Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JD6630 - 16.03.17 - klo:19:00
-
Mikä on vikana 818:in koukussa kun ei nosta kärryä lukkoon asti?
Ongelma ei siis ole että aisapaino ylittyisi, koska tyhjäkään kärry ei lukitu. Ainoastaan tyhjänä tai täysperävaunun aisalla menee lukkoon. On putsattu, rasvattu ja hydrauliikkakin tarkastettu.
-
Silmukoissa jotain eroja?
-
Sokki vuotaa ,yleinen vika noissa.
-
Silmukoissa jotain eroja?
Ei johdu siitä, nostovarsilla keventäessä menee lukkoon.
Sokki vuotaa ,yleinen vika noissa.
Ai shokkiventtiilikö
-
Silmukoissa jotain eroja?
Ei johdu siitä, nostovarsilla keventäessä menee lukkoon.
Sokki vuotaa ,yleinen vika noissa.
Ai shokkiventtiilikö
Eikös siinä ole erillinen nappi josta nostetaan koukku lukitukseen siellä on oma suojasysteemi joka estää koko nostolaitteen hajoamisen jos kuormaa liikaa.
-
Eikös siinä ole erillinen nappi josta nostetaan koukku lukitukseen siellä on oma suojasysteemi joka estää koko nostolaitteen hajoamisen jos kuormaa liikaa.
Koukku toimii normaalista hydrauliikkalohkosta.
-
Sellanen mekaaninen enemän tai vähemmän väkivaltaa vaativa systeemi on hyvä.
Väännä/nosta/paina tai käytä kankea.
-
tunkki mukaan kun ventillä ajaa! haitekkia! sillä rahalla..
-
Sellanen mekaaninen enemän tai vähemmän väkivaltaa vaativa systeemi on hyvä.
Väännä/nosta/paina tai käytä kankea.
Kontin feukku...
Valtrassa tuo mekaaninen koukku toimii hyvin. Ainakin jos koukun runkoa ei aja kiveen ja väännä sitä.
Välillä saattaa nostotankoja joutua säätämään, mut sitäkin hyvin harvoin.
-
Tunkki ja karvalakki ja kinttaat.
Olis ihan kiva saada vika korjattua, eikä tyytyä näihin.
Koska siis toi koukku on kyllä toiminut ennen ihan oikein.
-
Onhan niissä riiputtimissa säätökin, ja ainakin mulla pitää painaa napista että nousee ne viimeiset sentit
-
Vika löytyy useimmiten ratin ja penkin välistä. Silloin, jos täältä kyselee apua, vika on aina ratin ja penkin välissä.
-
Koukun sylinterissä on kierre toisessa päässä. Eli samalla tavalla kuin mekaanisessa työntövarressa. Pituutta lyhentämällä alkaa koukku taas lukkiutua. Voi olla jenka vähän jäässä vaikka kevät tuleekin.
-
Koukun sylinterissä on kierre toisessa päässä. Eli samalla tavalla kuin mekaanisessa työntövarressa. Pituutta lyhentämällä alkaa koukku taas lukkiutua. Voi olla jenka vähän jäässä vaikka kevät tuleekin.
PetteriMuna...heh..
Sori ja moi.
-
Tai sit se koukku on yksinkertaisesti lopussa, paska mikä paska, harmi kun hyvä traktori on pilattu luokattoman surkealla koukulla :'( Vajaa 6000h pääasiassa kärrin/koukussa tulevien muokkauskoneitten vetoa riittää 818:ssa siihen että se koukku on niin loppu ettei tosiaan mene edes tyhjät Tuhtit lukkoon saakka, ketju vaan vetovarsissa mukana niin pärjää :D Eikä siis enää korjaannu edes säädöllä, se sylinterin kierre on lopussaan
-
Tai sit se koukku on yksinkertaisesti lopussa, paska mikä paska, harmi kun hyvä traktori on pilattu luokattoman surkealla koukulla :'( Vajaa 6000h riittää pääasiassa kärrin/koukussa tulevien muokkauskoneitten vetoa riittää siihen että se koukku on niin loppu ettei tosiaan mene edes tyhjät Tuhtit lukkoon saakka, ketju vaan vetovarissa mukana niin pärjää :D Eikä siis enää korjaannu edes säädöllä, se sylinterin kierre on lopussaan
Onhan tuossa kyllä reilut 10 000h mittarissa, että voi olla noinkin. Pitänee huomenna kattoa onko siellä kierrettä vielä.
-
Tai sit se koukku on yksinkertaisesti lopussa, paska mikä paska, harmi kun hyvä traktori on pilattu luokattoman surkealla koukulla :'( Vajaa 6000h riittää pääasiassa kärrin/koukussa tulevien muokkauskoneitten vetoa riittää siihen että se koukku on niin loppu ettei tosiaan mene edes tyhjät Tuhtit lukkoon saakka, ketju vaan vetovarissa mukana niin pärjää :D Eikä siis enää korjaannu edes säädöllä, se sylinterin kierre on lopussaan
Onhan tuossa kyllä reilut 10 000h mittarissa, että voi olla noinkin. Pitänee huomenna kattoa onko siellä kierrettä vielä.
Kesällä oli jossain hämeen suunnalla uusia Fendtin Bill&bennet koukkuja kaikkineen hilppeineen myynnissä jossain romukaupassa, olis kannattanu kaikkien vanhempien kasisatasten omistajien ostaa vaikka varastoon yksi :D Eikä se muistaakseni kyllä Agcon kauttakaan ihan sikahintainen ollut jos tosiaankin on ihan lopussa. Kovasti lupailivat vuosi sitten Fendtin koulutuksessa että uusissa koukut pelaa, saa nähdä :)
Ootko muuten tuollasen 818:n ihan ostanut?