Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: klapikasa - 20.08.17 - klo:10:23

Otsikko: Teboilin öljy
Kirjoitti: klapikasa - 20.08.17 - klo:10:23
Viikko sitten ford 6600 perä öljyt vaihdoin, olin ostanu teboilin märkäperä jarru öljy. Ennen shellin öljyt. Molemmat mainintaa new holland 134. Sehän on se oikea öljy laatu siihen. Nyt juontokoura kiinni, molemmat hydlhkot käytössä ja pikaliitimet, kaikki neljä, vuotaa rajusti. Kurkkasin sisään, orengkaat ehjän näköiset, ja kun kytkee kiinni sopivan napakkat. En vaan keksi muuta syytä.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: lypsyukko - 20.08.17 - klo:10:49
Voiko ne pikaliittimet tietää mitä siinä pöntön kyljessä luki ja sitä sitten kritisoida. Jostain syystä sulla nyt ei nuo tähtimerkit taida olla parhaassa asennossa , kun puhutaan öljyvuodoista :) Vai onko se vaan se totuus, että joskus vaan vastustaa paljon ja joskus vielä enemmän.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: klapikasa - 20.08.17 - klo:11:02
Niin, ne kusee myös ilman letkuja traktori käynnissä, kaikki neljä ja vivut vapaa/suljettu. Miten ne yhtäkkii keksi vuotaa öljynvaihdon jälkeen, kaikki neljä? Nää on ne push pull kaikki neljät lähdöt vaakasuorana.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: Köntys - 20.08.17 - klo:11:14

Jos sulle kävi niinku entiselle ukolle, joka oli vaihtavinaan auton moottoriin öljyt. Se päästi vaihdelaatikosta öljyt pihalle, vaihtoi moottoriöljynsuodattimen ja kaatoi neljä litraa öljyä koneeseen, sen kummemmin tikkuun katsomatta  ;D
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: montöör - 20.08.17 - klo:11:34
Voisko tuo TB:n öljy olla viskositeetiltään juoksevampaa. Vaikka ei senkään
pitäisi vuotoja saada aikaiseksi. Oliko poislaskettu öljy normaalin näköistä?
Jos paljon sakkaa öljyssä, sitä on myös jäänyt öljytilaan ellei ole huuhdeltu.
Tämä sakka taas voi tukkia imusiivilän ja suodattimen, jolloin öljy kuumuu
ihan kauheasti.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: klapikasa - 20.08.17 - klo:12:02
Ei ne öljyt kauhean näköset ollu, eikä käyynnyt varttitunnissa kuumana. Ajatelin että olis jotain roskaa joka jäis o renkaan päälle, mutta e sekään nyt noin paljon sais vuotoa aikaiseksi.

Niukasti osia tai tiiviste sarjaa tolle 772731 tai E8NNJ853AA, E8NNN915AA, E8NNB961AA. Se uudempi ja "g" couplerille vaikka mitä. Soitan tuuttille huomenna
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: SKN - 20.08.17 - klo:12:28
Kyllä tuossa on nyt kyse jostakin ihan muusta kuin öljystä.

Jos suodatin on ollut niin tukossa että ei ole ollu painetta kun nyt vasta ja sen seurauksena kouraa kiikuttaessa tiivisteet ovat hajonneet lopullisesti.

Olettaen että suodatin on myös nyt vaihdettu?
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: Dr.Who - 20.08.17 - klo:12:36
Kokeiles vaihtaa koko pikaliitin, jos sattusi olemaan varalla uusi.Sitehän näkis vuotaako vaihdettu.Kummallista jos kaikki vuotaa en uskos että öljy sen aiheuttasi, kyllä siellä on jotain rojua lähtenyt liikkeelle ja liittimien nastojen alle jäänyt.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: klapikasa - 20.08.17 - klo:12:54
Ne nastat naarasliitmen sisällä painettu ja puhdistettu.  NHn kuvissa vain kaksi näkyvää tiivistettä. Tolla ajettu ennen öljynvaihtoa vaikka mitä, hydraulikaa ja ilman, se songe sylinteri vuoti öljyt alarajaan, sylkky kuntoon ja uudet öljyt sisään ja suodatin kans. Sitten rupes vuotaa. Rajumin letku kiinni, letkun nippa tarkastettu ett se on kireellä letkuun.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: Dr.Who - 20.08.17 - klo:13:11
Olisko siitä Songesta niitä tiivisteenmuruja mennyt sinne putkeen ja jossain välissä on.Push Pull liitin on mielenkiintoinen, se alkaa vuotaan on koettu.On kyllä täysin purettavissa ja uusittavissa tiivisteet, mutta kokeilisin ihan tavallista liitintä jos se naaras kerran vuotaa roskaahan siellä on.O rengas sitten aiheuttaa vuotoa  kun liittimet on kiinni ja painetta.ei muulloin.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: klapikasa - 20.08.17 - klo:13:30
Juu, siinä 7810ssa vaihdettu tiivisteitä, suht helppoa vaihtaa. Nää on periaatessa normaali naaras joka kiinnitetty traktoriin puristamalla sitä liikutettavaa rengasta ja pikaliitin on molempiin suuntiin liikutettava. Niin oli vanhoissa jd ja mfssä silloin
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: lypsyukko - 20.08.17 - klo:13:32
Joskus jossain omaskin vehkees alkoi naarasliitin vuotaan ilman painetta, kun letkun nyppäs irti. Korjaus oli helppo ja pitävä ... vivulla paine sinne liittimelle :) Onhan tuo nyt niin mystinen juttu aloittajalla, että tekis jo mieli nähdä miltä se kone muuten näyttää :)

Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: klapikasa - 20.08.17 - klo:14:01
Iha normi vm80 6600 se on ,ei mikään loisto näyttelykunnossa, mutta ei paha rääsö  kun uudet kumit ja vanteet maalasin samalla, peräöljyt vaihdettu viimeksi jotain 5v sitten, ei se mitään hirveesti ajossa ole, hytin verhoilu tullu pois, kaikki oleelinen toimii, jopa valot ja vilkut,etuakseli miltei kakki puslat vaihdettu,kansi kunnostettu n.10v sitten kun se rupes huohottaa. Kiva traktori pikkutöihin toi on. Ja se kun kaikki yhtäkkiä rupes vuotaa, voi hyvinkin olla palasia songesta, taidan avata suodati ja kattoo jos jotain olis.

Farmphoto kaatunu, siellä oli paljon kuvia mm.tosta traktorista

edit. suodattimesta ei löytyny mitään ylimääräistä
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: klapikasa - 20.08.17 - klo:15:26
Avasin yhden liittimen. 5 o rengasta ja muutama tukirengas. Mitään ylikuluneita ne ollu, nyt vaan jos löytäis oikeakokoisia niihin.

Se on kasattu kierteellä ja yksi kuuskulma. Loput pyöreää ja reiät kuulille. Kun työnsin tuurnan läpi, jarruksi ruuvipenkkiin, ne reiät nyt hieman soikeita kun avasin.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: Dr.Who - 20.08.17 - klo:18:35
Laita nyt vaan suosista kokeeksi uusi naarasliitin, voi olla että on kierteiden kanssaongelma kun on engelsmanni ja tuumakoko joutuu muunnosnipalla sovittaan.Sen jälkeen ei olekaan sitten liittimien kans ongelmia.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: eevertti - 20.08.17 - klo:19:12
Oottele vaan niitä pakkaskelejä niin vuodot loppuu. Mitä sitä juontokouralla nyt puintiaikana  :D
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: klapikasa - 20.08.17 - klo:19:17
Niin meinaan, se 772731 maksaa n.150€ kappale. Sais varmaan hyd liikeestä semmonen naaras joka toi lukitus rinkula menis molempiin suuntiin. Mutta saishan noille nyt oikeakokoisia orenkaita.

Juontokoura raivaamaan peltoteitä kiira myrskyn jälkiä.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: lypsyukko - 20.08.17 - klo:19:26
Mä joskus suutuin Fiiatin alkuperäisiin liittimiin. Oikeastaan pahin syyllinen oli se , että siihen ei saanut koskaan koiras liitintä menemään ilman kompuralla putsausta, sulattelua ja vasaraa. Siihen vanhan malliset liikutan rengasta liittimet. Varmaan 10 euroa kappale korkeintaan. Loppu vuodot ja liitäntä ongelmat. Kilpi leikkurin ja kourakuormaimen saa noihinkin.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: klapikasa - 20.08.17 - klo:20:06
https://www.johnconaty.com/S-12227-p/9974.htm

Tuossa olis. Täytyy nyt udella nh varaosilla minkä kokoisia ja jos niillä olis. Toi linkin kautta rahti kalliimpi vaikka ottais neljä 30 €
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: 42 - 20.08.17 - klo:22:18
Eikö kymppi sarjalainen sovi?

https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote/new-holland-pikaliitinrunko-1

(https://www.hydrauliikkapumppu.fi/media/images/NHpikaliitin-1.700x700.jpg)

   New Holland pikaliitinrunko   85,00 €
   New Holland pikaliitin-tiivistesarja   8,00 €
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: kylmis - 21.08.17 - klo:07:02
Mä joskus suutuin Fiiatin alkuperäisiin liittimiin. Oikeastaan pahin syyllinen oli se , että siihen ei saanut koskaan koiras liitintä menemään ilman kompuralla putsausta, sulattelua ja vasaraa. Siihen vanhan malliset liikutan rengasta liittimet. Varmaan 10 euroa kappale korkeintaan. Loppu vuodot ja liitäntä ongelmat. Kilpi leikkurin ja kourakuormaimen saa noihinkin.
Ei valmetissakaan ole 805:n jälkeen ollut kunnon liittimiä. Toi liikuteltava kaulusliitin on ainoa luotettava, sen kun saa paikalleen, niin pysyy kiinni. Nämä pikaliitinmalliset tuppaa sylkemään letkun pihalle kovin helposti.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: Oksa - 21.08.17 - klo:07:41
millasissa tilanteissa tuota tekee?   isokin isku takana?    itellä ollu nuo pulpush liittimet jo parikyt vuotta käytössä ja vain pari kertaa on lähtenny irti omia aikojaan.. rehuleikkurin tökkäys vauhilla rintamukseen...    silloin kyllä nyykin valitti jotain koodilla.                             muuten ollut hyviä muuten paitsi talvipakkasella suojan jälkeen kun on ollut jäässä mutta niin kait muutkin.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: Dr.Who - 21.08.17 - klo:07:53
Niin meinaan, se 772731 maksaa n.150€ kappale. Sais varmaan hyd liikeestä semmonen naaras joka toi lukitus rinkula menis molempiin suuntiin. Mutta saishan noille nyt oikeakokoisia orenkaita.

Juontokoura raivaamaan peltoteitä kiira myrskyn jälkiä.
Laita ihan normi pikaliitin, maksaa IKH hyllyssä jotain 30 kpl.Mut tee kuin vaikeemmaksi tulee.Nuo vanhat puspullit ei miksikään uudenveroisiksi tule tiivisteillä ja sun taidoilla,et sitä työntövarttakaan kuntoon saanut.Mut onhan nyrkit rasvassa ja tärkeen näkönen.Näitä remppareiskoja on nähty, ei tiedetä kuinka päin pultti aukeaa,mutta silti väännetään.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: jariman - 21.08.17 - klo:07:56
Push-pull liittimet aika herkkiä jäännöspaineelle, jos esim, koiras puolen
Liittimessä jäännöspainetta, eikä *nasta* pikaliittimissä aukea, vuotaa justaan
Noin valtoimenaan, tahi loppuunkuluneet/ sopimattomat pikaliittimet
Joskus pikaliittimissä järkyn jäykät nastan jouset, ei tule toimimaan
Keskenään push-pull liittimien kanssa, näissä hennommat jouset nastoissa.

Ikhlta fasterin push-pull pikaliitinrungot tilalle, näitä on eri liitäntänipoilla.
Vähä halvempi kun marmoritiskiltä.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: lypsyukko - 21.08.17 - klo:08:02
millasissa tilanteissa tuota tekee?   isokin isku takana?    itellä ollu nuo pulpush liittimet jo parikyt vuotta käytöyvässä ja vain pari kertaa on lähtenny irti omia aikojaan.. rehuleikkurin tökkäys vauhilla rintamukseen...    silloin kyllä nyykin valitti jotain koodilla.                             muuten ollut hyviä muuten paitsi talvipakkasella suojan jälkeen kun on ollut jäässä mutta niin kait muutkin.

Mun 6400 Valtra ainakin juoksuttaa hytin ja persustan väliä lähes joka kerta kuin vaikka Kilpi leikkurin perään laittaa. Jos sen saa pysymään niin yleensä kyllä pysyykin. Tosin kerran kippasin kuivaajaan jyväkuormaa, niin siinä puolivälissä letku lensi. Arkana pökin kuorman sitten alamäkeen tyhjäksi lapiolla. Olishan se mennyt takaisin painepäälläkin, kun vaan olisin tajunnut lykätä. Ihan samoin kuin sillä tyhjällä kärryllä joka nökötti osaksi kippi pystys.

Massikoiden persustas olevista liittimistä ei pahaa sanottavaa. Vuosimalli eroa kuitenkin 30v .
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: Oksa - 21.08.17 - klo:08:23
mitä liitintä net käyttää valtuissa?   itellä ei ole kuin fasteria ollu ja muutama parkeri            mutta kyllä nuo liittimet kuluu siinä kuin renkaat.   joutuu väliin vaihtaan kun oikein kusee mut sit taas mennään vuosia.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: metsajussi - 21.08.17 - klo:09:54
millasissa tilanteissa tuota tekee?   isokin isku takana?    itellä ollu nuo pulpush liittimet jo parikyt vuotta käytöyvässä ja vain pari kertaa on lähtenny irti omia aikojaan.. rehuleikkurin tökkäys vauhilla rintamukseen...    silloin kyllä nyykin valitti jotain koodilla.                             muuten ollut hyviä muuten paitsi talvipakkasella suojan jälkeen kun on ollut jäässä mutta niin kait muutkin.

Mun 6400 Valtra ainakin juoksuttaa hytin ja persustan väliä lähes joka kerta kuin vaikka Kilpi leikkurin perään laittaa. Jos sen saa pysymään niin yleensä kyllä pysyykin. Tosin kerran kippasin kuivaajaan jyväkuormaa, niin siinä puolivälissä letku lensi. Arkana pökin kuorman sitten alamäkeen tyhjäksi lapiolla. Olishan se mennyt takaisin painepäälläkin, kun vaan olisin tajunnut lykätä. Ihan samoin kuin sillä tyhjällä kärryllä joka nökötti osaksi kippi pystys.

Massikoiden persustas olevista liittimistä ei pahaa sanottavaa. Vuosimalli eroa kuitenkin 30v .

Omassa 3000-sarjaisessa ne alkuperäiset muuttuivat mahdottomiksi ajan mittaan. Ei saanut letkuja kiinni, tai mikä vielä ärsyttävämpää - ei saanut irti. Vaihdoin kaikki 6 perinteisiin, ongelmat loppuivat. Ei tarvinnut enää viittä minuuttia repiä, riuhtoa ja maanitella että sai letkun irti.

6400-sarjaisessa taas kaikki originaalit pelaa yhä tosi hyvin, ainakin ekat 3000 h on mennyt täysin ongelmitta. Menee kiinni, lähtee irti ja virtaus pysynyt auki kaikilla perävehkeillä.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: Toivo Tonta - 21.08.17 - klo:11:21
millasissa tilanteissa tuota tekee?   isokin isku takana?    itellä ollu nuo pulpush liittimet jo parikyt vuotta käytöyvässä ja vain pari kertaa on lähtenny irti omia aikojaan.. rehuleikkurin tökkäys vauhilla rintamukseen...    silloin kyllä nyykin valitti jotain koodilla.                             muuten ollut hyviä muuten paitsi talvipakkasella suojan jälkeen kun on ollut jäässä mutta niin kait muutkin.

Mun 6400 Valtra ainakin juoksuttaa hytin ja persustan väliä lähes joka kerta kuin vaikka Kilpi leikkurin perään laittaa. Jos sen saa pysymään niin yleensä kyllä pysyykin. Tosin kerran kippasin kuivaajaan jyväkuormaa, niin siinä puolivälissä letku lensi. Arkana pökin kuorman sitten alamäkeen tyhjäksi lapiolla. Olishan se mennyt takaisin painepäälläkin, kun vaan olisin tajunnut lykätä. Ihan samoin kuin sillä tyhjällä kärryllä joka nökötti osaksi kippi pystys.

Massikoiden persustas olevista liittimistä ei pahaa sanottavaa. Vuosimalli eroa kuitenkin 30v .

Omassa 3000-sarjaisessa ne alkuperäiset muuttuivat mahdottomiksi ajan mittaan. Ei saanut letkuja kiinni, tai mikä vielä ärsyttävämpää - ei saanut irti. Vaihdoin kaikki 6 perinteisiin, ongelmat loppuivat. Ei tarvinnut enää viittä minuuttia repiä, riuhtoa ja maanitella että sai letkun irti.

6400-sarjaisessa taas kaikki originaalit pelaa yhä tosi hyvin, ainakin ekat 3000 h on mennyt täysin ongelmitta. Menee kiinni, lähtee irti ja virtaus pysynyt auki kaikilla perävehkeillä.
3000 sarjan seuraaja 6??? jotain, ei sammuttamatta paikalleen, jotain häikkää?
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: metsajussi - 21.08.17 - klo:13:13
millasissa tilanteissa tuota tekee?   isokin isku takana?    itellä ollu nuo pulpush liittimet jo parikyt vuotta käytöyvässä ja vain pari kertaa on lähtenny irti omia aikojaan.. rehuleikkurin tökkäys vauhilla rintamukseen...    silloin kyllä nyykin valitti jotain koodilla.                             muuten ollut hyviä muuten paitsi talvipakkasella suojan jälkeen kun on ollut jäässä mutta niin kait muutkin.

Mun 6400 Valtra ainakin juoksuttaa hytin ja persustan väliä lähes joka kerta kuin vaikka Kilpi leikkurin perään laittaa. Jos sen saa pysymään niin yleensä kyllä pysyykin. Tosin kerran kippasin kuivaajaan jyväkuormaa, niin siinä puolivälissä letku lensi. Arkana pökin kuorman sitten alamäkeen tyhjäksi lapiolla. Olishan se mennyt takaisin painepäälläkin, kun vaan olisin tajunnut lykätä. Ihan samoin kuin sillä tyhjällä kärryllä joka nökötti osaksi kippi pystys.

Massikoiden persustas olevista liittimistä ei pahaa sanottavaa. Vuosimalli eroa kuitenkin 30v .

Omassa 3000-sarjaisessa ne alkuperäiset muuttuivat mahdottomiksi ajan mittaan. Ei saanut letkuja kiinni, tai mikä vielä ärsyttävämpää - ei saanut irti. Vaihdoin kaikki 6 perinteisiin, ongelmat loppuivat. Ei tarvinnut enää viittä minuuttia repiä, riuhtoa ja maanitella että sai letkun irti.

6400-sarjaisessa taas kaikki originaalit pelaa yhä tosi hyvin, ainakin ekat 3000 h on mennyt täysin ongelmitta. Menee kiinni, lähtee irti ja virtaus pysynyt auki kaikilla perävehkeillä.
3000 sarjan seuraaja 6??? jotain, ei sammuttamatta paikalleen, jotain häikkää?

Onko kyseessä nyt joku vanhempi 6000-sarjalainen, esim 61xx vai näitä uudempia joissa on samanlaiset liittimet kuin 7600-sarjassakin?
Nuo vanhemmat vaijerilohkot tulevat jotenkin sohloiksi, painetta tuntuu vuotavan koko ajan kaikkiin lähtöihin, ja samoin kaikki päästävät kuormaa alas. En ole jaksanut selvittää mitä siellä on tapahtunut, olen ajatellut korvata koko möntin jollain muulla (sähkö)lohkolla...
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: Toivo Tonta - 21.08.17 - klo:13:32
millasissa tilanteissa tuota tekee?   isokin isku takana?    itellä ollu nuo pulpush liittimet jo parikyt vuotta käytöyvässä ja vain pari kertaa on lähtenny irti omia aikojaan.. rehuleikkurin tökkäys vauhilla rintamukseen...    silloin kyllä nyykin valitti jotain koodilla.                             muuten ollut hyviä muuten paitsi talvipakkasella suojan jälkeen kun on ollut jäässä mutta niin kait muutkin.

Mun 6400 Valtra ainakin juoksuttaa hytin ja persustan väliä lähes joka kerta kuin vaikka Kilpi leikkurin perään laittaa. Jos sen saa pysymään niin yleensä kyllä pysyykin. Tosin kerran kippasin kuivaajaan jyväkuormaa, niin siinä puolivälissä letku lensi. Arkana pökin kuorman sitten alamäkeen tyhjäksi lapiolla. Olishan se mennyt takaisin painepäälläkin, kun vaan olisin tajunnut lykätä. Ihan samoin kuin sillä tyhjällä kärryllä joka nökötti osaksi kippi pystys.

Massikoiden persustas olevista liittimistä ei pahaa sanottavaa. Vuosimalli eroa kuitenkin 30v .

Omassa 3000-sarjaisessa ne alkuperäiset muuttuivat mahdottomiksi ajan mittaan. Ei saanut letkuja kiinni, tai mikä vielä ärsyttävämpää - ei saanut irti. Vaihdoin kaikki 6 perinteisiin, ongelmat loppuivat. Ei tarvinnut enää viittä minuuttia repiä, riuhtoa ja maanitella että sai letkun irti.

6400-sarjaisessa taas kaikki originaalit pelaa yhä tosi hyvin, ainakin ekat 3000 h on mennyt täysin ongelmitta. Menee kiinni, lähtee irti ja virtaus pysynyt auki kaikilla perävehkeillä.
3000 sarjan seuraaja 6??? jotain, ei sammuttamatta paikalleen, jotain häikkää?

Onko kyseessä nyt joku vanhempi 6000-sarjalainen, esim 61xx vai näitä uudempia joissa on samanlaiset liittimet kuin 7600-sarjassakin?
Nuo vanhemmat vaijerilohkot tulevat jotenkin sohloiksi, painetta tuntuu vuotavan koko ajan kaikkiin lähtöihin, ja samoin kaikki päästävät kuormaa alas. En ole jaksanut selvittää mitä siellä on tapahtunut, olen ajatellut korvata koko möntin jollain muulla (sähkö)lohkolla...
Eiköhän liene heti seuraava 3000 sarjasta, 61xx jotain. Käsittääkseni pienellä käytöllä ollut.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: klapikasa - 22.08.17 - klo:07:37
Niin meinaan, se 772731 maksaa n.150€ kappale. Sais varmaan hyd liikeestä semmonen naaras joka toi lukitus rinkula menis molempiin suuntiin. Mutta saishan noille nyt oikeakokoisia orenkaita.

Juontokoura raivaamaan peltoteitä kiira myrskyn jälkiä.
Laita ihan normi pikaliitin, maksaa IKH hyllyssä jotain 30 kpl.Mut tee kuin vaikeemmaksi tulee.Nuo vanhat puspullit ei miksikään uudenveroisiksi tule tiivisteillä ja sun taidoilla,et sitä työntövarttakaan kuntoon saanut.Mut onhan nyrkit rasvassa ja tärkeen näkönen.Näitä remppareiskoja on nähty, ei tiedetä kuinka päin pultti aukeaa,mutta silti väännetään.

Mun mielestä noi on ihan toimivia. Pulikka matkassa, tiivistekeskukseen jos kerkeen tänään. Kymppisarjan deluxe on hyvä, varsinkin toi missä vipu sivussa. Nekin vuoti, avasin ja uusi tiivistesarja sisään ja e kastele enää. Noi tavaliset ja tema liitimet on kulutustavaraa, töissä kun on paljon pyöräkoneita ja kaivuria ja päivittäin tekee töitä niitten kanssa. Songe luku sinänsä, se toimii nyt, oikea kokoinen o rengas ja olutpurkeista leikatut lusikat siitäkin selvis. Kun noi muut sylkyt mitä olen avanu on kierteellä tai kun kaivurissa, pultit päädyssä. Palkkatöissä suht uudet koneet, niin voi harrastaa näillä vanhoilla hyvillä koneilla.

Oliko se noi maxxumin pikaliitokset joka tosi herkkiä, siis ne putken näköiset push pullit. Ei oo mxxumeja ympärillä enää, ei yhtää traktoria nykyisessä töissä ennä.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: klapikasa - 22.08.17 - klo:20:17
Kävin tiivistekaupassa, yhden liitimen renkaat maksoi huimat 3,50€. Vaihdoin nyt ne kaikki, ei vuoda enää. Ei ensimästäkään selvää vikaa, rikkinäisiä tai roskaa noista neljästä. Miten ne sitten yhtäkkiä keksi kaikki vuotaa. Skännän teoriaa, jotain osittainen tukos joka lähti liikkeelle öljynvaihdon yhteydessä.

Ne kuulien reijät ovat piilossa sisältäpäin, kun on ilman letkuu, sen takia vaikeempi saada lukittua. Mutta mun taidot riitti, pahotelut siitä.
Pyydän nyt anteeksi miksi tohtorilta kun tein sen nyt mun mielestä helpommalla tavalla. Jos nyt noi toimii ja rahaa säästyi satanen, jolla mä voin vaikka ostaa kaljaa, säästyi varmaan enemän, toi kierre ja viiste olis tarvinu varmaan välinippeleitä. Sillä rahalla jätskiä lapsille.

Ihmettelen suuresti kun noin yleinen malli, 600/700 ja ne vuodet Ford teki eniten traktoreita ikinä ja vain yksi firma tarjosi sarjan noille. Ei mitään kuvia tai räjädyskuvia löytänyt noista. Vaikka mistä erikoisvarusteesta, nippelistä, välkansia vois kasata uuden traktorin niillä osilla mikä nettikaupat tarjoo

Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: Oksa - 22.08.17 - klo:20:34
sas se!  jostain olis kiva saada tosiaan noista maailman yleisimmistä osista jotain kuvaa tahi tietoa yleensä.   noita liittimiä kait tehty se miljuuna ja niihin joku piruparka tarttee varaosia. muta uutta " tarviketta" kyllä myy jopa kohta r-kioskitkii.
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: klapikasa - 01.10.17 - klo:17:14
 Traktori toimii,sekä hydliittimet ja songe sylinterissä pysyy öljyt sisällä. Takaikkuna ylempi lasi meni rikki. Koopilta tilasin uudet nippeli siihen. Se ikkunakehyksen ja hytin rungon välissä oleva tiiviste, Mistä sen sais?
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: Oksa - 01.10.17 - klo:20:20
etrassa muistan nähneeni sellaista jonkin hakevan.   mutta en muista mikä oli merkki.   jo pari vuotta sitten kylläkin.    onko mallia jälellä?
Otsikko: Vs: Teboilin öljy
Kirjoitti: klapikasa - 05.10.17 - klo:12:10
Kysyin fordtractorspares.co.uk millä sen takaikkunan tiiviste korvais, ne vastas löytyy, 270£, eli 300€. Täydelline q cab takaikkunan saa 500€ uutena