Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 06.05.17 - klo:16:22
-
tuo nyy tuntui toosi nuhaiselta kun lanasin noita teitä joten kävin hakemassa katastuskonttorilta sen myymää lisäainetta ja nyt olen huomannu että jaksaa vetää jopa apermmin kuin ennen... ei niin heti ala läähättää tuolla äkeen edessä... nyyn iveco on niiin hirmu vääntävä kones.. kierrokset ei putoa läheskään enääsamma tahtia kuin ennen... liekö jotain puhistannu vai alkaako sitä tottua nuhapumppuun? talvilöpöllä ajelen nykyyää kesät talvet...
-
Talvilöpöllä ei kannata ajaa kesällä, jos vähänkin uudempi peli, kuivempaa ainetta,
Ei voitele niin hyvin kun kesälöpöllä. Käy pumpun ja suuttimen päälle.
LE-tuotteen Cougar polttoaineen lisäaineita käytössä, 20 L pytyssä,
Niin ei hintakaan päätähuimaava, kaikkein parhaiten lisäaineen käytön huomaa
Pakussa, käyttää ennen katsastusta, savutusarvot tippuu 1 tai alle,
Muutoin lähelle kolmea, lisäksi kuulee käyntiäänestä, kyllä siinä jotain taikaa on.
-
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/polttoaineen-lisaaineiden-kaytto (http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/polttoaineen-lisaaineiden-kaytto)
-
Kusee tankkiin ni tulee hyvä.
-
tuosta bgn 245:sta huomasin että käyntiääni on nyyssä tasasempi ja savutus kaasua painaessa hävis..ja lämpö on tasempi... mitä lie polttoaine 8 vuotessa saanu aikaseks suuttimiin... kun tojossa ajoin saman valmistajan tavaran läpi niin tyhjäkäynti putos muutama kymmen kierrosta ja käyntiinlähtö parani ja pensan kulutus laski sen 2-4 desiä... liekö noissakin eroja...
-
X1R diesel boosteria tulee käytettyä traktoreissa ja autoissa tasasen epäsäännöllisesti. Saman firman öljyn lisäainetta on moottoriöljyn seassa joka vehkeessä.
-
Ikuisuusvääntöaihe, kakstahtiöljyä diisseliin, siinä se lisäaine.
Nuo X1R-aikeetkaan eivät huonoja ole.
Näistä on omakohtasia kokemuksia, toimii.
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/product_catalog.php?c=40
Nyt on RVS-tuotetta tulossa testiin...
-
Dieselin / moottorin / suuttimen puhdistus aineet sisältää yli 90 % lamppuöljyä – hinta noilla on tietysti moninkertainen.
Petrooli on hyvä aine onhan se liuotin – on oikeasti merkitystä.
-
Näinhän siinä x1r pullon kyljessäkin lukee että aine on käytännössä kerosiinia, eli kyse lie tuosta lamppuöljystä. Sohlossa rivipumpussa kyl auttoi.
-
Ns. kertarysäys-puhdistusaineet toimivat hyvin, kunhan noudatetaan ohjeita. Monesti suuttimet niin paskaiset, että kertapuhdistus riittää. Kuulin taannoin, että esim. VAG-konsernin moottoreille tehtäisiin huolloissa Forte-käsittelyt ihan tasaisin väliajoin...
Muutoin, kannattaa uudemmissa sitten tutkia, miten hiukkasloukut ja ureapöntöt suhtautuu näihin tökötteihin.
Öljyn lisäaineita on aikoinaan tullut käytettyä venttiilinnostimien puhdistukseen, nakuttelu väheni huomattavasti. Mutta pesevä vaikutus pitää muistaa, eli öljyt aika pian vaihtoon sen jälkeen, tai paska tukkii joka paikan.
-
Ja ajastaan nostajat saattaa naputtaa myös mekaanisen kulumisen takia, mut puhdistuskäsittely toimii yleensä vähemmän ajetuilla nostajilla ja ketjunkiristimillä.
Longlife laatuiset öljyt ovat hieman pesevämpiä kuin normaalit, ne saattaavat myös liuottaa ja sitoa likaa öljyyn ja sisuskaluista pois vaikka ajaiskin kiinteällä huoltovälillä.
-
ite olen käyytänny tilhin kakstahti ööliä molemmissa fiudeissa... ja ei pahemmin ole kait haittaakaan ollu.. mutta tuo suuttimien tukkoisuus on kuulema nykyisin ihan yleistä .. kait johtuen pioaineista..
-
Talvilöpöllä ei kannata ajaa kesällä, jos vähänkin uudempi peli, kuivempaa ainetta,
Ei voitele niin hyvin kun kesälöpöllä. Käy pumpun ja suuttimen päälle.
LE-tuotteen Cougar polttoaineen lisäaineita käytössä, 20 L pytyssä,
Niin ei hintakaan päätähuimaava, kaikkein parhaiten lisäaineen käytön huomaa
Pakussa, käyttää ennen katsastusta, savutusarvot tippuu 1 tai alle,
Muutoin lähelle kolmea, lisäksi kuulee käyntiäänestä, kyllä siinä jotain taikaa on.
jos talvilöpöstä on jätetty joku aine pois, niin miksi se on kalliimpaa? Aikanaan puhuttiin parafiinista, joka pakkasella menee niin kiinteäksi, ettei mee suodattimesta läpi ja kone lakkaa käymästä.
Mää ajelen kesät-talvet samalla aineella ja siksi kiinnostaa? Pumput on muuttunu aika paljon ajan saatossa ja niiden voitelu....joskus vaihdettiin pumpun öljyt erikseen.
-
Talvilöpöllä ei kannata ajaa kesällä, jos vähänkin uudempi peli, kuivempaa ainetta,
Ei voitele niin hyvin kun kesälöpöllä. Käy pumpun ja suuttimen päälle.
LE-tuotteen Cougar polttoaineen lisäaineita käytössä, 20 L pytyssä,
Niin ei hintakaan päätähuimaava, kaikkein parhaiten lisäaineen käytön huomaa
Pakussa, käyttää ennen katsastusta, savutusarvot tippuu 1 tai alle,
Muutoin lähelle kolmea, lisäksi kuulee käyntiäänestä, kyllä siinä jotain taikaa on.
jos talvilöpöstä on jätetty joku aine pois, niin miksi se on kalliimpaa? Aikanaan puhuttiin parafiinista, joka pakkasella menee niin kiinteäksi, ettei mee suodattimesta läpi ja kone lakkaa käymästä.
Mää ajelen kesät-talvet samalla aineella ja siksi kiinnostaa? Pumput on muuttunu aika paljon ajan saatossa ja niiden voitelu....joskus vaihdettiin pumpun öljyt erikseen.
Ei ole ilmaista sen lisä jalostus/ tislaaminen.
-
mutta aikas kallis on rosessi jos noilla volyymeilla tuollanenkin hintaero litrassa..
-
Ikuisuusvääntöaihe, kakstahtiöljyä diisseliin, siinä se lisäaine.
Nuo X1R-aikeetkaan eivät huonoja ole.
Näistä on omakohtasia kokemuksia, toimii.
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/product_catalog.php?c=40
Nyt on RVS-tuotetta tulossa testiin...
Nonni.
RVS G4-purnukka meni pesoon sisuksiin. Jo loppui nostajien nakutus ja käyntiääni pehmeni muutenkin.
Suosittelen.
Olishan tästä voinu toki ottaa videonpätkät äänen kera, mut nyt unohtu. Olis saanu puuhahomo ja muut kädettömät räköttää taas kuvakommenttikenttään....
-
Laittakaa lasipurkkiin moottorip.ö ja 2-tahti öljyä sen päälle valuttaen huomaatte miksi sitä ei kannata tankkiin laittaa se painuu pohjalle ei sekoitu polttoöljyyn.
-
Laittakaa lasipurkkiin moottorip.ö ja 2-tahti öljyä sen päälle valuttaen huomaatte miksi sitä ei kannata tankkiin laittaa se painuu pohjalle ei sekoitu polttoöljyyn.
Kyllä se siellä tankissa heiluu ja tyrskyy sekaisin.
-
Laittakaa lasipurkkiin moottorip.ö ja 2-tahti öljyä sen päälle valuttaen huomaatte miksi sitä ei kannata tankkiin laittaa se painuu pohjalle ei sekoitu polttoöljyyn.
Hei palikka, ookko kuullu sekottamisesta?
Sun hankintahakkuusahatkin leikkaa kiinni jos kaadat tankkiin ensin bentsiiniä ja sitten 2T-öljyä. Kiskot käymään ja huudatat kaasu pohjassa.
Lue ne ohjeet vatipää niistä 2T-öljypurkeista, niissä lukee kuinka kuuluu toimia....DilleTaneli KusiRääkkyLampi...
-
Laittakaa lasipurkkiin moottorip.ö ja 2-tahti öljyä sen päälle valuttaen huomaatte miksi sitä ei kannata tankkiin laittaa se painuu pohjalle ei sekoitu polttoöljyyn.
Kyllä se siellä tankissa heiluu ja tyrskyy sekaisin.
SASsi juo kaakaonkin ilman sekoittamista, yskii ja kakoo, happivaje tehny tehtävänsä kuten saattaa huomata...