Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: metsajussi - 12.08.17 - klo:09:49

Otsikko: Polttoaineputkien rakentelu
Kirjoitti: metsajussi - 12.08.17 - klo:09:49
Pitäisi tässä fiksailla kaverin vanhan Ford viis'tonnisen polttoainepuolta. Vehkeeseen on lisäilty kaikenlaisia polttoainepuolen rakennelmia ja tehty systeemiin muutoksia, mm. polttoainekäyttöinen hytin ilmalämmitin. Systeemissä ei ole tällä hetkellä edes hanaa, sekin pitäisi lisätä johonkin järkevään paikkaan, alkuperäinen on paitsi rikki niin lähes luoksepääsemättömässä paikassa, kiitos ek:n ja muiden rakenteluiden.

Vaan millä palikoilla noita putkia kannattaisi vedellä ja mistä niitä saisi? Pitäisi kuitenkin saada liitettyä tankin, suodattimien ym. alkuperäisiin kierteisiin ja liittimiin jne.
Ihan letkulinjalle en halua lähteä. Tuli jo hupimielessä mieleen että paineilmapuolen nailonputket ja tökättävät liittimet olisivat hirmu käteviä, olisi valmista kulmaa  ja haaraa ja palikkaa, mutta ne eivät varmaankaan  kestä polttoainetta :-(

Löytyykö alkuperäisen tapaisia metalliputkia yhteensopivin osin jostakin? Käyköhän jarruputkien osat, niitä ainakin olisi tarjolla ja putkeakin metritavarana, työkaluineen. Ei varmaankaan käy.

Eipä ole ennen tullut vastaan tämmöistä(kään) tarvetta.


Otsikko: Vs: Polttoaineputkien rakentelu
Kirjoitti: icefarmer - 12.08.17 - klo:10:31
Pitäisi tässä fiksailla kaverin vanhan Ford viis'tonnisen polttoainepuolta. Vehkeeseen on lisäilty kaikenlaisia polttoainepuolen rakennelmia ja tehty systeemiin muutoksia, mm. polttoainekäyttöinen hytin ilmalämmitin. Systeemissä ei ole tällä hetkellä edes hanaa, sekin pitäisi lisätä johonkin järkevään paikkaan, alkuperäinen on paitsi rikki niin lähes luoksepääsemättömässä paikassa, kiitos ek:n ja muiden rakenteluiden.

Vaan millä palikoilla noita putkia kannattaisi vedellä ja mistä niitä saisi? Pitäisi kuitenkin saada liitettyä tankin, suodattimien ym. alkuperäisiin kierteisiin ja liittimiin jne.
Ihan letkulinjalle en halua lähteä. Tuli jo hupimielessä mieleen että paineilmapuolen nailonputket ja tökättävät liittimet olisivat hirmu käteviä, olisi valmista kulmaa  ja haaraa ja palikkaa, mutta ne eivät varmaankaan  kestä polttoainetta :-(

Löytyykö alkuperäisen tapaisia metalliputkia yhteensopivin osin jostakin? Käyköhän jarruputkien osat, niitä ainakin olisi tarjolla ja putkeakin metritavarana, työkaluineen. Ei varmaankaan käy.

Eipä ole ennen tullut vastaan tämmöistä(kään) tarvetta.
muoviputkissahan polttoaine liikkuu nykyään kaikissa  koneissa, rautaputkista ole kuin harmia pitkässä juoksussa, etenki kun otetaan huomioon että foorti on liikuntakykyinen varmaan 50 vuodenki päästä jos maailmassa sattuu vielä mpö.tä olemaan :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Polttoaineputkien rakentelu
Kirjoitti: Dr.Who - 12.08.17 - klo:10:53
Miksis ei jarruputki soveltuisi, onko kuitenkin liian pientä, riittääkö virtaustilavuus.Kudosvahvisteisella letkulla tietysti klemmareiden kanssa tulee yhdenlainen viritelmä.
Otsikko: Vs: Polttoaineputkien rakentelu
Kirjoitti: Oksa - 12.08.17 - klo:11:06
eiks nailonistakii löyty löpön kestäviä?    ja laita silikonit kerralla niin ei tarrtte olla joka vuosi uusimaassa
Otsikko: Vs: Polttoaineputkien rakentelu
Kirjoitti: -SS- - 12.08.17 - klo:12:12
Alkuperäiset putket ovat varaosavalikoimassa. En tiedä onko Suomessa. Messics verkkokauoasta tilasin itse. Agriline briteissä myy myös mutta ovat osa hyvin ohutseinäistä ja osa käsintehtyä alumiini ? putkea.  Tankin hanaosa mahtuu pyörimään auki paikallaan, mutta tarvikehanoista (messinkivääntiö) joutuu hiomaan vääntiöstä pois. Muovikahvainen mahtuu. Siis väliä kytkinkoppaan on tosi vähän.

Alkuperäinen putki hanalta siirtopumpulle  sisältää muovieristyksen käynnistysmoottorin kohdalta. Välys  mahdollisesti jännitteellisiin osiin on vain sormenleveyden verran. Suodattimen seudun putkitukset ovat vaihtelevasti metallia jossa pätkä kudospintaista kumiletkua. Tai sitten nailonputkea.

Ahtaat nuo jotkut paikat ovat vaikka ei olisi kuormaajiakaan.

-SS-