Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 27.02.18 - klo:11:20
-
Mitenkä lie myyty sitä uutta Valtran aata, kun ei isommin näy "katukuvassa"?
-
kuka moista uskaltais kun ei edellisetkään ole vielä myyty..
-
kiinalainen moottori... giman väärinpäin tehty voimansiirto... kuka uskaltaa? ja CARRAARON rimpula akseli... thyi
-
kiinalainen moottori... giman väärinpäin tehty voimansiirto... kuka uskaltaa? ja CARRAARON rimpula akseli... thyi
Mut miten noin, eihän se carraaro rimpula ollut leukussa ?
-SS-
-
Konehan on suht nykyaikaisen oloinen ergonomialtaan, mut toisaalta siinei ole mitään selkeää etuakaan kilpailijoihin. No penkki kyllä pyörähtää ihan kohtuuhelposti ja jalkatilaakin tai olla jos joku tuollaisella uskaltautuu metsävaunua vetämään.
-
Kyllä se aika matala on loppupeleissä mettätaisteluun. N-sarjan pienimmät kuitenkin parempi?
-
kiinalainen moottori... giman väärinpäin tehty voimansiirto... kuka uskaltaa? ja CARRAARON rimpula akseli... thyi
Mikä tällaissa vaihteistossa on väärinpäin tehty?
(http://int.masseyferguson.com/images/tractors/mf4700-transmission.png)
Vai olisko niin, ettei sulla ollut hajuakaan siitä, mitä kommentoit.
-
kiinalainen moottori... giman väärinpäin tehty voimansiirto... kuka uskaltaa? ja CARRAARON rimpula akseli... thyi
Mikä tällaissa vaihteistossa on väärinpäin tehty?
(http://int.masseyferguson.com/images/tractors/mf4700-transmission.png)
Vai olisko niin, ettei sulla ollut hajuakaan siitä, mitä kommentoit.
Kummasta päästä konetta vaihdetaan pto pakan levyt? Kyllä... minusta se on nurinkurista jos ne vaihdetaan katkaisemalla traktori.
-
kiinalainen moottori... giman väärinpäin tehty voimansiirto... kuka uskaltaa? ja CARRAARON rimpula akseli... thyi
Mut miten noin, eihän se carraaro rimpula ollut leukussa ?
-SS-
Carraro on Leylandissakin, ja ilman ketjuja ja etukuormaajaa toimiva akseli. Mutta tähän aahan verrokkina vanhemmissa valmeteissa oleviin carraroihin tämä uusi on hennompi. ja kun ei ne kestäneet ne topakammatkaan.
Nyt on jo toinen carraro omassa pihassa... sylettää se toki kun hyvä neussilainen pilattu sillä, mutta jospa se kestäisi :-/
-
juuri tuo "kotimaisuus" ajoi meikän kauas aalaisesta vaika olis ollu jopa sopivan kokonen meikän touhuiluun ja olis ollu se " kotimaine" jolla ei v... uja olis tar*****.
-
Kyllä se aika matala on loppupeleissä mettätaisteluun. N-sarjan pienimmät kuitenkin parempi?
Ainakin työllistävä vaikutus kun alunperin maatalouskäyttöön ostettuun naapurin N3:een piti parannella tankin suojausta pelti- ja muovilevyillä. Ennemin käytetty pikkuännä ehdottomasti.
-
ja kun vielä sais kohtuhinnala!
-
Kummasta päästä konetta vaihdetaan pto pakan levyt? Kyllä... minusta se on nurinkurista jos ne vaihdetaan katkaisemalla traktori.
Eipä tuo nyt mitenkään tavatonta ole. Taannoin naapurissa nostettiin juurikasta ja Ford 4600 lakkasi pyörittämästä Varstaa. Katkaista sekin kuulemma piti, että sai voimanoton pakan korjattua.
-
*Muistakaa *****illa ääsmarketin kassalla kotimaisuudesta.
-
Kummasta päästä konetta vaihdetaan pto pakan levyt? Kyllä... minusta se on nurinkurista jos ne vaihdetaan katkaisemalla traktori.
Eipä tuo nyt mitenkään tavatonta ole. Taannoin naapurissa nostettiin juurikasta ja Ford 4600 lakkasi pyörittämästä Varstaa. Katkaista sekin kuulemma piti, että sai voimanoton pakan korjattua.
Jottei vaan kolmeen palaan?, kun siitä akselista menee boorit, palstalla on muuten ss mies joka vaihtaa kopittomaan 5 k foodiinsa pakan ja akselin 2 tuntiin eikä maksa juuri mitään.
-
On tuossa jotain tuttuakin, peräreppu, pitääköhän tuostakin liimata repunpultti kerran vuodessa nottei reppu putoo?
Giman sivulla muuten luki notta loota on tarkoitettu 55 – 75 hv koneisiin
(http://www.korbanek.pl/sites/default/files/MF4709_CAB_-_PAGE_07_MASTER_NEW_no_shad_110533.jpg)
(https://www.gima.fr/template/img/galerie/gal_49/big/2db5f02f16c45971ea7e3c12795dd78499ba2a7b.jpg)
-
kiinalainen moottori... giman väärinpäin tehty voimansiirto... kuka uskaltaa? ja CARRAARON rimpula akseli... thyi
Mut miten noin, eihän se carraaro rimpula ollut leukussa ?
-SS-
Carraro on Leylandissakin, ja ilman ketjuja ja etukuormaajaa toimiva akseli. Mutta tähän aahan verrokkina vanhemmissa valmeteissa oleviin carraroihin tämä uusi on hennompi. ja kun ei ne kestäneet ne topakammatkaan.
Nyt on jo toinen carraro omassa pihassa... sylettää se toki kun hyvä neussilainen pilattu sillä, mutta jospa se kestäisi :-/
Eikös se maksumi mene pienessä tilassa ympäri, hyvä etuakselihan siinä on..
-
Näyttäisi olevan voimanoton pakka tasauspyörästön etupuolella, hyvin perinteisessä paikassa. Ei ole taidettu tehdä päälle luukkua, että saisi katkaisematta vaihdettua. Toki hytti sun muut nykypäivänä tiukasti tiellä.
Suunnanvaihtaja perinteinen pakka-sivuakselimalli. No vaihteisto on niin karvalakki, että tuo on siistein ratkaisu.
Ranskalaiset eivät ole kunnioittaneet vanhaa vaihteiston suunnitteluperiaatetta, että laakerien välille laitetaan enintään 4 vaihdetta.
Perärepussa ei taida olla kuin voimanottokoneista. Nostolaite perän päälle pultattu, kuten nykyään tapana on.
-
Valtran uuden A sarjan tuotanto aloitettu vasta alkuvuonna, itse ostin Valtra A 134 (130hp,suurin A sarjasta) elokuussa 2017 ja saan sen tällä viikolla, puoli vuotta piti odottaa mutta nyt on tulossa, alihankkijoiden osatoimituksissa ollut vaikeuksia, eikä saatu tuotantoon viime vuonna vaikka minulle luvattiin se viikolla 50 (2017)
-
No eipä oo sitte ihme jos ei jaloissa pyöri
-
kiinanpäässäkö prakaa tuotanto moottoreista? Jotain kuulin, että etuakseleissa oisi kans toimitusvaikeuksia...
-
Hintaki vissiin karannu piliviin
-
Jos uuteen ei riitä massit eikä vanhaakaan viiti velaaksi
Hankkia niin täytyy vaan sit tyytyä nykyiseen.
Emmää mittä tierä
-
kuka moista uskaltais kun ei edellisetkään ole vielä myyty..
Onko vanhanmallin käyttämätöntä konetta vielä tehtaalla??
-
miten mahollista kun net tehään vain tilauksen perusteella? eikä kait kukaan pysty perumaan tilaustaan.
-
Itehän sanoit ettei edellisiäkään vielä myyty??
-
Kuka ylipäänsä tarvitsee nykyään tuota A-sarjaa? Eläkeläisille riittää jo mopoauto. N-Sarjan pienin riittänee ihan A-sarjan korvikkeeksi. Karseita koneita. 1992 Mezzo päihittää nuo mennen tullen.
-
Kuka ylipäänsä tarvitsee nykyään tuota A-sarjaa? Eläkeläisille riittää jo mopoauto. N-Sarjan pienin riittänee ihan A-sarjan korvikkeeksi. Karseita koneita. 1992 Mezzo päihittää nuo mennen tullen.
Tuohan on ihan ok kone, jos hinta vain on kohdallaan; pari pikavaihdetta lisävarusteena järkihintaan vois olla.
-
Kuka ylipäänsä tarvitsee nykyään tuota A-sarjaa? Eläkeläisille riittää jo mopoauto. N-Sarjan pienin riittänee ihan A-sarjan korvikkeeksi. Karseita koneita. 1992 Mezzo päihittää nuo mennen tullen.
https://www.ss.com/msg/lv/agriculture/agricultural-machinery/tractors/wheeled-tractors/anpfe.html
Tuossa oiva kulkupeli.. Lähtisikö kotimaasta samaan hintaan. Tuskin.
-
Ostin Valtran A-sarjan mallin (130 hp) A 134 traktorin, hinta 10-20000 euroa halvempi kuin muut vastaavan kokoluokan traktorit, ohjaamo aivan eriluokkaa kuin vanhan A-sarjan traktoreissa (A 93 vaihdossa meni), muutenkin varustetaso selvästi parempi kuin vanhassa A-sarjassa.
-
Ei taida olla kilpailijoilla noin karvalakkimallia enää 130hv teholuokassa. 12+12 vaihteisto ilman pikavaihteita oli hitti joskus esihistoriallisella ajalla.
-
Ihan agritekin sivuilla on nh td5 115. Se in keppilaatikko 12x12. Mutta onko jollain kuusylinterista ilman pikavaihteira ja ns. kova laatikko?
-
TD5:n tarkistin ennen kuin kirjoitin, ei ole vastaavaa 130hv teholuokassa. 115hv on tosiaan suurin. Sitten on huono tilanne markkinoilla, jos TD5.115 on kalliimpi mitä A134
-
Joku aa-kasi-nelonen (tae siihen suuntaan) se läsöttää Kuusamon myyntipisteessä esittelykonneena, vaen ei oekeen kuumetta synnyttäny
-
Käytännön maamiehen traktorinumerossa (2/18) oli myös hinnat/kW mootoritehossa, Valtra A134 oli ylivoimaisesti halvin 719 euroa/ kW muilla merkeillä vastaavilla tehoilla hinnat huomattavasti korkeammat 800-1000 euroa/kW. Jos haluaa edullisen laatutraktorin 130 hv luokassa niin valinta on Valtra A134.
-
TD5:n tarkistin ennen kuin kirjoitin, ei ole vastaavaa 130hv teholuokassa. 115hv on tosiaan suurin. Sitten on huono tilanne markkinoilla, jos TD5.115 on kalliimpi mitä A134
http://agriculture1.newholland.com/africa/en/equipment/products/agricultural-tractors/ts6/models
Afrikan markinoilla olis 140hv ja 8x8 synkro
http://agriculture1.newholland.com/africa/en/equipment/products/agricultural-tractors/10-series
Kymppisarja elää vielä. Ja ihan 8x2 ja kepit jalkojen välissä. Ne meksikon 10 sarjan koneet oli sillä uudemalla 12x4 laatikolla.
-
KV:n vertailussa oli tuo maantielenkki. Miten helkkarissa A kulutti niin paljon enemmän aikaa ja polttoainetta? Vrt. vaikka MF jossa sama motti? Oliko niin mäkinen maasto jossa harvasti porrastettu keppiloota hidasti ajoa?
-
TD5:n tarkistin ennen kuin kirjoitin, ei ole vastaavaa 130hv teholuokassa. 115hv on tosiaan suurin. Sitten on huono tilanne markkinoilla, jos TD5.115 on kalliimpi mitä A134
http://agriculture1.newholland.com/africa/en/equipment/products/agricultural-tractors/ts6/models
Afrikan markinoilla olis 140hv ja 8x8 synkro
http://agriculture1.newholland.com/africa/en/equipment/products/agricultural-tractors/10-series
Kymppisarja elää vielä. Ja ihan 8x2 ja kepit jalkojen välissä. Ne meksikon 10 sarjan koneet oli sillä uudemalla 12x4 laatikolla.
Kiinassakin taisivat tehdä joskus lisenssillä näitä -90 fiattia. Perkinsin koneella.
Ois varmaan myyntimenestys jos tekisivät mezzoa ja megaa sarjan. Ihan vois suorilta tehdä 150hp mezzon ja jonkun 8950 megaa vastaavat koneet.