Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jyvä - 17.08.18 - klo:21:56
-
Sampoa mainostettu varaosien saamisen nopeudesta. Eilen aamulla puimuria rasvatessa huomattiin
vasemmasta etupyörästä olevan kaksi pulttia poikki. Soitto huoltoliikkeeseen, jossa ei ollut pultteja, muttta tilataan tehtaalta ja noudetaan itse. Kaikki näytti hyvältä ja ei kun ajamaan Poriin. Hetki
kului ja tuli soitto, että tehtaalla ei ole yhtään pulttia. Huoltoliike selvitti asiaa ja löysi
Iisalmesta 6kpl pultteja.Posti asialle ja pultit olivat tänään aamulla korjaamolla, tosin ilman
muttereita. Soitto tehtaalle, kukaan ei vastaa. Soitto Valtran Turun myymälään ja kyselyä
muttereita. Heillä ei ole, mutta Loimaalla löytyi 4kpl vasenkierteisiä muttereita. Varaus ja ajamaan
Loimaalle. Kaksi vanhaa ja neljä uutta mutteria ja pyörä kiinni kolmelta tänään ja vehnää puimaan.
Mutterit olivat viimeiset Suomessa, todennäköisesti myös pultit. Että näin Sampolla varaosat varastossa.
-
2045 vm 1999
-
Mitä erikoista on noissa pulteissa. Eikö jostain pulttikaupasta saa?
-
Mitä erikoista on noissa pulteissa. Eikö jostain pulttikaupasta saa?
ja väliaikaisesti aina vaikka milliä pienempi tilalle jos on boorilukitteista sekä mahtuu pyörimään, itse pulttihan ei oikeastaan kuulu kuormaa kantaa vaan pintojen väliin muodostuvan kitkan, siksihän on tärkeää jotta asennuksissa laipat on puhtaat ruosteesta ja jälkikiristyksestä huolehditaan....jotainhan on yleensä tehty väärin jos pulttia katkeilee :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Nämä pultit ovat pinnapultteja jotka tulevat valua olevaan vetokehään ja toinen puoli on vasenkierre. Tämä ongelma ei koske ainakaan Danan öljynavoilla olevia, niissä on standardipultit.
-
Nää on sellasia asioita jonka takia kannattaa pitää välit kunnossa kylän sorvariin jos sellainen löytyy. Osat tehdään jossei niitä ole tai saa riittävän nopeasti.