Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: josef - 27.08.18 - klo:16:48
-
Kytkinjouset katkennu kesän aikana tai joskus. Kytkin sen näköinen että vaihtoon koko kytkin. Miten kytkinkehä irti raivausakselista, onko vasen vai oikea kätinen kierre. Hyvät työ-ohjeet myös tarpeen.
-
Hitsi, ite uusin juurikin viimevuonna kytkimen rumpuineen.Vasen vai oikea en muista mut pientä päättelyä kuin päin se pyörii niin avaussuunta selkiää.Oletan että vastapäivään.Kytkinrumpu on syytä uusia ja laittaa se "parempi" kytkin jossa ei ole niitä kynsiä vaan jousi.Hiukan arvokkaampi mutta toimii sit taas kunnolla.Ne alkuperäiset kynnet aina silloin tällöin katkeaa ja varsinkin jos rumpu on kulunut.Menee tavallaan yli ja tulee turhaa purkuhommaa.
-
Kytkinjouset katkennu kesän aikana tai joskus. Kytkin sen näköinen että vaihtoon koko kytkin. Miten kytkinkehä irti raivausakselista, onko vasen vai oikea kätinen kierre. Hyvät työ-ohjeet myös tarpeen.
Tulpanreijästä joko shokkitulppa tai käynnistin naru solmuun , terävä napautus kytkimeen moottorin pyörimissuuntaan eli kierre vasenkätinen .
-
Huom. Kyse raivaussahasta. Rakenne aikalailla eri.
-
Kytkinrumpuhan on siinä teräakselilla, sen voi lukita tapilla siitä kulmavaihteelta.Kytkimen palat sitten kampiakselilla
-
Huom. Kyse raivaussahasta. Rakenne aikalailla eri.
Ai juu .
-
Kytkinrumpuhan on siinä teräakselilla, sen voi lukita tapilla siitä kulmavaihteelta.Kytkimen palat sitten kampiakselilla
Tartteeko kytkimen runkoa purkaakkaan , on vähän aikaa kun viimeksi taistelin noitten kanssa . Raivurinhuolto ei iske
-
Jos on niillä kynsijousilla kytkin niin jouset irrittamallahan ne kytkimen palat voi vaihtaa.Ite vaihdoin toisen tyyppisellä jousella olevaan kytkimeen ja kyllä se kokonaan pitääsilloin irroittaa.Nii ja se kytkinrummun irroitus onnistuu kun vetää käyttöakselin ulos ja laittaa viilapenkkiin, vasenkätinen kierre.Käyttöakseli kulmavaihteelle on 8 kulmainen joten hyvin pysyy viilapenkissä.Kytkimen kierteen kätisyydestä en ihan varma, mutkannattaa tutkia kuin päin se moottori pyörii, eli myötäpäivään, silloin siinä kytkimellä on oikeakätinen kierre.Huom. moottorissä käynnistin eri puolella kuin moottorisahassa. :)
-
345 mikä lie, ihan paska😕. Pari tankillista sahattu, ja lämpimässä säilytetty talvetkun. Ei ota täysiä kierroksia ja sammuu. Useampi koittanut säätää. Uudet bensat on vaihdettu ei auta.
-
345 mikä lie, ihan paska😕. Pari tankillista sahattu, ja lämpimässä säilytetty talvetkun. Ei ota täysiä kierroksia ja sammuu. Useampi koittanut säätää. Uudet bensat on vaihdettu ei auta.
Pensaletku vaihtoon.
Nimenomaan siellä on murtumaa pensaletkussa.Ite tuos joku aikahuomasin kun kuseksi allensa.Ja kaasarin juuressa oli murtumaa.Pätkä vain pois, ei koko letkua tarvinnut vielä uusia.Huskun polttoaine letkuissa on tuota murtumisen onkelmaa.Ja vielä kun huolellisesti lämpimässä säilyttää murtuu vielä nopeemmin.Lienee nämä nykyiset pensatkin syyllisiä.Sahassa ei sitten vikaa olekaan, seon yleensä käyttäjän taidoissa.
-
345 mikä lie, ihan paska😕. Pari tankillista sahattu, ja lämpimässä säilytetty talvetkun. Ei ota täysiä kierroksia ja sammuu. Useampi koittanut säätää. Uudet bensat on vaihdettu ei auta.
Pensaletku vaihtoon.
Nimenomaan siellä on murtumaa pensaletkussa.Ite tuos joku aikahuomasin kun kuseksi allensa.Ja kaasarin juuressa oli murtumaa.Pätkä vain pois, ei koko letkua tarvinnut vielä uusia.Huskun polttoaine letkuissa on tuota murtumisen onkelmaa.Ja vielä kun huolellisesti lämpimässä säilyttää murtuu vielä nopeemmin.Lienee nämä nykyiset pensatkin syyllisiä.Sahassa ei sitten vikaa olekaan, seon yleensä käyttäjän taidoissa.
Murumis ongelmaa kaikissa sahoissa paitsi tilhissä .
-
Kytkinkäpälä paketti kampiakselille normaali kierre. Mutta kytkinrumpu raivaus akselilla, eikä inahdakkaan, uudessa normaali kierre. Siellä kytkinrummun akselin laakerin takana on 19mm hylsylle kantit, mutta onko se akselilla vai rummussa? Rumussa kaksi reikää jollekin "hakaavaimelle".
-
Kytkinkäpälä paketti kampiakselille normaali kierre. Mutta kytkinrumpu raivaus akselilla, eikä inahdakkaan, uudessa normaali kierre. Siellä kytkinrummun akselin laakerin takana on 19mm hylsylle kantit, mutta onko se akselilla vai rummussa? Rumussa kaksi reikää jollekin "hakaavaimelle".
Ne kierteet määräytyy sen mukaan ettei ne aukene moottorin käydessä . Jos se rumpu on kovin kiinni kannattaako vaihtaa jos se ei ole kulunut .
-
Koitappa vääntää toiseen suuntaan jos ot yrittänyt normaaliin suuntaan avata.Hitsi, kun en pysty laittaan kuvia tänne, mulla on nimittäin operaatiosta kuvasarja.Kytkinrumpu kannattaa vaihtaa, kulunut sekuitenkin on ja kytkinkäpälien jouset rasittuu ja menee niks naks poikki alta aikayksikön.
-
Aukeaa vastapäivään. eli oikeakätinen kierre.Moottori pyörii myötäpäivään jolloin kytkin kiristyy.Ota se19mm hylsy ja aukaise, eikö se kuitenkin ole kytkin rummun sisäpuolella.Ne reiät ovat tuuletusta ja pölynpoistoa varten.
-
Tuolta sivu 34. www.scribd.com/document/69661931/Husqvarna-343-345-Brushcutter-Clearing-Saw-Workshop-Manual
-
No tee niin kuin tuoss ohjeessa neuvotaan.Näkyy olevan erilaisia asetelmia. omassani on erilainen.