Agronet
Keskusteluaiheet => Maidontuotanto ja lihanaudat => Aiheen aloitti: icefarmer - 26.04.18 - klo:11:27
-
litramääräisesti kuitenkin melko isoja siirtymiä markkinaosuuksissa on tapahtunu, mites se on tuo raaka-aineen hankinta on tapahtunut näillä voittajilla, missäpäin suomea on eniten siirtymistä pois valiolta.
äkkispäältään vois kuvitella että ehkä se keräilykartta jonkinlainen tilkkutäkki on heilläkin ja kilometrejä kertyy ja voitettu markinaosuus on pienikatteista vaikka sitä valion keräilyä aina halveksitaan kilpailijoiden taholta :-\ :-\ :-\ :-\
-
Järjettömimmät maidonkerääjät numero yksi on ehdottomasti maidontuottajien pelastaja numero yksi vai kaksiko lie eli Maitomaa.Valion nykyisellä tuottajamäärälläkään ei pystytä tuohon järjettömyyteen.
-
Mitäs järjettömyyttä maitomaan keräilyssä on? Ja missä tässä yleensäkkään enää on mitään järkeä,minä vaan kysyn? Ja mitä siihen pelastukseen tulee niin meillä aikoinaan ratkaisuun vaikutti euro eikä periaate. Ei ole harmittanut ainakaan vielä,tulevaisuudesta en tiedä miten käy.
-
mihin nuo valion menettämät litrat on menny, selvää tuottajien hankintaa on pitänyt harrastaa, ei kai kivimaito voi kaikkea selittää?
-
mihin nuo valion menettämät litrat on menny, selvää tuottajien hankintaa on pitänyt harrastaa, ei kai kivimaito voi kaikkea selittää?
Perusmaitojen kulutus laskenut rajusti. Arkimaitojuoma yms. ottavat osansa perusmaitokulutuksesta. Kuluttajan siirtyessä näihin jalosteisiin maidon kulutus vähenee kotitalouksissa ja seurauksena koko nestemaidon kulutus vähenee jolloin meijerin tarvii tehdä enetistä enemmän maitojauhetta.
Kaupan omat merkit ovat vähän keventäneet perusmaitojen kulutuksen pudotusta, niissä kasvu on ollu voimakasta. Pohjolan meijeri on kuluttajille laadukas tuotemerkki, mainonta tehnyt tehtävänsä.
Valion heikko imago varmasti näkyy myös kuluttajien ostopäätöksissä on lähdetty kovaan hinta kilpailuun erikoistuotteissa ja menetetty niiden tuoma lisäarvo. Julkisuudessa olleet sakot ja vahingonkorvaus vaateet jättävät jälkensä, niiden merkitys kun kuluttaja luo ostopäätöstä ja yhdistää tuotteen valmistajan näihin laittomuuksiin, niin se ei ainakaan luo positiivista käsitystä tuotteesta, jolloin valinta on usein joku luottettavampi toimija.
Kivimaito on tuonut parhaimman katteen valiolle viime vuodet.
-
mihin nuo valion menettämät litrat on menny, selvää tuottajien hankintaa on pitänyt harrastaa, ei kai kivimaito voi kaikkea selittää?
Perusmaitojen kulutus laskenut rajusti. Arkimaitojuoma yms. ottavat osansa perusmaitokulutuksesta. Kuluttajan siirtyessä näihin jalosteisiin maidon kulutus vähenee kotitalouksissa ja seurauksena koko nestemaidon kulutus vähenee jolloin meijerin tarvii tehdä enetistä enemmän maitojauhetta.
Kaupan omat merkit ovat vähän keventäneet perusmaitojen kulutuksen pudotusta, niissä kasvu on ollu voimakasta. Pohjolan meijeri on kuluttajille laadukas tuotemerkki, mainonta tehnyt tehtävänsä.
Valion heikko imago varmasti näkyy myös kuluttajien ostopäätöksissä on lähdetty kovaan hinta kilpailuun erikoistuotteissa ja menetetty niiden tuoma lisäarvo. Julkisuudessa olleet sakot ja vahingonkorvaus vaateet jättävät jälkensä, niiden merkitys kun kuluttaja luo ostopäätöstä ja yhdistää tuotteen valmistajan näihin laittomuuksiin, niin se ei ainakaan luo positiivista käsitystä tuotteesta, jolloin valinta on usein joku luottettavampi toimija.
Kivimaito on tuonut parhaimman katteen valiolle viime vuodet.
kivimaito tois katetta valiolle ja sitä myyvät meijerit vielä pärjäis hintasodassa toisiaan vastaaan, kuulostaa uskomattomalta...
-
mihin nuo valion menettämät litrat on menny, selvää tuottajien hankintaa on pitänyt harrastaa, ei kai kivimaito voi kaikkea selittää?
Perusmaitojen kulutus laskenut rajusti. Arkimaitojuoma yms. ottavat osansa perusmaitokulutuksesta. Kuluttajan siirtyessä näihin jalosteisiin maidon kulutus vähenee kotitalouksissa ja seurauksena koko nestemaidon kulutus vähenee jolloin meijerin tarvii tehdä enetistä enemmän maitojauhetta.
Kaupan omat merkit ovat vähän keventäneet perusmaitojen kulutuksen pudotusta, niissä kasvu on ollu voimakasta. Pohjolan meijeri on kuluttajille laadukas tuotemerkki, mainonta tehnyt tehtävänsä.
Valion heikko imago varmasti näkyy myös kuluttajien ostopäätöksissä on lähdetty kovaan hinta kilpailuun erikoistuotteissa ja menetetty niiden tuoma lisäarvo. Julkisuudessa olleet sakot ja vahingonkorvaus vaateet jättävät jälkensä, niiden merkitys kun kuluttaja luo ostopäätöstä ja yhdistää tuotteen valmistajan näihin laittomuuksiin, niin se ei ainakaan luo positiivista käsitystä tuotteesta, jolloin valinta on usein joku luottettavampi toimija.
Kivimaito on tuonut parhaimman katteen valiolle viime vuodet.
kivimaito tois katetta valiolle ja sitä myyvät meijerit vielä pärjäis hintasodassa toisiaan vastaaan, kuulostaa uskomattomalta...
En oikein usko tuota että kivimaito ois kannattavampaa kuin voin teko.
-
mihin nuo valion menettämät litrat on menny, selvää tuottajien hankintaa on pitänyt harrastaa, ei kai kivimaito voi kaikkea selittää?
Perusmaitojen kulutus laskenut rajusti. Arkimaitojuoma yms. ottavat osansa perusmaitokulutuksesta. Kuluttajan siirtyessä näihin jalosteisiin maidon kulutus vähenee kotitalouksissa ja seurauksena koko nestemaidon kulutus vähenee jolloin meijerin tarvii tehdä enetistä enemmän maitojauhetta.
Kaupan omat merkit ovat vähän keventäneet perusmaitojen kulutuksen pudotusta, niissä kasvu on ollu voimakasta. Pohjolan meijeri on kuluttajille laadukas tuotemerkki, mainonta tehnyt tehtävänsä.
Valion heikko imago varmasti näkyy myös kuluttajien ostopäätöksissä on lähdetty kovaan hinta kilpailuun erikoistuotteissa ja menetetty niiden tuoma lisäarvo. Julkisuudessa olleet sakot ja vahingonkorvaus vaateet jättävät jälkensä, niiden merkitys kun kuluttaja luo ostopäätöstä ja yhdistää tuotteen valmistajan näihin laittomuuksiin, niin se ei ainakaan luo positiivista käsitystä tuotteesta, jolloin valinta on usein joku luottettavampi toimija.
Kivimaito on tuonut parhaimman katteen valiolle viime vuodet.
Miten niin valiolla heikko imago, jos on kuluttajatutkimuksissa tunnetuimmissa ja suosituimmissa "brändeissä" yhden tai kolmen parhaimman joukossa edelleenkin? :-X
-
mutta kuis mahtais käytä jos kivi peruis tuon kivimaiton valiolla??? pärjäiskö kaikki ?
-
mihin nuo valion menettämät litrat on menny, selvää tuottajien hankintaa on pitänyt harrastaa, ei kai kivimaito voi kaikkea selittää?
Perusmaitojen kulutus laskenut rajusti. Arkimaitojuoma yms. ottavat osansa perusmaitokulutuksesta. Kuluttajan siirtyessä näihin jalosteisiin maidon kulutus vähenee kotitalouksissa ja seurauksena koko nestemaidon kulutus vähenee jolloin meijerin tarvii tehdä enetistä enemmän maitojauhetta.
Kaupan omat merkit ovat vähän keventäneet perusmaitojen kulutuksen pudotusta, niissä kasvu on ollu voimakasta. Pohjolan meijeri on kuluttajille laadukas tuotemerkki, mainonta tehnyt tehtävänsä.
Valion heikko imago varmasti näkyy myös kuluttajien ostopäätöksissä on lähdetty kovaan hinta kilpailuun erikoistuotteissa ja menetetty niiden tuoma lisäarvo. Julkisuudessa olleet sakot ja vahingonkorvaus vaateet jättävät jälkensä, niiden merkitys kun kuluttaja luo ostopäätöstä ja yhdistää tuotteen valmistajan näihin laittomuuksiin, niin se ei ainakaan luo positiivista käsitystä tuotteesta, jolloin valinta on usein joku luottettavampi toimija.
Kivimaito on tuonut parhaimman katteen valiolle viime vuodet.
kivimaito tois katetta valiolle ja sitä myyvät meijerit vielä pärjäis hintasodassa toisiaan vastaaan, kuulostaa uskomattomalta...
En oikein usko tuota että kivimaito ois kannattavampaa kuin voin teko.
On se ainakin kannattavampaa ku jauheexi tekeminen.
-
mutta kuis mahtais käytä jos kivi peruis tuon kivimaiton valiolla??? pärjäiskö kaikki ?
s-ryhmä pitää huolta tuottajiensa taloudellisesta pärjäämisestä ilman ruoka-asiamistäkin :) ;) :D ;D