Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: puu - 03.09.18 - klo:13:05
-
Onkos kenelläkään kokemuksia uusista A malleista,ihmeen hilkasta ollut?
-
kellä noihin nykyään varaa katella etes?
-
Niillä jotka asiansa hoitanu oikein ehkä myös niillä joilla on tuottavaa työtä koneelle tiedossa.
-
tai tuet osuu oikeaan...
-
Olikohan tähän joskus tulossa se dyna 4?
-
Mahtaa jäähä hyllyyn, on siihen malliin hinnoteltu
-
Mahtaa jäähä hyllyyn, on siihen malliin hinnoteltu
Jospa laittavat turbaanikytkimen ja dyna nelkun, niin lähtee myyntinousuun. Laskevat samalla hintoja ja pääliskauppaan vuohennahkahansikkaat.
-
mahtaa nuilla vermeilllä mennä toeselle saalletuhannelle lähöhinta kuormaajan kans ja kusisäeliö kauapantekijäesiksi
-
mikä hitto nuissa nuin paljon maksaa? eihän rautanhinta ole noin paljon noussu..
-
Kovat on arvailut.. kannattaa joskus kysyä se tarjous eikä vaan huudella. Nimim. tarjous saatu.. eikä tosiaankaan puhuta satkusta.
-
Mulla on Valtra A134 (130 hp) traktori etukuormaajalla, edullinen ja hyvä perustraktori, johon olen ollut tyytyväinen, vaihdossa meni Valtra A93 traktori ja sain pienellä välirahalla reilusti lisää vetotehoa ja hydrauliikkaan nostotehoa ( kultivaattori ja lautasmuokkari nostolaitekoneita), ohjaamo on todella paljon parempi kuin A93 vastaava ja muutenkin ohjaamon hallintalaitteet hyvin suunniteltu, taloudellisesti järkevä valinta kun väliraha pysyi maltillisena enkä edes kysynyt muilta vastaavan teholuokan merkeiltä tarjouksia sillä niiden uudet koneet oli lähtöhinnaltaan paljon hintavampia ja väliraha olisi voinut olla lähes kaksinkertainen.
-
Kannattaa ostaa mielummin vanha belarus, kuin uus aa. Tai mikä vaan uus.
-
Heino osti joskus viimme vuosikymmenellä uuvven aan, se makso noen 38 000 ,nyt kauppasivat suunnilleen saman kokosta hintaan n. 83 000, että eihä tuo oo kovin montaa sattaa rosenttie noussu
-
Heino äkkiä kauppa kiinni.niin ku Tjussi kirjotti pienellä välirahalla
-
eipä heitä tiijjä mennä summassa ostamaan, kun en ees koppiin oopäässy istumaan saati koekäyttämään, jos laettas seuraavaksi setorin
-
Mulla on Valtra A134 (130 hp) traktori etukuormaajalla, edullinen ja hyvä perustraktori, johon olen ollut tyytyväinen, vaihdossa meni Valtra A93 traktori ja sain pienellä välirahalla reilusti lisää vetotehoa ja hydrauliikkaan nostotehoa ( kultivaattori ja lautasmuokkari nostolaitekoneita), ohjaamo on todella paljon parempi kuin A93 vastaava ja muutenkin ohjaamon hallintalaitteet hyvin suunniteltu, taloudellisesti järkevä valinta kun väliraha pysyi maltillisena enkä edes kysynyt muilta vastaavan teholuokan merkeiltä tarjouksia sillä niiden uudet koneet oli lähtöhinnaltaan paljon hintavampia ja väliraha olisi voinut olla lähes kaksinkertainen.
Hieno ajattelua 8)
-
Tohon sun sarkastiseen kommenttiin mun traktorikaupasta voisin todeta, että miksi pyytää tarjouksia muilta traktorimerkeiltä jos haluaa tietyn traktorimerkin (Valtra A134) ja mallin ostaa ja pitää välirahaa sopivana ja omalta kannalta hyvänä kauppana niin onko edes mitään järkeä pyytää tarjouksia muilta traktorimerkeiltä, tiedän tapauksen jossa kaverini pyysi tarjouksia sähköpostitse kaikilta muilta traktorimerkeiltä (n 10 eri merkkiä oli muistaakseni) ja hän totesi yllättävän vähän olevan eroa vaihtokoneensa arvostuksessa eri traktorimerkkien välillä ja osti sen traktorimerkin ja mallin jota olikin suunnitellut ostavansa.
-
liekkö tuosta issoa vahinkoa jos tietää mitä muut maksaa tae hyvittää?
-
mutta jos paljon enemmän niiin harmittaa..
-
Heinoha se oesi saanu Teussista ihan mahottomasti vaehossa Kallaasiin, vaen kun ei silti kynnet yltäny
-
ja hän totesi yllättävän vähän olevan eroa vaihtokoneensa arvostuksessa eri traktorimerkkien välillä
No katohan, nekö saa siitä vaihtokoneesta myydessä saman rahan joka liikkeessä?
Ei sillä vaihtokoneen arvostuksella ole yhtään mitään merkitystä - vain väliraha merkitsee.
Onhan sellainen yhden merkin uskovainen tietenkin kauppiaan suosikki.
-
miusta on ollu aika mukava ku oon merkeillä kokassu miten net toimii mulla ja aika monta nuita on läpi kulkenna.. uutta en ole ostannu ku yhen, same oli esittelykone kylläkii..
-
Heinoha se oesi saanu Teussista ihan mahottomasti vaehossa Kallaasiin, vaen kun ei silti kynnet yltäny
https://www.ss.com/msg/lv/agriculture/agricultural-machinery/tractors/wheeled-tractors/bjfhpf.html
Tuommoinen kallaasi
Kattokaa ny hyvät ihmiset miten edullisemman tuntuisia nuo on lähellä suomea.
-
https://www.ss.com/msg/lv/work/are-required/tractor-operator/boekc.html
Riian lentokentälle tarvitaan talveksi valtrakuskeja
-
Kävin tuollaista a134 Valtraa ajamassa ja ihmettelin kovaa ulinaa hytin alta. Omistaja sanoi että kompura huutaa. Onko tämä ihan normaalia nyky vehkeissä? Vai oliko siinä kompurassa vika. Omistaja sanoi että koskaan sitä kompuraa ei tarvi mutta poiskaan ei saa päältä. Tuollaista vois harkita piha traktoriksi mutta jos ulina on tuollainen niin pilaa aika paljon vehettä.
-
Onkos kenelläkään kokemuksia uusista A malleista,ihmeen hilkasta ollut?
Oli minulla A 104 vm-18 keppivaihteinen.Hintapuolesta sen verran että kun oli esittelykone ja uudempi nappivaihteinen versio oli tulossa,niin hyvillä ehdoilla ostajan kannalta halusivat aikaisemmasta mallista eroon päästä.
Huomioita koneesta: ohjaamo tosiaan tilava ja hyvä näkyvyys.Sitten ominaisuuksia mistä en tykännyt ja lopulta pistin vaihtoon: nostolaitteesta oli tehty turvahömpötyksiin vedoten etana-liikkeinen, eli kun nostovarret alkoivat lopulta liikkumaan niin luonnottoman pitkältä odotus ainakin tuntui ja tätä ominaisuutta ei saatu nopeutettua huollossakaan.Kellotin kerran vetovarsien nostoajan liikesarjalla varret alhaalta ylös-vetokoukun laukaisu-nostovarret alas niin 20 sekondia toimitus kesti.Voi tuntua vähältä ajalta mutta verratkaapa vanhempiin koneisiin.
Outo ominaisuus oli sekin,että kun peräkärrin irrotin perästä ja tämän jälkeen eteenpäin aloin ajaa aikomuksena saada vetokoukku ylös takaisin lukkoon niin koukku/vetovarret eivät nousseetkaan, vaan rakun liike piti ensin kokonaan pysäyttää että sain koukun takaisin ylös lukkoon.Insinöörisuunnittelun kukkasia siis,liekkö jo korjattu uudemmissa versioissa.
Sitten vaikka hydetuotto oli 98 litraa min,niin eihän se sitä ollut ainakaan käytettäessä takana lumilinkoa ja edessä etukuormainta jouhevasti samaan aikaan kuten lumitöissä tulee tehtyä.Eli koneen automatiikka poisti toisen hydepumpun takatyökoneen laskun/noston ajaksi käytöstä ja kun etukuormainta aloin nostaa tai laskea samoihin aikoihin niin johan oli vähän aikaa hitaat liikkeet ennenkuin viiveellä kytki automatiikka toisen pumpun taas päälle.Tätä edestakaisin pumppujen kytkemistä oli ihan jatkuvasti lumen siirtotyö pihoilla.
Lisää koneen ominaisuuksista löytyy minulta vaikka kuinka,mutta tässä muutama ettei liian pitkiä sepustuksia tule.
-
kiva että joku muukin ihmettelee nuita työtä " helpottavia" ominaisuuksia. ite kanssa moista aina ihmotellu noissa. siksi ostinkin punavanteen. toimiii..
-
Muutaman paalin olen tuollaisella kokeeksi nostanut. Ihan hyvälle vaikutti, paljon parempi kuin se alkuperäinen A- malli. Ensimmäisen ja nykyisen A-mallin välissä oli ilman pikavaihteita oleva, ja hyvänoloinen kone sekin oli, kun kerran kokeilin. Kestävyyskin saattaa olla parempi tässä nykymallissa, kun voimansiirto on MF.