Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: malanko - 19.08.18 - klo:15:43
-
Kaverin kone juonittelee,, olivat käyttäneet vipuja irti, ja tulleet tulokseen, että lootan sisällä vika. Kokemuksia, missä vika, ja minkälainen korjata,, yli 10000h ajettu. Itse olen joistakin hytättömistä traktoreista korjannut lisäämällä ainetta kepin nuppiin.
-
kaverin, eikö tuoongelma ole aivan omasi natikan vika miksi kierrät asian kaverin koneesen.Eli mee nyt sinnenaapuriin ja etäse vipusestaynnä suolista koko paskalaja, niitähän nuoa kasetit ovat juuri tuo malli.Onnea etsintään.
Siis oikeissa caseteissa tuota onkelmaa ei ole pelkästään tuossa 4230
-
kaverin, eikö tuoongelma ole aivan omasi natikan vika miksi kierrät asian kaverin koneesen.Eli mee nyt sinnenaapuriin ja etäse vipusestaynnä suolista koko paskalaja, niitähän nuoa kasetit ovat juuri tuo malli.Onnea etsintään.
Siis oikeissa caseteissa tuota onkelmaa ei ole pelkästään tuossa 4230
Eipä oo itellä natikkaa.
-
kaverin, eikö tuoongelma ole aivan omasi natikan vika miksi kierrät asian kaverin koneesen.Eli mee nyt sinnenaapuriin ja etäse vipusestaynnä suolista koko paskalaja, niitähän nuoa kasetit ovat juuri tuo malli.Onnea etsintään.
Siis oikeissa caseteissa tuota onkelmaa ei ole pelkästään tuossa 4230
Mielenkiintoinen näkemys.
Muistan jostain menneisyydestä että samanlainen vika joka johti värin vaihtumisen siniseen.
-
N. parikytä v sitten joku tontapainen teki samalaista, oliko se nyt että revitty huolettomasti H kaaviota, oisko vedetty kolmosesta veto päällä viistosti kohti kakkosta? Se ikään kuin hyppinyt pois kulissistä?
Muistan yhden 955? missä ne haarukat jotka ovat vastakain, toisessa 1-2 toisessa 3-4, oli niin kuluneet että keppi mahtui valahtaa haarukoitten välistä alas lattialle! Moni ei vaan tajunut miten tommosella ajetaan, 1-2 pitää painaa keppi itteä kohti ja kun siirtyy 3-4 vaihteille pitää huoli että 1-2 on vapaalla ja työntää suoraan ulospäin ja pitää sitä ulkona kun käyttää 3-4 vaihdetta.
-
kaverin, eikö tuoongelma ole aivan omasi natikan vika miksi kierrät asian kaverin koneesen.Eli mee nyt sinnenaapuriin ja etäse vipusestaynnä suolista koko paskalaja, niitähän nuoa kasetit ovat juuri tuo malli.Onnea etsintään.
Siis oikeissa caseteissa tuota onkelmaa ei ole pelkästään tuossa 4230
Mielenkiintoinen näkemys.
Muistan jostain menneisyydestä että samanlainen vika joka johti värin vaihtumisen siniseen.
jaa,samaa paskaa eri väreissä vain.kyllä nuo pikku nyykkärit ovat cnh tai mitä liene sekasikiöitä.................. ei ole enää jäljellä natikan laatua jota sakemannin tehtaalla kasattiin. Noo onhan noita laatupelejä joista ei loppua ajamalla tule :)
-
Kaverin kone juonittelee,, olivat käyttäneet vipuja irti, ja tulleet tulokseen, että lootan sisällä vika. Kokemuksia, missä vika, ja minkälainen korjata,, yli 10000h ajettu. Itse olen joistakin hytättömistä traktoreista korjannut lisäämällä ainetta kepin nuppiin.
Vanhemmassa versiossa jossa vaihteet oli suoralla säätökaarella 1 - 4 vaihteet, niin niissä pakkas vipu irrota hitsauksista – vipu on vaihdelaatikon päällä ja kun se irtoo niin päälle jää se vaihde joka oli viimeksi käytössä. - korjaus hitsataan vipu kiinni.
Aluevaihtajassa samantyyppinen vika, mutta siitä katkesi siirtäjän akseli – hitsaamalla sekin.
-
kaverin, eikö tuoongelma ole aivan omasi natikan vika miksi kierrät asian kaverin koneesen.Eli mee nyt sinnenaapuriin ja etäse vipusestaynnä suolista koko paskalaja, niitähän nuoa kasetit ovat juuri tuo malli.Onnea etsintään.
Siis oikeissa caseteissa tuota onkelmaa ei ole pelkästään tuossa 4230
Mielenkiintoinen näkemys.
Muistan jostain menneisyydestä että samanlainen vika joka johti värin vaihtumisen siniseen.
jaa,samaa paskaa eri väreissä vain.kyllä nuo pikku nyykkärit ovat cnh tai mitä liene sekasikiöitä.................. ei ole enää jäljellä natikan laatua jota sakemannin tehtaalla kasattiin. Noo onhan noita laatupelejä joista ei loppua ajamalla tule :)
Oikaistaan ny sen verran notta , 4200 sarja on taattua englantilaista ” laatutyötä”
-
kaverin, eikö tuoongelma ole aivan omasi natikan vika miksi kierrät asian kaverin koneesen.Eli mee nyt sinnenaapuriin ja etäse vipusestaynnä suolista koko paskalaja, niitähän nuoa kasetit ovat juuri tuo malli.Onnea etsintään.
Siis oikeissa caseteissa tuota onkelmaa ei ole pelkästään tuossa 4230
Mielenkiintoinen näkemys.
Muistan jostain menneisyydestä että samanlainen vika joka johti värin vaihtumisen siniseen.
jaa,samaa paskaa eri väreissä vain.kyllä nuo pikku nyykkärit ovat cnh tai mitä liene sekasikiöitä.................. ei ole enää jäljellä natikan laatua jota sakemannin tehtaalla kasattiin. Noo onhan noita laatupelejä joista ei loppua ajamalla tule :)
Oikaistaan ny sen verran notta , 4200 sarja on taattua englantilaista ” laatutyötä”
Mullakin joskus oli (520-2800h) 4240. Kyllä sen teho paino suhdetta tulee joskus ikävä. Muutenkin lippari peli. Harmittaa miksi olin niin heikoissa varoissa, että se tuli vaihdossa pois lykättyä. Toki remonttiakin vaati (synkrolevy 3ja 4 väliltä 640h ja kytkin jossain 2200h) Synkrolevy remontti pirun kallis, kytkin halpa.
-
kaverin, eikö tuoongelma ole aivan omasi natikan vika miksi kierrät asian kaverin koneesen.Eli mee nyt sinnenaapuriin ja etäse vipusestaynnä suolista koko paskalaja, niitähän nuoa kasetit ovat juuri tuo malli.Onnea etsintään.
Siis oikeissa caseteissa tuota onkelmaa ei ole pelkästään tuossa 4230
Mielenkiintoinen näkemys.
Muistan jostain menneisyydestä että samanlainen vika joka johti värin vaihtumisen siniseen.
jaa,samaa paskaa eri väreissä vain.kyllä nuo pikku nyykkärit ovat cnh tai mitä liene sekasikiöitä.................. ei ole enää jäljellä natikan laatua jota sakemannin tehtaalla kasattiin. Noo onhan noita laatupelejä joista ei loppua ajamalla tule :)
Oikaistaan ny sen verran notta , 4200 sarja on taattua englantilaista ” laatutyötä”
Mullakin joskus oli (520-2800h) 4240. Kyllä sen teho paino suhdetta tulee joskus ikävä. Muutenkin lippari peli. Harmittaa miksi olin niin heikoissa varoissa, että se tuli vaihdossa pois lykättyä. Toki remonttiakin vaati (synkrolevy 3ja 4 väliltä 640h ja kytkin jossain 2200h) Synkrolevy remontti pirun kallis, kytkin halpa.
Eikö tuo ole tunteihin nähden julmettuja vikoja :-\
-
kaverin, eikö tuoongelma ole aivan omasi natikan vika miksi kierrät asian kaverin koneesen.Eli mee nyt sinnenaapuriin ja etäse vipusestaynnä suolista koko paskalaja, niitähän nuoa kasetit ovat juuri tuo malli.Onnea etsintään.
Siis oikeissa caseteissa tuota onkelmaa ei ole pelkästään tuossa 4230
Mielenkiintoinen näkemys.
Muistan jostain menneisyydestä että samanlainen vika joka johti värin vaihtumisen siniseen.
jaa,samaa paskaa eri väreissä vain.kyllä nuo pikku nyykkärit ovat cnh tai mitä liene sekasikiöitä.................. ei ole enää jäljellä natikan laatua jota sakemannin tehtaalla kasattiin. Noo onhan noita laatupelejä joista ei loppua ajamalla tule :)
Oikaistaan ny sen verran notta , 4200 sarja on taattua englantilaista ” laatutyötä”
Mullakin joskus oli (520-2800h) 4240. Kyllä sen teho paino suhdetta tulee joskus ikävä. Muutenkin lippari peli. Harmittaa miksi olin niin heikoissa varoissa, että se tuli vaihdossa pois lykättyä. Toki remonttiakin vaati (synkrolevy 3ja 4 väliltä 640h ja kytkin jossain 2200h) Synkrolevy remontti pirun kallis, kytkin halpa.
Eikö tuo ole tunteihin nähden julmettuja vikoja :-\
No synkrolevyt oli. Kytkin Valtran luokkaa ja kaks kertaa kestävämpi kuin 80/90 ensimmäinen. Tosi toisella ajettukin 5k.
-
Mistä löytyisi räjäytyskuvat vaihteensiirtäjistä ja vaihteistosta?
-
Tuosta kun lähtee perkaamaan niin eikähän itse käärmeen pesäkin löyry.
https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr52534ar1045091
-
onkohan mennyt vasemmalla puolella olevissa hahlo levyissä joita vaihde keppi siirtää vaihdekepin pää tavallaan hahlon päälle minulla itsellä tekee tätä kun hahlolevyt väljät ( ajettu noin 25000h ) takaa päin kun heiluttelee levyjä niin menee taisin paikalleen