Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: metsajussi - 11.02.18 - klo:16:10
-
Vähän ihmetyttää tuo hinnoittelu toisinaan.
Esim tuo, kohta 40-vuotias Sampo 35, hintaa 5000 e ..
https://www.ss.com/msg/lv/agriculture/agricultural-machinery/harvesters/combine-harvesters/bolgin.html
Tuossa taas vähän eri luokan kone, NH CX820, parisen tuhatta kelatuntia, 62 000 e:
https://www.ss.com/msg/lv/agriculture/agricultural-machinery/harvesters/combine-harvesters/bxmcki.html
Minusta Sampo on vähän ylihintainen ? Onko tuollaisille vielä jossain kova kysyntä?
-
Kyllä, esim suomessa Maasikapuimurin 186 arvo nollasta 500 käytännössä. Mutta noissa baltian maissa pientiloja paljon joten romujen arvo noussut. Omani, hyväkuntoisen annoin ilmaiseksi kaverille, romu-ukko tarjosi 200 tuosta ei stana.. Kaverin kaveri sitten käyttökokemuksia kuultuaan osti porista tuotuna 4000€ hintaan samanlaisen. Tuollaisen puimurin kuljetuskin maksaa sen tonnin joten hintaa tulee.
Kaveri pui tällä kaudella jo 40ha alaa tuolla 186 maasialla..
-
Yksinkertainen tekniikka, sähkövehkeiden vähäisyys yms. Se on kysyttyä monessa paikassa.
-
Joo olen kans ihmetellyt sampo 500 ja se lisensi sinisenä on arvokaita puolassa. Mitä toi linkissä oleva NH CX on maksanu uutena?
Toinen juttu. Ulkomailla jotkut koneet ne myy paaaljon enemän kun meillä, hinta uutena ehkä halvempi uutena? Esm. viimevuonna ostatin etumurskaimen, hinta Suomessa jäleenmyyjällä n.8000 +alv. Kysyin suoraan tehtaan salesmannilta, 1500 ennakkotilaus. Siihen rahti päälle niin olis silti saanut 3kpl tuotuna!
En vaihda , mutta olen kattonut mm. NH noi T5 paremat mallit. Suomessa ne harvat vaihdokit pyytävät yhtä paljon kun uudempi malli kaikilla varusteilla diilerin pihalla Saksassa?
-
500 sampo on ulkomailla jopa yli 10 000 € arvoine, ei ne trokarit täältä niitä ilman katetta raahaa!
-
500 sampo on ulkomailla jopa yli 10 000 € arvoine, ei ne trokarit täältä niitä ilman katetta raahaa!
elähän liioittele, mutta kyllä se 5000 on ihan liikaa..
-
Ei ollut nyt myynis ku muutama 500, norjassa ja muutama viro-puola. Mutta muistaakseni olen nähnyt 580 ilman hyttiä hintapyynti oli 7000€ liettuassa muistaakseni
-
Joo olen kans ihmetellyt sampo 500 ja se lisensi sinisenä on arvokaita puolassa. Mitä toi linkissä oleva NH CX on maksanu uutena?
Toinen juttu. Ulkomailla jotkut koneet ne myy paaaljon enemän kun meillä, hinta uutena ehkä halvempi uutena? Esm. viimevuonna ostatin etumurskaimen, hinta Suomessa jäleenmyyjällä n.8000 +alv. Kysyin suoraan tehtaan salesmannilta, 1500 ennakkotilaus. Siihen rahti päälle niin olis silti saanut 3kpl tuotuna!
En vaihda , mutta olen kattonut mm. NH noi T5 paremat mallit. Suomessa ne harvat vaihdokit pyytävät yhtä paljon kun uudempi malli kaikilla varusteilla diilerin pihalla Saksassa?
Melko rankka juttu. Koneita menisi Suomeen kaupaksi vielä paljon, paljon enemmän, jos olisi tiedossa, että tuollaista kampetta saisi näinkin edullisesti.
Monella ulkomaisella konevalmistajalla riittäisi, kun olisi suomenkieliset kotisivut ja yksi suomenkieltä taitava edustaja. Kauppa kävisi jo hyvin.
Itseäni kyrsii noi kaivinkoneen kauhat. Ostin niitä pari kappaletta ulkomailta puolen kymmentä vuotta sitten. Tulivat tonnilla ketale pihaan asti. Samaan aikaan pari kotimaista kauppiasta myi samoja kauhoja 80% kalliimmalla hinnalla. Siihen luonnollisesti alvi päälle. Itellä ei ole enää kauhojen tarvetta, mutta pari kolleegaa on valitellut, että kauhojen saaminen tehtaalta on vaikeutunut huomattavasti. Epäillään, että nämä isot ostajat pääsee jotenkin lobbaamaan tätä suoramyyntiä vastaan. Tämmöinen tuote olisi vaan niin julmetun helppoa ostaa suoraankin, ilman välikäsiä. Kun ei siitä välikädestä saa mitään muuta hyötyä kun, että rahaa jää matkalle.
Sitten oma lukunsa on tämä hintatason nostatus. Kävin kattomassa liikkeen pihalla Junkkarin peräkärryä. Meillä ihan samanlainen, sama vuosimalli, ei mitään muuta eroa, kuin liikkeen kärry vielä paremmassa kunnossa. Pyydettiin 6500e verolla. Muuten hyvä, mutta me maksoimme omastamme 5100e verolla uutena. Periaatteenkaan vuoksi en tommosta hintaa maksa käytetystä koneesta.
Onko sitten ihme, että koneitten hinnat nousevat koko ajan. Tähän ei auta muu kuin raaka kilpailu joka välissä. Euroopasta saisi tuoda moninkertaisen määrän roinaa tänne, että nämä ylilyönnit tasoittuisi. Tuo meidän maksama kärrynhinta oli silloinkin jo jonkinlaisessa nousuputkessa. Metallien hinnat lähti nousuun 2004-2005 kieppeissä, muistelen, että Tuhtikin nosti pariin kertaan kärryjen hintoja ja seuraava korotus oli jo tulossa, kun tehtiin tuo oma kauppamme.
-
Jos ei ihan pahin rahapula ole niin ei kannatta lahjottaa. Joku 186, tai 500 jos sen käyttö on asiallista ja se säilötään katon alla niin eikö tuo yhden sata vuotta kestä tai miksi enemmänkin. Voi niitä vielä joskus tarvita, mistä sen tietää mihin tämä menee.
-
Melko rankka juttu. Koneita menisi Suomeen kaupaksi vielä paljon, paljon enemmän, jos olisi tiedossa, että tuollaista kampetta saisi näinkin edullisesti.
Monella ulkomaisella konevalmistajalla riittäisi, kun olisi suomenkieliset kotisivut ja yksi suomenkieltä taitava edustaja. Kauppa kävisi jo hyvin.
Itseäni kyrsii noi kaivinkoneen kauhat. Ostin niitä pari kappaletta ulkomailta puolen kymmentä vuotta sitten. Tulivat tonnilla ketale pihaan asti. Samaan aikaan pari kotimaista kauppiasta myi samoja kauhoja 80% kalliimmalla hinnalla. Siihen luonnollisesti alvi päälle. Itellä ei ole enää kauhojen tarvetta, mutta pari kolleegaa on valitellut, että kauhojen saaminen tehtaalta on vaikeutunut huomattavasti. Epäillään, että nämä isot ostajat pääsee jotenkin lobbaamaan tätä suoramyyntiä vastaan. Tämmöinen tuote olisi vaan niin julmetun helppoa ostaa suoraankin, ilman välikäsiä. Kun ei siitä välikädestä saa mitään muuta hyötyä kun, että rahaa jää matkalle.
Sitten oma lukunsa on tämä hintatason nostatus. Kävin kattomassa liikkeen pihalla Junkkarin peräkärryä. Meillä ihan samanlainen, sama vuosimalli, ei mitään muuta eroa, kuin liikkeen kärry vielä paremmassa kunnossa. Pyydettiin 6500e verolla. Muuten hyvä, mutta me maksoimme omastamme 5100e verolla uutena. Periaatteenkaan vuoksi en tommosta hintaa maksa käytetystä koneesta.
Onko sitten ihme, että koneitten hinnat nousevat koko ajan. Tähän ei auta muu kuin raaka kilpailu joka välissä. Euroopasta saisi tuoda moninkertaisen määrän roinaa tänne, että nämä ylilyönnit tasoittuisi. Tuo meidän maksama kärrynhinta oli silloinkin jo jonkinlaisessa nousuputkessa. Metallien hinnat lähti nousuun 2004-2005 kieppeissä, muistelen, että Tuhtikin nosti pariin kertaan kärryjen hintoja ja seuraava korotus oli jo tulossa, kun tehtiin tuo oma kauppamme.
Boldattuun.
Ja sitten täällä, ja monessa muussakin paikassa moni vielä ulvoo ja vollottaa kun ei simät sokkona ja kiltisti ja orjallisesti aina vain käytetäkkään sitä paikallista arkiboonusomamyyjää.. että hävetä pitäsi typerän. Ja kun monta kertaa tilanne on juuri tuo..
Ja mitä hintoihin tulee, hain euroopasta pari vuotta sitten itelle uuden, käytetyn puimurin. Noita ei Suomessa juuri myynnissä ole, jos on joskus niin hinta on 150000+. Vastaavia kuin tuo, oisin tuonut kolme rahteineen samalla rahalla... Täällä on hinnat todellakin lähteneet aivan täysin lapasesta. Kuten tuossa kuvaat, varsinkin noi kärryt. Selatkaas vaikka jotain peräkärrejä nettikoneesta, siellä on saatana iän ikusen vanhoja loppuun ajettuja yksakselisia puulaitasia paskoja 4000+alv. Kuka helvetin hullu edes ilkeää pyytää moisia? Ja enemmän, toivottavasti kukaan hullu ei maksa tuommosia hintoja? Romurautaa, siitäkin suur osa tupajumin syömää puuta. Minulle saap tuoda tonnin kylkiäisenä jos meinaa jonkun tommosen tuoda pihaan, vaikkei omakaan kalusto kummasta oo muttei sentään tuollasia..
Tää tukihomma se varmaan tuossakin on paljon takana. Kauppiaat ja kaikki tietää julkiset tuet, jossain tuolla kun käy raktoripajoilla ja liikkeissä niin aina saa kuulla "onhan maajusseilla rahaa! Isot tukiaiset tulee ku manulle illallinen" .. onko ihme ku hinnat nousee niitä kupaten pois.. Juuri sen takia, se "lompakolla" äänestäminen on niin tärkeää, ainut millä vaikuttaa. Älkää maksako niitä tolkkuhintoja, laittakoon sit kaupat kiinni jos ei kiinnosta tai kykene hintoja kattoa edes sinnepäin kohdalleen. Tiedän sukulaisen kautta myös sen (se myy uusia raktoreita) miten paljon niissäkin on ilmaa, se on ihan tolkuttoman paljon pienempi se mitä ne maksaa niistä tehtaalle, kuin mitä ne täällä niistä pyytää.
-
Pieniä peräkärryjä ostaa mökkiläiset ym. Samat jotka pitää vanhojen pikkutraktoreiden hintoja koholla.
Vanhaa pikupuimuria ei kukaan halua koska täällä on maajusseilla liikaa rahaa. Puolassa ja Baltiassa puidaan tuollaisilla varmaan yhtä paljon kuin täällä jollain 10-50x kalliimmilla koneilla.
-
ite kyl huolisin jonkin 600 sen vaarin nurkkiin halavalla. alkaa tuo entinen olla jo pikkasen ohutpeltinen kulmiltaan..
-
ite kyl huolisin jonkin 600 sen vaarin nurkkiin halavalla. alkaa tuo entinen olla jo pikkasen ohutpeltinen kulmiltaan..
Taikasana. Moni muukin huolisi. Vaikka ja mitä.
-
500 sampo on ulkomailla jopa yli 10 000 € arvoine, ei ne trokarit täältä niitä ilman katetta raahaa!
elähän liioittele, mutta kyllä se 5000 on ihan liikaa..
17000 dollaria
https://auto.ria.com/auto_sampo_500_20368112.html
9000 dollaria
https://auto.ria.com/auto_sampo_500_17378289.html
-
17000 dollaria
https://auto.ria.com/auto_sampo_500_20368112.html
Mutta se onkin hydrovedolla, mistähän palikoista rakennettu?
-
Melko rankka juttu. Koneita menisi Suomeen kaupaksi vielä paljon, paljon enemmän, jos olisi tiedossa, että tuollaista kampetta saisi näinkin edullisesti.
Monella ulkomaisella konevalmistajalla riittäisi, kun olisi suomenkieliset kotisivut ja yksi suomenkieltä taitava edustaja. Kauppa kävisi jo hyvin.
Itseäni kyrsii noi kaivinkoneen kauhat. Ostin niitä pari kappaletta ulkomailta puolen kymmentä vuotta sitten. Tulivat tonnilla ketale pihaan asti. Samaan aikaan pari kotimaista kauppiasta myi samoja kauhoja 80% kalliimmalla hinnalla. Siihen luonnollisesti alvi päälle. Itellä ei ole enää kauhojen tarvetta, mutta pari kolleegaa on valitellut, että kauhojen saaminen tehtaalta on vaikeutunut huomattavasti. Epäillään, että nämä isot ostajat pääsee jotenkin lobbaamaan tätä suoramyyntiä vastaan. Tämmöinen tuote olisi vaan niin julmetun helppoa ostaa suoraankin, ilman välikäsiä. Kun ei siitä välikädestä saa mitään muuta hyötyä kun, että rahaa jää matkalle.
Sitten oma lukunsa on tämä hintatason nostatus. Kävin kattomassa liikkeen pihalla Junkkarin peräkärryä. Meillä ihan samanlainen, sama vuosimalli, ei mitään muuta eroa, kuin liikkeen kärry vielä paremmassa kunnossa. Pyydettiin 6500e verolla. Muuten hyvä, mutta me maksoimme omastamme 5100e verolla uutena. Periaatteenkaan vuoksi en tommosta hintaa maksa käytetystä koneesta.
Onko sitten ihme, että koneitten hinnat nousevat koko ajan. Tähän ei auta muu kuin raaka kilpailu joka välissä. Euroopasta saisi tuoda moninkertaisen määrän roinaa tänne, että nämä ylilyönnit tasoittuisi. Tuo meidän maksama kärrynhinta oli silloinkin jo jonkinlaisessa nousuputkessa. Metallien hinnat lähti nousuun 2004-2005 kieppeissä, muistelen, että Tuhtikin nosti pariin kertaan kärryjen hintoja ja seuraava korotus oli jo tulossa, kun tehtiin tuo oma kauppamme.
Boldattuun.
Ja sitten täällä, ja monessa muussakin paikassa moni vielä ulvoo ja vollottaa kun ei simät sokkona ja kiltisti ja orjallisesti aina vain käytetäkkään sitä paikallista arkiboonusomamyyjää.. että hävetä pitäsi typerän. Ja kun monta kertaa tilanne on juuri tuo..
Ja mitä hintoihin tulee, hain euroopasta pari vuotta sitten itelle uuden, käytetyn puimurin. Noita ei Suomessa juuri myynnissä ole, jos on joskus niin hinta on 150000+. Vastaavia kuin tuo, oisin tuonut kolme rahteineen samalla rahalla... Täällä on hinnat todellakin lähteneet aivan täysin lapasesta. Kuten tuossa kuvaat, varsinkin noi kärryt. Selatkaas vaikka jotain peräkärrejä nettikoneesta, siellä on saatana iän ikusen vanhoja loppuun ajettuja yksakselisia puulaitasia paskoja 4000+alv. Kuka helvetin hullu edes ilkeää pyytää moisia? Ja enemmän, toivottavasti kukaan hullu ei maksa tuommosia hintoja? Romurautaa, siitäkin suur osa tupajumin syömää puuta. Minulle saap tuoda tonnin kylkiäisenä jos meinaa jonkun tommosen tuoda pihaan, vaikkei omakaan kalusto kummasta oo muttei sentään tuollasia..
Tää tukihomma se varmaan tuossakin on paljon takana. Kauppiaat ja kaikki tietää julkiset tuet, jossain tuolla kun käy raktoripajoilla ja liikkeissä niin aina saa kuulla "onhan maajusseilla rahaa! Isot tukiaiset tulee ku manulle illallinen" .. onko ihme ku hinnat nousee niitä kupaten pois.. Juuri sen takia, se "lompakolla" äänestäminen on niin tärkeää, ainut millä vaikuttaa. Älkää maksako niitä tolkkuhintoja, laittakoon sit kaupat kiinni jos ei kiinnosta tai kykene hintoja kattoa edes sinnepäin kohdalleen. Tiedän sukulaisen kautta myös sen (se myy uusia raktoreita) miten paljon niissäkin on ilmaa, se on ihan tolkuttoman paljon pienempi se mitä ne maksaa niistä tehtaalle, kuin mitä ne täällä niistä pyytää.
Minähän kerran taisin mainostaa tästä systeemistä ja mistä se johtuu. Meillä kaupiaat on palkoillisiä ja provisiolla. Aatelkaa nyt itekkin. Hinta jos tippuu ja katetta ei tule, niin myyjä joutuu vyötä kiristämään. 100k€ traktoriin voit otta näkemättä 25k€ asti koneen vastaan ja ei vielä pahemmin takataskussa tunnu. Tuon 25k€ jälkeen jo kannattaa myyjän vähän testata onko kunnossa vai ei.
-
Tossa kahtelin Delavalin apemyllyä. MADE IN POLAND! ruuveja pari kolme oli jo uusittu. Pytty jo kupruilee.
-
17000 dollaria
https://auto.ria.com/auto_sampo_500_20368112.html
Mutta se onkin hydrovedolla, mistähän palikoista rakennettu?
Olisko ihan tehtaan proto?
-
17000 dollaria
https://auto.ria.com/auto_sampo_500_20368112.html
Mutta se onkin hydrovedolla, mistähän palikoista rakennettu?
Olisko ihan tehtaan proto?
Vai olisko homemade
-
https://www.ss.com/msg/lv/agriculture/agricultural-machinery/tillage-equipment/ploughs/gmcgd.html
Siinä täpinäreiskalle kunnon aurat. Itse kyllä kiinnostuin mutta ei kuutostaavetti tuollaista jaksa. Rahti on tonnin luokkaa tuoltapäin.
-
Joo olen kans ihmetellyt sampo 500 ja se lisensi sinisenä on arvokaita puolassa. Mitä toi linkissä oleva NH CX on maksanu uutena?
Toinen juttu. Ulkomailla jotkut koneet ne myy paaaljon enemän kun meillä, hinta uutena ehkä halvempi uutena? Esm. viimevuonna ostatin etumurskaimen, hinta Suomessa jäleenmyyjällä n.8000 +alv. Kysyin suoraan tehtaan salesmannilta, 1500 ennakkotilaus. Siihen rahti päälle niin olis silti saanut 3kpl tuotuna!
En vaihda , mutta olen kattonut mm. NH noi T5 paremat mallit. Suomessa ne harvat vaihdokit pyytävät yhtä paljon kun uudempi malli kaikilla varusteilla diilerin pihalla Saksassa?
Melko rankka juttu. Koneita menisi Suomeen kaupaksi vielä paljon, paljon enemmän, jos olisi tiedossa, että tuollaista kampetta saisi näinkin edullisesti.
Monella ulkomaisella konevalmistajalla riittäisi, kun olisi suomenkieliset kotisivut ja yksi suomenkieltä taitava edustaja. Kauppa kävisi jo hyvin.
Itseäni kyrsii noi kaivinkoneen kauhat. Ostin niitä pari kappaletta ulkomailta puolen kymmentä vuotta sitten. Tulivat tonnilla ketale pihaan asti. Samaan aikaan pari kotimaista kauppiasta myi samoja kauhoja 80% kalliimmalla hinnalla. Siihen luonnollisesti alvi päälle. Itellä ei ole enää kauhojen tarvetta, mutta pari kolleegaa on valitellut, että kauhojen saaminen tehtaalta on vaikeutunut huomattavasti. Epäillään, että nämä isot ostajat pääsee jotenkin lobbaamaan tätä suoramyyntiä vastaan. Tämmöinen tuote olisi vaan niin julmetun helppoa ostaa suoraankin, ilman välikäsiä. Kun ei siitä välikädestä saa mitään muuta hyötyä kun, että rahaa jää matkalle.
Sitten oma lukunsa on tämä hintatason nostatus. Kävin kattomassa liikkeen pihalla Junkkarin peräkärryä. Meillä ihan samanlainen, sama vuosimalli, ei mitään muuta eroa, kuin liikkeen kärry vielä paremmassa kunnossa. Pyydettiin 6500e verolla. Muuten hyvä, mutta me maksoimme omastamme 5100e verolla uutena. Periaatteenkaan vuoksi en tommosta hintaa maksa käytetystä koneesta.
Onko sitten ihme, että koneitten hinnat nousevat koko ajan. Tähän ei auta muu kuin raaka kilpailu joka välissä. Euroopasta saisi tuoda moninkertaisen määrän roinaa tänne, että nämä ylilyönnit tasoittuisi. Tuo meidän maksama kärrynhinta oli silloinkin jo jonkinlaisessa nousuputkessa. Metallien hinnat lähti nousuun 2004-2005 kieppeissä, muistelen, että Tuhtikin nosti pariin kertaan kärryjen hintoja ja seuraava korotus oli jo tulossa, kun tehtiin tuo oma kauppamme.
Se on hieman kaksjakonen homma toi käytettyjen koneiden hinnoittelu.
Tietysti se tuntuu hölmöltä, että kymmeniä vuosia vanhat koneet maksaa enemmän kuin uutena.
Miettikääpä sitä toista isäntää joka ostaa sen ihan uuden koneen. Uusien koneiden hinnat nousee muutaman prosentin vuosivauhdilla ja vanhojen koneiden arvo pitäisi laskea roimasti. Kuka niitä uusia sitten ostaa, kun välirahat on jotain ihan tähtitieteellisiä. Jonkun on kuitenkin ostettava niitä uusiakin, että saadaan käytettyjä.
-
Joo olen kans ihmetellyt sampo 500 ja se lisensi sinisenä on arvokaita puolassa. Mitä toi linkissä oleva NH CX on maksanu uutena?
Toinen juttu. Ulkomailla jotkut koneet ne myy paaaljon enemän kun meillä, hinta uutena ehkä halvempi uutena? Esm. viimevuonna ostatin etumurskaimen, hinta Suomessa jäleenmyyjällä n.8000 +alv. Kysyin suoraan tehtaan salesmannilta, 1500 ennakkotilaus. Siihen rahti päälle niin olis silti saanut 3kpl tuotuna!
En vaihda , mutta olen kattonut mm. NH noi T5 paremat mallit. Suomessa ne harvat vaihdokit pyytävät yhtä paljon kun uudempi malli kaikilla varusteilla diilerin pihalla Saksassa?
Melko rankka juttu. Koneita menisi Suomeen kaupaksi vielä paljon, paljon enemmän, jos olisi tiedossa, että tuollaista kampetta saisi näinkin edullisesti.
Monella ulkomaisella konevalmistajalla riittäisi, kun olisi suomenkieliset kotisivut ja yksi suomenkieltä taitava edustaja. Kauppa kävisi jo hyvin.
Itseäni kyrsii noi kaivinkoneen kauhat. Ostin niitä pari kappaletta ulkomailta puolen kymmentä vuotta sitten. Tulivat tonnilla ketale pihaan asti. Samaan aikaan pari kotimaista kauppiasta myi samoja kauhoja 80% kalliimmalla hinnalla. Siihen luonnollisesti alvi päälle. Itellä ei ole enää kauhojen tarvetta, mutta pari kolleegaa on valitellut, että kauhojen saaminen tehtaalta on vaikeutunut huomattavasti. Epäillään, että nämä isot ostajat pääsee jotenkin lobbaamaan tätä suoramyyntiä vastaan. Tämmöinen tuote olisi vaan niin julmetun helppoa ostaa suoraankin, ilman välikäsiä. Kun ei siitä välikädestä saa mitään muuta hyötyä kun, että rahaa jää matkalle.
Sitten oma lukunsa on tämä hintatason nostatus. Kävin kattomassa liikkeen pihalla Junkkarin peräkärryä. Meillä ihan samanlainen, sama vuosimalli, ei mitään muuta eroa, kuin liikkeen kärry vielä paremmassa kunnossa. Pyydettiin 6500e verolla. Muuten hyvä, mutta me maksoimme omastamme 5100e verolla uutena. Periaatteenkaan vuoksi en tommosta hintaa maksa käytetystä koneesta.
Onko sitten ihme, että koneitten hinnat nousevat koko ajan. Tähän ei auta muu kuin raaka kilpailu joka välissä. Euroopasta saisi tuoda moninkertaisen määrän roinaa tänne, että nämä ylilyönnit tasoittuisi. Tuo meidän maksama kärrynhinta oli silloinkin jo jonkinlaisessa nousuputkessa. Metallien hinnat lähti nousuun 2004-2005 kieppeissä, muistelen, että Tuhtikin nosti pariin kertaan kärryjen hintoja ja seuraava korotus oli jo tulossa, kun tehtiin tuo oma kauppamme.
Se on hieman kaksjakonen homma toi käytettyjen koneiden hinnoittelu.
Tietysti se tuntuu hölmöltä, että kymmeniä vuosia vanhat koneet maksaa enemmän kuin uutena.
Miettikääpä sitä toista isäntää joka ostaa sen ihan uuden koneen. Uusien koneiden hinnat nousee muutaman prosentin vuosivauhdilla ja vanhojen koneiden arvo pitäisi laskea roimasti. Kuka niitä uusia sitten ostaa, kun välirahat on jotain ihan tähtitieteellisiä. Jonkun on kuitenkin ostettava niitä uusiakin, että saadaan käytettyjä.
Onhan se tietysti näinkin, mutta kun homma suhteutetaan autoihin joiden REALIHINTA on laskenut, niin koneiden hinnat on noussut älyttömästi.
-
Joo olen kans ihmetellyt sampo 500 ja se lisensi sinisenä on arvokaita puolassa. Mitä toi linkissä oleva NH CX on maksanu uutena?
Toinen juttu. Ulkomailla jotkut koneet ne myy paaaljon enemän kun meillä, hinta uutena ehkä halvempi uutena? Esm. viimevuonna ostatin etumurskaimen, hinta Suomessa jäleenmyyjällä n.8000 +alv. Kysyin suoraan tehtaan salesmannilta, 1500 ennakkotilaus. Siihen rahti päälle niin olis silti saanut 3kpl tuotuna!
En vaihda , mutta olen kattonut mm. NH noi T5 paremat mallit. Suomessa ne harvat vaihdokit pyytävät yhtä paljon kun uudempi malli kaikilla varusteilla diilerin pihalla Saksassa?
Melko rankka juttu. Koneita menisi Suomeen kaupaksi vielä paljon, paljon enemmän, jos olisi tiedossa, että tuollaista kampetta saisi näinkin edullisesti.
Monella ulkomaisella konevalmistajalla riittäisi, kun olisi suomenkieliset kotisivut ja yksi suomenkieltä taitava edustaja. Kauppa kävisi jo hyvin.
Itseäni kyrsii noi kaivinkoneen kauhat. Ostin niitä pari kappaletta ulkomailta puolen kymmentä vuotta sitten. Tulivat tonnilla ketale pihaan asti. Samaan aikaan pari kotimaista kauppiasta myi samoja kauhoja 80% kalliimmalla hinnalla. Siihen luonnollisesti alvi päälle. Itellä ei ole enää kauhojen tarvetta, mutta pari kolleegaa on valitellut, että kauhojen saaminen tehtaalta on vaikeutunut huomattavasti. Epäillään, että nämä isot ostajat pääsee jotenkin lobbaamaan tätä suoramyyntiä vastaan. Tämmöinen tuote olisi vaan niin julmetun helppoa ostaa suoraankin, ilman välikäsiä. Kun ei siitä välikädestä saa mitään muuta hyötyä kun, että rahaa jää matkalle.
Sitten oma lukunsa on tämä hintatason nostatus. Kävin kattomassa liikkeen pihalla Junkkarin peräkärryä. Meillä ihan samanlainen, sama vuosimalli, ei mitään muuta eroa, kuin liikkeen kärry vielä paremmassa kunnossa. Pyydettiin 6500e verolla. Muuten hyvä, mutta me maksoimme omastamme 5100e verolla uutena. Periaatteenkaan vuoksi en tommosta hintaa maksa käytetystä koneesta.
Onko sitten ihme, että koneitten hinnat nousevat koko ajan. Tähän ei auta muu kuin raaka kilpailu joka välissä. Euroopasta saisi tuoda moninkertaisen määrän roinaa tänne, että nämä ylilyönnit tasoittuisi. Tuo meidän maksama kärrynhinta oli silloinkin jo jonkinlaisessa nousuputkessa. Metallien hinnat lähti nousuun 2004-2005 kieppeissä, muistelen, että Tuhtikin nosti pariin kertaan kärryjen hintoja ja seuraava korotus oli jo tulossa, kun tehtiin tuo oma kauppamme.
Se on hieman kaksjakonen homma toi käytettyjen koneiden hinnoittelu.
Tietysti se tuntuu hölmöltä, että kymmeniä vuosia vanhat koneet maksaa enemmän kuin uutena.
Miettikääpä sitä toista isäntää joka ostaa sen ihan uuden koneen. Uusien koneiden hinnat nousee muutaman prosentin vuosivauhdilla ja vanhojen koneiden arvo pitäisi laskea roimasti. Kuka niitä uusia sitten ostaa, kun välirahat on jotain ihan tähtitieteellisiä. Jonkun on kuitenkin ostettava niitä uusiakin, että saadaan käytettyjä.
Onhan se tietysti näinkin, mutta kun homma suhteutetaan autoihin joiden REALIHINTA on laskenut, niin koneiden hinnat on noussut älyttömästi.
Tuo autovertaus. Uusien autojen markkina kasvaa tai pysyy aika tasaisena. Kappaleina ja euroina.
Työkoneiden markkina pienenee kappalemäärässä. Euroissa voi säilyä lähellä aikaisempaa. Lähes jokainen valmistaja ja jälleenmyyjä kyllä kertoo koneidensa kapasiteetin ja työtehon kasvaneen vallan mahtavasti. Väittävät jopa että nyt saa työtehoa halvemmalla kuin ennen. Toki tällä numerolla käyttömäärä ei ole kasvanut niin paljon että halventunut työteho realisoituisi oikein tiheästi uusiksi työkoneiksi.
-
Joo olen kans ihmetellyt sampo 500 ja se lisensi sinisenä on arvokaita puolassa. Mitä toi linkissä oleva NH CX on maksanu uutena?
Toinen juttu. Ulkomailla jotkut koneet ne myy paaaljon enemän kun meillä, hinta uutena ehkä halvempi uutena? Esm. viimevuonna ostatin etumurskaimen, hinta Suomessa jäleenmyyjällä n.8000 +alv. Kysyin suoraan tehtaan salesmannilta, 1500 ennakkotilaus. Siihen rahti päälle niin olis silti saanut 3kpl tuotuna!
En vaihda , mutta olen kattonut mm. NH noi T5 paremat mallit. Suomessa ne harvat vaihdokit pyytävät yhtä paljon kun uudempi malli kaikilla varusteilla diilerin pihalla Saksassa?
Melko rankka juttu. Koneita menisi Suomeen kaupaksi vielä paljon, paljon enemmän, jos olisi tiedossa, että tuollaista kampetta saisi näinkin edullisesti.
Monella ulkomaisella konevalmistajalla riittäisi, kun olisi suomenkieliset kotisivut ja yksi suomenkieltä taitava edustaja. Kauppa kävisi jo hyvin.
Itseäni kyrsii noi kaivinkoneen kauhat. Ostin niitä pari kappaletta ulkomailta puolen kymmentä vuotta sitten. Tulivat tonnilla ketale pihaan asti. Samaan aikaan pari kotimaista kauppiasta myi samoja kauhoja 80% kalliimmalla hinnalla. Siihen luonnollisesti alvi päälle. Itellä ei ole enää kauhojen tarvetta, mutta pari kolleegaa on valitellut, että kauhojen saaminen tehtaalta on vaikeutunut huomattavasti. Epäillään, että nämä isot ostajat pääsee jotenkin lobbaamaan tätä suoramyyntiä vastaan. Tämmöinen tuote olisi vaan niin julmetun helppoa ostaa suoraankin, ilman välikäsiä. Kun ei siitä välikädestä saa mitään muuta hyötyä kun, että rahaa jää matkalle.
Sitten oma lukunsa on tämä hintatason nostatus. Kävin kattomassa liikkeen pihalla Junkkarin peräkärryä. Meillä ihan samanlainen, sama vuosimalli, ei mitään muuta eroa, kuin liikkeen kärry vielä paremmassa kunnossa. Pyydettiin 6500e verolla. Muuten hyvä, mutta me maksoimme omastamme 5100e verolla uutena. Periaatteenkaan vuoksi en tommosta hintaa maksa käytetystä koneesta.
Onko sitten ihme, että koneitten hinnat nousevat koko ajan. Tähän ei auta muu kuin raaka kilpailu joka välissä. Euroopasta saisi tuoda moninkertaisen määrän roinaa tänne, että nämä ylilyönnit tasoittuisi. Tuo meidän maksama kärrynhinta oli silloinkin jo jonkinlaisessa nousuputkessa. Metallien hinnat lähti nousuun 2004-2005 kieppeissä, muistelen, että Tuhtikin nosti pariin kertaan kärryjen hintoja ja seuraava korotus oli jo tulossa, kun tehtiin tuo oma kauppamme.
Se on hieman kaksjakonen homma toi käytettyjen koneiden hinnoittelu.
Tietysti se tuntuu hölmöltä, että kymmeniä vuosia vanhat koneet maksaa enemmän kuin uutena.
Miettikääpä sitä toista isäntää joka ostaa sen ihan uuden koneen. Uusien koneiden hinnat nousee muutaman prosentin vuosivauhdilla ja vanhojen koneiden arvo pitäisi laskea roimasti. Kuka niitä uusia sitten ostaa, kun välirahat on jotain ihan tähtitieteellisiä. Jonkun on kuitenkin ostettava niitä uusiakin, että saadaan käytettyjä.
Onhan se tietysti näinkin, mutta kun homma suhteutetaan autoihin joiden REALIHINTA on laskenut, niin koneiden hinnat on noussut älyttömästi.
Tuo autovertaus. Uusien autojen markkina kasvaa tai pysyy aika tasaisena. Kappaleina ja euroina.
Työkoneiden markkina pienenee kappalemäärässä. Euroissa voi säilyä lähellä aikaisempaa. Lähes jokainen valmistaja ja jälleenmyyjä kyllä kertoo koneidensa kapasiteetin ja työtehon kasvaneen vallan mahtavasti. Väittävät jopa että nyt saa työtehoa halvemmalla kuin ennen. Toki tällä numerolla käyttömäärä ei ole kasvanut niin paljon että halventunut työteho realisoituisi oikein tiheästi uusiksi työkoneiksi.
Työkoneissa vertaus pitäisi tehdä työleveysmetri, paino ja hevosvoimat. Kuljetuskapasiteetti. Nopeus voisi myöskin olla yksi vertaus peruste kun verrataan saako sillä 150 heppasella kuljetettua samanverran tavaraa 10km päähän 80 luvun traktorilla vai 2017 vuoden traktorilla. Peltotöissä voi se 80 luvun 150 heppanen olla kovempi kuin 2017 vuoden portaaton. Tuo tietysti että autoja valmistetaan enemmän ja enemmän. Traktoreita taas vähemmän. Kannataisi miettiä traktori tehtailioiden että olisiko järkevämpi yrittää tehdä traktori mallistoihin halvempia peruskoneita ja kalliimpia hitec malleja. Peruskoneella tarkoitan sitä että joku 8400 valtra keppilootalla 160hp mootoriteholla ja mahdolisimman vähällä eletroniikalla verrattuna siihen T-174 versuun? Nythän kaikille myydään T174 Versua/direktiä joka on optimoitu etukuormain koneeksi vaikka joku saataisi haluta vetokoneen yksinkertaisella tekniikalla. jousitukset vois olla selaiset että peruskoneesta voisi löytyä jarruventiilin ja ilmastointilaitteen lisäksi.
-
Kyllä maailmalla kauppa käy. John Deere teki voittoa yli 2 miljardia noin 28 miljardin vuosimyynnistä. Kulunut vuosi oli neljän parhaimman joukossa. Ensi vuodesta ennustetaan uutta ennätysvuotta. https://www.cnbc.com/2017/11/22/deere-profit-jumps-79-percent-in-fourth-quarter.html
Olisiko tämä vain paikallinen ongelma Suomessa, kun hinnat nousevat ja myynti takkuaa. Onhan kaikki muukin investointitavara kovin kallista.
-SS-
-
Kyllähän tässä kauppaa elätetään entistä enemmän ja kaupan eduista yritetään pitää kiinni. Semmoista ihmettä ei ole vielä tapahtunut, että roina olisi maailmasta loppunut. Riittää, kun kelaa Nettikoneen 30 viimeistä ilmoitusta, aina tulee uutta myllyä näytille. Kehitys tuntuu siltä, että mitä vähemmän porukkaa, niin sen enemmän jäljelle jääviltä koitetaan nyhtää. Edelleen kaipaisin kaupalta sellaista asennetta, että yritetään muodostaa tilanne, jossa asiakaskin pärjäisi. Ei ole näkynyt, senpä takia onkin suositeltavinta jatkaa erittäin kustannustietoista tai jopa -älä osta mitään linjaa.
-
Kyllähän tässä kauppaa elätetään entistä enemmän ja kaupan eduista yritetään pitää kiinni. Semmoista ihmettä ei ole vielä tapahtunut, että roina olisi maailmasta loppunut. Riittää, kun kelaa Nettikoneen 30 viimeistä ilmoitusta, aina tulee uutta myllyä näytille. Kehitys tuntuu siltä, että mitä vähemmän porukkaa, niin sen enemmän jäljelle jääviltä koitetaan nyhtää. Edelleen kaipaisin kaupalta sellaista asennetta, että yritetään muodostaa tilanne, jossa asiakaskin pärjäisi. Ei ole näkynyt, senpä takia onkin suositeltavinta jatkaa erittäin kustannustietoista tai jopa -älä osta mitään linjaa.
Enemmän pitäisi ostaa suoraan eu:sta. Mitä vähemmän Suomessa kaupan kautta kiertäisi tavara, niin kauppa joutuisi prosessejaan tehostamaan.
-
Enemmän pitäisi ostaa suoraan eu:sta. Mitä vähemmän Suomessa kaupan kautta kiertäisi tavara, niin kauppa joutuisi prosessejaan tehostamaan.
Ja sitten on se puolalaisen konefirman ainoa englanninkielentaitoinen myyntitykki viikon messukeikalla kun terminaattorilla laukeaa kone, varaosat tarvis...
-
Tässä tapauksessa kannattais t2:sen osata saksaa.
-
Muutaman kerran ulkomaisten firmojen kanssa kauppaa tehneenä... Suomalaisen agentin kautta Italiasta tehtaan omalla kuljetuksella, rekkapena osasi vain "kansainvälistä", puolalainen kuski sentään osasi kertoa, että 'veri hevi'.
-
Enemmän pitäisi ostaa suoraan eu:sta. Mitä vähemmän Suomessa kaupan kautta kiertäisi tavara, niin kauppa joutuisi prosessejaan tehostamaan.
Kuka hullu joltain konekeskon tapaiselta kusettajafirmalta ostaa ylipäätään mitään:
https://www.talouselama.fi/uutiset/konekesko-myi-pari-vuotta-vanhan-200-000-euroa-maksavan-koneen-uutena-alkoi-ruostua-heti-ks-oikeuden-paatos-hammentaa/7b1ae3d3-cf8e-3fc0-b259-642bffebd0e1