Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Hevi - 05.05.17 - klo:21:23

Otsikko: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Kirjoitti: Hevi - 05.05.17 - klo:21:23
Jouduttiin pari vuotta sitten vaihtamaan jontikkaan uusi syyläri. Silloin huoltomies ihmetteli, kun syylärin kaikki putkilähdöt olivat suoria (ilman yleensä olevaa pientä laajennusta). Hyvin on letkut vielä pysyneet, mutta tuli mieleen nuo klemmarit, jotka voivat löystyä kun kumi vanhenee.  Periaatteessa tuollainen rakenne voi ampua paineisen letkun irti. Onko kellään tiedossa letkuklemmareita jossa jousivoima kiristää. Voisi tuommoiset vaihtaa, jos jostain löytyy. 
Otsikko: Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Kirjoitti: Juubi - 05.05.17 - klo:22:04
Siis tällaisia:

(http://fi.autoasq-es.com/uploads/201610545/p201611291536181733540.jpg)

Kaippa niitäkin jostain löytyy =)
Otsikko: Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Kirjoitti: Hevi - 05.05.17 - klo:22:08
No joo. Kuka noita myy?
Otsikko: Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Kirjoitti: Juubi - 05.05.17 - klo:22:19
Näemmä Etra myy tällaista levyjousimallia:
http://tuotteet.etra.fi/fi/g21399429/kiristin-breeze-aero-rst

Tuolle lankajousityypille ei heti löytynyt myyjää googlella.
Otsikko: Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Kirjoitti: icefarmer - 05.05.17 - klo:22:24
coolerin putkissa noita näkee aika usein jenkkivehkeissä, harvemmin vesiletkuissa.... löytyiskö jostain turbopajoilta
Otsikko: Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Kirjoitti: BACKSPACE - 06.05.17 - klo:06:41
Jouduttiin pari vuotta sitten vaihtamaan jontikkaan uusi syyläri. Silloin huoltomies ihmetteli, kun syylärin kaikki putkilähdöt olivat suoria (ilman yleensä olevaa pientä laajennusta). Hyvin on letkut vielä pysyneet, mutta tuli mieleen nuo klemmarit, jotka voivat löystyä kun kumi vanhenee.  Periaatteessa tuollainen rakenne voi ampua paineisen letkun irti. Onko kellään tiedossa letkuklemmareita jossa jousivoima kiristää. Voisi tuommoiset vaihtaa, jos jostain löytyy.

Luulis ettei huoltomiehen tartte tollasta ihmetellä..

Mut siinähän se letku just väljenee ja venyy kun se väkisin venytetään sen klunssin yli. Nykyajan letkut ovat kovia, kumipitoisuus on matala (tää johtuu raakakumin hinnannoususta) ja jos ne venytetään niin ne eivät palaudu. Sitten alkaa vuodot.. Ja sitten niitä kiristetään ja kiristetään eikä se mitään auta.

Toinen juttu tässä on se, että John Deere ei ole valmetti. Deereissä ei ole kansi kierossa eikä niiden letkuissa ole ylimääräisiä paineita 😅😅😅😅 Siks ne letkut pysyvät kiinni.
Otsikko: Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Kirjoitti: Hervast - 06.05.17 - klo:08:32
Ettei olis ne jontikat nimenomaan niitä koneita joiden kansien tasopinnat on olleet viimevuosina koneistettu hieman sinnepäin ? Pienellä optimoinnilla kannentiivisteet tursuilleet.
Otsikko: Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Kirjoitti: ilkka - 06.05.17 - klo:09:51
Ettei olis ne jontikat nimenomaan niitä koneita joiden kansien tasopinnat on olleet viimevuosina koneistettu hieman sinnepäin ? Pienellä optimoinnilla kannentiivisteet tursuilleet.


Miksi esim valmistajan 160 hp traktorin moottorin tulisi kestää 200 hp teho. Useimmilla valmistajilla on eri teholuokan malleja.
Otsikko: Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Kirjoitti: Hervast - 06.05.17 - klo:10:25
Siksikoska oikein optimoidessa lämpökuormat ja muu rasitus ei edes välttämättä kasva. Ja kestävyys vaan paranee kun egr härpäkkeet kutketään pois moottoria likaamasta ja lämmittämästä.

Onhan niitä -20 ja -30 sarjalaisten kansia plaanattu vakiomoottoreistakin.
Otsikko: Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Kirjoitti: icefarmer - 06.05.17 - klo:11:12
Ettei olis ne jontikat nimenomaan niitä koneita joiden kansien tasopinnat on olleet viimevuosina koneistettu hieman sinnepäin ? Pienellä optimoinnilla kannentiivisteet tursuilleet.


Miksi esim valmistajan 160 hp traktorin moottorin tulisi kestää 200 hp teho. Useimmilla valmistajilla on eri teholuokan malleja.
nehän kestää paremmin kun joku iltapuhteillaan väsää paremmat kolmiulotteeset säätökartat mitä moottorivalmistajan sadat insinöörit miljardien testivehkeillä :o :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Kirjoitti: Hervast - 06.05.17 - klo:11:27
C-alueelta löytyy hyvää osaamista noissa asioissa. Suurin ongelma noissa jontikan koneissa tais olla se egr ja toisekseen se kannen plaanaus. Kotimaisis on kait ollut enempi sitä muuta optimoitavaa.

Ei se ohjelmointi nyt mitään avaruustiedettä ole, vaikka äkkiseltään kartat näyttääkin monimutkaisilta. Monet ketkä on tilanneet kerran optimoinnin, tilaavat sen myös seuraaviin koneisiin.
Otsikko: Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Kirjoitti: Varjo79 - 06.05.17 - klo:18:01
Ettei olis ne jontikat nimenomaan niitä koneita joiden kansien tasopinnat on olleet viimevuosina koneistettu hieman sinnepäin ? Pienellä optimoinnilla kannentiivisteet tursuilleet.


Miksi esim valmistajan 160 hp traktorin moottorin tulisi kestää 200 hp teho. Useimmilla valmistajilla on eri teholuokan malleja.
nehän kestää paremmin kun joku iltapuhteillaan väsää paremmat kolmiulotteeset säätökartat mitä moottorivalmistajan sadat insinöörit miljardien testivehkeillä :o :o :o :o :o

Nii metkaa eikövaan. Sitä iltapuhde ohjelmoijaa kas kun ei nuo perkeleen päästönormit koske😉 Valmistajaa taas koskee tuskasesti.
Otsikko: Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Kirjoitti: Köntys - 06.05.17 - klo:22:21
Jouduttiin pari vuotta sitten vaihtamaan jontikkaan uusi syyläri. Silloin huoltomies ihmetteli, kun syylärin kaikki putkilähdöt olivat suoria (ilman yleensä olevaa pientä laajennusta). Hyvin on letkut vielä pysyneet, mutta tuli mieleen nuo klemmarit, jotka voivat löystyä kun kumi vanhenee.  Periaatteessa tuollainen rakenne voi ampua paineisen letkun irti. Onko kellään tiedossa letkuklemmareita jossa jousivoima kiristää. Voisi tuommoiset vaihtaa, jos jostain löytyy.

Hyvä että ne kehnot klemmarit on vaan varokkeina, jos painetta taas pukkaa, ei syyläri taas räjähdä  :D ;D