tarkistaa perusasiat, ennenkuin alkaa epäillä mitään suurempaa. Öljyhän siellä oli vähissä. Ei ole tullut mieleen että se vois olla niin vähissä, että alkaa imemään ilmaa mukaan. Ei ole kuitenkaan vuotanu juurikaan. No oppia ikä kaikki. Tarkoitus oli vaihtaa öljyt ja suodattimet talven aikana. Öljy lisäyksen jälkeen toimii mainiosti. Kiittää ja Kumartaa!
-
Aina parempi ettei mitään isompaa murhetta :-)
Noin on käynyt itsellenikin ja kyllä mäntäpumppu sanoo siitä hyvin äänekkään vastalauseen. Ja osaa myös hajota tuosta suhteellisen nopeasti :-((
Valmistajan ohjeen mukaan pumppua ei saisi käyttää sitten yhtään ilman että se on täysin täynnä öljyä. Käyttöönotossakin mainitaan että se pitää ensin ilmata asentoon nähden oikeasta ruuvista ja täyttää täysin öljyllä ennen käynnistystä. Näin siis Rexrothin tapauksessa.
-
Juu roxsi on huomattavan kronkeli sille että ööli on vähis ja muullekin. Kawasaki ei niinkään toki rikkuu seki jos kuivana käy. Ja "laulaa" ehjänäki enenpi kun roksi.
Esim tuo jz235 jcb mouruu aikalailla vaikka on ihan sata kunnos👍