Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Forgiven - 29.08.16 - klo:20:31
-
Hyvin alustava ajatus kun kerran nopeasti koitin, enkä enempää jäänyt tutkimaan...
Mutta ei viimesellä yrittämällä jaksanut lähteä käyntiin, tänä syksynä muutenkin tuntunut 'raskaammalta' tuo käynnistäminen ('pyörähtää hitaasti' mutta käynnistyi tähän asti) ... akussa näytti olevan täysi lataus, ei siitä kiinni sitten... muita hyviä vaihtoehtoja ennen kuin vaihdan koko startin?
-
Kengät, kaapelit.
-
Hyvin alustava ajatus kun kerran nopeasti koitin, enkä enempää jäänyt tutkimaan...
Mutta ei viimesellä yrittämällä jaksanut lähteä käyntiin, tänä syksynä muutenkin tuntunut 'raskaammalta' tuo käynnistäminen ('pyörähtää hitaasti' mutta käynnistyi tähän asti) ... akussa näytti olevan täysi lataus, ei siitä kiinni sitten... muita hyviä vaihtoehtoja ennen kuin vaihdan koko startin?
Onks tossa sun käynnistys napilla? Jos on ni kato se kans.
-
avaimella :o
-
Kengät, kaapelit.
Hmm, joo, pitää tarkistaa, voi olla, lähtivät niin helposti irti...
-
Mulla meni yks akku kerran sillee että virtaa muka oli muttei tarpeeksi jännitettä. Koita apuvirrallakin vielä, ennenkuin alat tarttimoottoria irroittelemaan.
-
päävirtakytkytin? maaaaaaaat
-
Jos kysees sampeli,niin päävirtakytkin sulanu.
-
Päävirtakytkin hapettunut paskaksi, tässä yks mahdollinen vikapaikka
-
Df M33.60 tuo on, jos siitä löytyy tyypillisiäkin vikoja tältä alueelta (on se tosin jo ...25? vuotta toiminut ilman vastaavaa vikaa mutta eihän sitä tiedä :P )
(Perkele että vihaan kaikkia sähkövikoja...)
-
Mittaa jännite starttimoottorilta starttauksen aikana. Vaikka akku lepotilassa olisikin näennäisen ehjä voi jännite pudota paljonkin käynnistyksen aikana.
-
kokeile toisella akulla ensin... itellä oli tuo 66 hiton laiska mutta kun vaihoin akun toiseen niin hetipä pärähtää... ja se toien akku ei ole edes vanha... joten remppaan, elikkä tietäjälle.... saattaapi takuuseenkin vielä vaihtua.... se akku... ei niistä sähköhäikistä kannata herpaantua... immeisten tekemiä sötöksiä vaan. ja kunnon kytkentä pintaa...
-
kokeile toisella akulla ensin... itellä oli tuo 66 hiton laiska mutta kun vaihoin akun toiseen niin hetipä pärähtää... ja se toien akku ei ole edes vanha... joten remppaan, elikkä tietäjälle.... saattaapi takuuseenkin vielä vaihtua.... se akku... ei niistä sähköhäikistä kannata herpaantua... immeisten tekemiä sötöksiä vaan. ja kunnon kytkentä pintaa...
Saatto auttaa sua kun ehkä hapettumat lakkasivat kiusaamasta siinä akkujen vaihdossa, kokeile laittaa se eka akku takas navat putsattuna.. Ja sit mulla praktiikan aikana pari kertaa loytynyt vikaa maadoitusjohdon koneen puoleisesta päästä, sekin liitos saattaa hapettua..
-
Mittaa jännite starttimoottorilta starttauksen aikana. Vaikka akku lepotilassa olisikin näennäisen ehjä voi jännite pudota paljonkin käynnistyksen aikana.
Mieluummin akku kainaloon ja jollekin verstaalle, missä laittavat akun rasitustesteriin ;)
-
Puuh... noh, ainakin pääsi halvalla... :-[
En tainnut muistaa niitä kenkiä edes kiristää, kun hain ladosta huoltoon niin ei ollut avainta mukana ja... no, kait se sitten jäi...
Laitoin takaisin paikalleen muun remontin jälkeen ja lähti iloisesti käyntiin taas.
Plussa puoli että ei vituttanut yhtään niin paljoa sen hihnan taiteileminen paikalleen kun oli muka 'isompikin vika' vielä jäljellä...
-
se akku oli viallinen... virmassa testerillä ei antannu just mitään... just tuo napojen kontakti on se jonka ekaks tarkastan ja siks aina joka pakissa on halpa muovinen harjaviritelmä noita varten... noooo, nyt mulla on optiona yks akku kun virmassa ei ollukaan just sopivaa nyt.... tulee ens kuussa..