Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Juba - 30.05.18 - klo:12:05
-
Mobil 75-90 LS öljyt vaihtelin kevät talvella etuperään ja nyt näyttää että käännöksissä etupyörät ruopii. Lukko vissiin jumittaa jotenkin. Ihan kuin ei jarrutuksen jälkeen irrottaisi nelivetoakaan heti vaan sekin jotenkin jumii päälle. Niin että mitähän *ittua,laitanko purkista red linen LS lisäainetta sekaan vai pitääkö vaihtaa koko öljy muun merkkiseen (mihinkä)?
-
Tuossa tilanteessa jd kuljettaja soittaa omamyyjälle ja pyytää lähettämään
uuden jd:n vanhan tilalle.Vaihto-ehto B: Käske renkiä vinttaamaan etupyörät
ilmaan ja testaamaan moottorin käydessä, kytkeytyykö etuakseli vapaalle.
Noottaa, ite voit olla kalavehes.
-
Ei oo rahhoo vaihtaa uuteen eikä renkiinkään ja kalalle ei jouda 😭😢 Kellä muulla täällä on muka huonosti ko mulla.
-
Eikö jonteerissa ole kytkettävää sataprosenttista lukkoa joka akselilla? Myös kampiakselilla. Ja Koskelan Akselilla.
-
80W-90 Ls öljyä tullu käytettyä eikä oireile ylimääräisiä.
-
Extreme quard.Ja ei lukkoongelmia.
-
Mobil 75-90 LS öljyt vaihtelin kevät talvella etuperään ja nyt näyttää että käännöksissä etupyörät ruopii. Lukko vissiin jumittaa jotenkin. Ihan kuin ei jarrutuksen jälkeen irrottaisi nelivetoakaan heti vaan sekin jotenkin jumii päälle. Niin että mitähän *ittua,laitanko purkista red linen LS lisäainetta sekaan vai pitääkö vaihtaa koko öljy muun merkkiseen (mihinkä)?
Ainakaan kovin usein ei oo nelivedon kytkentä etuakselilla, että etuperän öljyjen laadun ei pitäis vaikuttaa ollenkaan nelivedon irtoamiseen.
-
Niin, kyllä se nelivedon kytkentä on vaihteiston yhteydessä.Tasauspyörästön lukko etupäälle sitten siellä etuperässä.Jos ohjeen mukanen öljylaatu niin jokin muu häikkähän tuolla on.
-
Väärällä öljylaadulla etupää napsuu käännöksissä, kokeiltu on noin parikymmentä vuotta sitten kun oli öljytaulukoissa virhe eikä vaadittu LS öljyä etuakselille. Teboilin 80-90LS öljyä käyttänyt eikä ongelmia, vaihto riittävän usein, vähintään kerran vuodessa. Kustannus ei mikään, mutta säästö voi olla suuri. Kuten myös napaöljyt usein vaihtoon.
-
Ainahan nämä ruopii käännöksissä neliveto päällä jostainpäin. Naisen logiikka ja tasauspyörästö. Jos ruopii ilman nelivetoo ni sillon nelivedon kytkin ei irrota. Että tuo rattaat ylös ja pyörittelemään ohje o hyvä.
-
Renkaat kuluneet?...vetosuhde väärä.
-
Renkaat kuluneet?...vetosuhde väärä.
Tuokin on mahdollista siinä tapauksessa että neliveto ei irtoa päältä.
-
Renkaat kuluneet?...vetosuhde väärä.
Tuokin on mahdollista siinä tapauksessa että neliveto ei irtoa päältä.
Jos tuo vetosuhde on väärä,pitäisi tieajossa kyllä hoksata.
-
John deere Extreme quard LS90 öljyn vaihdoin mobilin 75-90LS tilalle ja nyt toimii niinkuin pitääkin.
-
mutta kuin paljon on hintaero nuilla ööleillä? onko talonkaatava?
-
Öljyähän menee vallan hirmuisesti etuperään, joten halpaa sen olla pitää.
-
Juu 8L menee jontikan etuperään. Mobil 75-90LS maksoi litran purkeissa 15,90€/L eli ei ollut halvimmasta päästä mutta käymätöntä paskaa oli. John deere extreme gard LS90 maksaa 135€/20L ja lukko toimii.
Yleensäkin väärä paikka yrittää säästää öljyissä,tietysti jos oikein kalliin traktorin on ostanut niin sitten ei ole rahaa enää ostaa siihen kunnon öljyjä vaan kaadetaan ***** otsassa jokapaikkaan universaalia ku se on niiiiin halpoo😂
-
olisko 75-90 ollut sitten liian ohutta.eihän se peuran kuva öljypytyn kyljessä mikään välttämättömyys lie.Mut hyvä että alkoi pelittään.
-
John deere Extreme quard LS90 öljyn vaihdoin mobilin 75-90LS tilalle ja nyt toimii niinkuin pitääkin.
Mitäs mä tua ennemmin kirjoittelin 8)