Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: eevertti - 26.03.17 - klo:19:05
-
Olen mahdollisesti hankkimassa klapien kuljettamiseen 5-7kuution peräkärryä (siis auton kärryä) sähköhydraulisella kipillä. Onko porukalla kokemuksia eri merkeistä? Täällä suunnalla on tarjolla vain noita Sariksen vaunuja. Ihan hyviltä peleiltä kyllä vaikuttaa mutta netissä kun näyttää olevan muitaki merkkejä tarjolla niin olisi kiva kuulla kokemuksia niistä.
-
Saris on asiallinen kärry ja kestää ammattimaista käyttöä. Siitä johtuen se on painava, eli 7 kuutioo klapeja ei viedä enää millään henkilöautolla, mutta tämä varmaan oli sinulla tiedossakin.
-
Yhdellä halkokauppiaalla on muistaakseni Agadoksen kärry, ja kehui kyllä hyväksi ja halvempikin oli kuin Saris.
-
Juu. 4 veto laviksella olisi tarkoitus vedellä. Onhan noita 8 kuution kärryjäkin mutta harva haluaa niin paljoa kerralla ja ne jotka haluaa ottaa mielummin koko traktorikuorman. Agadoksen vaunua en olekkaan livenä nähnyt. Täytyy etsiä missä olis lähin.
-
eiköhän ole aika sama minkä keski-eurooppalaisen lavettimallin hommaa, tarjouskilpailua vain pystyyn, kunhan hienosäätö kohdillaan kuten raideleveys (yllättävän paljon pitää klapeja umpihangessa kuskata), samoin ehdottomasti umpilaidat (eteen vähintään), mukava loskakelillä kipata läpimärkiä puita asiakkaan pihaan.... sillä konstilla sai paljon varastettua asiakkaita kun oli umpilaidat ja pressu päällä. Itellä oli aikoinaan agados 2,5tn/5mottia, ei yhtään valittamista vajaan 2000motin kuskaamisen perusteella, myin pois seuraavalle klapiyrittäjälle...
-
http://alberni.fi/hydrauliset-kippivaunut
http://www.trailerikeskus.fi/agados
http://masetti.fi/unsinn-perakarryt.html
http://www.devente.fi/debon-peravaunut/kippi-pw22/
-
Olenkin ihmetellyt että miksi monissa mainoksissa on kärry klapivarustuksella nimenomaan verkkolaidoilla. Kun ei ne puut taida enää paljoa siinä toimitusmatkalla kuivua :) pikemminkin päin vastoin.
-
mutta taitaa olla verkko pikkasen keveämpää kuin peltilaita... ja siitä näkee läpi perruuttaessa.. tyhjänä... ja moni nimenomaan haluaa verkkolaitasena...
-
Olenkin ihmetellyt että miksi monissa mainoksissa on kärry klapivarustuksella nimenomaan verkkolaidoilla. Kun ei ne puut taida enää paljoa siinä toimitusmatkalla kuivua :) pikemminkin päin vastoin.
Verkkolaidat on kevyemmät ja näissä vehkeissä painonsäästö on usein korkealla prioriteetillä. Suomessa talvisin tuo verkko ei kylläkään ole paras ratkaisu.
-
mutta taitaa olla verkko pikkasen keveämpää kuin peltilaita... ja siitä näkee läpi perruuttaessa.. tyhjänä... ja moni nimenomaan haluaa verkkolaitasena...
itse asiassa on kahdenlaista verkkolaitaa myynnissä; risu/lehtiverkkolaita ja erikseen klapiverkkolaita, ovat kaksi eriasiaa. toinen kestää kunnonkuormia, mutta sitten myös paino lisääntyy, klapiverkkolaita on painavampi kuin umpialulaidat, itselenikin tuli yllätyksenä.
itse en ymmärrä omaan kokemukseen perustuen ollenkaan verkkolaitoja liputan, umpialulaitojen puolesta, tosin jokainen tekee omat päätökset.
pidemmissä matkoissa otin päätylaidat pois, ilmanvastuksen takia.
tietysti pitää olla yhdistelmä sopusuhtainen yms. jos ajaa enemmän kuin harrastuksena. läpinäkyvyydestä ei hirveitä hyötyjä jos yhtään rattimatin ja peileihin katsomisen taitoja, sekä juuri sopusuhtainen yhdistelmä ja muut ominaisuudet oikeat. umpilaitainen kärry toi enemmän asiakkaita kuin huono lehtimainos.....
ei paljoa auta hyvä priima kuiva klapi, jos se on asiakkaan pihassa kasan päällimmäiset loskaisena ettei niihin voi ilman hanskaa koskea.
-
Noissa lapuhommissa saa sitten oikeasti olla aika rattimies koska se kärry työnnetään enempi tai vähempi haastavaan paikkaan joka kohteessa. Langaton kamera kärryssä ei ole ihan huono vaihtoehto jos paljon vie puita
-
monessa verkkolaitakärryssä nähny sellasen ressupeitteen että klapit kuivia teillä kulkiessa... mutta tietty jokainen saa ajella kuin haluaa... tyhjä verkkokärri vaan kevyempi vetää... takas..
-
Noissa lapuhommissa saa sitten oikeasti olla aika rattimies koska se kärry työnnetään enempi tai vähempi haastavaan paikkaan joka kohteessa. Langaton kamera kärryssä ei ole ihan huono vaihtoehto jos paljon vie puita
Jaa että peruutat kärryä kameran kuvan perusteella. Mainoksen sanoin; Ootko tosissas ?
Kuvasta voit kyllä tarkistaa minne kärry on menossa, ei paljon muuta.
-
Noissa lapuhommissa saa sitten oikeasti olla aika rattimies koska se kärry työnnetään enempi tai vähempi haastavaan paikkaan joka kohteessa. Langaton kamera kärryssä ei ole ihan huono vaihtoehto jos paljon vie puita
Jaa että peruutat kärryä kameran kuvan perusteella. Mainoksen sanoin; Ootko tosissas ?
Kuvasta voit kyllä tarkistaa minne kärry on menossa, ei paljon muuta.
Joo kyllä isot ajolinjat täytyy peilistä katsoa, ei siitä ainakaan henkilöautolla tahdo tulla yhtään mitään takalasistakaan katsomalla kun kärrystä näkee vaan etulaidan. Mut kyllä toi kamera hyvä on sit pysäytyspaikan tulkisemiseen ja jos tarpeeksi laaja kuvakulma niin voi varmistella ettei perä osu mihinkään. Suuntaa siitä ei kyllä katso houdinikaan.
-
Noissa lapuhommissa saa sitten oikeasti olla aika rattimies koska se kärry työnnetään enempi tai vähempi haastavaan paikkaan joka kohteessa. Langaton kamera kärryssä ei ole ihan huono vaihtoehto jos paljon vie puita
Jaa että peruutat kärryä kameran kuvan perusteella. Mainoksen sanoin; Ootko tosissas ?
Kuvasta voit kyllä tarkistaa minne kärry on menossa, ei paljon muuta.
Joo kyllä isot ajolinjat täytyy peilistä katsoa, ei siitä ainakaan henkilöautolla tahdo tulla yhtään mitään takalasistakaan katsomalla kun kärrystä näkee vaan etulaidan. Mut kyllä toi kamera hyvä on sit pysäytyspaikan tulkisemiseen ja jos tarpeeksi laaja kuvakulma niin voi varmistella ettei perä osu mihinkään. Suuntaa siitä ei kyllä katso houdinikaan.
Kamera varmaankin laitetaan auton katolle ja kuva käännetään peilikuvaksi, niin on kuin peruuttaisi peruutuspeilistä.
-
En tiedä miten olisi hyvä mutta ehkä joku bilteman langaton kamera kahdella kameralla voisi toimia. Kuitenkin vieraalla paikalla auton etukulman hahmotus ja kärryn meneminen on vaikeaa. Keskikonsolissa se kuva pitäisi olla ja peileistä se linja valitaan mutta kamerakuvassa näkisi että ei peruuta jotain päin. Itte meinasin peruttaa jotain kukkamaljakkoa päin joka oli jäämässä oikean takakulman taakse ja peilistä katsoen tie näytti tyhjältä kun maljakko oli kärryn takana. Onneksi pysäytin ja menin kattomaan noin 30 cm ennen kuin osui. Asiakas seisoi kädet taskussa vieressä.
Samoin pitää olla hyvät valot jos illalla kuskaa.
-
Noissa lapuhommissa saa sitten oikeasti olla aika rattimies koska se kärry työnnetään enempi tai vähempi haastavaan paikkaan joka kohteessa. Langaton kamera kärryssä ei ole ihan huono vaihtoehto jos paljon vie puita
Jaa että peruutat kärryä kameran kuvan perusteella. Mainoksen sanoin; Ootko tosissas ?
Kuvasta voit kyllä tarkistaa minne kärry on menossa, ei paljon muuta.
Joo kyllä isot ajolinjat täytyy peilistä katsoa, ei siitä ainakaan henkilöautolla tahdo tulla yhtään mitään takalasistakaan katsomalla kun kärrystä näkee vaan etulaidan. Mut kyllä toi kamera hyvä on sit pysäytyspaikan tulkisemiseen ja jos tarpeeksi laaja kuvakulma niin voi varmistella ettei perä osu mihinkään. Suuntaa siitä ei kyllä katso houdinikaan.
Kamera varmaankin laitetaan auton katolle ja kuva käännetään peilikuvaksi, niin on kuin peruuttaisi peruutuspeilistä.
Kamera katolle ja kuva peilikuvaksi....samaan tarkkuuteen pääsee laittamalla auton etupuskuriin keskelle varren ja tollanen katon tasalle ;http://www.hexaplan.fi/liikennepeilit-iskunkestavaa-akryylia . Osuma- ja ajotarkkuudet vastaa toisiaan.
-
En tiedä miten olisi hyvä mutta ehkä joku bilteman langaton kamera kahdella kameralla voisi toimia. Kuitenkin vieraalla paikalla auton etukulman hahmotus ja kärryn meneminen on vaikeaa. Keskikonsolissa se kuva pitäisi olla ja peileistä se linja valitaan mutta kamerakuvassa näkisi että ei peruuta jotain päin. Itte meinasin peruttaa jotain kukkamaljakkoa päin joka oli jäämässä oikean takakulman taakse ja peilistä katsoen tie näytti tyhjältä kun maljakko oli kärryn takana. Onneksi pysäytin ja menin kattomaan noin 30 cm ennen kuin osui. Asiakas seisoi kädet taskussa vieressä.
Samoin pitää olla hyvät valot jos illalla kuskaa.
Jep, nää on aika hyvät,
(http://i4.aijaa.com/t/00925/14327159.t.jpg) (http://aijaa.com/jihcIK)(http://i4.aijaa.com/t/00174/14327158.t.jpg) (http://aijaa.com/52FJyr)(http://i6.aijaa.com/t/00040/14327162.t.jpg) (http://aijaa.com/akyIij)
Sit jos ajelee kukkapurkkeihin ni jotkut suojat valoille, vaikka tälläset,
(http://i11.aijaa.com/t/00658/14328411.t.jpg) (http://aijaa.com/5vKBT2)(http://i8.aijaa.com/t/00779/14329025.t.jpg) (http://aijaa.com/Mq1gfD)(http://i10.aijaa.com/t/00957/14329942.t.jpg) (http://aijaa.com/Jpc3XB)
-
En tiedä miten olisi hyvä mutta ehkä joku bilteman langaton kamera kahdella kameralla voisi toimia. Kuitenkin vieraalla paikalla auton etukulman hahmotus ja kärryn meneminen on vaikeaa. Keskikonsolissa se kuva pitäisi olla ja peileistä se linja valitaan mutta kamerakuvassa näkisi että ei peruuta jotain päin. Itte meinasin peruttaa jotain kukkamaljakkoa päin joka oli jäämässä oikean takakulman taakse ja peilistä katsoen tie näytti tyhjältä kun maljakko oli kärryn takana. Onneksi pysäytin ja menin kattomaan noin 30 cm ennen kuin osui. Asiakas seisoi kädet taskussa vieressä.
Samoin pitää olla hyvät valot jos illalla kuskaa.
Jep, nää on aika hyvät,
(http://i4.aijaa.com/t/00925/14327159.t.jpg) (http://aijaa.com/jihcIK)(http://i4.aijaa.com/t/00174/14327158.t.jpg) (http://aijaa.com/52FJyr)(http://i6.aijaa.com/t/00040/14327162.t.jpg) (http://aijaa.com/akyIij)
Sit jos ajelee kukkapurkkeihin ni jotkut suojat valoille, vaikka tälläset,
(http://i11.aijaa.com/t/00658/14328411.t.jpg) (http://aijaa.com/5vKBT2)(http://i8.aijaa.com/t/00779/14329025.t.jpg) (http://aijaa.com/Mq1gfD)(http://i10.aijaa.com/t/00957/14329942.t.jpg) (http://aijaa.com/Jpc3XB)
Voiskohan olla joku laki,ettet sä saisi hitsiin koskea :-\
-
En tiedä miten olisi hyvä mutta ehkä joku bilteman langaton kamera kahdella kameralla voisi toimia. Kuitenkin vieraalla paikalla auton etukulman hahmotus ja kärryn meneminen on vaikeaa. Keskikonsolissa se kuva pitäisi olla ja peileistä se linja valitaan mutta kamerakuvassa näkisi että ei peruuta jotain päin. Itte meinasin peruttaa jotain kukkamaljakkoa päin joka oli jäämässä oikean takakulman taakse ja peilistä katsoen tie näytti tyhjältä kun maljakko oli kärryn takana. Onneksi pysäytin ja menin kattomaan noin 30 cm ennen kuin osui. Asiakas seisoi kädet taskussa vieressä.
Samoin pitää olla hyvät valot jos illalla kuskaa.
Jep, nää on aika hyvät,
(http://i4.aijaa.com/t/00925/14327159.t.jpg) (http://aijaa.com/jihcIK)(http://i4.aijaa.com/t/00174/14327158.t.jpg) (http://aijaa.com/52FJyr)(http://i6.aijaa.com/t/00040/14327162.t.jpg) (http://aijaa.com/akyIij)
Sit jos ajelee kukkapurkkeihin ni jotkut suojat valoille, vaikka tälläset,
(http://i11.aijaa.com/t/00658/14328411.t.jpg) (http://aijaa.com/5vKBT2)(http://i8.aijaa.com/t/00779/14329025.t.jpg) (http://aijaa.com/Mq1gfD)(http://i10.aijaa.com/t/00957/14329942.t.jpg) (http://aijaa.com/Jpc3XB)
mulla on kärryssä tollaset valot ja kestävät kyllä paljon. Peruttaa niillä ei kyllä näe kuin tosi huonosti. Jotkut ledihömpötykset pitisi olla varusteena työvaloksi.
-
En tiedä miten olisi hyvä mutta ehkä joku bilteman langaton kamera kahdella kameralla voisi toimia. Kuitenkin vieraalla paikalla auton etukulman hahmotus ja kärryn meneminen on vaikeaa. Keskikonsolissa se kuva pitäisi olla ja peileistä se linja valitaan mutta kamerakuvassa näkisi että ei peruuta jotain päin. Itte meinasin peruttaa jotain kukkamaljakkoa päin joka oli jäämässä oikean takakulman taakse ja peilistä katsoen tie näytti tyhjältä kun maljakko oli kärryn takana. Onneksi pysäytin ja menin kattomaan noin 30 cm ennen kuin osui. Asiakas seisoi kädet taskussa vieressä.
Samoin pitää olla hyvät valot jos illalla kuskaa.
Jep, nää on aika hyvät,
(http://i4.aijaa.com/t/00925/14327159.t.jpg) (http://aijaa.com/jihcIK)(http://i4.aijaa.com/t/00174/14327158.t.jpg) (http://aijaa.com/52FJyr)(http://i6.aijaa.com/t/00040/14327162.t.jpg) (http://aijaa.com/akyIij)
Sit jos ajelee kukkapurkkeihin ni jotkut suojat valoille, vaikka tälläset,
(http://i11.aijaa.com/t/00658/14328411.t.jpg) (http://aijaa.com/5vKBT2)(http://i8.aijaa.com/t/00779/14329025.t.jpg) (http://aijaa.com/Mq1gfD)(http://i10.aijaa.com/t/00957/14329942.t.jpg) (http://aijaa.com/Jpc3XB)
Voiskohan olla joku laki,ettet sä saisi hitsiin koskea :-\
Huonoja puikkoja? IKH ja kosteita?
Maalattuun ei kikki pure.
-
Olen mahdollisesti hankkimassa klapien kuljettamiseen 5-7kuution peräkärryä (siis auton kärryä) sähköhydraulisella kipillä. Onko porukalla kokemuksia eri merkeistä? Täällä suunnalla on tarjolla vain noita Sariksen vaunuja. Ihan hyviltä peleiltä kyllä vaikuttaa mutta netissä kun näyttää olevan muitaki merkkejä tarjolla niin olisi kiva kuulla kokemuksia niistä.
Montako kuormaa pitää klapeja viedä, että kärry on tienannut hintansa ja mies saanut palkkansa?
-
Olen mahdollisesti hankkimassa klapien kuljettamiseen 5-7kuution peräkärryä (siis auton kärryä) sähköhydraulisella kipillä. Onko porukalla kokemuksia eri merkeistä? Täällä suunnalla on tarjolla vain noita Sariksen vaunuja. Ihan hyviltä peleiltä kyllä vaikuttaa mutta netissä kun näyttää olevan muitaki merkkejä tarjolla niin olisi kiva kuulla kokemuksia niistä.
Montako kuormaa pitää klapeja viedä, että kärry on tienannut hintansa ja mies saanut palkkansa?
Kerääjäkasvi on kannattavampi vaihtoehto....tai oli.
-
En tiedä miten olisi hyvä mutta ehkä joku bilteman langaton kamera kahdella kameralla voisi toimia. Kuitenkin vieraalla paikalla auton etukulman hahmotus ja kärryn meneminen on vaikeaa. Keskikonsolissa se kuva pitäisi olla ja peileistä se linja valitaan mutta kamerakuvassa näkisi että ei peruuta jotain päin. Itte meinasin peruttaa jotain kukkamaljakkoa päin joka oli jäämässä oikean takakulman taakse ja peilistä katsoen tie näytti tyhjältä kun maljakko oli kärryn takana. Onneksi pysäytin ja menin kattomaan noin 30 cm ennen kuin osui. Asiakas seisoi kädet taskussa vieressä.
Samoin pitää olla hyvät valot jos illalla kuskaa.
Jep, nää on aika hyvät,
(http://i4.aijaa.com/t/00925/14327159.t.jpg) (http://aijaa.com/jihcIK)(http://i4.aijaa.com/t/00174/14327158.t.jpg) (http://aijaa.com/52FJyr)(http://i6.aijaa.com/t/00040/14327162.t.jpg) (http://aijaa.com/akyIij)
Sit jos ajelee kukkapurkkeihin ni jotkut suojat valoille, vaikka tälläset,
(http://i11.aijaa.com/t/00658/14328411.t.jpg) (http://aijaa.com/5vKBT2)(http://i8.aijaa.com/t/00779/14329025.t.jpg) (http://aijaa.com/Mq1gfD)(http://i10.aijaa.com/t/00957/14329942.t.jpg) (http://aijaa.com/Jpc3XB)
Voiskohan olla joku laki,ettet sä saisi hitsiin koskea :-\
Huonoja puikkoja? IKH ja kosteita?
Maalattuun ei kikki pure.
Seli seli :D :D :D
-
En tiedä miten olisi hyvä mutta ehkä joku bilteman langaton kamera kahdella kameralla voisi toimia. Kuitenkin vieraalla paikalla auton etukulman hahmotus ja kärryn meneminen on vaikeaa. Keskikonsolissa se kuva pitäisi olla ja peileistä se linja valitaan mutta kamerakuvassa näkisi että ei peruuta jotain päin. Itte meinasin peruttaa jotain kukkamaljakkoa päin joka oli jäämässä oikean takakulman taakse ja peilistä katsoen tie näytti tyhjältä kun maljakko oli kärryn takana. Onneksi pysäytin ja menin kattomaan noin 30 cm ennen kuin osui. Asiakas seisoi kädet taskussa vieressä.
Samoin pitää olla hyvät valot jos illalla kuskaa.
Jep, nää on aika hyvät,
(http://i4.aijaa.com/t/00925/14327159.t.jpg) (http://aijaa.com/jihcIK)(http://i4.aijaa.com/t/00174/14327158.t.jpg) (http://aijaa.com/52FJyr)(http://i6.aijaa.com/t/00040/14327162.t.jpg) (http://aijaa.com/akyIij)
Sit jos ajelee kukkapurkkeihin ni jotkut suojat valoille, vaikka tälläset,
(http://i11.aijaa.com/t/00658/14328411.t.jpg) (http://aijaa.com/5vKBT2)(http://i8.aijaa.com/t/00779/14329025.t.jpg) (http://aijaa.com/Mq1gfD)(http://i10.aijaa.com/t/00957/14329942.t.jpg) (http://aijaa.com/Jpc3XB)
Voiskohan olla joku laki,ettet sä saisi hitsiin koskea :-\
Huonoja puikkoja? IKH ja kosteita?
Maalattuun ei kikki pure.
Seli seli :D :D :D
(http://i.imgur.com/7edZAJK.gif)
-
Olen mahdollisesti hankkimassa klapien kuljettamiseen 5-7kuution peräkärryä (siis auton kärryä) sähköhydraulisella kipillä. Onko porukalla kokemuksia eri merkeistä? Täällä suunnalla on tarjolla vain noita Sariksen vaunuja. Ihan hyviltä peleiltä kyllä vaikuttaa mutta netissä kun näyttää olevan muitaki merkkejä tarjolla niin olisi kiva kuulla kokemuksia niistä.
Montako kuormaa pitää klapeja viedä, että kärry on tienannut hintansa ja mies saanut palkkansa?
Ihan pirun monta mutta monikäyttöiselle ja isolle kärrylle on maatilalla monta käyttökohdetta ja varsinkin naitettuna neliveto pakuun saadaan monikäyttöinen kuljetuskalusto.
-
Niiiin ja mitä muuta sitä näin keväisin puljaisi?
-
Olen mahdollisesti hankkimassa klapien kuljettamiseen 5-7kuution peräkärryä (siis auton kärryä) sähköhydraulisella kipillä. Onko porukalla kokemuksia eri merkeistä? Täällä suunnalla on tarjolla vain noita Sariksen vaunuja. Ihan hyviltä peleiltä kyllä vaikuttaa mutta netissä kun näyttää olevan muitaki merkkejä tarjolla niin olisi kiva kuulla kokemuksia niistä.
Montako kuormaa pitää klapeja viedä, että kärry on tienannut hintansa ja mies saanut palkkansa?
Mikä kone nykyään enää tienää hintaansa?
-
Olen mahdollisesti hankkimassa klapien kuljettamiseen 5-7kuution peräkärryä (siis auton kärryä) sähköhydraulisella kipillä. Onko porukalla kokemuksia eri merkeistä? Täällä suunnalla on tarjolla vain noita Sariksen vaunuja. Ihan hyviltä peleiltä kyllä vaikuttaa mutta netissä kun näyttää olevan muitaki merkkejä tarjolla niin olisi kiva kuulla kokemuksia niistä.
Montako kuormaa pitää klapeja viedä, että kärry on tienannut hintansa ja mies saanut palkkansa?
Mikä kone nykyään enää tienää hintaansa?
Vaari ja hankmo.
-
Olen mahdollisesti hankkimassa klapien kuljettamiseen 5-7kuution peräkärryä (siis auton kärryä) sähköhydraulisella kipillä. Onko porukalla kokemuksia eri merkeistä? Täällä suunnalla on tarjolla vain noita Sariksen vaunuja. Ihan hyviltä peleiltä kyllä vaikuttaa mutta netissä kun näyttää olevan muitaki merkkejä tarjolla niin olisi kiva kuulla kokemuksia niistä.
Montako kuormaa pitää klapeja viedä, että kärry on tienannut hintansa ja mies saanut palkkansa?
Mikä kone nykyään enää tienää hintaansa?
Vaari ja hankmo.
Laskukone.
-
Mulla on Ansemmsin umpilaitainen 6 motin kärry ja olen siihen ollu todella tyytyväinen ja mitä tulee tuohon umpi/verkkolaita keskusteluun, vakaa mielipiteeni on, että katiskata on ahvenille, ei kuiville polttopuille. Kärry on ollu vuosikymmenen vaihteesta ja taitaa olla neljäs rengassarja menos, joten on sitä koitettu vähän vetääkkin, eikä mitään suurempia, parit jarrut ja vetopään iskari, sekä suojakumi on menny vaihtoon. Mitä tulee peruuttelemiseen, se on todella näppärä, kun on auton kanssa samaa leveyttä ja nivelpiste tulee varsinkin lava-autossa todella kauas, niin sillä menee oikeastaan ihan sinne, minne pääsee pelkällä autollakin. Tuo kolmikaatokippi on osoittautunu yllättävän käyttökelpoiseksi, kun kärry on noilla pikkupyörillä ajetaan se monessa paikassa kahdenauton talliin/katokseen ja puut kipataan viereisen auton paikalle, ovat heti suojassa, vaikka taivaalta tulis mitä.