Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: maraani - 17.05.17 - klo:20:34
-
Viime viikolla palattiin vaiheeksi normaalitilanteeseen koneiden osalta vaikka eipä tää niin mitään suurta juhlaa ole muutenkaan ollut. Eli sesongin alkajaisiksi tyhjeni lietevaunun rengas. Vaunu "tuli" meille viime elokuussa ja on tuntemattoman ikäinen - vanha kuitenkin. Jokusen kymmenen kuormaa mää sillä ehdin kelkkoa viime syksynä ja nyt keväälläkin vähän. Hyvin toimii, 11 m3 Tempo. Ei haittaisi vaikka Maxxumissa olisi hiukan enempi tehoa, mutta pärjäähän tuolla.
Etummaisen akselin molemmista renkaista on sisäpuolen kyljet ihan ruvella. Toisesta renkaasta jo pakeni ilma. Lieneekö edellinen omistaja ajellut vajailla renkailla?
Ei oikein budjetti salli eikä muutenkaan luonto anna periksi vanhaan vaunuun laittaa ihan uusia renkaita (joo, tyhmää, että oli muka varaa ostaa vaunu, mutta ei siihen kahta rengasta). Käytettyjä renkaita vaan ei tunnu olevan oikein missään. 22.0/70-20 on koko.
Kysyin sitten paikallisesta rengasbaarista yhtä rengasta. Tarjouksen mukaan Belshina on 850 € sis. alv, ulkorengas, sisärengas ja asennustyö. Toinen tarjous oli 695,- sis. alv erittelemättä sen paremmin (luultavasti +rahti). Kolmas tarjous oli kaksi rengasta kotio toimitettuna 1050,- alv 0% eli verolliseksi renkaan hinnaksi tulee 651,-.
Sisärengas 50,- tuossa ekassa tarjouksessa, olisko? Kuin ihmeellistä rakettitiedettä sitten on sen renkaan asennus lukkovanteelle, jos hinta on noinkin korkea?
Liete kulkee nyt edellisellä 6 m3 vaunulla - täytyy vaan tikata hiukan taajempaan!
-
soitappa tuonne http://www.rengasliikepaussu.fi varmasti löytyy rengas
-
soitappa tuonne http://www.rengasliikepaussu.fi varmasti löytyy rengas
Pitää paikkaansa, renkaita on. Mutta ei ollu ku uusia nyte.
-
Viime viikolla palattiin vaiheeksi normaalitilanteeseen koneiden osalta vaikka eipä tää niin mitään suurta juhlaa ole muutenkaan ollut. Eli sesongin alkajaisiksi tyhjeni lietevaunun rengas. Vaunu "tuli" meille viime elokuussa ja on tuntemattoman ikäinen - vanha kuitenkin. Jokusen kymmenen kuormaa mää sillä ehdin kelkkoa viime syksynä ja nyt keväälläkin vähän. Hyvin toimii, 11 m3 Tempo. Ei haittaisi vaikka Maxxumissa olisi hiukan enempi tehoa, mutta pärjäähän tuolla.
Etummaisen akselin molemmista renkaista on sisäpuolen kyljet ihan ruvella. Toisesta renkaasta jo pakeni ilma. Lieneekö edellinen omistaja ajellut vajailla renkailla?
Ei oikein budjetti salli eikä muutenkaan luonto anna periksi vanhaan vaunuun laittaa ihan uusia renkaita (joo, tyhmää, että oli muka varaa ostaa vaunu, mutta ei siihen kahta rengasta). Käytettyjä renkaita vaan ei tunnu olevan oikein missään. 22.0/70-20 on koko.
Kysyin sitten paikallisesta rengasbaarista yhtä rengasta. Tarjouksen mukaan Belshina on 850 € sis. alv, ulkorengas, sisärengas ja asennustyö. Toinen tarjous oli 695,- sis. alv erittelemättä sen paremmin (luultavasti +rahti). Kolmas tarjous oli kaksi rengasta kotio toimitettuna 1050,- alv 0% eli verolliseksi renkaan hinnaksi tulee 651,-.
Sisärengas 50,- tuossa ekassa tarjouksessa, olisko? Kuin ihmeellistä rakettitiedettä sitten on sen renkaan asennus lukkovanteelle, jos hinta on noinkin korkea?
Liete kulkee nyt edellisellä 6 m3 vaunulla - täytyy vaan tikata hiukan taajempaan!
Melkein sanoisin että osta uudet 2kpl renkaita. Kohta on muuten taas 2kpl sökönä.
-
Melkein sanoisin että osta uudet 2kpl renkaita. Kohta on muuten taas 2kpl sökönä.
Ei huono neuvo. Sillä joka tapauksessa kaksi hajoaa, takimmalle akselille jää vanhat (ei tosin näytä ihan niin käytetyiltä mitä ne etummaiset)
-
Tuon 16.5/70/18 paikkaus oli 50e kummisuutarilla.
(http://i7.aijaa.com/t/00286/14360303.t.jpg) (http://aijaa.com/Tktxph)
Ei siinä lukkovanteessa kuulemma mitään ihmeellistä, ole mut se renkaan takasin laitto navalle sitten onkin kinkkisempi homma, johtuen veli venäläisen suunnittelusta....
-
Melkein sanoisin että osta uudet 2kpl renkaita. Kohta on muuten taas 2kpl sökönä.
Ei huono neuvo. Sillä joka tapauksessa kaksi hajoaa, takimmalle akselille jää vanhat (ei tosin näytä ihan niin käytetyiltä mitä ne etummaiset)
Nimimerkillä kokemusta on käytetyistä. Joskus aikoinaan emäntäväki oli sitä mieltä että uusi rengas maksaa liikaa. parhaimillani laskin 50 kuormaa ja rengas vaihtoon. lopulta en kysellyt ostetaanko uusi vai käytetty rengas. Laskun toin uudesta renkaasta pihaan.
-
Tuon 16.5/70/18 paikkaus oli 50e kummisuutarilla.
Ei siinä lukkovanteessa kuulemma mitään ihmeellistä, ole mut se renkaan takasin laitto navalle sitten onkin kinkkisempi homma, johtuen veli venäläisen suunnittelusta....
Toi mun on eri pyörä mitä ne 18"..täsä on kymppipulttinen vanne. Pikkuvaunussa meilläkin sellaiset pyörät, joissa keskiölevy on osa pyörännapaa. Jos sitä meinasit...
-
Tuon 16.5/70/18 paikkaus oli 50e kummisuutarilla.
Ei siinä lukkovanteessa kuulemma mitään ihmeellistä, ole mut se renkaan takasin laitto navalle sitten onkin kinkkisempi homma, johtuen veli venäläisen suunnittelusta....
Toi mun on eri pyörä mitä ne 18"..täsä on kymppipulttinen vanne. Pikkuvaunussa meilläkin sellaiset pyörät, joissa keskiölevy on osa pyörännapaa. Jos sitä meinasit...
Juu, se on ihan v ittu laittaa paikalleen, aina vipottaa. Kyl sen suorassakin saa pyörimään mut kestää hetken että osuu vaateriin.
-
Lukkovanne ei oo mitään rakettitiedettä. Vaikka etukuormaajan avulla painat renkaan "sisään", katsot miten lukkorenkaat on aseteltu.
Vaikka tuolta uudet kummit; http://www.baltyre.lv/en/tyres/agricultural/belshina/22070-20-belshina-f-118-tt
Sitten vaan tarkkuutta lukkorenkaiden kanssa, niitä ei kannata "poksauttaa" ilmanpaineella paikoilleen, voivat lentää hukkaan asentajan kanssa.
-
mutta jos uusi belshina rengas maksaa se 850 asennettuna niin sillähän saa jo melkein jonkun tianlin vanteineen ja on iha eri rengas kuin tuo belshina. mulla tuollaiset palmun alla ja oli yhden kevään lainassa siinä tuollainen tianli. jos kerran 10 pulttinen vakiovanne. ja jos halpaa naet niin jostain kuorma-automieheltä käytetyt leveät renkaat vanteineen, maksaa jonkun kympin. toki ei ole kyllä lähellekään niin hyvä kuin tuo belshina. esim 385 ahdettuna normi paripyörän vanteelle.
-
mutta jos uusi belshina rengas maksaa se 850 asennettuna niin sillähän saa jo melkein jonkun tianlin vanteineen ja on iha eri rengas kuin tuo belshina. mulla tuollaiset palmun alla ja oli yhden kevään lainassa siinä tuollainen tianli. jos kerran 10 pulttinen vakiovanne. ja jos halpaa naet niin jostain kuorma-automieheltä käytetyt leveät renkaat vanteineen, maksaa jonkun kympin. toki ei ole kyllä lähellekään niin hyvä kuin tuo belshina. esim 385 ahdettuna normi paripyörän vanteelle.
Just tuli 700/26,5 uudet vanteineen,825€ kpl.16 PR ja 60 nopeusluokkaan.
-
mutta jos uusi belshina rengas maksaa se 850 asennettuna niin sillähän saa jo melkein jonkun tianlin vanteineen ja on iha eri rengas kuin tuo belshina. mulla tuollaiset palmun alla ja oli yhden kevään lainassa siinä tuollainen tianli. jos kerran 10 pulttinen vakiovanne. ja jos halpaa naet niin jostain kuorma-automieheltä käytetyt leveät renkaat vanteineen, maksaa jonkun kympin. toki ei ole kyllä lähellekään niin hyvä kuin tuo belshina. esim 385 ahdettuna normi paripyörän vanteelle.
Just tuli 700/26,5 uudet vanteineen,825€ kpl.16 PR ja 60 nopeusluokkaan.
Mikä on tuon renkaan korkeus? Jonkun nettisivun mukaan 600/55x26,5 näyttäisi olevan 1344 mm, samoin 700/50x26,5 on 1344 mm. Eli lähinnä tuon 22.0/70x20 renkaan korkeutta.
Nykyistä leveämmät tuohon näyttäisi sopivan huonosti tai varmaan joutuu vanteet tekemään erikseen?
-
mutta jos uusi belshina rengas maksaa se 850 asennettuna niin sillähän saa jo melkein jonkun tianlin vanteineen ja on iha eri rengas kuin tuo belshina. mulla tuollaiset palmun alla ja oli yhden kevään lainassa siinä tuollainen tianli. jos kerran 10 pulttinen vakiovanne. ja jos halpaa naet niin jostain kuorma-automieheltä käytetyt leveät renkaat vanteineen, maksaa jonkun kympin. toki ei ole kyllä lähellekään niin hyvä kuin tuo belshina. esim 385 ahdettuna normi paripyörän vanteelle.
Just tuli 700/26,5 uudet vanteineen,825€ kpl.16 PR ja 60 nopeusluokkaan.
Mikä on tuon renkaan korkeus? Jonkun nettisivun mukaan 600/55x26,5 näyttäisi olevan 1344 mm, samoin 700/50x26,5 on 1344 mm. Eli lähinnä tuon 22.0/70x20 renkaan korkeutta.
Nykyistä leveämmät tuohon näyttäisi sopivan huonosti tai varmaan joutuu vanteet tekemään erikseen?
Nuo tuli -50offsetilla ja korkeus oli liki sama.Heittämällä sopii 22 tilalle.
-
http://www.suomenkayttokone.fi/#section1