Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 27.02.18 - klo:11:20

Otsikko: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Heino Leino - 27.02.18 - klo:11:20
Mitenkä lie myyty sitä uutta Valtran aata, kun ei isommin näy "katukuvassa"?
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Oksa - 27.02.18 - klo:11:25
kuka moista uskaltais kun ei edellisetkään ole vielä myyty..
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: nuffieldmaster - 27.02.18 - klo:11:27
kiinalainen moottori... giman väärinpäin tehty voimansiirto... kuka uskaltaa?  ja CARRAARON rimpula akseli... thyi
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: -SS- - 27.02.18 - klo:11:30
kiinalainen moottori... giman väärinpäin tehty voimansiirto... kuka uskaltaa?  ja CARRAARON rimpula akseli... thyi

Mut miten noin, eihän se carraaro rimpula ollut leukussa ?

-SS-
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Hervast - 27.02.18 - klo:12:11
Konehan on suht nykyaikaisen oloinen ergonomialtaan, mut toisaalta siinei ole mitään selkeää etuakaan kilpailijoihin. No penkki kyllä pyörähtää ihan kohtuuhelposti ja jalkatilaakin tai olla jos joku tuollaisella uskaltautuu metsävaunua vetämään.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: kylmis - 27.02.18 - klo:12:17
Kyllä se aika matala on loppupeleissä mettätaisteluun. N-sarjan pienimmät kuitenkin parempi?
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Cultor - 27.02.18 - klo:12:29
kiinalainen moottori... giman väärinpäin tehty voimansiirto... kuka uskaltaa?  ja CARRAARON rimpula akseli... thyi

Mikä tällaissa vaihteistossa on väärinpäin tehty?
(http://int.masseyferguson.com/images/tractors/mf4700-transmission.png)
Vai olisko niin, ettei sulla ollut hajuakaan siitä, mitä kommentoit.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: nuffieldmaster - 27.02.18 - klo:13:32
kiinalainen moottori... giman väärinpäin tehty voimansiirto... kuka uskaltaa?  ja CARRAARON rimpula akseli... thyi

Mikä tällaissa vaihteistossa on väärinpäin tehty?
(http://int.masseyferguson.com/images/tractors/mf4700-transmission.png)
Vai olisko niin, ettei sulla ollut hajuakaan siitä, mitä kommentoit.

Kummasta päästä konetta vaihdetaan pto pakan levyt?  Kyllä... minusta se on nurinkurista jos ne vaihdetaan katkaisemalla traktori.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: nuffieldmaster - 27.02.18 - klo:13:33
kiinalainen moottori... giman väärinpäin tehty voimansiirto... kuka uskaltaa?  ja CARRAARON rimpula akseli... thyi

Mut miten noin, eihän se carraaro rimpula ollut leukussa ?

-SS-
Carraro on Leylandissakin, ja ilman ketjuja ja etukuormaajaa toimiva akseli.  Mutta tähän aahan verrokkina vanhemmissa valmeteissa oleviin carraroihin tämä uusi on hennompi. ja kun ei ne kestäneet ne topakammatkaan.

Nyt on jo toinen carraro omassa pihassa... sylettää se toki kun hyvä neussilainen pilattu sillä, mutta jospa se kestäisi :-/
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Oksa - 27.02.18 - klo:14:45
juuri tuo "kotimaisuus"  ajoi meikän kauas aalaisesta vaika olis ollu jopa sopivan kokonen meikän touhuiluun ja olis ollu se " kotimaine" jolla ei v... uja olis tar*****.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Hervast - 27.02.18 - klo:15:44
Kyllä se aika matala on loppupeleissä mettätaisteluun. N-sarjan pienimmät kuitenkin parempi?

Ainakin työllistävä vaikutus kun alunperin maatalouskäyttöön ostettuun naapurin N3:een piti parannella tankin suojausta pelti- ja muovilevyillä. Ennemin käytetty pikkuännä ehdottomasti.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Oksa - 27.02.18 - klo:15:48
ja kun vielä sais kohtuhinnala! 
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Cultor - 27.02.18 - klo:16:36
Kummasta päästä konetta vaihdetaan pto pakan levyt?  Kyllä... minusta se on nurinkurista jos ne vaihdetaan katkaisemalla traktori.
Eipä tuo nyt mitenkään tavatonta ole. Taannoin naapurissa nostettiin juurikasta ja Ford 4600 lakkasi pyörittämästä Varstaa. Katkaista sekin kuulemma piti, että sai voimanoton pakan korjattua.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: supersammakko - 27.02.18 - klo:17:15
*Muistakaa *****illa ääsmarketin kassalla kotimaisuudesta.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: 42 - 27.02.18 - klo:17:43
Kummasta päästä konetta vaihdetaan pto pakan levyt?  Kyllä... minusta se on nurinkurista jos ne vaihdetaan katkaisemalla traktori.
Eipä tuo nyt mitenkään tavatonta ole. Taannoin naapurissa nostettiin juurikasta ja Ford 4600 lakkasi pyörittämästä Varstaa. Katkaista sekin kuulemma piti, että sai voimanoton pakan korjattua.
Jottei vaan kolmeen palaan?, kun siitä akselista menee boorit, palstalla on muuten ss mies joka vaihtaa kopittomaan 5 k foodiinsa pakan ja akselin 2 tuntiin eikä maksa juuri mitään.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: 42 - 27.02.18 - klo:17:49
On tuossa jotain tuttuakin, peräreppu, pitääköhän tuostakin liimata repunpultti kerran vuodessa nottei reppu putoo?

Giman sivulla muuten luki notta loota on tarkoitettu 55 – 75 hv koneisiin

(http://www.korbanek.pl/sites/default/files/MF4709_CAB_-_PAGE_07_MASTER_NEW_no_shad_110533.jpg)

(https://www.gima.fr/template/img/galerie/gal_49/big/2db5f02f16c45971ea7e3c12795dd78499ba2a7b.jpg)
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Peukalo - 27.02.18 - klo:19:01
kiinalainen moottori... giman väärinpäin tehty voimansiirto... kuka uskaltaa?  ja CARRAARON rimpula akseli... thyi

Mut miten noin, eihän se carraaro rimpula ollut leukussa ?

-SS-
Carraro on Leylandissakin, ja ilman ketjuja ja etukuormaajaa toimiva akseli.  Mutta tähän aahan verrokkina vanhemmissa valmeteissa oleviin carraroihin tämä uusi on hennompi. ja kun ei ne kestäneet ne topakammatkaan.

Nyt on jo toinen carraro omassa pihassa... sylettää se toki kun hyvä neussilainen pilattu sillä, mutta jospa se kestäisi :-/

Eikös se maksumi mene pienessä tilassa ympäri, hyvä etuakselihan siinä on..
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: SDF - 27.02.18 - klo:19:59
Näyttäisi olevan voimanoton pakka tasauspyörästön etupuolella, hyvin perinteisessä paikassa. Ei ole taidettu tehdä päälle luukkua, että saisi katkaisematta vaihdettua. Toki hytti sun muut nykypäivänä tiukasti tiellä.

Suunnanvaihtaja perinteinen pakka-sivuakselimalli. No vaihteisto on niin karvalakki, että tuo on siistein ratkaisu.

Ranskalaiset eivät ole kunnioittaneet vanhaa vaihteiston suunnitteluperiaatetta, että laakerien välille laitetaan enintään 4 vaihdetta.

Perärepussa ei taida olla kuin voimanottokoneista. Nostolaite perän päälle pultattu, kuten nykyään tapana on.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Tjussi - 27.02.18 - klo:21:34
Valtran uuden A sarjan tuotanto aloitettu vasta alkuvuonna, itse ostin Valtra A 134 (130hp,suurin A sarjasta) elokuussa 2017 ja saan sen tällä viikolla, puoli vuotta piti odottaa mutta nyt on tulossa, alihankkijoiden osatoimituksissa ollut vaikeuksia, eikä saatu tuotantoon viime vuonna vaikka minulle luvattiin se viikolla 50 (2017)
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Heino Leino - 27.02.18 - klo:21:43
No eipä oo sitte ihme jos ei jaloissa pyöri
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: nuffieldmaster - 28.02.18 - klo:08:55
kiinanpäässäkö prakaa tuotanto moottoreista? Jotain kuulin, että etuakseleissa oisi kans toimitusvaikeuksia...
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Heino Leino - 28.02.18 - klo:09:03
Hintaki vissiin karannu piliviin
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: RimaPoika - 28.02.18 - klo:11:05
Jos uuteen ei riitä massit eikä vanhaakaan viiti velaaksi
Hankkia niin täytyy vaan sit tyytyä nykyiseen.
Emmää mittä tierä
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Solifer1 - 07.03.18 - klo:19:14
kuka moista uskaltais kun ei edellisetkään ole vielä myyty..
Onko vanhanmallin käyttämätöntä konetta vielä tehtaalla??
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Oksa - 09.03.18 - klo:08:53
miten mahollista kun net tehään vain tilauksen perusteella?   eikä kait kukaan pysty perumaan tilaustaan.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Solifer1 - 10.03.18 - klo:09:03
Itehän sanoit ettei edellisiäkään vielä myyty??
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Arion - 11.03.18 - klo:16:22
Kuka ylipäänsä tarvitsee nykyään tuota A-sarjaa? Eläkeläisille riittää jo mopoauto. N-Sarjan pienin riittänee ihan A-sarjan korvikkeeksi. Karseita koneita. 1992 Mezzo päihittää nuo mennen tullen.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: malanko - 11.03.18 - klo:17:26
Kuka ylipäänsä tarvitsee nykyään tuota A-sarjaa? Eläkeläisille riittää jo mopoauto. N-Sarjan pienin riittänee ihan A-sarjan korvikkeeksi. Karseita koneita. 1992 Mezzo päihittää nuo mennen tullen.

Tuohan on ihan ok kone, jos hinta vain on kohdallaan; pari pikavaihdetta lisävarusteena järkihintaan vois olla.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Peukalo - 11.03.18 - klo:17:54
Kuka ylipäänsä tarvitsee nykyään tuota A-sarjaa? Eläkeläisille riittää jo mopoauto. N-Sarjan pienin riittänee ihan A-sarjan korvikkeeksi. Karseita koneita. 1992 Mezzo päihittää nuo mennen tullen.

https://www.ss.com/msg/lv/agriculture/agricultural-machinery/tractors/wheeled-tractors/anpfe.html

Tuossa oiva kulkupeli.. Lähtisikö kotimaasta samaan hintaan. Tuskin.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Tjussi - 11.03.18 - klo:18:18
Ostin Valtran A-sarjan mallin (130 hp) A 134 traktorin, hinta 10-20000 euroa halvempi kuin muut vastaavan kokoluokan traktorit, ohjaamo aivan eriluokkaa kuin vanhan A-sarjan traktoreissa (A 93 vaihdossa meni), muutenkin varustetaso selvästi parempi kuin vanhassa A-sarjassa.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: SDF - 11.03.18 - klo:20:58
Ei taida olla kilpailijoilla noin karvalakkimallia enää 130hv teholuokassa. 12+12 vaihteisto ilman pikavaihteita oli hitti joskus esihistoriallisella ajalla.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: klapikasa - 11.03.18 - klo:21:53
Ihan agritekin sivuilla on nh td5 115. Se in keppilaatikko 12x12. Mutta onko jollain kuusylinterista ilman pikavaihteira ja ns. kova laatikko?
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: SDF - 12.03.18 - klo:21:35
TD5:n tarkistin ennen kuin kirjoitin, ei ole vastaavaa 130hv teholuokassa. 115hv on tosiaan suurin. Sitten on huono tilanne markkinoilla, jos TD5.115 on kalliimpi mitä A134
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Heino Leino - 21.03.18 - klo:12:16
Joku aa-kasi-nelonen (tae siihen suuntaan) se läsöttää Kuusamon myyntipisteessä esittelykonneena, vaen ei oekeen kuumetta synnyttäny
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Tjussi - 21.03.18 - klo:15:54
Käytännön maamiehen traktorinumerossa (2/18) oli myös hinnat/kW mootoritehossa, Valtra A134 oli ylivoimaisesti halvin 719 euroa/ kW muilla merkeillä vastaavilla tehoilla hinnat huomattavasti korkeammat 800-1000 euroa/kW. Jos haluaa edullisen laatutraktorin 130 hv luokassa niin valinta on Valtra A134.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: klapikasa - 22.03.18 - klo:06:21
TD5:n tarkistin ennen kuin kirjoitin, ei ole vastaavaa 130hv teholuokassa. 115hv on tosiaan suurin. Sitten on huono tilanne markkinoilla, jos TD5.115 on kalliimpi mitä A134

http://agriculture1.newholland.com/africa/en/equipment/products/agricultural-tractors/ts6/models

Afrikan markinoilla olis 140hv ja 8x8 synkro

 http://agriculture1.newholland.com/africa/en/equipment/products/agricultural-tractors/10-series

Kymppisarja elää vielä. Ja ihan 8x2 ja kepit jalkojen välissä. Ne meksikon 10 sarjan koneet oli sillä uudemalla 12x4 laatikolla.
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: V.viljelijä - 25.03.18 - klo:08:34
KV:n vertailussa oli tuo maantielenkki. Miten helkkarissa A kulutti niin paljon enemmän aikaa ja polttoainetta? Vrt. vaikka MF jossa sama motti? Oliko niin mäkinen maasto jossa harvasti porrastettu keppiloota hidasti ajoa?
Otsikko: Vs: UusiAAAAAAAAAAAA
Kirjoitti: Terminator II - 25.03.18 - klo:08:54
TD5:n tarkistin ennen kuin kirjoitin, ei ole vastaavaa 130hv teholuokassa. 115hv on tosiaan suurin. Sitten on huono tilanne markkinoilla, jos TD5.115 on kalliimpi mitä A134



http://agriculture1.newholland.com/africa/en/equipment/products/agricultural-tractors/ts6/models

Afrikan markinoilla olis 140hv ja 8x8 synkro

 http://agriculture1.newholland.com/africa/en/equipment/products/agricultural-tractors/10-series

Kymppisarja elää vielä. Ja ihan 8x2 ja kepit jalkojen välissä. Ne meksikon 10 sarjan koneet oli sillä uudemalla 12x4 laatikolla.

Kiinassakin taisivat tehdä joskus lisenssillä näitä -90 fiattia. Perkinsin koneella.

Ois varmaan myyntimenestys jos tekisivät mezzoa ja megaa sarjan. Ihan vois suorilta tehdä 150hp mezzon ja jonkun 8950 megaa vastaavat koneet.