Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mercantil - 24.09.17 - klo:11:20
-
http://www.sampo-rosenlew.fi/fi/tuotteet/leikkuupuimurit/comia-series/comia-series-.html
-
Pikkuisen on tainnut olla kiire saada sivut esille. Lorem ipsum kehitysvaiheen täytetekstit, tekstejä puuttuu muutenkin jne :-)
-
tosa yks kymenlaaksolainen sanoi että comialla kun ajaa ni saa hävetä silmät päästä, millään muulla merkillä ei pellit nitise ja lepata tieajossa.
-
tosa yks kymenlaaksolainen sanoi että comialla kun ajaa ni saa hävetä silmät päästä, millään muulla merkillä ei pellit nitise ja lepata tieajossa.
Sehän on kuin kotimmainen maataloutoustuote
-
Noi sampon puimurit ja valtran traktorit on ihmeellisiä koneita, kun lähes joka isäntä niitä kovaan ääneen haukkuu mut silti kauppa käy.
-
Noi sampon puimurit ja valtran traktorit on ihmeellisiä koneita, kun lähes joka isäntä niitä kovaan ääneen haukkuu mut silti kauppa käy.
Halpoja paskoja piiiiiiiiiiitkällä maksuajalla??
-
Noi sampon puimurit ja valtran traktorit on ihmeellisiä koneita, kun lähes joka isäntä niitä kovaan ääneen haukkuu mut silti kauppa käy.
Halpoja paskoja piiiiiiiiiiitkällä maksuajalla??
joko oot kaupat tehny ? Tilinpäätösostoja ens syksylle.
-
Noi sampon puimurit ja valtran traktorit on ihmeellisiä koneita, kun lähes joka isäntä niitä kovaan ääneen haukkuu mut silti kauppa käy.
Halpoja paskoja piiiiiiiiiiitkällä maksuajalla??
joko oot kaupat tehny ? Tilinpäätösostoja ens syksylle.
Kyl me Samin kans tiedetään, etteipienviljelijät tommosiin pysty. Ajetaan vaan kohta 50-vuotiailla romuilla, tuulessa ja pölyssä.
Jos katetta jää, se menee peltovuokrien maksuihin🙂
-
Tärkein uudistus tulee olemaan antiikkisen leikkuupöydän päivittäminen samanlaiseksi kuin C10/C12 jo oli. Saastemääräykset aiheuttavat varmaan moottorinpäivityksen. Nämä oli tiedossa ja arvattavissa, mutta muu oli yllätys. Comvisioni sai suhteellisen nopeasti päivityksen uuteen näyttöratkaisuun. Koko hallintakonsoli on nyt varmaan tarpeeksi nykyaikainen. Hallintakahva on aika rohkeasti rakennettu. Kuva tietysti vääristää, mutta paljon toimintoja pienien nappien takana. Mielenkiintoista nähdä kuinka hallinnan tuntuma säilyy. Näyttäisi siltä, että C4 putoaa valmistuksesta pois ja puimurien koko vain kasvaa. Luulen, että 2045 pohjautuva classic-malli edelleen kitkuttelee mukana siellä verhojen takana. Käsittääkseni siihenkin on jo rakennettu urearatkaisu.
-
Tärkein uudistus tulee olemaan antiikkisen leikkuupöydän päivittäminen
Ajatella, jo 1960-luvun alkupuolella Sampossa oli leikkuupöytä, jossa oli ajon aikana säädettävissä kaatokelan nopeus ja paikka eteen-taakse -suunnassa täysin portaattomasti. Ettei ollut mitään kampinytkyttäjää rytkyttämässä kaatokelaa tai terää syöttökierukan alla. Muutenkin 1970-luvun viljanjakajat sivuohjaimineen, sekä kietomattomat kaatokelan päädyt toimivat pitkässä lakoviljassa; monet preeriapuimurit puivat hyvästi vain semmoista 40 cm korkeaa pystyviljaa.
Ja sitten uudehkojen Sampojen leikkuupöytä onkin ollut "antiikkinen". Mmjjaah.
-SS-
-
Noi sampon puimurit ja valtran traktorit on ihmeellisiä koneita, kun lähes joka isäntä niitä kovaan ääneen haukkuu mut silti kauppa käy.
Halpoja paskoja piiiiiiiiiiitkällä maksuajalla??
Sen kerran kun melkein sorruin Valtraan, niin ei olisi ollut edes halpa ja rahoitusta en olisi tarvinnut. Arvotin ominaisuuksia ja olisin silloin maksanut Valtrasta saman kuin Jontikasta eli oli n. 4000 euron näkemysero. Valtran myyjää ei kiinnostanut käydä edes katsomassa vaihtokonetta ja hänen ei tarvinnut kiinteäpalkkaisena ja kohta eläkkeelle jäävänä tulla yhtään vastaan hinnassa. Näin siis Tampereella joskus. No myöhemmin selvisi myyjän sairauden laatu, joten se kiukuttelu meni sen piikkiin. Myöhemminkin todennut muualla Valtran myyjistä, etteivät halua oikeasti myydä kuin niille joille merkin erityispiirteet eivät aiheuta ongelmia ts. olet tottunut suomalaiseen laatuun. Joskus olen noiden Valtran myyjien kohdalla miettinyt, että mistä niille maksetaan, ei ainakaan myynnillisestä työstä, koska ovat lähinnä tavaran jakelijoita. Kuja tahansa kadulta repäisty heppu pystyy samaan. Muilla merkeillä sentään myyjät yrittävät kaikkensa ja asiakkaanakin on kivaa käydä kauppaa yrittelijään ja nälkäisen myyjän kanssa. Tampereen Hankkijalla oli aikoinaan traktorimyyjä, joka ei tiennyt mitään myymistään koneista ja kukaan ei koskaan ollut hänen nähnyt edes ajaneen yhtäkään traktoria. Hän hyvitti vaihtokoneesta juuri keskihintatilaston mukaisen hinnan, mikäli ajoit vaihtokoneen liikkeeseen (=ajokuntoinen kone). Tämä myyjän myynti oli huippuluokkaa ja perustui Vanhan Hankkijan äärimmäiseen asiakasuskollisuuteen, että näinkin huterilla tiedoilla ja taidoilla voi työssä pärjätä.
-
Köppäälle tiedoksi, että on täällä hälläpyörän maisemissakin Valtra myyjä herättänyt
ihmetystä. Eikä todellakaan myönteisessä mielessä. Kauppa ilmeisesti kuitenkin
käynyt hyvin. Toki asiakkaan pitää olla nöyrä ja ottaa vastaan mitä annetaan, jos
annetaan. Noottaa ihimettellöö
-
Valtramyyjä myy komiaa - eli puimuria - ainakin Salossa, uudessa kiinteistössä.
-SS-
-
Hyvä että kehitystä tapahtuu, mutta en käsitä tuota koneharmaan värin käyttöä. Näyttää jotenkin keskeneräiseltä.
-
Tärkein uudistus tulee olemaan antiikkisen leikkuupöydän päivittäminen
Ajatella, jo 1960-luvun alkupuolella Sampossa oli leikkuupöytä, jossa oli ajon aikana säädettävissä kaatokelan nopeus ja paikka eteen-taakse -suunnassa täysin portaattomasti. Ettei ollut mitään kampinytkyttäjää rytkyttämässä kaatokelaa tai terää syöttökierukan alla. Muutenkin 1970-luvun viljanjakajat sivuohjaimineen, sekä kietomattomat kaatokelan päädyt toimivat pitkässä lakoviljassa; monet preeriapuimurit puivat hyvästi vain semmoista 40 cm korkeaa pystyviljaa.
Ja sitten uudehkojen Sampojen leikkuupöytä onkin ollut "antiikkinen". Mmjjaah.
-SS-
Tässä tulee esiin se sukupolvien ero ja erilaiset kokemukset ja tulkinta siitä, mikä on edesmennyttä. Enpä taas muistanut, että meillä on keskuudessamme jo Jeesuksen aikana puimakoneen saloihin perehtyneitä veteraaneja. No, olihan siinä omana aikanaan varmaan edistyksellisiä juttuja. Täytyy katsoa taas joskus tarkemmin tuota suulissa viruvaa 657:aa.
-
Tampereen Hankkijalla oli aikoinaan traktorimyyjä, joka ei tiennyt mitään myymistään koneista ja kukaan ei koskaan ollut hänen nähnyt edes ajaneen yhtäkään traktoria. Hän hyvitti vaihtokoneesta juuri keskihintatilaston mukaisen hinnan, mikäli ajoit vaihtokoneen liikkeeseen (=ajokuntoinen kone). Tämä myyjän myynti oli huippuluokkaa ja perustui Vanhan Hankkijan äärimmäiseen asiakasuskollisuuteen, että näinkin huterilla tiedoilla ja taidoilla voi työssä pärjätä.
Olisikohan sama kaveri myynyt puimureita myöhemmässä vaiheessa, voisi olla, metodit niin samantyyppisiä. Isukin teki sen kanssa puimurikaupat oikein vanhan kansan tyyliin. Käytiin kaupassa ja myyjä tuli isää vastaan. -Kuule Kylmiksen isu, kyllä sinäkin nyt ostat uuden puimurin, sinne tuli teidän naapuriin malli xx ja sinne kirkolle tulee kanssa siihen taloon samanmoinen. Minä maksan hyvitystä siitä teidän vanhasta Massikasta hintaa xx. Tämä malli on semmoinen, että kyllä se sinulle riittää ihan hyvin. No, kaupathan siitä kohta tulikin:)
Joku oli tosin nyrjähtänyt, kun ei tultu katsomaan vaihtokonetta, vaikka sitä oli kovasti huollettu. Annettiin hyvityshinta, ehkä jostain taulukoista tms. Isäntä oli soittanut sitten johonkin isommalle viskaalille, että saako tehdä kaupat toisessa liikkeessä ja jos ei käy, niin hän ostaa Claassin.
-
Köppäälle tiedoksi, että on täällä hälläpyörän maisemissakin Valtra myyjä herättänyt
ihmetystä. Eikä todellakaan myönteisessä mielessä. Kauppa ilmeisesti kuitenkin
käynyt hyvin. Toki asiakkaan pitää olla nöyrä ja ottaa vastaan mitä annetaan, jos
annetaan. Noottaa ihimettellöö
Se on ihan hyvä tyyppi, semmoinen vanhan kansan luukuttaja. Me ollaan tehty kauppaa jo 80-luvulla sen kanssa. Nämä on sellaisia asioita, että kun muistaa, että ostaja on se, joka tekee päätökset, niin hyvin menee. :)
-
Noi sampon puimurit ja valtran traktorit on ihmeellisiä koneita, kun lähes joka isäntä niitä kovaan ääneen haukkuu mut silti kauppa käy.
Halpoja paskoja piiiiiiiiiiitkällä maksuajalla??
Sen kerran kun melkein sorruin Valtraan, niin ei olisi ollut edes halpa ja rahoitusta en olisi tarvinnut. Arvotin ominaisuuksia ja olisin silloin maksanut Valtrasta saman kuin Jontikasta eli oli n. 4000 euron näkemysero. Valtran myyjää ei kiinnostanut käydä edes katsomassa vaihtokonetta ja hänen ei tarvinnut kiinteäpalkkaisena ja kohta eläkkeelle jäävänä tulla yhtään vastaan hinnassa. Näin siis Tampereella joskus. No myöhemmin selvisi myyjän sairauden laatu, joten se kiukuttelu meni sen piikkiin. Myöhemminkin todennut muualla Valtran myyjistä, etteivät halua oikeasti myydä kuin niille joille merkin erityispiirteet eivät aiheuta ongelmia ts. olet tottunut suomalaiseen laatuun. Joskus olen noiden Valtran myyjien kohdalla miettinyt, että mistä niille maksetaan, ei ainakaan myynnillisestä työstä, koska ovat lähinnä tavaran jakelijoita. Kuja tahansa kadulta repäisty heppu pystyy samaan. Muilla merkeillä sentään myyjät yrittävät kaikkensa ja asiakkaanakin on kivaa käydä kauppaa yrittelijään ja nälkäisen myyjän kanssa. Tampereen Hankkijalla oli aikoinaan traktorimyyjä, joka ei tiennyt mitään myymistään koneista ja kukaan ei koskaan ollut hänen nähnyt edes ajaneen yhtäkään traktoria. Hän hyvitti vaihtokoneesta juuri keskihintatilaston mukaisen hinnan, mikäli ajoit vaihtokoneen liikkeeseen (=ajokuntoinen kone). Tämä myyjän myynti oli huippuluokkaa ja perustui Vanhan Hankkijan äärimmäiseen asiakasuskollisuuteen, että näinkin huterilla tiedoilla ja taidoilla voi työssä pärjätä.
Mainitsit juuri kaksi kädetöntä myyjää liikeineen jotka oikeasti ovat myyneet eniten koneita suomenmaassa. Kuitenkin valmetti/ valtra on yleisin raktori ja hankkijan alla oleva työkone on ollut melko menestynyt suomenmaassa kautta aikojen. Näiden kovin aktiivisten myyjien kanssa tulee vaan sellainen kuva että yrittävät enemmän kusettaa kuin myydä tuotettaan.
-
Tärkein uudistus tulee olemaan antiikkisen leikkuupöydän päivittäminen
Ajatella, jo 1960-luvun alkupuolella Sampossa oli leikkuupöytä, jossa oli ajon aikana säädettävissä kaatokelan nopeus ja paikka eteen-taakse -suunnassa täysin portaattomasti. Ettei ollut mitään kampinytkyttäjää rytkyttämässä kaatokelaa tai terää syöttökierukan alla. Muutenkin 1970-luvun viljanjakajat sivuohjaimineen, sekä kietomattomat kaatokelan päädyt toimivat pitkässä lakoviljassa; monet preeriapuimurit puivat hyvästi vain semmoista 40 cm korkeaa pystyviljaa.
Ja sitten uudehkojen Sampojen leikkuupöytä onkin ollut "antiikkinen". Mmjjaah.
-SS-
Tässä tulee esiin se sukupolvien ero ja erilaiset kokemukset ja tulkinta siitä, mikä on edesmennyttä. Enpä taas muistanut, että meillä on keskuudessamme jo Jeesuksen aikana puimakoneen saloihin perehtyneitä veteraaneja. No, olihan siinä omana aikanaan varmaan edistyksellisiä juttuja. Täytyy katsoa taas joskus tarkemmin tuota suulissa viruvaa 657:aa.
Meidän (-58 ?) harmaassa vasaralakatussa 657:ssa oli mm ajovariaattori,
hydraulinen pöydän nosta ja lasku. Samaan aikaan jossakin ameriikan
puimurissa pyöriteltiin isoa pyörää ja vinssattiin käsivoimin terää ylös ja alas.
Se volkkarin bensakone oli semmoinen vähä nirso säädöistä, ja aina oli joku
roska suuttimessa tahi muuta. Välillä paukahti kaikuen ympäri kyliä
pakoputkesta.
Sampo 10 vuodelta 1966 oli se moderni puimuri, josta puhuin. Siinä oli
jo kolme vaihdetta, portaaton nopeuden muunnin, kaatokelan
nopeuden muunnin, kaatokelan pituussuuntainen portaaton säätö,
oljenkohottajat kohlimilla, puintikelan nopeudet ketjuilla, ketjun rasvari.
Kympin Perkins moottori olisi pitänyt säilyttää, kolmisylinterisenä
puimurista tuli ihme täristäjä.
-SS-
-
Tärkein uudistus tulee olemaan antiikkisen leikkuupöydän päivittäminen
Ajatella, jo 1960-luvun alkupuolella Sampossa oli leikkuupöytä, jossa oli ajon aikana säädettävissä kaatokelan nopeus ja paikka eteen-taakse -suunnassa täysin portaattomasti. Ettei ollut mitään kampinytkyttäjää rytkyttämässä kaatokelaa tai terää syöttökierukan alla. Muutenkin 1970-luvun viljanjakajat sivuohjaimineen, sekä kietomattomat kaatokelan päädyt toimivat pitkässä lakoviljassa; monet preeriapuimurit puivat hyvästi vain semmoista 40 cm korkeaa pystyviljaa.
Ja sitten uudehkojen Sampojen leikkuupöytä onkin ollut "antiikkinen". Mmjjaah.
-SS-
Tässä tulee esiin se sukupolvien ero ja erilaiset kokemukset ja tulkinta siitä, mikä on edesmennyttä. Enpä taas muistanut, että meillä on keskuudessamme jo Jeesuksen aikana puimakoneen saloihin perehtyneitä veteraaneja. No, olihan siinä omana aikanaan varmaan edistyksellisiä juttuja. Täytyy katsoa taas joskus tarkemmin tuota suulissa viruvaa 657:aa.
Meidän (-58 ?) harmaassa vasaralakatussa 657:ssa oli mm ajovariaattori,
hydraulinen pöydän nosta ja lasku. Samaan aikaan jossakin ameriikan
puimurissa pyöriteltiin isoa pyörää ja vinssattiin käsivoimin terää ylös ja alas.
Se volkkarin bensakone oli semmoinen vähä nirso säädöistä, ja aina oli joku
roska suuttimessa tahi muuta. Välillä paukahti kaikuen ympäri kyliä
pakoputkesta.
Sampo 10 vuodelta 1966 oli se moderni puimuri, josta puhuin. Siinä oli
jo kolme vaihdetta, portaaton nopeuden muunnin, kaatokelan
nopeuden muunnin, kaatokelan pituussuuntainen portaaton säätö,
oljenkohottajat kohlimilla, puintikelan nopeudet ketjuilla, ketjun rasvari.
Kympin Perkins moottori olisi pitänyt säilyttää, kolmisylinterisenä
puimurista tuli ihme täristäjä.
-SS-
Oliko siinä pöydän puintikelassa jo sellainen hihnansäätö, että kun hihnaa alkaa kiristää, niin tukipyörän kannatinrauta myötää kiristyksen tahdissa. Sitä hihnaa ei sitten tule sattuneesta syystä vedettyä liian kireälle. Se on ikäänkuin sopiva, kun ei liikaa roiku.
-
Mahtava keskustelu, joka normaaliin tapaan melko vähän liittyy otsikkoon.. Mutta joo, kyllähän Sampossa on ollut hyviä juttuja jo kauan sitten. Tosin on niitä ollut muissakin jo 60-luvun laitteissa, meillä on ollut sekä Sampo 360 että MF 87 tuolta Sampo 10:n ikävuodelta.
Sanoisin että jos rivistä sai valita kummalla lähtee, niin molemmissa oli puolensa. Jos pelkkää puintia ajatteli, niin ehkä Massikalla; parempi "tatsi" siihen mitä pöydällä tapahtui, ajoasento ja hallintalaitteet, koneessa voimaa, ei tärinöitä. Toisaalta Sampo sen verran uudempi että oli hydro-ohjaus, säästää kuskia. Ja kaatokelan pääty ei kiedo jos tykkää ajat edestakaisin, ympyräpuinnissahan tuo ei haittaa. Sampo hiukan parempi etenemään märässä, tosin ei isoa eroa. Mahtavia laitteita :)
-
Oliko siinä pöydän puintikelassa jo sellainen hihnansäätö, että kun hihnaa alkaa kiristää, niin tukipyörän kannatinrauta myötää kiristyksen tahdissa. Sitä hihnaa ei sitten tule sattuneesta syystä vedettyä liian kireälle. Se on ikäänkuin sopiva, kun ei liikaa roiku.
Tarkoittanet Sampo 10 puintikoneiston hihnaa ? Sampo 10:ssä vipuvälityksen tanko vetää lattahihnan tiukalle. Ei ole joustoa, säätö oli kovin tarkka, ja lämmitessä alkoi luistaa. Kiristyspyörä oli sorvattu, ja siinä oli terävähköt sivureunat. Söi hihnan reunoja . Sampo 35 - 360: Kiristystanko oli jousikuormitteinen, eli kahvalla vedettiin säppiin ja jousto-osassa oli semmoinen lovi, mihin piti merkkiviisarin osua. Itse kiristyspyörä oli peltirumpu, jossa pyörisetyt reunat. Hihna säilyi hyvänä paljon pitempään, eikä alkanut lämmetessään luistamaan enemmän.
Sampo 10:n puintikelan ketju oli hyvä, vaikka vähän rallattelikin. Ei luistanut, vaan läpi olisi mennyt vaikka paistettu virtahepo. Öljysumua levisi vähän siitä öljyttimestä. Mutta ei ruostunut moottorikopan sisältä ainakaan.
-SS-
-
Tärkein uudistus tulee olemaan antiikkisen leikkuupöydän päivittäminen samanlaiseksi kuin C10/C12 jo oli. Saastemääräykset aiheuttavat varmaan moottorinpäivityksen. Nämä oli tiedossa ja arvattavissa, mutta muu oli yllätys. Comvisioni sai suhteellisen nopeasti päivityksen uuteen näyttöratkaisuun. Koko hallintakonsoli on nyt varmaan tarpeeksi nykyaikainen. Hallintakahva on aika rohkeasti rakennettu. Kuva tietysti vääristää, mutta paljon toimintoja pienien nappien takana. Mielenkiintoista nähdä kuinka hallinnan tuntuma säilyy. Näyttäisi siltä, että C4 putoaa valmistuksesta pois ja puimurien koko vain kasvaa. Luulen, että 2045 pohjautuva classic-malli edelleen kitkuttelee mukana siellä verhojen takana. Käsittääkseni siihenkin on jo rakennettu urearatkaisu.
Käy kokeilemassa vaikka lakoviljan puintia nyykkärillä, jos Sampon pöytä tuntuu huonolta.
-
Tärkein uudistus tulee olemaan antiikkisen leikkuupöydän päivittäminen samanlaiseksi kuin C10/C12 jo oli. Saastemääräykset aiheuttavat varmaan moottorinpäivityksen. Nämä oli tiedossa ja arvattavissa, mutta muu oli yllätys. Comvisioni sai suhteellisen nopeasti päivityksen uuteen näyttöratkaisuun. Koko hallintakonsoli on nyt varmaan tarpeeksi nykyaikainen. Hallintakahva on aika rohkeasti rakennettu. Kuva tietysti vääristää, mutta paljon toimintoja pienien nappien takana. Mielenkiintoista nähdä kuinka hallinnan tuntuma säilyy. Näyttäisi siltä, että C4 putoaa valmistuksesta pois ja puimurien koko vain kasvaa. Luulen, että 2045 pohjautuva classic-malli edelleen kitkuttelee mukana siellä verhojen takana. Käsittääkseni siihenkin on jo rakennettu urearatkaisu.
Käy kokeilemassa vaikka lakoviljan puintia nyykkärillä, jos Sampon pöytä tuntuu huonolta.
Kyllä se on parempi, että kehitys menee nyt reilusti eteenpäin. No, eihän se C10/C12 pöytäkään ollut valmis. Syöttökuljettimen pituutta lisätään, jottei kuskin tarvitse katsella varpaitaan. Siitä ei ole varmuutta, tuleeko sama uudistus nyt myös pienemmän pään komioihin. Joku tämänkin jo tietää...
-
Naapuri huudattaa kakskymppistä sampoo jo kolmatta päivää kauran seassa. Ihmeesti se sieltä keräilee satasen tuhteihin kuormia, joka päivä kasvustoa häviää.
On se pienikin ehjä puimuri parempi ku iso rikkinäinen.....
-
Naapuri huudattaa kakskymppistä sampoo jo kolmatta päivää kauran seassa. Ihmeesti se sieltä keräilee satasen tuhteihin kuormia, joka päivä kasvustoa häviää.
On se pienikin ehjä puimuri parempi ku iso rikkinäinen.....
Et ole saanut ylipuhuttua, että siirtyis Fahriin.
-
Naapuri huudattaa kakskymppistä sampoo jo kolmatta päivää kauran seassa. Ihmeesti se sieltä keräilee satasen tuhteihin kuormia, joka päivä kasvustoa häviää.
On se pienikin ehjä puimuri parempi ku iso rikkinäinen.....
Et ole saanut ylipuhuttua, että siirtyis Fahriin.
:D
-
Tärkein uudistus tulee olemaan antiikkisen leikkuupöydän päivittäminen
Ajatella, jo 1960-luvun alkupuolella Sampossa oli leikkuupöytä, jossa oli ajon aikana säädettävissä kaatokelan nopeus ja paikka eteen-taakse -suunnassa täysin portaattomasti. Ettei ollut mitään kampinytkyttäjää rytkyttämässä kaatokelaa tai terää syöttökierukan alla. Muutenkin 1970-luvun viljanjakajat sivuohjaimineen, sekä kietomattomat kaatokelan päädyt toimivat pitkässä lakoviljassa; monet preeriapuimurit puivat hyvästi vain semmoista 40 cm korkeaa pystyviljaa.
Ja sitten uudehkojen Sampojen leikkuupöytä onkin ollut "antiikkinen". Mmjjaah.
-SS-
Tässä tulee esiin se sukupolvien ero ja erilaiset kokemukset ja tulkinta siitä, mikä on edesmennyttä. Enpä taas muistanut, että meillä on keskuudessamme jo Jeesuksen aikana puimakoneen saloihin perehtyneitä veteraaneja. No, olihan siinä omana aikanaan varmaan edistyksellisiä juttuja. Täytyy katsoa taas joskus tarkemmin tuota suulissa viruvaa 657:aa.
:D :D
-
Tärkein uudistus tulee olemaan antiikkisen leikkuupöydän päivittäminen samanlaiseksi kuin C10/C12 jo oli. Saastemääräykset aiheuttavat varmaan moottorinpäivityksen. Nämä oli tiedossa ja arvattavissa, mutta muu oli yllätys. Comvisioni sai suhteellisen nopeasti päivityksen uuteen näyttöratkaisuun. Koko hallintakonsoli on nyt varmaan tarpeeksi nykyaikainen. Hallintakahva on aika rohkeasti rakennettu. Kuva tietysti vääristää, mutta paljon toimintoja pienien nappien takana. Mielenkiintoista nähdä kuinka hallinnan tuntuma säilyy. Näyttäisi siltä, että C4 putoaa valmistuksesta pois ja puimurien koko vain kasvaa. Luulen, että 2045 pohjautuva classic-malli edelleen kitkuttelee mukana siellä verhojen takana. Käsittääkseni siihenkin on jo rakennettu urearatkaisu.
Käy kokeilemassa vaikka lakoviljan puintia nyykkärillä, jos Sampon pöytä tuntuu huonolta.
Kyllä se on parempi, että kehitys menee nyt reilusti eteenpäin. No, eihän se C10/C12 pöytäkään ollut valmis. Syöttökuljettimen pituutta lisätään, jottei kuskin tarvitse katsella varpaitaan. Siitä ei ole varmuutta, tuleeko sama uudistus nyt myös pienemmän pään komioihin. Joku tämänkin jo tietää...
Kokonaisuuden kannalta hyvä juttu vaikkakin pidemmän kuljettimen varjopuolena tulee veksaaliminen entistä loivemmissa kurveissa.
-
Hiukan ikääntyneillä puimureilla saa edullisia puinteja vuodesta toiseen. Tunnen tyytyväisiä Sampon Farin omistajia, jotka syksystä toiseen puivat vähillä kuluilla.
-
niinpä. ei se jyvä tiedä millaisella tappurilla itroaa mutta kyllä aina vaan ihmettelen että miten voikaan saada puhdasta viljaa 500 sella sanpolla? moni ei sitä näköjään kato. kuivurilla nyt saakelinmoinen kasa huttua. ilmankos kuormat vajenee..
-
Hiukan ikääntyneillä puimureilla saa edullisia puinteja vuodesta toiseen. Tunnen tyytyväisiä Sampon Farin omistajia, jotka syksystä toiseen puivat vähillä kuluilla.
Oma ja naapurissa :D Paljon on myös toisenlaisia omistajia, jotka hammasta purren ajaa remontin välin.
Yhtäkaikki, puinnit on kalustosta huolimatta tai siitä johtuen vielä pahoin kesken. Tai toisinpäin, hyvällä alulla. Tällaista harmaata sumua kun pitelee poutapäivinä, kummasti lokakuu kolkuttelee ihan huomaamatta.
-
Kaikilla pui mut ei kaikkien hermoilla. :D
-
Hermoja se kysyy, rahtihommilla maksaa puimuriakin, kokemusta on muutaman puimurin verran. Mutta nuorena jaksaa senkin homman.
-
>millään muulla merkillä ei pellit nitise ja lepata tieajossa.
Deereshän on pellitkin kuttaperkkaa tai mitälie pahvia
-
Tässä on vähän pidempi esittelypätkä uudesta Samposta.
https://www.youtube.com/watch?v=gwlqOUKqjaQ
-
Tässä on vähän pidempi esittelypätkä uudesta Samposta.
https://www.youtube.com/watch?v=gwlqOUKqjaQ
Vikaherkemmäs vaan käy. Kaikki näyttäisi olevan tuon saman tietokoneen takana, polttoainemittaria myöten. Itellä on comiassa nykysen mallin comvisioni ja moottorin väylätietokone. Sillä pystyy puimaan vaikka näytöt olisi rikki, on sentään vielä analogiset varoitusvalot, lämpö ja polttoainemittari
-
Hintaero vain kasvaa vihreisiin puimureihin, tekniikka pohjimmiltaan samaa kuin classikissa joten isompaa vanhaa mallia kehiin. Turhaa kikkailua.
-
Urakointiuutisten jutun kuvassa taka-alalla näkyy taka-alalla Classic uudella värityksellä (?).
http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/porista-comia-2.0/ (http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/porista-comia-2.0/)
Sellaistakin edelleen kai sitte tehdään, vaikkei markkinointimateriaali halaistua sanaa mainitse.
-
Urakointiuutisten jutun kuvassa taka-alalla näkyy taka-alalla Classic uudella värityksellä (?).
http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/porista-comia-2.0/ (http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/porista-comia-2.0/)
Sellaistakin edelleen kai sitte tehdään, vaikkei markkinointimateriaali halaistua sanaa mainitse.
Kuvia ainakin löytyy http://www.sampo-rosenlew.fi/fi/media-center/pressikuvat-/verrato-series-.html
-
Laittaa venäjän maaksi niin löytyy köyhempiäkin malleja http://www.sampo-rosenlew.fi/ru/produkcia/ze-/sr-2045.html
-
Aika hyvin on pärjätty puimurilla ilman tietokoneitä kymmeniä vuosia. Kuinkahan monta tietokonetta ois sammunut 35 vuoden aikana nykyisessä koneessa?
-
Aika hyvin on pärjätty puimurilla ilman tietokoneitä kymmeniä vuosia. Kuinkahan monta tietokonetta ois sammunut 35 vuoden aikana nykyisessä koneessa?
Ei niitä tietokoneita noissa traktoreissakaan tarvis. Koskaan niille ei osaa tehdä mitään kun joku vika tulee. Vanhoista osas aina sen vaijerin tai tangon vaihtaa jos joku ei käynnistynyt.
-
Aika hyvin on pärjätty puimurilla ilman tietokoneitä kymmeniä vuosia. Kuinkahan monta tietokonetta ois sammunut 35 vuoden aikana nykyisessä koneessa?
En tiedä, millainen on nykyinen koneesi, mutta 80-luvulla ei saatu traktorin tai puimurin valoja ja vilkkuja kestämään edes ensimmäisen puintikauden loppuun, niin tottahan se on, että jos vielä olisi ollut tietokonekin...
Nykyisin on onneksi monessa kohtaa laatu edellä noita takavuosien virityksiä, vaikka ei tietysti joka paikassa. Osa sitä vanhojen koneiden laadun tuntua oli siinä, että niitä keskimäärin käytettiin kovin vähän, liikkuvia osia oli vähän ja kun niitä pystyi itsekin korjaamaan, ei niin tullut pidettyä kirjaa kustannuksista.
Kyllähän autotkin olivat 60-, 70- ja 80-luvulla käsittämättömän huonoja. Ruostetta esiintyi yleisesti muutaman vuoden ikäisissä autoissa yllä ja päällä, harvan pelin moottori kesti 200 000 km ilman (vähintään kansi-)remonttia, pakoputkia sai vaihtaa vuosittain ja kytkinlevyjä joka toinen vuosi. Vaihtoautohallissa kun tutkaili autoja, niin lähes jokaisessa saranat löystyivät niin, että ovi putosi pari senttiä, kun sen avasi. Muutaman vuoden ikäisissä autoissa lukot olivat niin valmiita, että ruuvimeisseli kävi avaimesta 90 %:iin autoista.
-
Laittaa venäjän maaksi niin löytyy köyhempiäkin malleja http://www.sampo-rosenlew.fi/ru/produkcia/ze-/sr-2045.html
Saisikohan rättikätto 2045 paljonkin alennusta, verrattuna vastaavaan suomimalliin? Onkos se kuva missä tyhjennystorven kohdalla katos ja rappuset, säkkipuimuri versio ja mihin ne menee nykyaikana?
-
Laittaa venäjän maaksi niin löytyy köyhempiäkin malleja http://www.sampo-rosenlew.fi/ru/produkcia/ze-/sr-2045.html
Saisikohan rättikätto 2045 paljonkin alennusta, verrattuna vastaavaan suomimalliin? Onkos se kuva missä tyhjennystorven kohdalla katos ja rappuset, säkkipuimuri versio ja mihin ne menee nykyaikana?
Algeriaan niitä vietiin puolivalmisteena takavuosina. Nyttemmin taitavat tehdä suuren osan osistakin Sidi Bel Abbes'issa.
https://www.youtube.com/watch?v=X_WMcq8RYgo
-
Nykyisin on onneksi monessa kohtaa laatu edellä noita takavuosien virityksiä, vaikka ei tietysti joka paikassa.
Renkaissa on laatu edellä. 80-luvun renkailla nykyhimmelit ei pysyisi kasassakaan. Sähkölaitteiden laatu ei ole ainakaan parantunut. Samat paskat abikoliittimet ja muut. Kytkimiä saisi vaihdella muutaman vuoden välein, jos käyttää. Hienojen sähkösylinterien kanssa joskus toivonut kiinteää säätöä kun toimii oman tahtonsa mukaan.
-
Sähköpuolella on ongelmana se että tehdään hienoa mutta liian halvalla. Suunnittelu, asennus, osien laatu, materiaalit, suojaus. Kaikissa näissä löytyy sanomista jos sillä silmällä katselee.
Tyylikkyyskin menee toisinaan luotettavuuden edelle.
Mallia voisi ottaa vaikka liikenneilmailun tai sotilaspuolen vehkeistä.
Metsäkonepuolella alkaa ammattisarjassa olla jo vähän oikeaakin otetta näihin seikkoihin.
Siellä se on ollut vähän pakko ottaa lusikka kauniiseen käteen, vehkeet ovat jo niin monimutkaisia ja bitit ovat koko koneen 'aivot'.
Liiallinen vikaherkkyys tekisi tuollaisesta koneesta lähes käyttökelvottoman.
-
Laittaa venäjän maaksi niin löytyy köyhempiäkin malleja http://www.sampo-rosenlew.fi/ru/produkcia/ze-/sr-2045.html
Saisikohan rättikätto 2045 paljonkin alennusta, verrattuna vastaavaan suomimalliin? Onkos se kuva missä tyhjennystorven kohdalla katos ja rappuset, säkkipuimuri versio ja mihin ne menee nykyaikana?
Afrikkaan. Joskus oli koneviestissä juttua samposta, niin siinä oli juttua näistä. Se harmaa juttu taka-alaviistoon on säkin pudotuskouru, ylhäällä oli säkitystaso.
-
Laittaa venäjän maaksi niin löytyy köyhempiäkin malleja http://www.sampo-rosenlew.fi/ru/produkcia/ze-/sr-2045.html
Saisikohan rättikätto 2045 paljonkin alennusta, verrattuna vastaavaan suomimalliin? Onkos se kuva missä tyhjennystorven kohdalla katos ja rappuset, säkkipuimuri versio ja mihin ne menee nykyaikana?
Algeriaan niitä vietiin puolivalmisteena takavuosina. Nyttemmin taitavat tehdä suuren osan osistakin Sidi Bel Abbes'issa.
https://www.youtube.com/watch?v=X_WMcq8RYgo
Ei kuulemma tee, kun eivät osaa käyttää niitä hienoja kanttikoneita ja muita vehkeitä. Toisissa maissa kai on se tuhkakuppi pakollinen ja toisissa pitää olla kahdelle apumiehelle penkit, se on sitä deluxe varustelua parhaimmillaan.
-
Algeriaan niitä vietiin puolivalmisteena takavuosina. Nyttemmin taitavat tehdä suuren osan osistakin Sidi Bel Abbes'issa.
https://www.youtube.com/watch?v=X_WMcq8RYgo
Ei kuulemma tee, kun eivät osaa käyttää niitä hienoja kanttikoneita ja muita vehkeitä. Toisissa maissa kai on se tuhkakuppi pakollinen ja toisissa pitää olla kahdelle apumiehelle penkit, se on sitä deluxe varustelua parhaimmillaan.
Meinaatko Sampo-Rosenlewin laittaneen feikkivideon juutuubiin?
https://www.youtube.com/watch?v=hnb1MfvwEOU
Säkkikone tositoimissa.
https://www.youtube.com/watch?v=Nqm4Vx1ppcI
-
Vaihdan kyl heti takasi sampokuskiks jos saan loppuviikoks tollaset auringot. Tuntuu ihan haikeelta.
-
Sähköpuolella on ongelmana se että tehdään hienoa mutta liian halvalla. Suunnittelu, asennus, osien laatu, materiaalit, suojaus. Kaikissa näissä löytyy sanomista jos sillä silmällä katselee.
Tyylikkyyskin menee toisinaan luotettavuuden edelle.
Mallia voisi ottaa vaikka liikenneilmailun tai sotilaspuolen vehkeistä.
Metsäkonepuolella alkaa ammattisarjassa olla jo vähän oikeaakin otetta näihin seikkoihin.
Siellä se on ollut vähän pakko ottaa lusikka kauniiseen käteen, vehkeet ovat jo niin monimutkaisia ja bitit ovat koko koneen 'aivot'.
Liiallinen vikaherkkyys tekisi tuollaisesta koneesta lähes käyttökelvottoman.
Mistä tulikin mieleeni, että Tume on siirtynyt käyttämään Epecin (Ponssen tytäryhtiö) ohjausjärjestelmiä ainakin uudessa Draco-mallistossa. Saman firman palikoita käyttää tietysti emoyritys metsäkoneissaan ja mm. Sandvik ja Husqvarna kaivoskoneissaan. Laadukkaampia komponentteja ei liene paljoa tarjolla.
-
Algeriaan niitä vietiin puolivalmisteena takavuosina. Nyttemmin taitavat tehdä suuren osan osistakin Sidi Bel Abbes'issa.
https://www.youtube.com/watch?v=X_WMcq8RYgo
Ei kuulemma tee, kun eivät osaa käyttää niitä hienoja kanttikoneita ja muita vehkeitä. Toisissa maissa kai on se tuhkakuppi pakollinen ja toisissa pitää olla kahdelle apumiehelle penkit, se on sitä deluxe varustelua parhaimmillaan.
Meinaatko Sampo-Rosenlewin laittaneen feikkivideon juutuubiin?
https://www.youtube.com/watch?v=hnb1MfvwEOU
Säkkikone tositoimissa.
https://www.youtube.com/watch?v=Nqm4Vx1ppcI
Eikös tuolla ole niin kuivaa, että tuo säkitys on samalla ns. markkinointikunnostus? Pellolta suoraan torille tai kamelin selkään.
-
Parin Comian hinnalla saisi myös uuden Fendt/MF:n. Ainakin näyttää Tuomiopäivän koneelta, ei puuto ko swartsenekkeri kahvoista.
https://www.youtube.com/watch?v=X0XBDoKBjYY
-
Siinäpä olis verraton kone jo myynnissä.
https://www.nettikone.com/sampo-rosenlew/verrato/1663827
-
Siinäpä olis verraton kone jo myynnissä.
https://www.nettikone.com/sampo-rosenlew/verrato/1663827
Tässä samalla hinnalla c12 ja vielä vaunu samaan hintaan.
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/leikkuupuimuri/14850901/john-deere-w440-ptc.html
-
mut eiks net intiassa aja deereen puimurin selkään ja sit vain menoks.. ei turhia koneita nurkissa seisomassa.
-
Siinäpä olis verraton kone jo myynnissä.
https://www.nettikone.com/sampo-rosenlew/verrato/1663827
Joku vanhempi jontikka-isäntä aikanaan lausui Sampon 7-puolaisesta puintikelasta, et ei se voi toimia, kun siinä ei mene varstat tasan, täristää aina.
Saattoi olla "ällyytystäkin", mutta kuvastaa sitä, miten eri puimurimerkkien ominaisuuksia väheksyttiin ja oman merkin paremmuuksia korostettiin.
-SS-
-
Parin Comian hinnalla saisi myös uuden Fendt/MF:n. Ainakin näyttää Tuomiopäivän koneelta, ei puuto ko swartsenekkeri kahvoista.
https://www.youtube.com/watch?v=X0XBDoKBjYY
Kyllä ne osaa tehdä komeita puimureita Italiassa. Se vaan häiritsee näissä mainosvideoissa, kun on kaikenmaailman tietokoneet vahtimassa koneen toimintaa, niin miksi tuotakin puimuria kesken ajon pitää säätä? Sen säätämisen ymmärtäis jos kyse olis -60 luvun tekniikasta tai radion laittaminen toiselle kanavalle.
-
mutta jos joku toinen tietokone ilmoittaa että olisi päivityksen aika, vaikka olis puinti kesken. eiks noissa ole antureita enenmmän kuin keskivertoa? joten olon muutos lisää näpläämisen tarvetta. mutta peltoon ei mene yhtään.
-
vähän on sampolla edellee hukassa meininki noitten komioittenkin suhteen mielestäni... kokemusta viis ja kuusvitosesta( nykyinen) tosin ihan perus 20 sarjaa.. ja tehottomuus vaivaa.. ei niinkään säiliön tyhjennys ole se ongelma vaan että kun mennään 5500+ satoon sylkee sampo kaurat ja vehnät.. jopa alle 20 % ohratkin läpi kohlimilta..tuntitehona suomalaisilla lohkoilla ei tahdo päästä kun 7000 kiloon .. muilla samoja murheita vai onko tämä vaan meidän koneeen ongelma ? tehtaan ainut vastaus on että olki on märkää.. mut kyllä ton tehosen puimurin pitäisi jo 17-24 prosenttista tavaraa pystyä nielemään tehokkaammin..se kuitenki täällä suomessa on peruspuintikosteutta. ajonopeus siinä 2,5-4,5 ei joudu homma..
-
Märkä olki menee tiiviinä massana kohlinten läpi niin jyvät ei pääse sen läpi kuten kuivalla oljella.
-
http://www.koneviesti.fi/artikkelit/artikkeli-1.208253 (http://www.koneviesti.fi/artikkelit/artikkeli-1.208253)
"Myös Verraton perusrakenne pohjautuu samoille ratkaisuille kuin isompien mallien. Runko, puintikoneisto ja pöytäratkaisut ovat samat kuin pienimmissä C6 ja C8 malleissa."
-
Verrato on tekstin mukaan hinnaltaan kilpailukykyinen. Sanokaan nyt asiantuntijat, että onko näin?
-
Verrato on tekstin mukaan hinnaltaan kilpailukykyinen. Sanokaan nyt asiantuntijat, että onko näin?
Kotimainen puimuri on aina kilpailukykyinen kaikessa, jos se vaan sattuu olemaan toimintakunnossa, ja Sampohan on.
-
Verrato on tekstin mukaan hinnaltaan kilpailukykyinen. Sanokaan nyt asiantuntijat, että onko näin?
Kotimainen puimuri on aina kilpailukykyinen kaikessa, jos se vaan sattuu olemaan toimintakunnossa, ja Sampohan on.
Tälläisenkö kopittoman ostit? :D
(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/73/93/ca/7393cabb8f265f75dacabd50d32f9f51.jpg)
-
Verrato on tekstin mukaan hinnaltaan kilpailukykyinen. Sanokaan nyt asiantuntijat, että onko näin?
Niin verratkaapa hintaa ja ominaisuuuksia vaikkapa Claas Avero 160 puimuriin. Keskon kampanjahinta siinä 99000 € Alv 0.
-
Verrato on tekstin mukaan hinnaltaan kilpailukykyinen. Sanokaan nyt asiantuntijat, että onko näin?
Sampojen listahintoja ei ole Koneviestin taulukoissa viime vuosina näkynyt. Miksiköhän?