Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Solifer1 - 02.04.17 - klo:23:35
-
Ei jaksa kulkea täyttä laukkaa tiellä ja pihaan tullessa pysähtyy normia nopeammin ja ikään kuin kitkapinnat haiskahtaa. Omat epäilykset on,mutta jokuhan täällä jo tietää heittää lonkalta mikä peiraa riepoo?? T. Solikka
-
Ei jaksa kulkea täyttä laukkaa tiellä ja pihaan tullessa pysähtyy normia nopeammin ja ikään kuin kitkapinnat haiskahtaa. Omat epäilykset on,mutta jokuhan täällä jo tietää heittää lonkalta mikä peiraa riepoo?? T. Solikka
vettä jarrukengissä :) ;) :D ;D
-
Jarrukengät uusintaan? Ja uudet öljyt?
-
Jarrukengät uusintaan? Ja uudet öljyt?
tuosta pitäis kyllä haulla löytyä aika paljon juttua eri foorumeiltakin jos nyt vika ois tuo :-\ :-\ :-\ :-\
-
JarruLEVYT ja peräöljyt vaihtoon ja perän huohottimelle jatkoputki. Alkuperäinen huohotin matala.
-
16 vuotta olen omistanut ko koneen ja aina oon jokakevät vaihtanut peräöljyt paitsi viimekeväänä kun ajoa niin vähän. Voisko se noin paljon kondensoida kun talvella ei ajeta?
-
Vesi menee sieltä huohottimen kautta.
Öljyntäyttö putken takana, "tason" päällä, sellanen n.15 mm x 20 mm muovinen lieriö.
Likaa kerääntyy helposti ympärille ja siitä vesi sisään. Tollanen "L115237 Adapter Fitting" siihen "AL79544 Bleed Valve" alle, taikka hydr.liikkeestä jatkonippa.
Vetinen öljy/turvonneet jarrulevyt käyny joskus. Huohotin oli alunpitäen suoraan ruuvattu peräkoppaan.
-
Kyllä se jatkoputki oli paikallaan. Mitä nyt vähä konetta liikuttelin niin ei pysähtynyt samallailla kun syksyllä. Keveemmällä sitten vaihdan öljyt ja testataan paremmin.
-
Onko hydraulista lietepumppua ? Muistelen kuulleeni että joskus on tuommoisestakin päässyt vettä hydeöljyjen joukkoon.
-
No onhan se :o
-
eikö jo öljyn väristä saa nähtyä onko vettä joukossa? eiks noissa ole tikkua tai jotain... se vesimäärä joka tuossa olis on kait aika iso?
-
Minun jd.n tapauksessa on kysymys pelkästään kondesio vedestä koska jatkoputki löytyy.
-
Kyllä se jatkoputki oli paikallaan. Mitä nyt vähä konetta liikuttelin niin ei pysähtynyt samallailla kun syksyllä. Keveemmällä sitten vaihdan öljyt ja testataan paremmin
No onhan se :o
Minun jd.n tapauksessa on kysymys pelkästään kondesio vedestä koska jatkoputki löytyy.
Mikset vaihda jo nyt? Ei ne jarrut vedessä parane.
-
Ei ne jarrut parane uudessa öljyssäkään.
Levyt vaihtoon, sitten paranee. Onko ne muuten alkuperäiset jarrulevyt? Niissä kun oli ominaisuus imeä kosteutta ja turvota sekä irrota paloja ja saattoi lyödä lukkoon jarrun täydestä laukasta, kuten oma kone aikoinaan teki. 6X10 sarjan jarruissa ei kai vastaavaa vikaa ollut?
-
On takuuseen vaihdettu eka omistajalla. Heti tilaisuuden tullen vaihdan.
-
Oli vissiin hydraulinen lietepumppu lisännyt vettä perään kun öljyt niin vetiset, heti parempi kun vaihdoin öljyt. Mutta miksi ilmajousitettu istuin ei pysy ylhäällä,pitaa 2 min välein täyttää niin että piikkitukka ottaa kattoon kiinni ;-)
-
vuotaa jostain .... siis se penkki.. katoppa laje tahi muuta letkuvirystä siellä... yhessäkin kunnon pompussa saattaa mennä särki, täytyy ehjätä..
-
Pikkusen ko saa vinkkiä niin helpompi rynnätä kimppuun ;-) Tai onko kukaan uusinut sinne jotain että tietää tilata ajoissa.
-
Kuuluuko pihinä heti kun lopetat pumppaamisen ja auttaako kun lenkuttelee sitä vipua loppuuko vuoto?Avaa sivusta auki ja katso lampun kanssa kyllä siellä jossakin vika on.
Ilmaistuimet on kyllä niin yliarvostettuja kapineita eräällä urakoitsijalla vaihtoivat rautajousilla olevan istuimen yhteen traktoriin ja muissa oli aeroistuimet,kaikki kuskit sanoivat 4 kpl. että se oli paras kaikista ,mutta se ei ollut mikään halpis mutta silti halvempi kuin aeroistuin.
-
Koita pumpata mahdollisimman täyteen ja sitten päästää ilmat pihalle. saattaa olla roska venttiilin välissä.
-
Ei jaksa kulkea täyttä laukkaa tiellä ja pihaan tullessa pysähtyy normia nopeammin ja ikään kuin kitkapinnat haiskahtaa. Omat epäilykset on,mutta jokuhan täällä jo tietää heittää lonkalta mikä peiraa riepoo?? T. Solikka
Samaa vikaa oli, n.kilometrin maatieajon jalkeen aina alkoi jarrut laahata päällä. Peräöljyt ja suodattimet vaihettiin,levyn paloja löyty magneettisuodattimesta. Epäilys oli että paloja pääsi jotenki jumittamaan jarrulevyjen väliin. Nyt sitä ongelmaa ei ole.
-
Oli vissiin hydraulinen lietepumppu lisännyt vettä perään kun öljyt niin vetiset, heti parempi kun vaihdoin öljyt. Mutta miksi ilmajousitettu istuin ei pysy ylhäällä,pitaa 2 min välein täyttää niin että piikkitukka ottaa kattoon kiinni ;-)
Niistä putkistaan yleensä vuotaa. Saa varaosaliikkeistä,myös liittimiä. Ylösalaisin hirtoksiin ja suolistamaan ;D
-
Oli vissiin hydraulinen lietepumppu lisännyt vettä perään kun öljyt niin vetiset, heti parempi kun vaihdoin öljyt. Mutta miksi ilmajousitettu istuin ei pysy ylhäällä,pitaa 2 min välein täyttää niin että piikkitukka ottaa kattoon kiinni ;-)
Niistä putkistaan yleensä vuotaa. Saa varaosaliikkeistä,myös liittimiä. Ylösalaisin hirtoksiin ja suolistamaan ;D
Tiedän kolme tapausta jossa vivussa vika (jolla ylös ja alas liike saadaan aikaan)Tämä vika yleensä tuoreissa istuimissa ei johdu kulumisesta vaan onnettomasta tekniikasta,vipumekanismi onneton viritys.
-
Oli vissiin hydraulinen lietepumppu lisännyt vettä perään kun öljyt niin vetiset, heti parempi kun vaihdoin öljyt. Mutta miksi ilmajousitettu istuin ei pysy ylhäällä,pitaa 2 min välein täyttää niin että piikkitukka ottaa kattoon kiinni ;-)
Niistä putkistaan yleensä vuotaa. Saa varaosaliikkeistä,myös liittimiä. Ylösalaisin hirtoksiin ja suolistamaan ;D
Tiedän kolme tapausta jossa vivussa vika (jolla ylös ja alas liike saadaan aikaan)Tämä vika yleensä tuoreissa istuimissa ei johdu kulumisesta vaan onnettomasta tekniikasta,vipumekanismi onneton viritys.
jouset kuoleentuneet kalvot venyneet ja kuulat sekaisin
-
Oli vissiin hydraulinen lietepumppu lisännyt vettä perään kun öljyt niin vetiset, heti parempi kun vaihdoin öljyt. Mutta miksi ilmajousitettu istuin ei pysy ylhäällä,pitaa 2 min välein täyttää niin että piikkitukka ottaa kattoon kiinni ;-)
Niistä putkistaan yleensä vuotaa. Saa varaosaliikkeistä,myös liittimiä. Ylösalaisin hirtoksiin ja suolistamaan ;D
Tiedän kolme tapausta jossa vivussa vika (jolla ylös ja alas liike saadaan aikaan)Tämä vika yleensä tuoreissa istuimissa ei johdu kulumisesta vaan onnettomasta tekniikasta,vipumekanismi onneton viritys.
Moikka. Voiko sitä vipuhässäkkää vaihtaa/korjata vai onko ostettava uus tai purkamolta majorin rautapenkki hakea?
-
eiks koneviestissä ollu pari vuotta sitten ohjeet penkin kunnostukseen? muistelen nähneeni... tai saattaa olla jo useampi vuosikin.. kesä numerossa vielä..
-
Muistelen että ainakin valtran tiskiltä löytyi grammerin käyttöventtiiliä, joten löytynee varaosana.
-
Jeps,jeps jd penkki alkoi toimia kun suihkutin crc tä kompuran ilmanottoaukkoon ja samalla käytin kompuraa.
-
kuiva kompura? onko kuin paljon pölyä ilmassa kopissa? ajatko ikkunat auki kesällä? monta kertaa huomannu että pöly tekee immeisten koneille tepposia. ite en ajele räppänät auki just tuon pölyn takia. ja koppia kantsii imuroitakin joskus.
-
Kostealla rievulla pyyhittävä kaikki paikat läpi, muuten ei tule tarpeeksi puhdasta. Myös kaikki romut heitettävä välillä mäelle. Toimivat hyvänä pölypesänä.
-
On varmasti pölyä,kun ilmastointi ei toimi ja räppänöitä on pidettävä auki. Voi ehkä "hiukan" multaakin olla lattialla ;-)