Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: huli - 29.08.18 - klo:20:27

Otsikko: Valtra Versu
Kirjoitti: huli - 29.08.18 - klo:20:27
Onko totta että uusien versujen vaihdelaatikot hajoaa takuuaikana? Sivuakselilta lähtee lukkosokka irt ja pakat hajoaa. Siis vm 2017 ja uudemmat.
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: SamiT - 29.08.18 - klo:20:34
Pikavaihteen sivuakseliltako? Sitten pitää ottaa Direct, siinä on hydrauliyksikkö sivuakselin tilalla.
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: huli - 30.08.18 - klo:18:10
Versussa on sivuakselilla kaksi levypakkaa. Nämä pakat siis hajoaa.
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: Arion - 30.08.18 - klo:19:07
Versussa on sivuakselilla kaksi levypakkaa. Nämä pakat siis hajoaa.

Vieläkö noihin saa osia?
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: Antidesantti - 30.08.18 - klo:19:35
Versussa on sivuakselilla kaksi levypakkaa. Nämä pakat siis hajoaa.

Vieläkö noihin saa osia?

🎅 
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: mike - 30.08.18 - klo:20:27
2000 tuntia ja versusta synkronit loppu.Näin naapurikylässä.
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: RimaPoika - 30.08.18 - klo:21:43
 Teidän kylälle versut vasta tulossa?
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: versu213 - 30.08.18 - klo:23:21
meillä varsassa vasta 1800 tuntia. vm-17

remppa tulossa?
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: seegeri - 31.08.18 - klo:06:24
Kannattaa kiertää kaukaa, koko merkki yleensäkin
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: RimaPoika - 31.08.18 - klo:07:17
Kannattaa kiertää kaukaa, koko merkki yleensäkin
Onks jottain erityistä, miksi tämmöistä manööveriä suosittelet?
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: Peltola - 31.08.18 - klo:08:27
Kannattaa kiertää kaukaa, koko merkki yleensäkin

Kerroppa se oma hajoamaton merkkisi.
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: seegeri - 31.08.18 - klo:21:44
Eikös aloitusviestistä syy selviä. IH 1455 kovapeli.
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: RimaPoika - 01.09.18 - klo:10:22
Nimen omaan siitä ei selviä mitään?
Aloittaja lähinnä epätietoinen.

No v1tunko väliä
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: seegeri - 01.09.18 - klo:10:58
No osta jos uskallat, on varotettu.
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: RimaPoika - 01.09.18 - klo:11:02
En aiokkaan ostaa, en ole ollut ostamassakaan.
Mistä näin harhainen kuvitelma on päässyt mieleesi?

Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: huli - 03.09.18 - klo:07:03
No eipä tainnut ollakkaan ihan tuulesta temattua juorua. Kysyin ihan asioikseni Versuista paikallisesta huollosta. Tänä keväänä ollut 3 Versua vaihteistorempassa toukotöiden aikaan. Agcon strategia on että ei hiiskuta mitään, jos toimivat. Alle vuoden ikäisiin tehdas maksaa remontin. Yli vuosikkaisiin vain osat ja jos hajoaa takuuajan jälkeen, tehdas ei tule vastaan. Remontin hinta n 20000. Eipä oo kiva.
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: +200 - 03.09.18 - klo:07:54
Ihan kuin ännäläisten etujousitus.Jos tappi katkes takuuaikana laitettiin uusi tappi,takuuajan jälkeen isännät saa itte ostella päivitetyn öljypohjan.
Ja kysees on kuitenki turvallisuus riski :o :o :o
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: traktorikuski - 03.09.18 - klo:08:26
No eipä tainnut ollakkaan ihan tuulesta temattua juorua. Kysyin ihan asioikseni Versuista paikallisesta huollosta. Tänä keväänä ollut 3 Versua vaihteistorempassa toukotöiden aikaan. Agcon strategia on että ei hiiskuta mitään, jos toimivat. Alle vuoden ikäisiin tehdas maksaa remontin. Yli vuosikkaisiin vain osat ja jos hajoaa takuuajan jälkeen, tehdas ei tule vastaan. Remontin hinta n 20000. Eipä oo kiva.

Tarkennatko oliko kyse threadin aloitusviestin mukaisesti vuosimalli 2017 tai uudemmista versuista? Ei varmaan vuodessa, parissa kauheasti kuitenkaan ajotunteja? Versuja sen verran kevättöissä että kolme remonttia keväässä ei välttämättä ole iso uutinen, siis jos ei puhuta näistä 2017 tai uudemmista.

Pari vuotta sitten huhu sanoi että likimain kaikki 2017 vanhemmat versut kävi laatikkoremontissa, hajoaako ne nyt muutoksista huolimatta ja samasta vai eri paikasta?
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: Trivia - 03.09.18 - klo:09:45
Taisi ensimmäisen polven Autopowereista mennä niitä sokkia.
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: BACKSPACE - 03.09.18 - klo:11:22
Onko totta että uusien versujen vaihdelaatikot hajoaa takuuaikana? Sivuakselilta lähtee lukkosokka irt ja pakat hajoaa. Siis vm 2017 ja uudemmat.

Voi ne hajota myös takuuajan loputtua
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: nuffieldmaster - 03.09.18 - klo:12:33
joo mut hei, nythän agcon ja valtran tuotekehitys on jo satasta kulkevissa miehittämättömissä ennätys -traktoreissa, joten älkää murehtiko noista vioista.  ne kuuluu kaupantekijäisinä.

on se jännä, että touhua ja rahaa riittää moisiin paska-rakkineisiin, mutta eivät saa nyt myynnissä olevaa kalustoa laadultaan vastaamaan hintaa.
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: SamiT - 03.09.18 - klo:13:04
Harmi kun HT3 voimansiirto loppui, oli valmis ja luotettava paketti. Vaan kun nykykuski ei enää osaa vaihdekeppiä liikuttaa.
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: rantsi - 03.09.18 - klo:14:08
Laskeskelin tossa... 9015h takana T4 Directeillä. Eipä oo loota porsinu.
T3 DIrecteilläkin tuli ajettuu 7500h, toiseen vaihettiin neulalaakeri ei muuta.

Jotta hieman ihmetyttää tää nillitys paskoista koneista..
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: SamiT - 03.09.18 - klo:16:49
Laskeskelin tossa... 9015h takana T4 Directeillä. Eipä oo loota porsinu.
T3 DIrecteilläkin tuli ajettuu 7500h, toiseen vaihettiin neulalaakeri ei muuta.

Jotta hieman ihmetyttää tää nillitys paskoista koneista..

Ajoitko tehdastehosilla vai virititkö niitä? Epäilen että nykyiset tekniikat pahastuvat helpommin lisätehoista. Eikä ne lisät hyvää te vanhemmillekaan koneilla, mutta oli 240 heppainen Valmet 8400 syntisen hauska laite ajaa. Nykyiset T0 ja vanha Mega tehdassäädöillä, "kustannuskriisi" ei salli ylimääräisiä remontteja.
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: RimaPoika - 03.09.18 - klo:16:50
Harmi kun HT3 voimansiirto loppui, oli valmis ja luotettava paketti. Vaan kun nykykuski ei enää osaa vaihdekeppiä liikuttaa.
onneks kerkes semmosen laittaa nii ei nyt tarvi murehtia muista
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: huli - 03.09.18 - klo:18:52
No eipä tainnut ollakkaan ihan tuulesta temattua juorua. Kysyin ihan asioikseni Versuista paikallisesta huollosta. Tänä keväänä ollut 3 Versua vaihteistorempassa toukotöiden aikaan. Agcon strategia on että ei hiiskuta mitään, jos toimivat. Alle vuoden ikäisiin tehdas maksaa remontin. Yli vuosikkaisiin vain osat ja jos hajoaa takuuajan jälkeen, tehdas ei tule vastaan. Remontin hinta n 20000. Eipä oo kiva.

Tarkennatko oliko kyse threadin aloitusviestin mukaisesti vuosimalli 2017 tai uudemmista versuista? Ei varmaan vuodessa, parissa kauheasti kuitenkaan ajotunteja? Versuja sen verran kevättöissä että kolme remonttia keväässä ei välttämättä ole iso uutinen, siis jos ei puhuta näistä 2017 tai uudemmista.

Pari vuotta sitten huhu sanoi että likimain kaikki 2017 vanhemmat versut kävi laatikkoremontissa, hajoaako ne nyt muutoksista huolimatta ja samasta vai eri paikasta?

Kyllä, vm 2017 ja uudemmat
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: Julle - 03.09.18 - klo:18:56
Jossain "erässä" on ollu huonolaatuiset osat mutta toimittaja vissiin vaihdettu sen jälkeen?
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: rantsi - 03.09.18 - klo:19:26

Lainaus käyttäjältä: rantsi - tänään kello 14:08

    Laskeskelin tossa... 9015h takana T4 Directeillä. Eipä oo loota porsinu.
    T3 DIrecteilläkin tuli ajettuu 7500h, toiseen vaihettiin neulalaakeri ei muuta.

    Jotta hieman ihmetyttää tää nillitys paskoista koneista..


Ajoitko tehdastehosilla vai virititkö niitä? Epäilen että nykyiset tekniikat pahastuvat helpommin lisätehoista. Eikä ne lisät hyvää te vanhemmillekaan koneilla, mutta oli 240 heppainen Valmet 8400 syntisen hauska laite ajaa. Nykyiset T0 ja vanha Mega tehdassäädöillä, "kustannuskriisi" ei salli ylimääräisiä remontteja.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 16:53 kirjoittanut SamiT »
Ajatuksena aina ollu ostaa semmone missä paukut riittää.. viritykset vilpereille..
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: kylmis - 04.09.18 - klo:07:56
Laskeskelin tossa... 9015h takana T4 Directeillä. Eipä oo loota porsinu.
T3 DIrecteilläkin tuli ajettuu 7500h, toiseen vaihettiin neulalaakeri ei muuta.

Jotta hieman ihmetyttää tää nillitys paskoista koneista..
Kieltämättä nyt on alkanut tulla jo ihan positiivisiakin viestejä directeistä. Kollega hommasi 9000h ajetun käytetyn, jota ei kuulemma ole koskaan laatikosta aukaistu. Kone oli vaihtoon tullessaan viety muutamaksi viikoksi Suolahteen tutkittavaksi, että miten tämä on mahdollista. Ei sitä sielläkään sen kummemmin purettu, mutta tehtiin mittauksia ja ihmeteltiin. Mitään sen kummempaa selitystä ei löytynyt, mutta huollot oli ilmeisesti tehty aina ajallaan.
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: Oksa - 04.09.18 - klo:08:10
onko tuo trolli?   vai ihan oikein tapahtunnu?   on se hienoa jos virma etes nuin kiinnostunnu kuin toimii myös hoidettuna..
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: rantsi - 04.09.18 - klo:08:30
Omien kokemusten perusteella uskon tuon kyllä.

Koneet aina huollettu ja vakioita ovat.
Otsikko: Vs: Valtra Versu
Kirjoitti: John Ferguson - 06.09.18 - klo:15:36
Yleensä kun kustannuskriisiä pukkaa, niin ensimmäisenä jätetään koneet huoltamatta. Mielestäni juuri oikea paikka säästää, kyllähän nyt moottoriöljyillä tuplat ajaa ilmoitettuun vaihtoväliin, eli eikö Valtran öljyillä aja jo sitten 1200h?

Lootaankin aivan turha vaihtaa öljyjä, kun kippaa vain aina lisää.