Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: oltsik - 22.02.09 - klo:13:37
-
Onko kukaan asentanut varoitusmajakkaa omaan -10/20 sarjan jörneriin? Onkohan johdotus jo valmiiks tuotu etukulmaan ja missähän se johdon vapaa pää mahtaa luurata? Kurkkasin katon sisään etummaisen kattotyövalon kautta ja ei siitä ainakaan vapaata päätä nähny. Riittänöönkö pelkkä katkaisijan asennus tauluun, vai pitääkö alkaa johdotuksia ite vetämään?
On muuten aika paska asentaa kattoon vilkkupaneelia, kun kattoluukku vie melkein kaiken tasaisen tilan katosta.
-
Mä laitoin paneelin kiinni kattoluukkuun.Pistokkeen aion asennuttaa ens huollos.
-
Katto ruuvataan pois päältä, alhaalta päin olevat ruuvit katon ulkokehällä pois ja vihreä hattu kallelleen sen verran että vasemmasta etunurkasta saat valmiina olevat johdot nostettua näkyville, sitten vaan alkuperäinen katkaisija paikkaansa ja siellä odottavat johdot kiinni ja valmis. JD:ssä ei tartte johtoja pujotella ;)! Katso myös että sulaketaulussa sulake paikalla ;D Etutyövalon kautta ei johtoihin käsiksi pääsekkään, se on oma suljettu tilansa.
-
Alkuperäinen katkaisia on aika "hinnakas"...
-
Katto ruuvataan pois päältä, alhaalta päin olevat ruuvit katon ulkokehällä pois ja vihreä hattu kallelleen sen verran että vasemmasta etunurkasta saat valmiina olevat johdot nostettua näkyville, sitten vaan alkuperäinen katkaisija paikkaansa ja siellä odottavat johdot kiinni ja valmis. JD:ssä ei tartte johtoja pujotella ;)! Katso myös että sulaketaulussa sulake paikalla ;D Etutyövalon kautta ei johtoihin käsiksi pääsekkään, se on oma suljettu tilansa.
Ai kauhiata miten nopiasti täältä saa vastauksia, tänks.
-
Alkuperäinen katkaisia on aika "hinnakas"...
Liekkö, eikös se oo normaalia jos se maksaa 50 e? Suhteellista, maksoin 20 e etuvalojen nurkassa olevien työvalojen polttimosta :o
-
Alkuperäinen katkaisia on aika "hinnakas"...
Liekkö, eikös se oo normaalia jos se maksaa 50 e? Suhteellista, maksoin 20 e etuvalojen nurkassa olevien työvalojen polttimosta :o
Oli ainakin taannoin agrin hinta reilusti päälle 50€.
-
Konehuolto Laukkanen on jonnikan asiantuntia .
-
Valtrassa nuo piuhat ainakin on helposti löydettävissä oli sitten kyse vyötärövaloista tai majakasta. Kytkinkin kustansi huimat 7e ja siihen symboli alle euron ja merkkivalo alle euron . Eikä kukaan siitä nää onko se kytkin jo tehtaalla ollu vai itte laitettu. Kytkimen pohjat valmiina eli ei muutakun kytkin kii. Työvalot oli 15e kappale ihan normi h3 ,kun xenonit ois sen 150e ollu kappale,ettei viellä niitä rahkinu ostaa. Oishan siinä xenonissa ollu monin kertanen valoteho h3 verrattuna ja polttimollekkin luvattiin 2000h ikää ja mitä polttimokin maksaa si.
-
Alkuperäinen katkaisia on aika "hinnakas"...
Liekkö, eikös se oo normaalia jos se maksaa 50 e? Suhteellista, maksoin 20 e etuvalojen nurkassa olevien työvalojen polttimosta :o
Oli ainakin taannoin agrin hinta reilusti päälle 50€.
Oli kallis keikka: poltin etutyövaloon=20e, katkaisija majakalle 50e, katkaisija pikavaihteille 46 e. On kyllä, mut ei kait siinä oo vaihtoehtoo jos ei halua alkaa ite noita sähköjä vetämään ja puhkomaan kojelautaa isoille tarvikekatkaisijoille
-
Oli kallis keikka: poltin etutyövaloon=20e, katkaisija majakalle 50e, katkaisija pikavaihteille 46 e. On kyllä, mut ei kait siinä oo vaihtoehtoo jos ei halua alkaa ite noita sähköjä vetämään ja puhkomaan kojelautaa isoille tarvikekatkaisijoille
Itse löysin 6€ tarvike katkaisioita JD "mitoituksella". Vähän kolvin käyttöä, niin pelaa hienosti.
-
Oli kallis keikka: poltin etutyövaloon=20e, katkaisija majakalle 50e, katkaisija pikavaihteille 46 e. On kyllä, mut ei kait siinä oo vaihtoehtoo jos ei halua alkaa ite noita sähköjä vetämään ja puhkomaan kojelautaa isoille tarvikekatkaisijoille
Itse löysin 6€ tarvike katkaisioita JD "mitoituksella". Vähän kolvin käyttöä, niin pelaa hienosti.
Ja nyt sitten kerroit ??? ???
-
Ja nyt sitten kerroit ??? ???
Ei kait se mikään suuri salaisuus ollut?? Alan liikkeet kun pullollaan erikokoisia kytkimiä.
-
Ei mun mielestäni majakan katkaisija noin arvokas ollut, kymppejä nyt kuitenkin. Menikö oikein pikavaihteen katkaisija vai vain ne kumikalvo-nappulat vaihdekepin päästä, uus pää kepakkoon muistaakseni 16egee, kulutustavaraa, parin tuhannen tunnin välein saa vaihtaa. Laukkasella kyllä osat melkein aina halvemmat kuin agrilla, ja tulee laakista oikeat palikat.
-
Ei mun mielestäni majakan katkaisija noin arvokas ollut, kymppejä nyt kuitenkin. Menikö oikein pikavaihteen katkaisija vai vain ne kumikalvo-nappulat vaihdekepin päästä, uus pää kepakkoon muistaakseni 16egee, kulutustavaraa, parin tuhannen tunnin välein saa vaihtaa. Laukkasella kyllä osat melkein aina halvemmat kuin agrilla, ja tulee laakista oikeat palikat.
No nyt makso ;D ihan se katkaisija siitä nostolaitteen säätimen edestä. Meillä ei oo nuo kalvokytkimet menny kummastakaan, ja kohta jo lähes 4k mittarissa molemmissa
-
Katto ruuvataan pois päältä, alhaalta päin olevat ruuvit katon ulkokehällä pois ja vihreä hattu kallelleen sen verran että vasemmasta etunurkasta saat valmiina olevat johdot nostettua näkyville, sitten vaan alkuperäinen katkaisija paikkaansa ja siellä odottavat johdot kiinni ja valmis. JD:ssä ei tartte johtoja pujotella ;)! Katso myös että sulaketaulussa sulake paikalla ;D Etutyövalon kautta ei johtoihin käsiksi pääsekkään, se on oma suljettu tilansa.
Päteekö myös 6420 SE-malliin?
-
Katto ruuvataan pois päältä, alhaalta päin olevat ruuvit katon ulkokehällä pois ja vihreä hattu kallelleen sen verran että vasemmasta etunurkasta saat valmiina olevat johdot nostettua näkyville, sitten vaan alkuperäinen katkaisija paikkaansa ja siellä odottavat johdot kiinni ja valmis. JD:ssä ei tartte johtoja pujotella ;)! Katso myös että sulaketaulussa sulake paikalla ;D Etutyövalon kautta ei johtoihin käsiksi pääsekkään, se on oma suljettu tilansa.
Päteekö myös 6420 SE-malliin?
Pitäis olla.